poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1309 .



O lectie de matematica
personale [ ]
teatru

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [cmihaela ]

2005-05-26  |     | 



*Mi-e dor de un teatru rusesc. De aceea am sa-mi botez personajele Misa si Serghei,...*

Decor : Pe veranda casei sunt doua fotolii cu o masa intre ele, impletite din rachita. Pe masa un samovar care afuma usor. In fotolii, Misa si Serghei beau vodca. Ceaiul e pentru femei. Femeile nu sunt pe scena.

Serghei : ...asa putem discuta pina la infinit !
Misa : Ce e infinitul, scump amic ?
Serghei : Infinitul !? Acum ma iei ca la scoala ! E sageata aceea de le linia foarte lunga, e ceva foarte mare la care nu poti ajunge, e orizontul si tot ce e dupa el,...
Misa intinde mana spre public.
Misa : Adica ogoarele, livezile si codanele din ograda bunului meu vecin Alexei Rusoicova ? Pai, tot ce e al lui nu pot avea dar pot atinge !
Serghei ridica degetul aratator de la mana cu care tine paharul.
Serghei : Misa, Misa ! Infinitul nu il poti atinge ! Poti doar sa ti-l imaginezi.
Misa : Adica sunt lucrurile alea, ireale ?
Serghei: Reale sau ireale?
Serghei si Misa trag cate o dusca din pahare.
Serghei : Infinitul e complex.
Misa visator : Da, e foarte complex . De aceea mi-a fost infinit de greu sa-i explic doamnei mele cand m-a prins in sura cu Natasa, fata din vecinatate.
Serghei : Nu Misa, e muult mai complex ! Cum am sa explic Catiei ca feciorul Maruscai e al meu?
Misa se ridica in capul oaselor , se apropie de masa, vadit interesat.
Misa: Care Marusca, Serghei Anatolensca ?
Serghei trage o dusca, strange din ochi, rasufla cu putere. Vodca e tare.
Serghei : Fata in casa. De ce crezi ca si-a botezat copilul Serghei ? Din respect pentru stapanii sai ? As ! Din dragoste ! Ma iubeste infinit de mult !
Misa : Si doamna Catia stie ?
Serghei : Pai nu ti-am spus : inca nu a aflat. Dar va trebui sa-i spun. Micuta mea Marusca mi-a daruit singurul urmas.
Pe scena intra alergand Nicolai, baiatul lui Misa, fugarit de mama sa Ana.
Ana : Porcilor ! Ce ati gasit la curva de Natasa ?! Ptiu ! Mai-nainte tac-tu si acum tu ! Trebuie sa stau mereu la fundul vostru ?! Porcilor !
Misa : Ana, ceaiul e gata ! Serveste o ceasca, te rog. Uite, e venit si bunul meu amic Serghei.
Serghei se ridica de pe scaun si se duce sa sarute mana Anei. Apoi revine la locul sau.
Serghei : Sarut-mana, stimata doamna !
Misa : De baiat ma ocup eu !
Misa ridicand sticla catre baiat : Nicolai, o vodca cu tatal tau si bunul lui amic.
Nicolai ia sticla si trage o dusca lunga, dupa care se scutura indelung.
Intre timp, Ana s-a servit cu ceai si sade pe treptele din fata casei.
Nicolai ramane in picioare, in spatele barbatilor.
Misa: Si ce faceai Nicolai in sura cand a venit maica-ta?
Nicolai : O intrebam pe Natasa daca s-ar putea sa o fi lasat grea.
Serghei care tocmai trase o dusca de vodca,improsca toata veranda.
Serghei : Siii ?...
Nicolai : N-am auzit ce-a spus, ca s-a napustit mama si a inceput sa urle.
Misa intinde sticla baiatului : Du-te repede si afla !
Nicolai mai trage grabit o dusca si iese alergand din sala.
Barbatii mai inchina o data. Femeia soarbe din ceai. Toti privesc in tacere spre public.
Se intoarce Nicolai alergand.
Nicolai respirand greu: A zis ca nu poate sa ramana grea.
Misa si Serghei : Doamne ajuta ! Ai scapat !
Nicolai ranjind:... ca e grea cu tine !
In scena intra Marusca cu un prunc in brate.
Marusca : Buna ziua ! M-a trimis doamna Catia sa va chem repede acasa.
Serghei sorbind-o din ochi: Dar ce s-a intamplata, draga Marusca ?
Marusca : I-a auzit pe grajdari cand se intrebau daca Serghei ar fi al lor sau al dumneavoastra.
Serghei : Si ce au zis ?
Marusca : Ca e al dumneavoastra, daca il cheama ca pe dumneavoastra !
Serghei multumit : Asa, draga Marusca !
In scena intra agitata doamna Catia.
Catia : Serghei ! E timpul sa mergem acasa ! Avem de discutat probleme importante !
Serghei : Dar de ce sa nu le discutam aici, stimata si iubita doamna ? Nu am secrete fata de amicul meu Misa. Serveste un ceai si bucura-te cu noi ! Misa va fii iar tata !
Catia : Misa ? Ana, la varsta vosatra ?! Felicitari !
Ana sta nemiscata si trista pe trepte.
Serghei : Nu, nu am spus ca Ana e mamica; doar ca Misa va fii iar tata.
Catia ia o ceasca cu ceai si se aseaza pe trepte langa Ana.
Marusca se apropie de Serghei si acesta o cuprinde zambind peste solduri.
Serghei : Acum mi-e infinit de usor sa va explic ca eu sunt...fericit !

Sfarsit ?


.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!