poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2379 .



Psihiatrul
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [pasadia ]

2005-05-18  |     | 



Atrag atentia eventualului cititor ca acest text nu are ce cauta intr-un site cu pretentii. Din nefericire nesimtitul s-a strecurat in personalele mele si nu prea stiu cum sa-l dau afara. Ma dezic de acest text.




PSIHIATRUL

Editorul meu m-a rugat sa-i aduc niste nuduri, dar sa fie ceva deosebit, mai interesant. "Sa crestem si noi tirajul revistei, zice el, ca murim de foame, nu alta. Uite cum se vand "Bordelul" si "Prostitutia". Am dat un anunt la ziar spunand cinstit fetelor ca dorim sa le introducem pozele in revista noastra si in mai putin de o saptamana am primit peste o suta de fotografii. Desi fetele erau frumoase -nimic de zis- mi-am spus ca revista noastra nu se ocupa totusi cu anatomia, motiv pentru care am prelucrat pozele pe calculator obtinand niste imagini … oarecum mai interesante. Nenorocirea a fost ca sotia a vazut aceste imagini prelucrate.
--Dumnezeule! ce ai facut din bietele fete. Bine! dar este cumplit.
Ia uite, blondei i-ai tras umerii in sus, un ochi a cazut spre gura, sanii arata ca niste sabii, iar picioarele … drace, parca sunt niste bete de schiuri. Tie iti plac pozele astea?
--Da, zic eu cu indoiala. Oricum … sunt mai interesante.
--Dragule, iarta-ma ca-ti spun, dar nu ai un comportament normal. Ti-ar placea o astfel de femeie?
Ca sa fiu cinstit, nu, nu mi-ar placea, dar nici nu voiam sa cedez asa usor.
--In fond, de ce nu? ce are?
Sotia m-a privit cu mila si si-a vazut de treburi. Dupa cateva zile de la dialogul nostru, m-am trezit pe seara cu Johnny, prietenul nostru Johnny, doctor in psihiatrie.
--Salut, domnule, mi-a zis el, privindu-ma cu o unda de interes. Johnny imi consulta din cand in cand familia, declarand-o de fiecare data aproape normala, prilej de amuzament pentru noi toti. Eu sunt singurul care l-a refuzat sistematic. Testele lui mi se par pur si simplu idioate.
Fara alta introducere, sotia i-a pus in brate nudurile originale, precum si imaginile prelucrate de mine. Johnny le privi cu interes, dupa care scoase din geanta bucatele de carton colorate, diferite fotografii tip buletin, betisoare, niste boabe de porumb, formulare, un metru de croitorie si stampile. Se aseza gospodareste la masa si imi facu semn sa ma asez si eu.
--Ce, ma, ati innebunit? le-am zis eu. Stiam ca nu mai am cum sa scap. De data asta, nu. Ba eram chiar interesat: daca totusi nu este ceva in ordine cu mine? Nu-i mai bine sa stiu? Cand a vazut pozele deformate, editorul mi-a zis: "Numai tu puteai sa ai o asemenea idee. Esti formidabil, domnule!". Cum adica numai eu? Adica ce … sunt altfel decat ceilalti? M-am asezat la masa. Johnny mi-a intins cartoanele colorate. Erau cinci bucati.
-- Aranjeaza-le pe culori, in ordinea preferintelor tale. Care iti place cel mai mult?
Sotia si Johnny ma priveau cu interes. Eram putin ingrijorat. Care culoare o fi mai buna?
--Nu te gandi, mi-a spus Johnny. Alege.
Am ales rosul, un rosu aprins, superb. Pe urma mi-a parut rau, parca albastrul era mai frumos. Dar nu-i nimic, l-am ales al doilea. Restul culorilor nu-mi placeau, asa ca le-am pus cum mi-au venit la mana.
Sotia il privi pe Johnny semnificativ, adica "Vezi tu, ti-am zis eu..." Johnny ma privi la randul lui lung, lung de tot. Ma simteam fastacit. lmi venea sa-l injur. Vine ca boul in casa mea si acum isi da aere.
--Du-te dracul, i-am zis. Daca ai ceva de spus, spune, daca nu, ia-ti prostiile de aici si cara-te.
-- Ba, zice el zambind ironic, tie iti plac batranele. Dorinta ta cea mai mare este sa violezi o bunicuta.
Tampitul a vazut prostiile alea deformate si si-a facut deja o impresie. Ca doctor nu dau doi bani pe Johnny. lncepusem sa ma enervez.
-- Du-te dracul.
-- Te repeti, zise el zambind.
-- De aia o ajutai ieri pe Buni sa duca sacosele la etajul 8, sari cu gura si nevasta-mea. Ziceai ca nu merge liftul... Tu l-ai stricat, Casanova ! Barba Albastra, Nabucodonosor ce esti.
-- L-ai uitat pe Abracadabra, ii zic eu incercand sa par ironic.
Johnny ii facu un semn si ea aduse o bucata de hartie si un stilou. Erau intelesi! Astia doi, sotia si prietenul meu, s-au inteles mai demult asupra testelor ce urmau sa mi le dea. Magarii!
Johnny imi intinse hartia si stiloul.
-- Pui o picatura de cerneala la mijlocul hartiei, o indoi si presezi hartia peste cerneala.
Asa am facut. Apoi am desfacut-o si le-am aratat-o.
-- S-a murdarit, le-am zis eu prosteste.
-- Ce vezi? ma intreaba sotia.
-- Ce sa vad, o murdarie.
--Ce-ti sugereaza pata de cerneala? interveni Johnny. Uita-te la ea si lasa-ti imaginatia sa lucreze.
Ma uit la ea. Imi pare rau de hartie. E 14 lei coala.
--Nu t color="#330033"> Aha, deci toti spun la fel, asta inseamna ca eu sunt ca toti ceilalti. Adica normal.
--Ce vezi aici? ma ajuta Johnny, aratandu-mi ceva si mai murdar peste murdaria initiala.
--La naiba, o musca.
--Nu fi prost, nu vezi ca este o femeie? ma ajuta el.
Nu, nu vedeam nici o femeie, dar cine sunt eu sa-i stric lui Johnny micile lui placeri? Si la urma urmei, mai bine zic ce vor ei sa auda. Pentru mine este importanta linistea familiei mele, iar acest mic compromis este un pret pe care sunt gata sa-l platesc.
--Drace, da zic. Uite, acolo este o femeie.
--Pai vezi. Ce face?
Ce naiba face musca aia - careia Johnny ii zice femeie - pe murdaria respectiva, nu stiu.
--Pai nu stiu.
--Cum nu stii? Nu vezi ca este in baie?
Johnny isi misca degetul de jur imprejurul murdariei. E, ce face? continua el.
--Face baie, zic eu victorios.
--O sa faca baie, ma corecta Johnny. Vezi, acum se dezbraca. Uite-o, este in fata oglinzii. Johnny imi arata o scama care, evident, nu putea fi decat oglinda. Se dezbraca incet, lasciv. Se uita in oglinda. Vezi cum se misca? Uite cum se onduleaza.
"Ca sa vezi ce fac unele in baie", ma gandesc eu.
--Uite ce picioare are! Lungi, lungi de tot. Johnny se opreste si ma fixeaza cu privirea lui iscoditoare.
--Ti-am spus eu ca nu esti normal, imi zice sotia cu repros. Apoi tresare si se intoarce spre Johnny. Sper ca nu in baia noastra s-a intamplat scena asta oribila, continua ea.
--Nu stiu, zice Johnny. El stie.
Eram consternat. Nu am avut timp nici sa deschid gura si Johnny mi-a si intins patru fotografii.
-- Fii atent. Sunt patru fotografii ale unor oameni cu personalitate psihica cunoscuta. Testul functioneaza pe principiul "spune-mi cu cine te aduni ca sa-ti spun cine esti". Pune-le in ordinea simpatiilor tale, de sus in jos. Erau patru femei; le-am pus in ordine. Mi-a mai dat patru poze cu niste barbati. Le-am ordonat si pe ele. Johnny nota intr-un tabel datele si facu un grafic. Lua metrul de croitorie si imi masura circumferinta capului deasupra ochilor. Tatai admirativ. Apoi, intr-o liniste prevestitoare de rele, consulta tabelul, consulta graficul si incepu sa se uite cu mila la nevasta-mea.Sotia isi duse mana la gura a spaima.
--Dumnezeule, ce-i? ingaima ea.
--Isi face datoria de sot? intreba el cu mirare.
--Da, baigui ea, uneori e cam insistent, mai ales atunci cand nu am chef.
--Bravo, zic eu. E de mirare cum de nu sunt insistent atunci cand ai chef. Nu ma lua nimeni in seama.
--Deci nu-i homosexual, vorbi mai mult pentru el Johnny.
--Ba, cand ti-oi scapa una...
Johnny ma privi cu interes profesional, ceea ce ma calma imediat.
--Curios, din date nu reiese ca ai fi un om violent. Se pare ca ai un acut sentiment de vinovatie. Probabil ca furi mancarea de la gura copiilor.
-- Lunea trecuta mi-a disparut un borcan cu miere, interveni ca de obicei nevasta-mea.
Johnny imi dadu boabele de porumb.
-- Ordoneaza-le.
-- Dupa ce criteriu?
-- Cum vrei tu.
Avea dreptate, oricum nu conta. Astia doi erau pusi pe rele. Vroiau sa ma demoleze. Vroiau sa ma distruga. Am lasat boabele sa cada la intamplare pe masa. Johnny le grupa.
-- Ce grupa iti place?
-- Asta din mijloc.
Se intoarse spre nevasta-mea.
-- Este un tip egoist, cu un acut simt al proprietatii, aproape avar.
Nevasta-mea nu se lasa asteptata cu replica, percuta imediat:
--Ia luat Raducu aparatul de ras si a facut un scandal monstru: Monstrule ce esti, isi continua ea ideea. Ce sa facem cu el, Johnny? Il putem vindeca?
Sotia incepu sa planga linistit.
--Ei! nu o luati chiar asa, situatia nu este chiar atat de grava. Folosim teoria contrariilor. Ii plac batranele, ei bine, il obligam sa se uite dupa pustoaice; este egoist, zgarcit - il punem sa mearga la carciuma, sa cheltuiasca banii, sa se distreze. Asta e, zise Johnny zambind si imi facu cu ochiul.
Nevasta-mea veni langa mine si ma lua de brat.
--Idiotule, il complimenta ea. Tu si bancurile tale tampite; m-ai speriat. Hai, pleaca acasa, ca mai avem si alta treaba.
Johnny isi stranse catrafusele, o pupa pe varful nasului, imi stranse mana cu caldura si pleca.
Cateva zile, nevasta-mea a avut un acut sentiment de vinovatie. Dar ia trecut repede. In ceea ce o priveste toate sentimentele au aceeasi soarta.


.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!