poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1435 .



Umbrele lui Da Vinci
personale [ ]
instalatie: anima:animus

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [neutrin ]

2005-04-13  |     | 



Motto: Asa cum, pe cel ce merge pe la soare, il urmareste umbra sa, asa poarta hermafroditul nostru adamic, chiar daca dupa structura pare a fi barbat, in corpul sau pe Eva ascunsa sau Femeia.*

-Domnisoara!
-Domnule!
-...unde erati in noaptea de 7 aprilie,la ora 12.00 a.m.
-...unde sa fiu?... ca deobicei...acasa...
(Colombo dixit: Hoc autem magisterium ex una primum radice procedit, quae post modum in plures res expanditur, et interum ad unam evertitur**).........
...adulmecand, cu o nara parfumul de alge al fetei, cu cealalta mireasma fidji a marii, in care se stingea cercul soarelui, prin care ultimii lei, evadati de la gradina zoologica, sareau veseli aruncand in vazduh stropi de sare si plescaiala de bici si de val...
...(Uroboros, Uroboros, Uroboros, gandea fata, usor plictisita de privelistea mototolita a omului.)
-Domnule Colombo, va stiu, din copilarie...de la televizor, sunteti detectiv particular,nu-i asa. Sa va servesc ceva de baut?
-Un whisky, i-a raspuns, pregatindu-se sa isi aprinda trabucul.
-Imi pare rau, dupa apusul soarelui, nu mai servim decat tequilla...dorti(?)... sare,lamaie?
-Da. Se poate fuma ?
-Desigur, sa revenim la motivul vizitei dumneavoastra, nu vreau sa fiu nepoliticosa, dar...,
(ham, ham...., joaca tare femeiusca asta,cu pielea de ciocolata, acoperita cu cele mai albastre si mai mulate haine pe care mi-a fost dat sa le vad, gandi detectivul, repede in engleza, sorbindu-i ochii mari de culoarea smaraldului purtat cu solemnitate pe diademele altetelor regale, picioarele de armasar naravit sa castige competitiile pur sange, havuzul dulce amar al buzelor, degetele subtiri cu petale de magnolie, cand albe, cand roz...)
-Acasa(?), as dori sa fiti mai exacta?...(fundameto vero artis est corporum solutio***), unde anume acasa?
-In pat cu poetul: visam nebuni de dorinta de a ne naste, lecuindu-ne de ploaie, de vant de curcubeu...
(Surge aquila et veni auster: perfla hortum meum et fluent aromata illins, **** consemna grabit in bloc notes, ce reusise sa intelega deja)
Femeia, se uita fix in ochii lui, dandu-i de inteles ca i-a citit gandurile.
-Sa fim clari. Nimic, din ce s-a intamplat aseara, aici, nu are legatura cu allegoria diaboli sau spiritus sancti.
-Domnisoara, permiteti-mi sa va reamintesc. Un om a fost ucis...
-Da, da,...daca moartea ar exista v-as lua in serios, pana atunci....
-Totusi, aveti datoria sa-mi explicati ce s-a intamplat...
-Nimic, nimic deosebit. Am venit acasa in jurul orei Math-ului, cu cartile de Tarot...Ne-am verificat pasapoartele, cartile de identitate, cartelele de la interfon, sa fim siguri ca nu am patruns prin efractie in casa si nu ne vom trezi peste un numar de ani ca: ochiul verde al copilului meu este in stanga, in timp ce al baiatului lui in dreapta, asa cum s-a intamplat unor personaje ale domnului Ionesco. Il cunosteti? Vreti sa vorbim despre el?
-Sincer(?), nu !
-In regula, nu voi intra in amanunte. Cum spuneam...dupa verificari, totul parea o.k., mesajele electonice, facturile, ofertele turistice... Ne-am citit extrasul de cont, am zambit, am ras, am alergat, jucandu-ne jocul cifrelor cu multe zerouri,ne-am deghizat in Regina si Contele Essex, am servit un coctail de fructe de mare, ca-n fiecare dimineata,
ca-n fiecare seara, am mers in sala de vanatoare, am salutat trofeele mastodontilor, am facut, o data, si inca o data, dragoste in pestera Lascaux, desenand pe pereti animalele gratiate, am urcat pe teresa skyscaper-ului din gradina, dezgropand pistolul de la poalele bradului si... am jucat...cum... ii spune... jocul acela stupid, in care iti pui pistolul la tampla, apesi pe tragaci, fara sa ai habar daca glontele va porni sau nu inspre tine: "traieste-ti clipa", sau "baba oarba"...
De data acesta, poetul..., mai departe stiti,...am ingenunchiat, telefonand la politie, salvare...
Detectivul zambi,(femeia din fata lui mintea... barbatul fusese gasit in pat, la inceput, ea insasi a recunoscut ca la miezul noptii, era acolo, nu pe terasa, nu in pestera Lascaux...), se apropie de fata cu gandul sa o sarute, dezbracand-o de aerul acela glacial, sa o oblige sa se intoarca la locul faptei.
...tttttaaaaaaaarrrr.......ttttttaaaaaarr....... a inceput sa sune telefonul....
-Nevasta-mea...(*quemadmodum in Sole, ambulantis corpus continuo sequitur umbra, sic hermafroditus noster Adamicus, quamvis in forma masculi appareat, semprem tamen in corpore ocultam Evam sive foeminam suam secum circumfer******)..., s-a scuzat, cu un zambet usor mototolit,...bine...dar...o.k. ...am inteles...pornesc spre casa...., a spus barbatul, iesind din incaperea, in care NU SE PETRECUSE NICI O CRIMA, PENTRU CA NU EXISTA NICI IN MARTOR.

-Bine, dar domnisoara cu pielea arsa de soare, dar poetul?
-Meo, in cerebro gestavi.*****


________________________
**
Colombo zise: aceasta arta purcede dintr-o matrice unica, pentru ca apoi sa se diversifice, intorcandu-se la unitate.
***
fundamentul artei este disolutia corpurilor
****
Inaltate acvilioane si vino austrule stabate cu briza ta gradina mea, raspandindu-i parfumurile
*****
I-am purtat in creierul meu.
******
vezi *

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!