poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2315 .



Ruxandra Cesereanu, premiata de Cuvintul , alaturi de alte nume importante ale culturii romane
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [angela furtuna ]

2005-01-06  |     | 



Dan Stanca ne informeaza asupra faptului ca Premiile Cuvantul pe anul 2004 au fost decernate la Radiodifuziune intr-un spatiu destul de incapator, dar care pana la urma s-a dovedit neincapator avand in vedere numarul mare de persoane care au onorat invitatia.
Premiile Cuvantul se decerneaza de 15 ani si initiativa i-a apartinut regretatului Radu G. Teposu, care in clipa cand a infiintat revista, gandindu-se la Nae Ionescu, s-a mai gandit ca anual sa organizeze un fel de parada a superlativelor. Dupa ce el n-a mai fost i-a venit randul lui Tudorel Urian sa continue traditia.
Dupa scandalul din 2002, cand, revista a intrat sub o alta directie, superlativele totusi au ramas. Ca la premiile US sau ASB, am avut de-a face cu nominalizari, dintre care au fost alesi premiatii. Mircea Martin a spus in deschidere ca de acum incolo revista nu-i va premia doar pe umanisti, ci si pe cei care fac "stiinta tare", fiindca deosebirile de acest fel nu-si mai au rostul, ca si diferentierea dintre cultura si civilizatie. Iata castigatorii:
Poezie - Ana Blandiana (pentru volumul "Refluxul sensurilor") si Constanta Buzea ("Netraitele").
Proza - Gheorghe Craciun ("Pupa russa").
Critica literara - Caius Dobrescu ("Mihai Eminescu") si Virgil Podoaba ("Metamorfozele punctului. In jurul experientei revelatoare").
Traduceri - Sorin Marculescu pentru "Don Quijote".
Debut literar - Ioan Pop Curseu ("Nu stie stanga ce face dreapta", doua eseuri despre sovaielile gandirii critice).
Filosofie - Andrei Cornea ("De la scoala din Atena la Scoala de la Paltinis").
Sociologie - Andrian Neculau (coord.), "Viata cotidiana in comunism".
Politologie - Ioan Stanomir, ("Nasterea Constitutiei, limbaj si drept in Principate pana la 1866"). Istorie - RUXANDRA CESEREANU ("Decembrie '89, deconstructia unei revolutii").
Studii culturale - H.-R. Patapievici ("Discernamantul modernizarii", "Ochii Beatricei").
Arte plastice - Adriana si Ion Nicodim (pentru expozitia "Tara, taran, tarana").
Muzica - Dan Dediu (pentru sonata nr. 4 pentru pian si opera de camera in trei acte "MŸnchhausen, domnul minciunilor"). La sectiunea jazz a fost premiat Liviu Butoi (pentru lucrarea "Pasari").
Teatru - Mihai Manutiu (regia la "Electra").
Film - Catalin Mitulescu ("Trafic").
Stiinte - Ion Sarbu (pentru contributia la dezvoltarea implantologiei orale prin cinci brevete de inventie).
Debut in stiinta - Septimiu Crivei ("Injective modules relative to tortion theories").
Reviste de cultura - "Vatra" (redactor-sef Al. Cistelecan).
Emisiuni culturale - Marina Constantinescu (pentru "Nocturne").
Radio - Titus Vajeu (pentru "Dictionar de literatura universala").
Premiul pentru institutii culturale - Academia civica (pentru scoala Memoriei de la Sighet) si ICR (pentru conferinta "Migratia tinerilor cercetatori romani, performante si cai de intoarcere").
Panoplia premiilor Cuvantul arata comprehensiune si ambitie. Ele sunt nepretuite, deci castigatorii nu primesc nici un ban. Rasplata e in alta parte...


Un interviu cu Ruxandra Cesereanu a fost deja publicat intre textele mele acum citeva zile. Unele dintre ideile prezente in cartea acum premiata au constituit firul rosu al universitarei clujene de-a lungul ultimilor ani.



***
Blog Angela Furtuna

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!