poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2130 .



La 31 de ani
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [mariusflorin ]

2004-11-14  |     | 



La 31 de ani ma simt de parca n-as fi; si daca sunt, nu e nimic sa-mi creasca mirarea, cu-atat mai mult ca nimic nu ma mai mira.
…Sunt oameni pe care-i vorbesc ca fiind alti oameni, dar care apartin speciei mele; sunt pareri urlate cu-o alta voce, dar care au aceleasi simturi, sunt ganduri pe care nimeni nu le stie si e bine ca e asa.
….Ce poti iubi, iubeste pana la moarte, iar ura, daca esti ca mine, sa fie groaza fata de indiferenta celui pe care il iubesti.
…Daca nu tii cont de rautatea fatisa a celor pe care-i cunosti si daca stii sa-ti alegi prietenii dupa criterii pur chimice, adica sa-ti asculti instinctul, poti avea acel "paradis fiscal", in care sa nu-ti fie teama ca trebuie sa-ti platesti impozitul pe binevointa si TVA-ul pe siguranta revederii fara paruiala.
In cel mai rau caz, traind inca 60 de ani, cand probabil singur fiind, cu cativa copii obositi de-a mea viata sterpa, pe care ii voi uri cu ceea ce a mai ramas din sufletul meu, voi depana ororile vietii mele, indulcite, la modul gretos, de putin diabet si de multa osteoporoza.
…Chiar si asa, satul de ceea ce n-am avut, mai mult decat hamesit, din instinct, de patetica-mi viata, imi va fi dor mai mult de trecut cu al lui trecut, caci viitorul nu va fi decat o amintire denaturata, finalizata prin moarte.
…Iar eu fiind nimic, amintiti-va de cei pe care inca ii mai puteti vedea!
Daca ar fi sa mor, singura resmnare ar fi, ca am avut ce manca si ce bea si cei nascuti dupa mine la fel.
…Ceea ce gandeste fiecare, se hraneste cu ceea ce vrea, iar eu nu am nimic de-a face cu modalitatea lor de expresie.
Sunt vorbe de mos, pe cale de moarte, dar inca n-am murit, sunt tanar, chiar foarte tanar; atat de tanar ca nici nu-mi mai stiu varsta si chiar de-as sti nu mi-as recunoaste-o.
Se zvoneste ca ai la dispozitie o viata, ca sa devii perfect. Un mort perfect! Asa ca nu te obosi; intotdeauna e timp; Iar cand primesti un glont in creier, sa stii esti mai aproape decat crezi de “divina” putrefactie; daca mai poti crede ceva atunci.
Ai o singura viata; fa-o cat mai placuta! Daca clementa nu e dacat un act politic, nu vad de ce-ti mai cauti scuze!? Daca ei o fac pentru fotoliu, tu fa-o pentru scaunul sanatos de dimineata, sau de noapte, daca esti liliac.
Cum canta Gloria Gaynor: “I am what I am”! Sunt o combinatie trista intre ceea ce cred, cea ce sunt cu adevarat, dar nu stiu, si ceea ce cred altii, si din care stiu exact cat sa spun ca viata e nedreapta. Nedreapta cu mine cel ce nu ma cunosc, cu cel ce ma cred, fara a fi in mintile celorlalti, sau cu mine cel ce ascede catre perfectiune. Trista, dreapta, ori injusta perfectiune, ea e singura ce asigura rezistenta lantului trofic uman, pe marginea prapastiei dintre a fi si a continua de a fi intr-un loc unde raul, suferita, samd, nu exista, pentru ca tu esti mort! Esti mort!
Revenind la calvarul vietii, pe cararuia autoperfectionarii, spre reasfaltata carare, care nu stiu de ce nu a devenit autostrada Nascut-Mort, ma gandesc obsesiv ca sunt asa cum sunt pentru ca nici nu conteaza. Mai rusinoasa e viata decat ceea ce am facut, si ea nu poate fi facuta de divinitate. …S-ar ascunde cu tot cu noi, intr-o cuta batrana a universului, tainuindu-si sinuciderea.
Poate a facut-o si a uitat de noi…

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!