poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1880 .



Domnul X
eseu [ ]
Cum să înghițim copilașii din Transnistria și să cerem și supliment

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Eugen ]

2004-08-06  |     | 



Domnul X este strungar. El nu se gândește la Basarabia. Singura legătură a dlui. X cu Basarabia în afară de nevastă (moldoveancă) este faptul că s-a născut și a crescut la Chișinău Criș.Dl.X se gândește să termine cât mai repede ziua de lucru. El se gândește cu duioșie la ziua de salariu, până la care mai sunt 10 zile. El se gândește să bea o bere cu colegii atunci când pleacă de la servici. Atunci când vrea să fie profund dl.X se gândește cum să i-o tragă blondei nepoate a maistrului care lucrează ca pontatoare. Dar dl.X e prea cu bun simț să nu știe că astea sunt doar vise-nepoata dă la facultate și îl admiră în secret pe dl.inginer Y și hârbul lui de Dacie.
După o bere la „Rezematu’” (cea mai bună bere din București) cu colegii dl.X ajunge acasă. Se uită la întreținere...mama lor, de-abia plătise...iar restanțier ? Clasica mâncare de cartofi aburește în oală. Puștiul dlui. X are o zgaibă cât toate zilele pe față „Ce-ai făcut drace ?” „M-a pălmuit învățătoarea „ mama ei, suduie dl.X printre dinți, o să-i arat eu....
Dl.X dă drumul la televizor. Se uită la Realitatea TV, singurul post care....
Ce vede dl.X la Realitatea TV ? El vede un copilaș, cam de vârstă cu fiul său care spune o poezie. Aude dl.X poezia ? Probabil...e ceva cu Transnistria și răii de ruși. Dl.X se simte foarte mișcat. El se gândește la copilașul lui . La nedreptatea pățită. La faptul că dacă ești mic și slab toți pot să te calce în picioare.
Dacă dl.X ar fi mai deștept și-ar da seama cu greață că este manipulat.Și încă la modul pentru copii tâmpiți. Ce treabă are puștiul cu poezia ? Se vede clar că l-a pus cineva să o spună.De ce să nu spună un puști de 9 ani poezii cu mere pere corcodele și să spună poezii cu Transnistria ? Cine știe, poate ca să se simtă important. Poate să se simtă în centrul atenției, luând parte la un joc pe care-l joacă oamenii mari. Pe fața puștiului se vede clar nenaturalețea actului. Manipulatoare ar putea să fie cele două haziaici din spatele băiatului, cu figuri de vaci abulice și cu zâmbet mândru pe chip.Ele sunt în mod sigur profesoare la liceul unde învață puștiul. De ce nu spun haziaicile poezia ? De frică. Ele sunt majore și-ar putea să o pățească. Și-apoi,s-ar pierde tot farmecul. Și n-ar mai putea urla toată presa că transnistrenii asupresc copiii români. Dacă dl.X ar fi mai deștept și-ar da seama că între acel copil aruncat în jocurile oamenilor mari și micii fedaini pregătiți de Hamas pentru atentate sinucigașe sunt deosebiri doar de nuanță. Dar dl.X nu e deștept. Dl.X e impulsiv. Îl chinuie nedreptatea în timpul somnului. Ajunge a doua zi la servici și discută cu colegul lui de strung,. Dl.Z. Dl.Z are doi ani de facultate, întrerupți din cauza unei iubiri neîmpărtășite. Dl.Z știe cu siguranță că rușii au căsăpit milioane de români. „Se urcau pe ei și dansau kazacioc” îi spune dl.Z cu voce scăzută dlui. X. Știu de la bunicu’ care a fugit din Basarabia în 1940. Nu contează că tataie e gaga și că n-a văzut nimic cu ochii lui fiind ocupat cu o pernă și două rațe pe care le ținea la subsioară. Tataie e bătrân, tataie trebuie să știe.
Și dl.X și dl.Z sunt oameni de treabă. Manipulați într-un mod rușinos, dar oameni de treabă. Așa că învățătoarea, ștergându-și obrazul lovit și scuipat de dl.X se gândește să nu depună plângere penală și se întreabă foarte nedumerită ce-o fi vrut să spună când i-a șuierat printre dinți, după ce-a lovit-o „Na pentru Transnistria și kazaciocul vostru că nu vă mai rabdă pământul de îmbuibați și hrăpăreți...”

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!