poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3153 .



Proprietatea
eseu [ ]
Ce Ironie !

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Emundin ]

2007-03-31  |     | 



Proprietatea - Ce Ironie
 
    Te-ai gandit vreodata intregul Pamant cui ii apartine?
Prima oara, Dumnezeu l-a creat apoi l-a oferit primului androgin - Adam spre locuire. Ce sarac este omul  am spune acum in sec. XXI, secolul in care materialul este "trendy". Nici macar noi nu suntem proprietatea noastra! Proprietatea - cum s-a nascut ea? Sa fie oare maleficul initiatorul si fondatorul proprietatii?
 
Stiu ca aceste randuri ale mele, vor trece neobservate, se va rade pe seama lor, voi deveni sfidatorul atestat al Lumii Intregi in care locuiesc. Insa nu este asa.
 
Vom trai - de fapt, deja se simte dorinta de revenire la haiosul "primitivism". Bancuri si vorbe urate avem la adresa primitivismului. Rusine sa ne fie atunci cand facem un om primitiv, fara sa stim adevaratul sens.
 
Primitivul era cea mai inteleapta creatura. El nu avea granite, proprietate, moneda, nu avea celularsi nici internet. El avea totul neavand nimic. Ce ironie...arati oamenii au cugetat timp de mii de ani si nu au ajuns la nici un sens.
 
Degeaba avem ratiune daca nu stim sa o folosim pentru a ne elibera de catusile societatii fals democratizate. Avem proprietatea, ca scop al existentei noastre ; traim pentru ea mai mult decat pentru noi insine. Traim cu falsa impresie ca stapanim lumea, dar de fapt realitatea este ca nici macar pe noi nu stim sa ne stapanim.
 
Am creat notiunea de Stat, Imperiu, Guvern, Armata, Popor, Moneda...pentru ce? Traim oare pentru ele? Ne luptam ca prostii in razboaie pentru ceva ce nu ne apartine de drept. Cream principii si legi pentru  le darama, unii ajung sa dea in cap pe strada pentru a simtii ca poseda ceva ... simtindu-se goi in sufletul lor.
 
Am creat vesminte frumos colorate pentru a le purta, vesminte ce le alegem pentru a ne ascunde dupa ele. Ce ironie... apoi ne falim cu ele.
 
Am creat romanul fantastic, telenovela, carti de dragoste, filmele pentru a reusi sa traim cat de cat o viata de imprumut. Cati dintre noi, nu a citit o carte sau a vazut un film incercand macar o data sa se indentifice cu personajul principal? Ce ironie...acelasi lucuru incerac sa-l faca autorul pentru a-si vinde opera. Scriem pentru altii, niciodata penru noi. Citim de zeci de ori Biblia, ne certam pe seama ei si tot nu reusim sa intelegem ceva. Ce ironie...Biblia ne-a fost data ca noi sa o desavarsim iar noi cautam ca prostii desavarsirea in ea.
 
Vedem stiri zilnice. Domnisoare frumos costumate, cu exercitiu vocal ne prezinta cate o scumpire, un razboi, un atentat sinucigas, o moarte. Ce ironic. Nici macar aceste stiri nu ne apartin ... ne sunt impuse. Traim viata altora in afara de a ne traii viata noastra, ne consumam si ne pierdem pentru altii.
 
Mergem la biserica si ne inchinam, pupam zeci de icoane - unele chiar facatoare de minuni pentru a ne merge si noua mai bine. Ce ironie... Daca L-am primi pe Dumnezeu in inima n-am avea nevoie de icoane. Templul, Casa Domnului ar fi sufletul nostru. Asadar asistam cu totiii la frumoase slijbe bisericesti, predici frumos "construite" de catre prelati, dar niciodata nu ne spunem si noi punctul de vedere, apoi unii nici nu ti-l asculta. Iata asa se naste o noua religie.
 
Nu vreau sa par nihilist, asadar voi insirui cele mai frumoase lucuri ce le avem dar nu intotdeanuna le exercitam :
 
    Avem puterea de a ne mantui.
    Avem o viata data pentru a fi traita in Duh (fericire)
    Avem minunea de a creea. ( a naste copii)
    Avem maini pentru a imbratisa.
    Avem lacrimi pentru a uda florile cand este seceta.
    I-l avem pe Dumnezeu si El pe Noi.
 
Asadar putem trai prin El! Deschide-ti inima si Fa-l Unicul tau Proprietar !
 

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!