poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2848 .



E timpul....
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [nanu ]

2007-01-29  |     | 




,,Adio,adio,patria mea’’ ne transmite tânărul român Gheo,ce își irosește energiile creatoare aiurea,pe meridiane străine,în căutarea bunăstării,sătul de mentalitatea balcanic-orientală a concetățenilor săi și eterna Românie,ce îi figurează ca țară de baștină în acte . Din păcate nu este singurul tânăr român care gândește așa.
Trist ,dar adevărat!
România este o țară coruptă,coruptă,coruptă ne bătea obrazul Emma Nicholson ,mămica europeană a beblușilor din orfelinate,spaima domnului Valeriu Stoica ,specialist în adopții cu cântec,după gura presei .Ba mai mult era o vreme când creștin democrații germani se făceau luntre punte ,pentru a împiedica intrarea României în Europa .Culmea ironiei pentru o țară ca a noastră ,care din punct de vedere al așezării geografice este situată în centrul continentului european,pe meridianul de 25 de grade longitudine estică ,dar care stă din ce în ce mai rău la capitolul moralitate .Nu-i bai ,știm să facem din moși strămoși haz de necaz și intelectualii noștri subțiri,boierii minții, ne includ cu frivolitate la categoria r-estul comparativ cu vestul.
Trist dar adevărat !
Cu alte cuvinte suntem o țară de hoți ,sau mai pesedist gândind o țară de colecționari,de trădători (vezi cazul Șereș,spun procurorii),de colecționari de blonde de Pleșcoi și bilețele ,de comis-voiajori în politică ( stolorobocop) de jucători cu voie sau fără voie de la constituție ,de ….și de… și așa mai departe. .Îmi crapă obrazul de rușine,dar asta este,chiar dacă numai unii au furat,au mîncat lebede la Viena, au trimis bilețele ,au vândut curent electric pe sprânceană sau au cumpărat gaze la prețurile cele mai mari din Europa , că de… știm să ne dăm și noi aere (gaze ) ,doar nu degeaba îl avem în frunte pe Băse ,conform prințipiului unul pentru toți ,toți pentru unul ,suntem percepuți la grămadă .
Trist dar adevărat !
De când ne știm sistemul de sănătate este în colaps,cu toate că plătim la greu impozit pentru sănătatea noastră ignorată .Justiția încalcă într-o veselie drepturile elementare ale individului (telefoanele se ascultă ca și cum ar trage Piranda cu urchea la ușa cortului ,iar conturile din banci iti sunt numărate și dimineața și seara la ceas de taină ).Președintele Senatului și fostul … escu ne silabiesc cu nostalgie precepte stalinisto-comuniste.Învățământul se reformează doar pe hârtie,caci în realitate ne deformează(atât pe dascăli cât și pe elevi ),uitînd de finalitățile ce ar trebui altoite școlerilor ,ca abilități ,deprinderi și comportament civico democratic.Povara și bunul plac al ideologiilor trecute și actuale ne sufocă cinic.
Trist dar adevărat !
Aleșii noștri care este (citez dintr-un ilustru polictician de Dâmbovița, urmașul lui Parpanghel al lui Budai Deleanu,cititor de almanahe) cocoșați de declarații de avere colosale ,nu vor să învețe conjugarea verbului a fi bine pentru toți ( doar asta spuneau grecii pe timpuri în agora) ,gândind că este mult mai ușor și chiar mai democratic să deprinzi sensul verbului a avea doar pentru tine .Colac peste pupăză cred că politica externă se confundă doar cu modul de a face temenele după un vechi obicei al pământului( avem stagii vechi pe la Stambul și Moscova) la Washington,Bruxelles sau Strassbourg ,transformînd peste noapte un popor în europeni populari sau impopulari ,democrați sau nedemocrați,socialiști sau autiști ,liberali sau ceaprazari( că și așa a cam dispărut această meserie ),penegiști sau vadimiști ,etc.
Trist dar adevărat !
Apăsat de complexul inferiorității noastre inconștiente ,mă întreb,ca prostu-n târg, oare ce-i de făcut ?este suficient să ne lamentăm mioritic ,la umbra brzilor carpatini ,sub ploaia de stele căzătoare,contabilizându-ne ca încă o generație pierdută,așa cum ne-am cam obișnuit și cum este mai comod să ne considerăm ,derplângându-ne soarta fără noroc, așezat în calea tuturor răutăților sau este timpul să mijim ochii ,să-i aruncăm peste gard să mai învățăm cîte ceva și să ne apucăm tovărășește de treabă( în sensul bun al cuvîntului ) ?
E timpul ?
Cu siguranță frați români ,a sosit timpul să reflectăm fiecare câteva secunde și să ne impunem o nouă mentalitate,mentalitatea cetățeanului responsabil și creativ ,cinstit și tolerant,bun creștin și moral .A sosit timpul să nu ne mai irosim în sterile lupte politice de dragul lui x sau y și să ne alegem reprezentanții în funcție de calități și programme .Să trimitem în Parlamentul European nu pe reprezentantul unui partid ,ci pe acel confrante educat și civilizat care să nu ne facă de ocară (am mai pațit-o la alegerea comisarului european ),pe acel romîn onest care știm că nu va sforăi ciobănește și va înțelege limba în care se glasuiește pe acele tărîmuri .Intelectualii independenți ar fi o soluție ,chir dacă au nevoie din partea românilor pentru a pute candida de 100 000 de semnături .Ar fi o soluție morală care ar da o grea lovitură clasei politice ticăloșite .
Români de pretutindeni ,acasă este numai România pentru noi ,fie ca vrem sau nu .E timpul nu numai să cerem,să așteptăm să ne cadă pară mălăiață (cam așa gândesc 72% dintre românii care ..mai și gândesc din când în când),dar să și dăm : idei ,bunăstare și oameni tineri,onești acestei case .
E timpul !


.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!