poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1672 .



Eu,Domnul X, turnător
eseu [ ]
Eu, Domnul X...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Eugen ]

2006-08-17  |     | 



"Anii 70. Alo, Securitatea, veniți repede, vecinul meu mănîncă carne.
Anii 80. Alo, Securitatea, veniți repede, vecinul meu mănîncă"
Eu, Domnul X am fost turnător de bună voie. Din patriotism, în primul rând. Þara noastră merită apărată, nu-i așa ? Și dacă ascult Europa Liberă ? Eu totdeauna vreau să știu ce spune dușmanul. Și apoi să-i torn pe mama mea, tatăl meu, sora mea, fratele meu, soția mea, copiii mei care ascultă și ei dar din cu totul alte motive.
Eu, Domnul X sunt un domn. Nu sunt un oarecine ca toți golanii aceia pe care i-am turnat. Eu sunt un absolvent de liceu/facultate/Ștefan Gheorghiu iar aceia sunt pur și simplu o adunătură de neisprăviți.
Eu, Domnul X sufăr din dragoste. Frumoasa Y nici nu se uită la mine. În schimb se uită la Z, acel element periculos și dubios cu mătușă în Tanganika.Este suficient să scriu un rând pentru ca Z să nu mai plece niciodată în excursie în Bulgaria, un singur rând...
Eu,Domnul X, sunt administratorul frustrat. Familia Y merge toată ziua la concerte, oare de ce ? Și Y junior spune bancuri cu tovarășul iar Y supersenior spune că "o să scăpăm noi odată și odată". Este clar, trebuie dați în gât.
Eu,Domnul X sunt un pionier fruntaș. Y de la a cincea F nu mă ascultă atunci când îi spun că ar trebui să strângă hârtiuța de ciungă de pe jos- și, de fapt, taică-său care e pilot îi aduce ciungă, reviste cu femei goale și dolari.
Eu,Domnul X, sunt urât, gras și neiubit de nimeni. Toată lumea mă ia în râs, toată lumea mă disprețuiește. Numai tovarășul căpitan mă ascultă...
Eu, Domnul X , sunt academician. Și nu cred că tânărul Y, acel ciudat ar trebui să dea încă 200 de ani târcoale Academiei pentru că ai lui au fost chiaburi...
Eu,Doamna X, sunt femeie de serviciu. Și știu că în casa lui Y, nu i-ar mai ajunge banii- sunt o serie de lucruri care aduc atingere, cum ar fi un video, o combină...
Eu,Doamna X, sunt profesoară. Dacă ați ști câte aud în clasă ! Tovarășul căpitan știe.
Eu,Domnul/Doamna X torn din plăcere. Eu îmi fac doar datoria patriotică.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!