poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1995 .



Iubirea
eseu [ ]
De ziua îndrăgostiților...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [surrender ]

2009-02-13  |     | 



Iubirea
"Iubirea este un sărut furat;un
zâmbet inocent ,o îmbrățișare pătimașă...
și un suflet smuls din piept."

Sensul cuvântului latinsc A-MOR(fără moarte)este iubirea.Acest cuvânt desemnează faptul că iubirea rămâne dincolo de moarte ,că este ceea ce transcede ,iar tot ce este iluzoriu își pierde acum valoarea.
Iubirea este o temă literară foarte vastă, întâlnită adesea în operele marilor scriitori din literatura română si universală ,precum:L.Rebreanu ,M.Eminescu ,N.Stănescu,etc.W.Shakespeare,etc.Atunci când iubirea apare ,poeții scriu,cântăreții cântă,pictorii pictează și toate acestea devin capodopere ,devin elixir.Dacă ei ar face aceste lucruri când ar fi triști ,arta lor ar deveni tristă.Nu ar mai vorbi despre iubire ,ci despre tristețe ,neîmpliniri.
A iubi este însăși legea vieții ,este una dintre cele mai sublime calități pe care ființa umană o poate realiza.
A iubi înseamnă a trăi viața celuilalt fără a aștepta nimic în schimb ,aceasta este adevărata iubire,care te înalță și te purifică de tot ceea ce este murdar în lumea asta. Mulți dintre noi spunem adesea:"L-am iubit din toată inima,iar el nu mi-a răspuns niciodată iubirii" sau " Cum să fac să-i arăt că-l iubesc?/Acest vreodată va fi niciodată?" Ne punem astfel de întrebări , probabil pentru că iubirea adevărată ,nu așteaptă NICIODATÃ ,NIMIC în schimb. Iubirea nu se măsoară în promisiuni,obiecte;iubirea se simte ,se trăiește cu toată intensitatea...sau de ce să nu spunem "Iubirea este un sărut furat" .(O.Paler)
Atâta timp cât suferim din cauza iubirii ,înseamnă că nu am reușit să cunoaștem iubirea cu adevărat.
De ce dragostea dispare după un timp? De ce doi oameni ajung să se urască ? De ce în loc să-și spună "Te Iubesc" își spun "Te Urăsc" ? Sunt întrebări pe care mi le pun adesea ,eu ,tu ,voi cei care ați trăit acest lucru.Oare să fie adevărat că nu are rost să iubim de vreme ce iubim vreo doi ani și apoi ne întoarcem la apatie ,la singurătate ,la instabilitatea emoțională și la dorința de a întâlni din nou iubirea? Ei bine ,ne înșelăm amarnic;Dragostea nu dispare. Ceea ce dispare este capacitatea de a o percepe.Iubirea în forma ei divină ,în forma ei reală,reprezintă o putere pe care nu o putem să ne-o imaginăm.Este puterea care ține universul întreg ,într-o formă firească.Mulți dintre noi ar trebui să realizăm că iubirea nu este o încălzire glandulară și nici o pasiune înrobitoare ,ci o stare permanentă a sufletului omenesc.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!