poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1899 .



Spirit și conștiință
eseu [ ]
Aforisme si maxime Colecţia: Texte Filozofice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [rockyr ]

2009-02-06  |     | 



1.Îndrăgostire, prin distrugerea altruismului, de matricea însușirilor spirituale, fizice și estetice proprii, narcisismul ucide obiectivitatea conștiinței prin închinarea la subiectivitatea hiperbolică față de propria persoană; este un orgoliu al frumuseții depreciative infiltrate în boala creată de mirajul ideii estetice răsfrânte lăuntric.

2.Intențiile raportate la fapte sunt elanuri de entuziasm puber ermetic închise de cugetarea asupra repercursiunilor negative pe care le pot lua transfigurate în acțiuni.

3.Surpriza este acceptată pozitiv de firile neconvenționale, deschise schimbării și acceptată negativ de firile conservatoare, care se complac într-o uniformitate fără surprize a vieții.

4.Problemele sunt pe măsura structurii emotive lăuntrice.

5.Omul se naște cu principii înnăscute : astfel, primul strigăt al pruncului este strigătul antropologiei omului.

6.Nonfilozofie ce dezvoltă teorii transcendentale, credința nu caută adevărul absolut, ci îl promulgă ca pe ceva imanent religiei.

7.Întâmplarea extrage din hazard principiul creator și se poate anula prin cunoașterea acțiunilor prezente cu implicații asupra viitorului.

8.Atâta timp cât posezi conștiință, nu ai libertate.Oamenii fără conștiință au libertate, însă nu sunt oameni, ci o specie desprinsă din om, care are echivalențe cu omul înzestrat cu conștiință doar prin înfățișare.

9.Spiritul este un catharsis al trupului; dacă n-ar exista spirit, corpul omenesc ar pluti în derivă prin viață; spiritul creează principiile gândirii care conduc, organizează și transfigurează existența.

10.Îngerii sunt simboluri religioase care zboară cu aripile ideilor noastre despre transcendent; sunt fluturii credinței care polenizează florile ideilor pure.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!