poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1249 .



Trăiești în medie n zile. Când o să crăpi ?
eseu [ ]
Liga-prietenii lui Dorel-1

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Eugen ]

2006-05-02  |     | 



Unul din cele mai stupide animale din lume, alături de amoeba repetentă și gâscanul nevertebrat este realizatorul român de reclame. Realizatorul român de reclame (sau RRR) este un tip bine intenționat. El vede reclamele străine- și asta e bine. Ba chiar, o Zeus, le pricepe poanta. Nenorocirea vine, helas, atunci când încearcă să facă o poantă mai bună- să fie mai isteț. Și ajunge la niște fleoșcuri chiar jenante.
Din preistorie ne amintim de reclama cu "V-am prins, vrăjitoarelor!". A fost un dulce vis de tinerețe- pentru că RRR vrea să-și dovedească sieși cât poate fi de jenant. Și reușește.Două studii de caz ilustrative sunt prezentate în continuare.
Cunoașteți napolitanele Joe ? Culmea, sunt niște napolitane bune. Reclama însă e sub orice limită. Bătrâna decrepită care vine cu cățelul mort în brațe și urlă că "V-am scos de la testament" e o găselniță a cuiva care bântuie cimitirele în căutare de hrană- altfel nu se explică stupiditatea magistrală a reclamei. Unii dintre noi avem câte un pet- pisică, câine, șarpe, broască țestoastă, etc. Care din posesorii de peți (sau peturi) ar fi încântat să-și vadă animalul mort ? Cine ar putea ronțăi napolitane Joe cu un câine mort pe covor ? E autorul reclamei un cretan (a se citi cretin)?
Al doilea studiu de caz vine de la marea firmă Vodafone. RRR-ii de la Vodafone s-au uitat în statistici și au aflat că un om trăiește n zile. Și că m zile și le petrece în parc. Și ce dacă ? Un cunoscut om de litere italian spunea că Statistica e atunci când vecinul tău mânâncă 2 pui și tu nici unul dar în medie fiecare italian consumă 1 pui la masă. Așa o fi. Dar pe mine, CONSUMATORUL, nu mă amuză de loc să știu că trăiesc n zile. Poate trăiesc n+1 zile. Și poate că n-am nici un chef ca după 26 de mii și ceva de zile să mi se țină socoteala "Babacule, când o mierlești ?" . Și poate că eu sunt un tip îndrăgostit de parcuri și merg în fiecare zi în parc. Sau am alergie și nu merg de loc în parc. Deci reclama pute. Ba chiar a hoit- pentru că nici un CONSUMATOR cu mintea neputrezită nu va sta pe gânduri "Hmm, mai am 12000 de zile de trăit. Ia să-mi iau eu un abonament Vodafone..."

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!