poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 929 .



Omul REAL, societatea si PERSOANA NON GRATA
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [balosin ]

2005-12-06  |     | 



Omul REAL, societatea si PERSOANA NON GRATA



MESAJ pentru oamenii care nu cred in Tine!

Ce ai spune daca intr-o zi oamenii te-ar insulta, te-ar batjocori, ti-ar adresa cuvinte jignitoare, te-ar vorbi pe la spate si ti-ar spune oameni pe care nu-i cunosti si nu i-ai cunoscut niciodata ca esti un ratat, un om, jalnic o masca...

Acest lucru se intimpla din pacate dragi prieteni cu mine, cu tine, si cu oricine traieste pe acest pamint. Tu existi prin ceilalti, nu poti exista singur.

Dumnezeu nu va exista niciodata fara noi oamenii. Individul se defineste prin raportul cu societatea in care se dezvolta. Ceilalti exista in jurul nostru nu pentru ca noi suntem cei care ii acceptam sau ei ne accepta, suntem proscrisi sa traim intr-o societate si ne va fi aproape imposibil sa ne detasam de aceasta realitate chiar daca vom incerca sa evadam in alte spatii de pe glob. Ceilalti exista prin noi, cu totii ne formam in minte o anumita definire a caracterului lor aceasta ne poate proteja sau daca nu este una concisa si clara, poate fi fatala existentei noastre limitate. Dar daca cei din jurul tau, te urasc, din invidie, si din frustrarile lor nascute raportate la evolutia nefasta sau din involutia propriu-zisa. Te urasc, te vorbesc de rau, inventeaza povestiri false despre tine, iar tu incepi sa crezi ca poate chiar asa esti, desi sti ca tu nu ai furat, nu ai tradat, nu esti un las, nu ti-ai folosit abilitatile nascocite in mintile lor bolnave care ti-au denaturat deja identitatea in fata celorlalti ( vorbesc aici despre ceea ce se vorbeste in soapta, in spatele tau, lucruri care nu ti s-au spus niciodata in fata iar tu nu te poti apara pentru ca nu au responsabilitatea morala de vorbi in fata ta, iar tu esti inclus intr-un joc murdar imprevizibil, din curat devii murdar pentru ca cei mai multi sunt dispusi sa te vada mai degraba asa decit ceea ce esti cu adevarat - atunci daca inca mai ai o imagine clara despre tine, despre ce esti, sau cine esti, te poti apara pentru a nu deveni REFLEXIA MINCIUNILOR LOR. Spun acest lucru pentru ca este posibil ca acesti oameni sa te transforme in altceva, in ceea ce nu esti si nu ai fost niciodata, iar tie iti este foarte greu daca nu imposibil sa te opui acestor minti bolnave.

Este greu sa lupti impotriva unor oameni cu sufletele mizere care incearca sa te transforme in persoana non gratta - cine? Iti sunt atribuite calitati pe care tu nu le posezi cum ar fi ura, insensibilitatea, lasitatea, iar tu trebuie sa lupti pentru a te defini in societate, dar sti ca ei „ceilalti” sunt mult mai multi, rauvoitori, fiinte malefice, daca nu vei avea putera sa fi tu insuti in raport cu ceilalti - atunci te refulezi, intri in propriul tau spatiu si timp si nu mai comunici cu societatea. Dar ceilalti continua sa te atraga in jocurile lor parsive, probabil te vor vorbi de bine o perioada doar pentru a intra in joc cu ei si a le putea oferi satisfactia de a te diseca in fata tuturor pentru a demonstra ca viata ta nu merita nimic nici macar clipa de azi nu iti e permis sa o traiesti sa te bucuri de ea. Dar daca stii sa dormi in liniste, si daca sti sa nu auzi si sa nu vezi atunci cind isi joaca rolurile in jurul tau te vor arunca undeva intre niste ziduri deoarece nu mai au nevoie de tine isi vor da satisfactie unii altora iar tu te vei exila in propriati persona pentru a te pastra mai bun, mai drept, mai curat, mai cinstit, in fata ta, si in fata respectului fata de tine insu-ti care este suficient pentru a ramine un om real si adevarat, iar atunci iti asiguri, un loc nemuritor in suflet. Un loc unde vei putea trai, in paradisul impacarii cu tine insu-ti, si constiinta ta ...






.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!