poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 6160 .



Insulta
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Nucu Stoian ]

2005-11-29  |     | 



Insulta

Citesti in diagonala, cauti repere, nume si date, astepti solutii si variante, vrei ca totul sa fie concret, cu termene certe.

Cei mai buni prieteni al tai sunt Excel-ul, PPT-ul, Outlook-ul, mobilul si masina, masina straina in care te urci dupa ce te-ai dat jos din pat trecand pe la dus si prin lift, si uneori, pe la televizor, ca sa vezi – pe teletext - cat a mai crescut EURO astazi, si cum va fi vremea.

Stai mai mult la hotel, te bucuri ca te plimbi mult si ca vezi lumea (de fapt plimbarea ta se reduce la statul pe scaunul soferului si condus – cu peste 140/ora in afara localitatii, sau pe locul din avion si de fapt vezi doar soseaua, aeroporturile si salile de sedinte)

Vorbesti 3 limbi straine, care toate la un loc au 100 de cuvinte, din care jumatate sunt “salut”, “ce mai faci?” “ma bucur sa te cunosc” si “la revedere”, dar rogi pe cineva de la birou sa-ti faca calculul la decont, ca tu nu-ti mai gasesti calculatorul, si “Oricum nu esti platit pentru asta”, “… ai lucruri mai importante de facut” (cum ar fi sa forward-ezi e-mail-uri cu poze porcoase vechilor colegi, ca sa vada “ce bine te descurci tu”…)

Te-ai realizat – mai strangi ceva bani si-ti iei credit de casa, cu care te indatorezi pe urmatorii 25 de ani (de fapt un apartament intr-un bloc vechi, in Berceni, Balta Alba, Militari sau Giulesti, cu vecini pensionari, si cu casa scarilor in care se pisa drogatii si cainii vecinilor).

Cand mergi in vacante (de maxim o saptamana) afisezi un aer superior fata de cei ce te servesc, ca de: esti persoana importanta!… calculezi totul in bani, si incerci sa faci economii, iar in cazul in care nu faci, te lauzi tuturor cu cat de mult ai cheltuit. (ai uitat ca atunci cand atunci erai copil te laudai cum te-ai distrat).

Pe sub hainele tale impecabil calcate si aranjate se instaleaza incet burta, prostata, varicele si hemoroizii, iar ochelarii nu mai sunt de mult o noutate pentru tine (Ce sa-I faci? Firma unde lucrezi nu are buget pentru ecran LCD sau pentru protectia ecranului de la monitorul tau)

In fiecare luna te minti ( – din nou!) … ca te lasi de fumat, ca vei merge la sala si vei slabi, ca burta va disparea si se vor instala – vazand cu ochii – bicepsii si pectoralii.

In fiecare week-end dormi in nesimtire, pana nu mai poti, si te trezesti obosit, mintindute – (din nou!) ca saptamana viitoare mergi situ la un spectacol de teatru sau la un concert in oras, ca azi “e tarziu” si “n-ai avut cu cine”.

Odata la juma’ de an te intalnesti si tu – accidental- cu un vechi coleg sau prieten, si putinul timp petrecut impreuna, il consumi povestind-ui ce te-ai mai “realizat”, in timp ce el e “tot acolo, profesor, la bugetari”.

Trezeste-te! Uitate in oglina! (mai de aproape, ca lumina din baie e slaba, si ti-a scazut si vederea) Iti place ce vezi? Expresia fetei, gusa, ridurile, cearcanele, chelia, burta, sunt toata agoniseala ta de cativa ani in coace! (noroc ca varicele, bataturile, prostata si hemoroizii nu se vad, ca oglina e mica) Cu asta te lauzi? Asta ai realizat?

Te compatimesc, omule de conditie medie din Romania!




.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!