poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2361 .



Adnotări pe marginea unei idei
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Seemis ]

2005-11-15  |     | 



Adnotări pe marginea unei idei
de gheorghe Sârbu


la
Din nou despre intelectuali
de Radu Horn

Susțin de ceva vreme ca noi, cei care locuim primul pătrar al sec.XXI, trebuie să schițăm harta zilei de mâine.

Bun …

Astfel, trebuie să aducem la zi termenii cu care operăm în tehnică, în știință, în ziua de zi cu zi, și nu numai ca înțeles general … Ne găsim în ipostaza deloc onorantă de a nu ne mai înțelege cu noi înșine, impas lingvistic, dar, și social, ceea ce este extrem de grav, din care putem ieși doar abordând subiectul cu claritatea geniului statuantă. Să lăsăm poetul > în accepția termenului < nouă, asigurându-i pe una dintre laturi cadrul propice actului de creație/ cercetare, pe cealaltă dintre laturi baza materială, și să-i alimentăm banca informațională de care dispune cu noi elemente definitorii. Una dintre tarele oamenilor > în general discutând problema, este amestecul interesului personal în exprimarea întregului, care este cetatea. Dacă nu ne vom disciplina, adică nu vom vorbi aceeași limbă > proprie și indispensabilă amândorura componente: viul cetății, cetatea în sine, pasul înainte al definirii largi, menire luată în accepția termenului elongație, vom naufragia fară altă șansă de a fi salvați. Sigur că trebuie să ne respectăm predecesorii … Sigur că trebuie să respectăm prezentul … Sigur că trebuie să plantăm jaloanele prin aportul dăruirii cerebrale a zilelor ce ne vor excede. Din respect și claritate trebuie să naștem Regula, ordinea ( … ) am în vedere Trinitatea pământeană, care ne vor conexa din mers la numai astfel da, și numai ca ascendenți de Pimnia. Gândim inutil dacă mintea ne este bolnavă. Trebuie, repede repejor, să ieșim din cancerul sec.XX; am numit gruparea ca scop de eludare a Adevărului; este imposibil să mai rămânem în tentația atavică de a fi toți, cînd vine vorba despre a căsăpi pe unul. Domnilor, pământul care ne dă nouă, pământul care ne ia nouă, ne este mamă și tată nouă; de unde, aplicând regula de trei simplă, Noi aparținem Nouă ( … ) cetatea fiind semnul care ne multiplică asemenea. Să ne îngrijim, asadar, de Cetate, Domnilor, să ne îngrijim, așadar, de Noi, Domnilor, să ne îngrijim,așadar, de Ziua de Mâine, Domnilor, și tot astfel, pentru toate celelalte, căci singura cale onorabilă de a rămâne ceea ce trebuie să fim: Spirit, singur Spiritul este capabil s-o traseze.

În conlucrare perpetuă cu necesarul …


Din nou despre intelectuali, Radu Horn > http://www.scrie.com, publicație electronică întreținută și suportată financiar de Cristi Scutaru (membrul cristiscu).


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!