poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1895 .



Așa o fi
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [marius niþov ]

2018-01-29  |     | 



Mi-e absolut cuceritor dialogul din Bulgakov, al celor doi intelectuali sovietici cu enigmaticul turist, bănuit a fi german, Woland sau Dracu’ în persoană. De fapt, așa a fost, ajunsese Dracu (profesorul neamț) să le vorbească celor necredincioși, atei, că personajul Christ a existat cu adevărat și chiar cu lux de amănunte, spunându-le cum a participat la dialogul lui Yeșua Ha Nozri cu Pilat din Pont. În ce mod l-a ofensat Yeșua pe bunul om, procuratorul provinciei. Cum a fost bătut de uriașul Marcus, poreclit și Moartea șobolanilor etc. Ajunsese, vasăzică Dracu' să predea Evanghelia în amănunt, printr-o descriere superbă a locurilor din vechiul Yerușalaim și ceștia, oameni de litere, nu-l credeau nici în ruptul capului! Se enervase profesorul malefic și de faptul că ideologia comunistă le spălase creierul în așa hal că nu mai credeau nici în existența lui, Dracu’ gol! Cam așa stau lucrurile și astăzi, trăim într-o orbire informațională și nu mai cunoaștem nimic. Suntem confuzi, nu mai deosebim binele de rău și vine o zi când, precum personajele din scriitura lui Bulgakov, ne pierdem capul sau ajungem la nebuni. Dar cum se poate așa ceva, spunem cu convingere, doar suntem stăpâni pe mințile noastre! Și acolo era un motan care se urca în tramvai, își lua bilet, proceda corect, constituțional. Și noi vedem oameni care vorbesc ciudat cum se urcă în parlament ca niște personaje demne de piesa „Maestrul și Margareta”. Problema e că trăim un număr de scamatorie și nu înțelegem nimic, așteptăm să plouă cu bani și suntem mai goi ca înainte de a intra sub cupola acestui circ uriaș. Asta e problema, nu înțelegem rostul numărului de iluzionism și așa, se poate, să cumpărăm iar un bilet, apoi alt bilet, până ne vom plictisi. Vai, însă cât de greu ne plictisim noi, că am răbdat tot felul de iluzioniști să ne promită că vom trăi ca în povești! Nici Dracu' nu mai crede în iluzii, s-au inversat rolurile! Chiar așa, suntem martori la programul imbecilizării maselor (spectatorilor și telespectatorilor). Doamne, ferește-ne! Există și posibilitatea trezirii, merită să ne opunem propovăduirii mincinoase. Să credem peste limitele iluziei! Prin urmare, un mijloc preventiv în alegerea personajelor nu ar strica, așa să nu ajungem goi (tot ca în cartea pomenită) și să-i urmărim după ce vor fi plecați prin locuri exotice.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!