poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2131 .



Da
eseu [ ]
unicul elogiu....

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Petre_Andrei ]

2005-09-14  |     | 



Da!

Abia am terminat de citit “Unsprezece minute” de Paulo Coelho si doresc cu ardoare sa imi astern unele ganduri pe hartie! Astfel, cred intai ca ar trebui sa spun “Bravo!” unui autor care pana ieri ar fi primit din partea mea poate cateva injuraturi! Recunosc, am gresit cand am vorbit fara sa cunosc, trebuia intai sa citesc si abia mai apoi sa comentez! Nu pot vorbi despre cartile lui anterioare, pentru ca nu am apucat sa citesc si nu mai vreau sa gresesc! Dar despre aceste “unsprezece minute” pot spune un singur lucru: magnific! O carte in care autorul surprinde atat de bine sentimentele, o carte din care viata musteste este o carte speciala, o carte care merita citita! Din pacate pentru multi oameni, ei nu vor reusii poate niciodata sa inteleaga aceasta carte! Ea poate fi inteleasa doar de omul care a simtit si el ceea ce simt personajele ei, doar de omul care iubeste si el cu aceeasi ardoare… Doar acel om poate intelege mesajul cartii, doar acel om poate exclama cu bucurie: perfect, in momentul in care cei doi renunta la prejudecati si se abandoneaza in final dragostei! Doar un om care iubeste si care este iubit poate intelege natura acestor sentimente! Cartea reuseste sa surprinda exact aceste sentimente care lumineaza viata!
Toata cartea in sine este o adevarata calatorie, o calatorie in care cititorul se identifica cu personajele, isi regaseste trairile lui printre cele ale acestora si rasufla alaturi de ele! Paulo Coelho nu creeaza nimic, el pur si simplu ne arata frumosul, ne prezinta iubirea, acel foc care ne lumineaza viata! Poate ca pentru un cititor “neinitiat” (desi nu imi place deloc acest cuvant) aceasta carte pare superficiala, toata zbaterea pare inutila, insa lui nu i-as putea raspunde decat: “nu poti sa stii daca nu traiesti chiar tu acele senzatii!”!
Eu nu sunt un om care lauda, pentru ca nu prea imi place sa fac acest lucru (din cauza ca de obicei nu prea gasesc ceva care merita sincer laudat) si totusi pot sa spun ca aceasta carte este senzationala in primul rand prin firescul ei, prin naturaletea cuvintelor Mariei! Se spune ca o carte exceptionala nu se analizeaza decat prin intermediul ei, insa aceasta carte nu are nevoie de nici un fel de analiza! Aceasta carte este pur si simplu iubire! Doar cei care simt iubirea pot intelege cartea, doar ei se pot regasii in paginile ei!
Ce ar mai fi de spus?! Probabil ca nimic… cartea vorbeste de la sine!
Totusi, ar mai fi o mica precizare: cartea se termina printr-o imagine magistrala, o imagine care ar trebui sa existe in mintea oricarui om!
Da, am trait alaturi de Maria experienta ei, m-am bucurat pentru ca ea iubeste si mi-am amintit ca si eu iubesc! Si da, sunt fericit, pentru ca observ alaturi de persoana iubita cum cele 11 minute se transforma intr-o eternitate…

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!