poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1858 .



Despre partea bună a lucrurilor cele rele
eseu [ ]
Colecţia: Texte Filozofice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [silade ]

2015-07-22  |     | 



Acest titlu se potrivește de minune cu zicerea “tot răul înspre bine” sau, ca să îi dau o întorsătură literară, cu “îmbunarea răului”. Dar ce este oare binele? Ce este răul? Izgoniți din paradis tocmai pentru încercarea de aflare a unui răspuns la aceste întrebări, continuăm să ne întrebăm dacă e bine că ne naștem, dacă e bine că trăim, dacă e bine că murim? Nu cumva toată această trecere prin lume (această izgonire) e doar un rău de care nu ne dăm seama? Sau e și una și alta? Oare nu e mai bine să existăm? Întru Ființă, pentru că nu există existență, dați-mi voie să mă exprim așa, decât întru ființare. Iar ființare nu poate fi decât în Ființă, în Cel Care Este, în Dumnezeu. Cum mă pot convinge eu pe mine că exist, dacă Ființa nu îmi confirmă existența, dacă Ființa nu îmi confirmă ființarea? Trecerea prin viața lumii, prin existența ei, prin ființarea ei ar fi doar o trecere. Trebui să facem o mică-mare diferență între existență și ființare, pentru că nu e suficient să gândesc ca să exist, trebuie să exist pentru a gândi și trebuie, gândind, să devin pentru a fi în Ființă. Munții au existat cu mult înaintea mea și vor exista multă vreme după mine. Munții există, deși nu gândesc. Ei există, dar nu sunt, nu fac parte din Ființă. Cel care face parte din Ființă are o viziune superioară asupra existenței. În Ființă însă nu se privește cu superioritate, în Ființă toate sunt egale, în Ființă binele și răul sunt una, pentru că în Ființă există echilibru. Echilibrul care asigură existența Ființei. Dar să revin cu picioarele pe pământ și să vă spun că în tinerețea mea, privat fiind de bucuriile vârstei, nevoit să înfrunt toate răutățile destinului, m-am izolat și m-am înrăit. A fost o izolare benefică, pentru că am început să stau de vorbă cu mine însumi, am început să mă cunosc. Iar răutatea mea față de mine însumi s-a transformat în bunătate. În bunătate față de cei din jur. Până când, printr-un miracol sau datorită credinței oarbe în Ceva ce există deasupra existenței, mi s-a arătat Cel care nu se arată. Iată, deci, partea bună a lucrurilor cele rele. La fel cum răutatea fraților lui Iosif s-a dovedit a fi, ulterior, un mare bine, pot spune și eu acum că a fost bine că a fost rău. Altfel, luat de valurile tinereții, aș fi rămas un Don Juan de provincie sau unul dintre marii alcoolici anonimi. Mai e nevoie să vă spun că pentru îmbunarea răului nu e nevoie decât de “iubirea care mișcă sori și stele”?

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!