poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4041 .



fotbal.ro
eseu [ ]
mai vechi, dar actual

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [iQ666 ]

2005-05-28  |     | 



nu e vorba de site-ul care ar putea exista la adresa din titlu. dar imi place cum suna. mutu tocmai s-a transferat la chelsea si ma determina sa schimb inceputul articolului chiar inainte de expediere. initial scriam doar de transferul lui chivu, care parea unicul subiect pozitiv despre fotbalul mioritic ajuns pe prima pagina la www.uefa.com. ca mai e inca unul oricum nu schimba nimic.

eu urmaresc de vreo 16 ani fenomenul, am trait bucurii si dezamagiri, dar ce s-a intamplat in ultima vreme m-a determinat sa urmaresc doar scorurile din divizia judeteana, unde oamenii joaca de placere si cei mai buni cam castiga.

n-o sa va plictisesc cu prea multe amanunte si chestiuni de jargon microbist. nici despre celebrele meciuri strategice, blaturi pentru publicul larg nu scriu decat aceasta propozitie.

peste tot, jucatorii apartin cluburilor la care activeaza, sau altora care ii imprumuta pe perioade determinate. la noi exista cativa ipochimeni care detin contractele mai multor jucatori si-i transfera in functie de interesele lor de moment. nu conteaza ca perioadele de transferari sunt incalcate. promovarile si retrogradarile sunt decise pe considerente mai mult sau mai putin sportive. unele echipe promoveaza, apoi vand altora locul din divizia superioara, pe motiv ca nu-si permit sa participe acolo. de ce mai promoveaza atunci? alte echipe sunt pur si simplu mutate dintr-un loc in altul, pentru ca anumite primarii refuza sa le ajute si financiar, pe langa ca le ofera stadionul in folosinta. chiar, de ce nu iau o parte din banii irositi cu asfaltarea drumurilor si cu iluminatul stradal pentru a-i cheltui cu idolii gazonului?

traditia este o chestiune foarte importanta la fotbal. suporterii se identifica cu echipa favorita, copiii lor devin fani ai aceluiasi club,... in ultimii trei ani doua echipe campioane ale tarii prin trecut, ambele din ploiesti, au fost ingropate intr-o a treia, echipa unei rafinarii, si ea veche, dar cu cumparari de locuri la activ. cele doua campioane decedate isi aveau fanii lor, care acum nu se regasesc in noua echipa. in loc ca personajul cu bani din spatele afacerii sa sustina o echipa de traditie, el a ales sa le distruga, pentru ca acum sa incerce sa adauge hibridului titlurile raposatelor.

divizia a a fost pe punctul de a nu incepe. nici o echipa nu indeplinea cerintele minime pentru acordarea licentelor de participare. bineinteles ca de vina e guvernul care nu sprijina fotbalul si cei de la finante care au descoperit ca cluburile din prima liga datoreaza impozite in valoare totala de peste 10 milioane $. in loc sa si le plateasca, conducatorii ameninta cu greva si retragerea... pana la urma campionatul a inceput cu dosarele incomplete si am o vaga banuiala ca totul se va ierta.

desi aproape toate echipele au datorii prin toate partile, una singura a fost exclusa in ultimii ani din acest motiv. ce-a contat a fost o mica datorie la unul dintre cluburile importante, si el cu o istorie bogata in fraude, in special impotriva celor mici si fara spate. faptul ca 14 echipe din prima divizie sunt conduse sau sustinute de fruntasi sau simpatizanti ai partidului de guvernamant nu are, bineinteles, nici o legatura cu decizia de a porni campionatul, desi nu se stie cat vor rezista cateva participante. daca vor crapa unii cu atat mai bine, n-o sa aiba probleme cu retrogradarea "ai nostri".

in alte parti problemele financiare au fost solutionate prin masuri radicale, unele echipe, cum ar fi campioana la momentul respectiv a austriei, au fost retrogradate si pana la urma s-a creat un echilibru, nu se cheltuie mai mult decat se poate, taxele se platesc la timp, la fel si datoriile. mai sunt si exceptii, dar daca va fi nevoie li se vor aplica aceleasi reguli.

in asemenea circumstante e clar ca ne bat toti, de vreme ce jucatorilor de la noi le sta gandul doar la plecat afara si la discoteci. iar titlul pe care l-am citit pe undeva referitor la recenta eliminare a campioanei mioritice de catre o echipa belgiana, "pedofilii belgieni au violat copiii giulestiului" devine sinistru, nu amuzant cum presupun ca l-au crezut autorii.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!