poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2422 .



Perspectiva, dar și Leit-motivul
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Seemis ]

2005-05-07  |     | 



Perspectiva, dar și Leit-motivul
pentru Andrei Gheorghe

Avem Datul - Natura Mamă; avem Harul - Putem Naște Binele; și avem Menirea - Orizontul Epidermo-Neuronic. De aceste trei Calități Cer-ice beneficiem cu toții, Omul neavând asupră-le nici un alt drept, în afara celui de a le exemplifica prin etalare palierică. Puterea exemplului are ascendent doar în Model. Nimic altceva nu funcționează în acumularea de cunoaștere cu o mai durabilă creștere valorică, dinspre-înspre Cadranul Iuxin, unde Altima este Nordul, Neodina este Sudul; Estul, Vestul țin de Pimnia, adică de perioada de discipolat. Nu trebuie decât să se excludă dependența de factorii pragmatismului despuiat … Prin pragmatism despuiat înțeleg existența cuplului trup-suflet, interpretat și trăit doar într-una dintre părți. Nici o efectuare de mutație nu se face fără pierdere de original. Tot astfel față de ocazional stau legăturile conexe Întregului. Multiplul Omului este Omul Însuși. Cu unitatea de evaluare care este Apogeul, se poate conviețui, dacă este abordat ca permanență, deținător doar de limita inferioară. Nu există nimic în este, neîncadrat de limite; cu excepția Spiritului ( … ) a Spiritului Cumul. Acesta este raportul de funcție dintre mine și celălalt mine, semenul. Din aceste considerente majore, nu trebuie să facem rău celor de lângă noi; altfel, ne vom trece din viață în viață cu metehne, care tind să ne înlocuiască, ceea ce, într-un mai devreme ne va determina să nu mai facem concesii când luăm în considerare determinarea, nici prostului gust, nici informației precare și nici interesului personal sau de grup sau de clică sau de gașcă. Din momentul când realizăm că, în calitatea pe care o avem, de ființe superioare, ne revin tot atâtea responsabilități câte compartimente vii are planeta, metabolic, ni se va transfera capacitatea de a le interactiva în funcție de parametrii orizontului epidermo-neuronic, și astfel, evoluția spirituală ne va comporta. De două milenii, Oamenii greșesc față de Oameni. Ei bine, Oameni Buni! Ei bine, Oameni Răi! ( … ) mileniul trei, nouă, Oamenilor, nu ne rezervă decât o singură alternativă: să ne Mântuim Menirea. Aceasta este Perspectiva, și singura ( … ) dar și Leit-motivul, și singurul … Datul, Harul și Menirea sunt căile plăcute definirii noastre. Și așa și este ( … ) nici urmă de alte șanse … Omul fără Coloană Vertebrală Spirituală se va autoexclude, privință în care “ cu fundul în două luntrii “ rămâne experimentul care am fost în este fără noimă.

gheorghe Sârbu

Bibliografie:
Învăț continuu de la oameni; învăț cum nu trebuie să mă port.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!