poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3426 .



Naționala pleiboi
eseu [ ]
mai vechi, dar nu expirat

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [iQ666 ]

2005-02-20  |     | 



poate ca era mai interesant sa caut un joc de cuvinte intre pleiboi si plebei, dar merita subiectii sa-mi bat atata capul pentru ei? credeti ca e vorba despre numarul din playboy cu diverse dezbracate pozand in tricourile nationalei de fotbal sau ca vreo nationala feminina din ceva sport de care auzim doar cand bat si ele pe cineva va aparea in educativa publicatie? o fi vorba si despre ele undeva, la ultima s-ar gasi repede si idei, poate si doritoare, dar gata cu visele si hai sa revenim in iarba noastra cea de toate meciurile. iarba, periculos cuvant, nu atat legat de bovinul final al titlului cat de obiceiurile unora dintre cei vizati.

in ultimele zile am aflat ca unul dintre componentii nationalei romane de fotbal e dependent de alcool. suspecti ar fi trei, dar cum despre unul s-a afirmat apoi ca s-a potolit, raman doi, dar banuielile cad mai mult pe unul. asta e insa povestea secundara, scandalul din ultimele zile fiind legat de numele decarului, care a iesit pozitiv la un test anti-doping. intre timp povestea pare sa se fi calmat, se zice c-ar fi spus ca n-a luat doping sau droguri ci ceva pentru potenta, poate vom afla candva adevarul, poate nu, de fapt ce ne intereseaza pe noi cu ce si-a otravit respectivul viitorul starv?

nu o data mi-as fi dorit sa fiu ziarist sportiv si sa lucrez alaturi de cei pe care-i consider cei mai buni din tara in domeniu, chiar daca acum nu ziarul lor e primul la tiraj. ce ma face sa nu-mi mai doresc vreodata asa ceva e un text cu care se laudau pe site: primul ziar din romania care a scris despre acest caz, primul care a anuntat ca, primul care... dorinta mea sovaia deja de cand si-au impuiat aproape zilnic prima pagina cu trupuri feminine dezgolite care aveau legaturi vagi sau inexistente cu sportul dupa ce si-au parasit fostul ziar pentru ca li s-ar fi impus tocmai asa ceva. si aici si in multe alte tarlale de presa mioritica s-a scris despre capitanul conjunctural al nationalei ca e dopat. intre doping si droguri e o diferenta pe care macar cei care scriu despre fenomen ar fi cazul s-o cunoasca.

eu cred ca drogurile ar trebui sa nu mai fie interzise. sa se vanda legal, iar oamenii sa fie avertizati pe ambalaj: creaza dependenta, pot conduce la modificari psihice si fiziologice ireversibile, utilizarea lor se face pe proprie raspundere si altele de genul. ar disparea tentatia de "fruct oprit", s-ar imputina falsificarile, statul ar castiga bani din impozite, ar disparea o gramada de arestari, procese, detentii sau suspendari.

dar sa revin la personajul nostru care recent a iesit pozitiv la un control antidoping, tot ce se stie concret. oamenii s-au grabit sa-l acuze, ca se drogheaza de vreun an, ca abuzeaza de sex, ca-si pierde noptile, ca bea, ca-si strica banii pe prostii. toate acestea sunt doar alegerile, si posibil problemele, sale doar. n-am inteles insa de ce i-a trebuit sa se afiseze noaptea tarziu cu o femeie-ntr-un local cand a doua zi avea meci, iar vicepresedintele clubului se nimerise sa fie tot acolo, dar propria-i imagine ii apartine. ce mi se pare de neiertat la el e ce a spus despre o recenta playboy'izata care l-a refuzat, insa asta e deja alta poveste. sunt curios daca el a facut armata. cred ca i-ar prinde bine o asemenea experienta prin care sa treaca, la fel ca aproape toti tinerii patriei noastre concomitent iubite si hulite. sunt impotriva ideii de serviciu militar obligatoriu, dar tocmai in acest caz si-ar gasi un rost si argumente.

in ultimele zile s-au scris si spus destule rele despre nationala de fotbal. prea multi si-au amintit subit de diverse nemultumiri, observatii, secrete, barfe si altele de genul. daca astia-s cei mai buni, avem de ales: luam altii mai cuminti dar mai slabi din punct de vedere fotbalistic sau ii acceptam asa cum sunt? cati dintre voi nu-si doresc sa-si permita sa se imbete cu alcoale alese, sa se satisfaca cu femei frumoase, scumpe, celebre si la moda, sa conduca masini de ultima generatie si asa mai departe? si ei sunt ca voi, doar ca prin capriciile sortii au ajuns sa-si transporte-n realitate aceste nazuinte. hai sa nu-i condamnam, nici macar sa nu-i judecam, mai bine de-a dreptul sa le ignoram existentele din afara stadioanelor.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!