poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2716 .



ipocrizie fotbalistica mioritica
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [iQ666 ]

2005-02-12  |     | 



tot felul de ipochimeni care dau in minge sau se uita la cei care dau in ea din lipsa de alte abilitati se fac antrenori sau presedinti de club de fotbal. si din diverse motive ajung intervievati.

sa zicem ca pierd un meci amical cu o echipa aflata cu vreo doua-trei divizii mai jos. in loc sa recunoasca, da dom'le, am fost slabi, ne-au batut tractoristii, ai mei se cred vedete si fug numai de minge in loc s-o ghideze spre poarta adversa, respectabilii indivizi declara plini de importanta fraze de genul "a fost un test util, scorul e mai putin important, nu am tinut neaparat sa invingem, ne-a interesat in primul rand cum se misca baietii si integrarea noilor achizitii in schemele de joc, am testat si cativa tineri de reala perspectiva".

nu stiu cum o fi prin fotbalul profesionist, dar noi cand ne adunam sa dam un fotbal facem tot ce putem ca sa-i batem pe ceilalti, oricat am fi de prieteni sau frati. chiar deloc sa nu le pese fotbalistilor ca-i bat niste baieti care dimineata au muncit care pe unde si s-au cerut la amiaza ca sa poata ajunge cu autobuzul la teren? iar daca au iesit schemele, de ce nu s-a vazut asta si pe cartoanele care tineau loc de tabela de marcaj? sau proaspetele achizitii, doar n-au fost adusi de prosti, ce-au facut? despre tinerii promitatori vorbim mai incolo.

alta faza cam de acelasi calibru, e cand se pomeneste de echipa a doua sau de cea de tineret care pierde intr-o veselie. "nu ne intereseaza neaparat rezultatele, obiectivul acestei echipe este pregatirea schimbului de maine al echipei mari, deja doi tineri jucatori au facut pasul spre lotul largit al primei echipe".

clar, niste tineri obisnuiti sa piarda intr-una ajung in lotul largit al primei formatii, acolo intra cate 5 minute pe finalurile linistite de meci cand ai lor fie conduc, fie-s condusi la macar doua goluri. asa se vor cali, iar in ziua in care va fi nevoie de ei in primul 11 vor rupe tot.

de ce zambiti? doar oamenii de fotbal stiu ce fac, ei simt fenomenul! nimeni nu se intreaba cum pot fi buni si de perspectiva niste indivizi care doua ligi mai jos sau in competitiile cu cei de varsta lor nu au nici o realizare. iar "important este sa participi" mai e valabil azi doar pentru alde andorra la olimpiada.

tot pe aici se incadreaza si povestile de genul "x'ulache nu se transfera nicaieri, are contract cu noi inca trei ani, iar in noaptea urmatoare respectivul presedinte, impresarul [de regula de la firma care aproape a monopolizat piata fotbalistica mioritica] si sus-numitul x'ulache, baiat bun de felul lui, ascultator de manele si amator de masini tari, care poate ca are si vreo 5 meciuri prin nationala cu alde cipru si moldova iau un charter si aterizeaza pe plaiuri ex-sovietice, de unde se intorc mai bogati si doar primii doi. jucatorul ramane sa activeze printre straini. ciudat e ca a doua zi in presa nu apar titluri de genul "cutare a mintit!" si nici dintre microbistii mintiti nu se revolta nici unul din cauza asta...

nu pot sa inteleg de ce se practica si tolereaza atata minciuna. si asta nu e valabil doar pentru fotbal. nu inteleg nici de ce continui sa ma informez constant asupra fotbalului romanesc, dar asta e deja alta discutie, poate la fel de stupida.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!