poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2488 .



De ce dansezi?
eseu [ ]
eseu

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Abhinivesha ]

2005-01-28  |     | 




A diferentia erotismul de dragoste, pasiune, sex, atractie sau complementaritate fízica si psihica reprezinta un act superfluu.Filiatiile care se stabilesc intre acestea determina o intrepatrundere difícil de scindat.Mai mult, ancorarea erotismului in domenii aparent paralele se remarca din ce in ce mai pertinent, ceea ce da de gandit.
Un roman care face trimitere la acest subiect este “11 minute”(P.Coelho).Scriitorul brazilian afirma conexiunile dintre sex, o industrie a carnii, si celelalte demarcatii ale societatii;se dezvaluie, astfel, ca scopurile vietii par a se cristaliza in cursul celor 11 minute ale actului sexual propriu-zis.La aceasta concluzie tinde sa ajunga prostituata Maria, aflata in prim-planul povestirii.Sa fie, oare, just acest corolar?Casniciile fondate echivoc, rentabila piata a materialelor pornografice, numarul ridicat de pedofili si violatori, traficul de fiinte umane se preteaza ca argumente ale unui raspuns rezonabil.Ce inseamna, insa, hainele mulate, mersul studiat, dansul, chiar machiajul, privirile cu subinteles?Desigur ca optezi, zilnic, pentru macar una dintre aceste variante.Pretinzi ca stii de ce o faci, dar e posibil sa un o constientizezi in adevaratul sens al cuvantului.Analizandu-ti cu obiectivism comportamentul, vei fi surprins sa iti dai seama cate din elementele care te definesc conduc la…sex.
In consecinta, omul pare a se irija intr-o serie de gesturi, atitudini care sunt in masura sa il conduca spre esentialitate, spre structura sa primara, hedonismul.Constructia lumii de care apartinem se dezvaluie, astfel, mult mai simplist.Ramane, totusi, de vazut daca aceasta solutie nu este eronata, tocmai din cauza comoditatii sale.In definitiv, acceptand ca tot ce faci e datorat roului major al erotismului, iti gasesti un pretext de a involua.In definitiv, numai animalele reactioneaza in virtutea inertiei, a instinctului, iar statutul de om pe care il pretinzi nu este tangential unui astfel de comportament.
Atunci, ai putea sa te intrebi ce inseamna a fi om sau in ce masura esti tu insuti unul.Cert este ca vei ajunge la un cerc vicios si, incercand sa-ti demonstrezi ca erotismul un e totul, iti vei petrece mult timp tocmai avandu-l in centrul atentiei.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!