poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1434 .



Depresii roz
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Sonya ]

2005-01-13  |     | 



Pe geamul larg deschis intra o ceata cu miros de rodii si lacramioare. Cate un soare mic si plapand, lipsit de vigoare danseaza cu fiecare stea in picaturile de apa. A venit toamna si pare ca au acceptat asta ca pe un fapt divers. Nu ca nu mi-ar reprosa-o sunet cu sunet. Chiar si ceata miroase mai mult a rodii decat a lacramioare, fata de acum cateva zile. Luciul oglinzii este cam tulbure. Cred ca a trecut cam mult timp de cand l-am curatat ultima oara. Pana si calutii de oglinda par sa se incurce intre firele de praf, incapabili sa mai inoate de-a lungul ramei Fluturii nu mai au chef sa se ridice de pe filele volumului de poezii de Eminescu; nu mai vor sa zbore de colo-colo, fara rost si nici nu mai au chef sa-mi puna intrebari de genul: ce gust are povestea, sau cine e iubirea. Cred ca s-au saturat si ei sa le ofer aceleasi raspunsuri: albastru si “un lung prilej pentru durere”. De cate ori ma uit de fereasta vad acelasi peisaj anost, cu litere si note muzicale in gama minora. De cand m-am mutat aici prietenii imi spun ca miros din cap pana-n picioare a melancolie, dar perna mi-a zis ca nu locul, ci eu sunt de vina. Am incercat sa remediez acest lucru facandu-mi cocktail-uri cu inghetata de poezii vesele si doua picaturi de zambet. Cand am vazut ca nu ajung la nici un rezultat am incercat macar o deghizare temporara. Mi-am cumparat parfumuri optimiste cu tonuri de mijloc de glume si un iz usor de vara timpurie, dar nici asta n-a mers. Am recurs la masuri disperate si am achizitionat pana si o pasare colibri. Mai bine as fi renuntat la aceasta idee. In doua zile pasarea capatase tonuri de gri, pentru ca dupa o saptamana sa devina film mut, alb-negru. Florile nu mai vor sa-mi faca vizite primavaratice, iar razele de soare scot numai sunete ragusite la mine in casa. La televizor au anuntat ca din cauza mea a venit toamna. Si se pare ca au spus-o pe o pagina destul de cantata, pentru ca trei zile la rand am primit telefoane de repros de la pui de pisica, magnolii si rondeluri. Mi s-a recomandat un tratament cu primavara-vara: la o cana de tristete doua linguri de primavara, una de vara si de restul cirese pietroase si amintiri frumoase. Am incercat si asta, dar tot fara nici un rezultat. Iubirea mi-a zis ca am nevoie de ea, sa simt roiuri de licurici albastri in stomac si ochii sa mi se acopere de valuri de nuferi roz. Am gonit-o fara sa stau prea mult pe ganduri. Mare greseala! O sa-i trimit maine un crin albastru cu invitatie la ceai. Pana atunci nu-mi ramane altceva de facut decat sa ma asez pe picatura de roua din fata ta, cu o ceasca de regrete in mana, cu o pisica turcoaz in brate si sa rog toamna sa ma asculte…

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!