poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 6003 .



Contestație Concursul pentru evaluarea candidaților și a proiectelor de management în vederea ocupării postului de director general al Bibliotecii Naționale a României
articol [ ]
Revista Luceafărul, 9 mai 2007

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Marius Marian Solea ]

2007-05-21  |     | 



Nr. 1635/Cabinet ministru
26. 04. 2007
Nr. 2677/26. 04. 2007/Registratura ministerului

CONTESTAÞIE

Concursul pentru evaluarea candidaților și a proiectelor de management în vederea ocupării postului de director general al Bibliotecii Naționale a României


Domnule ministru Adrian IORGULESCU,


În calitatea dumneavoastră de ordonator principal de credite al instituției, Ministerul Culturii și Cultelor, care a organizat concursul pentru ocuparea postului de director general al Bibliotecii Naționale a României, vă adresez contestația față de rezultatele acestui Concurs, rezultate publicate pe portalul oficial al ministerului în data de 24 aprilie 2007. Acest demers are ca temei Legile nr. 188 din 1999, cu modificările și completările ulterioare, Legea nr. 7 din 2004 și Legea nr. 571din 2004. În plus, în Regulamentul de organizare a concursului pentru ocuparea postului de director general al Bibliotecii Naționale a României, Art. 3, alin 4 se stipulează că ”Rezultatul concursului poate fi contestat de cei interesați în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 26/2005 privind managementul instituțiilor publice de cultură, cu modificările și completările ulterioare.” Nu este astfel în acest Regulament limitată calitatea celor care pot contesta concursul la care ne referim. Cum nici Ordonanța 26/2005, care este invocată aici, aprobată prin Legea 114 din 2006, rămasă neprecizată în textul acestui Regulament, nu conține mențiuni referitoare la calitatea celor care decid să conteste un astfel de concurs, Art. 5, alin 4, ca funcționar public al Ministerul Culturii și Cultelor contest rezultatele acestui concurs, organizat de însăși instituția în care lucrez și în care sunt obligat prin lege să veghez la respectarea acesteia. Concursul la care fac referință a fost viciat ca procedură și desfășurare, cum voi argumenta mai jos ca temeiuri ale sesizării și, totodată, contestației de față.

Temeiuri ale Contestației

1. Regulamentul acestui Concurs nu conține nici o prevedere referitoare la constituirea Comisiei pentru soluționarea contestațiilor, asta cu atât mai grav cu cât realitatea a făcut să existe o situație concretă, în care unul dintre candidați, Dumitru Bălăeț, a contestat eliminarea sa din Concurs, prin Contestația înregistrată cu nr. 2139 din 29.03. 2007, la o zi după respectiva eliminare. Lipsa acestor prevederi din Regulament au favorizat constituirea unei Comisii pentru soluționarea contestațiilor, numită chiar prin Ordinul de ministru nr. 2181 din 28. 03. 2007, în care au fost numite persoane aflate în relații contractuale sau de serviciu cu ministerul, Demeter Andras Istvan, însuși directorul general căruia i se subordonează Biblioteca Națională a României, Dan Mihai Matei, director al Institutului de Memorie Culturală, subordonat, la fel, MCC, și Ani Hurduc, consilier juridic al ministerului, lucru interzis de Art. 4, alin 3, din Ordonanța 26 din 2005, aprobată de Legea 114 din 2006. Dacă membriilor Comisiei de evaluare li se interzice să fie numiți dintre cei care se află în relații contractuale sau de serviciu cu ministerul, cu atât mai mult este valabil acest lucru și pentru Comisia pentru soluționarea contestațiilor. Această Comisie face parte integrantă din procedura concursului. Pe cale de consecință, componența ei trebuie să se supună, la fel, Ordonanței mai sus invocate, în baza căreia s-a organizat acest Concurs. Este ilegală neincluderea în Regulament a unei prevederi referitoare la procedura de soluționare a contestațiilor, mai cu seamă că Ordonanța 26 specifică foarte clar posibilitatea contestației ca parte se soluționare a rezultatelor unui concurs, atunci când este cazul.
Mai mult, Comisia pentru soluționarea contestaților a soluționat negativ contestația domnului Dumitru Bălăeț, chiar înainte de a fi făcute publice rezultatele acestui concurs, așa cum reiese din însuși anunțul oficial și din documentele MCC, anunț postat pe site-ul Ministerului Culturii și Cultelor, deși Art. 5, alin. 4 din Ordonanța nr. 26, aprobată de Legea 114 din 2006, prevede și de această dată foarte clar: „Contestațiile se depun în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data aducerii la cunoștința publică a rezultatului concursului și se soluționează de către ordonatorul principal de credite în termen de maximum două zile de la data înregistrării contestațiilor.”Să admitem că „ordonatorul principal de credite” poate fi și conducătorul instituției adică dumneavoastră, dar și instituția MCC. Și într-un caz, și în celălalt există un text de lege prin care puteți delega respectiva atribuție, de soluționare a contestațiilor, în speța la care facem referire. Dar această Comisie de soluționare a contestațiilor nu se poate subtitui procedurii de concurs, adică Ordonanței nr. 26 din 14 iulie 2005, aprobată de Legea 114 din 2006. Dacă domnul Dumitru Bălăeț a depus înainte de termen contestația, imediat după etapa I a Concursului, asta nu înseamnă că legea în baza căreia s-a făcut acest concurs nu mai trebuia respectată de către Ministerul Culturii și Cultelor, ca instituție publică. În consecință, soluționarea acestei Contestații trebuia să fie făcută conform legii, adică acesta nu putea fi soluționată anterior comunicării oficiale a rezultatelor acestui Concurs, lucru întâmplat alaltăieri, 24. 04. 2007. Răspunsul trebuia dat așa cum prevede legea și nu o dată cu publicarea rezultatelor, chiar înainte de epuizarea termenului de depunere a contestațiilor din Concurs, indiferent de etapa în care s-a respins un candidat. Cel mult, în anunțul public din 24 04. 2007, dar și în cel adresat contestatarului, trebuia specificat faptul că această contestație a fost depusă înainte de perioada repartizată prin lege acestor contestații. Și în nici un caz soluționarea nu poate fi anterioară încheierii Concursului. Textul legii vorbește de soluționare în „maximum două zile de la data înregistrării contestațiilor”. Asta nu înseamnă că o înregistrare care nu este în termenul legal produce obligatoriu nerespectarea legii de către instituția care organizează concursul, nerespectând etapele precizate prin lege și prin Regulamentul aprobat de MCC, schimbând procedura de concurs mai înainte anunțată. Chiar și așa, aceste „două zile” nu au fost respectate, pentru că respectiva Contestație, înregistrată în 29 martie 2007, nr. 2139/Registratura ministerului, respectiv nr. 908/Direcția Generală Creație Contemporană, Diversitate Culturală, a primit soluționarea abia în 04. 04. 2007, dovadă fiind chiar Procesul verbal al Comisiei de soluționare. Din nou, viciu de procedură.


2. Conform Ordinului de ministru nr. 2181/ 28.03. 2007, concursul „se va încheia în data de 05. 04. 2007, iar etapa a III-a – interviul – se va desfășura în data de 16. 04. 2007. Conform aceluiași Ordin, etapa a III – a constituie ultima etapă a concursului. Mai mult, în anunțul oficial, publicat în 24 aprilie 2007 pe site-ul MCC, se precizează că „Toate etapele concursului s-au derulat în perioada 28 martie - 16 aprilie 2007”, în conformitate cu Ordinul ministrului culturii și cultelor nr. 2181, Art. 3 și în conformitate cu Ordinul nr. 2080 din 14. 02. 2007 din 14. 02.2007, ordin care aprobă Regulamentul acestui concurs, cap II din Regulament, numit Desfășurarea concursului, unde etapa a III – a este consacrată a fi și ultima etapă.
În concluzie, dacă acest concurs s-a terminat în 16 aprilie a.c. și rezultatele sale au fost făcute publice abia în 24 aprilie 2007, rezultă fără nici un dubiu, indiferent de ramura matematicii în care organizatorul concursului, Ministerul Culturii și Cultelor, a calculat termenul ”de maximum 5 zile lucrătoare de la data desfășurării acestuia” că s-a încălcat astfel și Art. 5, alin 3 din Ordonanța 26/2005, cea care este invocată de însuși minister, ordonanță aprobată prin Legea 114 din 2006, în care precizarea nu poate fi eludată. Data 24 aprilie 2007 reprezintă încălcarea legii în baza căreia a fost organizat acest concurs. Ministerului Culturii și Cultelor îi rămâne ca posibilitate de a scăpa de această prevedere simplă să demonstreze juridic că nu a lucrat cel puțin într-una dintre zilele lucrătoare 17, 18, 19, 20 sau 23 aprilie. Această situație trebuind să fie argumentată de către chiar Guvernul României, pe care, cu onor, îl reprezentăm. Firește, există și varianta în care ziua de 24 aprilie 2007, în care MCC a făcut public rezultatul acestui concurs pentru ocuparea postului de director general al Bibliotecii Naționale a României, să fie declarată retroactiv ca fiind zi nelucrătoare pe teritoriul României, dar pentru această reușită ar trebui și acordul scris al tuturor celor care s-au prezentat la serviciu în 24 aprilie 2007.
Domnule ministru, consilierul Gabriela Ciotîngă v-a adresat și dumneavoastră, și conducătorului ierarhic superior, domnul Demeter Andras Istvan, note și avertizări despre desfășurarea în afara legii a acestui concurs pentru postul de director general al Bibliotecii Naționale a României, cerând să fie scoasă din economia acestui așa-zis concurs, având temei legal pentru această atitudine. Aceste documente sunt: nota adresată domnului ministru Adrian Iorgulescu, înregistrată cu nr. 1282/02. 04. 2007/A.I.; 902/02. 04. 2007/ DGCCDC; 2162/02. 04. 2007/ Registratură; nota explicativă înregistrată cu nr. 943/ 4. 04. 2007/ DGCCDC; 2269/ 04.04.2007/ Registratură; în data de 5 aprilie consilierul Gabriela Ciotîngă a depus aceeași notă corectată (lucrarea rămăsese cu omisiuni de tehnoredactare, litere lipsă, pasaje care se repetau etc., fiind scrisă în acele momente de tortură psihică, cărora ea nu le-a făcut în totalitate față), Varianta corectată a fost înregistrată cu Nr. 946 în 5 aprilie 2007/ DGCCDC și 1349/05. 04. 2007 la Cabinetul dumneavoastră.

3. Documentul care consființește rezultatele etapei I a Concursului, semnat de către membrii Secretariatului tehnic, conține pe doamna Viorica Rusu, drept pentru care aceasta și semnează. Sus numita nu era în drept să participe la această etapă, nefiind numită prin Ordin de ministru pentru acest lucru. Ordinul nr. 2181 din 28. 03. 2007 numește explicit în acest sens pe Geta Lepădatu, pe Demeter Andras Istvan, pe Gabriela Magdalena Ciotîngă, pe Lucian Virgil Buțiu, pe Diana Fulop și, fără nominalizare (!), „doi reprezentanți ai Direcției Relații Internaționale, desemnați de către director” (Bela Krizbai).
În schimb, doamna consilier Viorica Rusu este numită prin același Ordin în secretariatul Comisiei de soluționare a contestațiilor, ca reprezentant al Direcției Managementul Resurselor Umane, Servicii Deconcentrate, Parteneriate Teritoriale, lucru pe care îl confirmă și dumneaei prin semnarea procesului verbal de soluționare negativă a contestației domnului Dumitru Bălăeț, unul dintre cei trei candidați. În acest fel, doamna Viorica Rusu a aceptat să asigure, în afara cadrului legal de organizare și desfășurare a Concursului, ambele secretariate! Avem de a face cu substituire de persoane!

4. Din declarația consilierului Gabriela Ciotîngă, vă rezultă faptul că domnul Victor Bădoiu, șeful biroului de specialitate, între timp plecat din minister, a fost cel care a desigilat plicurile care conțineau proiectele de management ale candidaților, în cadrul celei de a doua etape. Domnia sa a fost și cel care l-a înlocuit, în afara cadrului legal, pe domnul director general Demeter Andras Istvan. Deși semnătura aparține acestuia, Victor Bădoiu este cel care a fost prezent în acea etapă a Concursului, semnătura domnului director general fiind făcută pe exemplarul în alb, unde apoi au semnat consilierii Gabriela Ciotîngă și Viorica Rusu, cea din urmă semnând, de asemenea, în afara legii, pe un document față de care nu avea nici o competență legală și care reprezenta dovada materială a desfășurării unei etape din Concurs. Și în cazul fostului șef de birou Victor Bădoiu avea de a face, la fel, cu substituire de persoană.

5. Domnul director general Demeter Andras Istvan face parte și din secretariatul Comisiei de concurs pentru evaluarea candidaților și a proiectelor de management și din Comisia de soluționare a contestațiilor. Ca membru al Secretariatului Coimisiei de concurs are, prin Regulamentul aprobat de Ordinul 2080 din 14. 02. 2007, o serie de atribuții care contribuie la desfășurarea în cadrul legal al Concursului. Rezultatul se stabilește de către Comisia de evaluare și prin activitatea și deciziile care se iau la nivelul acestui secretariat. În acest fel, domnia sa nu mai putea să fie și membru al Comisiei pentru soluționarea contestațiilor, fiind în incopatibilitate. Ar fi trebuit să dea curs unor contestații care îi vizau activitatea din secretariatul Comisiei de evaluare.
6. Domnule ministru Adrian Iorgulescu, nu ați luat în calcul nimic din toate aceste documente de serviciu, repartizându-le, fără să le citiți, în cea mai preferabilă variantă, tot domnului Demeter. Pe colega mea nu a primit-o nimeni dintre conducătorii instituției în audiență, acest lucru îl știu prea bine, fiind nevoit să o însoțesc când a intenționat acest lucru. Mai mult, și după această zi s-a creat asupra ei o presiune de tip sovietic, în urma căreia a ajuns în după amiaza zilei de 5 aprilie 2007 la Spitalul Clinic de Urgență București, unde a necesitat internare, în urma simptomelor cardiovasculare provocate de stres intens, după cum se menționează în documentul de spital. După internare și analize, consilierul Gabriela Ciotîngă a trebuit să intre în concediu medical. La întoarcerea în minister, abia în data de 23 aprilie a.c., au fost reluate „întrebările” despre „refuzul sarcinilor de serviciu”, nota nr. 1191 din 25 aprilie 2007/DGCCDC, semnată tot Demeter Andras Istvan. O culme a liberalismului PNL și UDMR din administrația centrală a statului de drept numit România ar fi ca tot ea să suporte sancțiuni disciplinare din partea Ministerului Culturii și Cultelor, pentru a se încerca astfel acoperirea ilegalităților pe care vi le-a semnalat, cerându-vă doar să o scoateți din economia lor, adică să nu fie ea aceea care participă la acest Concurs, ca membru al secretariatului tehnic, semnând pentru acest lucru.
Domnule ministru, tot ca temeiuri legale ale contestației acestui concurs, prin care contest rezultatul, desfășurarea și procedura concursului pentru evaluarea candidaților și a proiectelor de management în vederea ocupării postului de director general al Bibliotecii Naționale a României, vă transmit mai jos notele, cererile și sesizările colegei mele, care au făcut obiectul acestui conflict, documente cărora dumneavoastră nu le-ați dat curs până în momentul de față, deși Concursul era în desfășurare, amânarea acestora neavând rațiuni care să fie în cadru legal, dar și corespondența dintre domnul director general Demeter Andras Istvan și consilierul Gabriela Ciotîngă:

Document de serviciu I

Înregistrare la Cabinetul Ministrului Adrian Iorgulescu cu nr. 1282 din 02. 04. 2007;
la registratura Ministerului Culturii și Cultelor cu nr. 2167 din 02. 04. 2007;
și la Biroul promovarea creației și moștenirii culturale scrise cu nr. 902 din 02. 04. 2007.


Domnule Ministru Adrian Iorgulescu,

Întrucât nu m-a informat nimeni dintre șefii ierarhici superiori, Victor Bădoiu sau Demeter Andras Istvan, nici verbal și nici scris, și nici o altă persoană din acest minister că fac parte din secretariatul tehnic al Comisiei pentru evaluarea candidaților și a proiectelor de management pentru postul de director al Bibliotecii Naționale a României, astfel încât miercuri, 28 martie 2007, când a avut loc prima etapă a concursului, am fost introdusă în biroul domnului director general Demeter Andras, cu doar trei minute înainte de începerea procedurii de selecție a dosarelor depuse de candidați, abia acolo aflând rolul meu în această Comisie, vă rog să retrageți numirea mea din desfășurarea acestui concurs.
În consecință, nu eram pregătită și nu cunoșteam nici măcar ceea ce trebuia să verific, componența dosarului adică, situație absolut normală, necunoscând Regulamentul acestui Concurs.
Lipsa mea de reacție în momentul respectiv o motivez prin totala surprindere și teama de a nu face vreo ilegalitate sau de a încălca un Ordin de serviciu care consacra această responsabilitate a mea, domnul Victor Bădoiu susținând că ar exista un astfel de Ordin, pe care eu însă nu l-am văzut niciodată.
La fel ca și în cazul pe care vi-l semnalez, s-a procedat cu nominalizarea mea în tot felul de Comisii ale acestui minister, care au activat în mandatul dumneavoastră, având atribuții de formă, pe care nu mi le-am exercitat niciodată, fiind numai obligată de către șefii ierarhici superiori să semnez în numele ministerului culturii și cultelor procese verbale de achiziții de zeci de miliarde de lei, procese verbale de negociere cu diferite firme ale căror produse nici măcar nu le-am văzut vreodată, înainte sau după achiziționarea lor de către minister, nenegociind practic niciodată cu nimeni, toate acele procese verbale având date false de înregistrare. Toți membrii acelor două Comisii, pe cea de a treia am refuzat-o cu înverșunare anul trecut, se află în aceeași situație. Acele Comisii ale acestui minister nu au existat niciodată în fapt, nu au participat la nici un fel de proces de achiziție legală în acest minister. Unele dintre aceste cazuri la care mă refer au făcut prima pagină în presa din România, fiind semnalate ca importante ilegalități, întru totul adevărate, corect prezentate.
Revenind la Comisia pentru evaluarea candidaților și a proiectelor de management pentru ocuparea postului de director al Bibliotecii Naționale a României, vă informez ierarhic superior că în ziua de joi, 29 martie 2007, am cerut domnului director general Demeter Andras Istvan să îmi lămurească aceste să le spunem „nedumeriri profesionale” legate de noua situație, dar domnia sa a evitat să îmi răspundă, glumind la fiecare dintre ele.
Domnule ministru, în acea discuție eu am solicitat numai lămuriri care vizau nominalizarea mea în această nouă Comisie și modalitatea de desfășurare a acestui concurs pentru ocuparea postului de director al Bibliotecii Naționale a României.


Vă rog insistent, domnule ministru Adrian Iorgulescu, să retrageți numirea în acest așa-zis Secretariat tehnic, în cazul în care acesta și există pe vreun Ordin emis de dumneavoastră și pe care oricum eu nu l-am văzut niciodată. Nici înainte, nici după prima etapă a concursului, desfășurată, cum am spus, miercuri, 28 martie 2007.
Pe de altă parte, în calitate de consilier al unei minister public nu înțeleg și nu cunosc legea în baza căreia procedura acestui concurs este secretă, conform Regulamentului construit în acest sens.
De asemenea, în cazul în care veți refuza această cerere, foarte corectă și legală din punct de vedere profesional, vă cer audiență pentru a vă da și alte detalii despre lucrurile pe care vi le-am semnalat mai sus.

2 aprilie 2007

consilier Gabriela Ciotîngă
Biroul promovarea creației și moștenirii culturale scrise







Document de serviciu II



Nr. 922/3.04.2007
DGCCDC





Către

Doamna Gabriela CIOTÂNGÃ


Urmare discuției din dimineața zilei de 2 aprilie, prin care v-ați manifestat nemulțumirea privind modul în care ați fost desemnată în secretariatul tehnic al comisiei de evaluare a proiectelor manageriale pentru ocuparea postului vacant de director general la Biblioteca Națională a României, rog, ca în cursul zilei de astăzi 3 aprilie 2007, să-mi prezentați o explicație scrisă privind motivele nemulțumirii Dvs.
Dacă participarea dvs la lucrările celor două comisii, invocată cu ocazia analizei făcute astăzi de subsemnatul și Dvs., în prezența domnului Zarafescu, considerați că reprezintă un asemenea motiv, vă rog, prezentați de asemenea, măsurile întrprinse de Dvs, conform legii, pentru a semnala aspectele de nelegalitate constatate.



DEMETER Andras
DGCCDC


Document de serviciu III

Nr. 942 din 4. 04. 2007





NOTÃ EXPLICATIVÃ


Domnule director general Demeter Andras Istvan,


V-am expus motivele nemulțumirii mele de nenumarate ori, nu în scris, dar daca nu am fost suficient de explicită sau sunt necesare unele acțiuni la care vă gândiți, cărora le trebuie o bază celulozică, vă relatez, pe scurt, o parte a obiecțiilor mele. Pe celelalte nu le scriu pentru a nu încălca confidențialitatea lucrărilor Comisiei de evaluare a proiectelor manageriale pentru ocuparea postului de director general la Biblioteca Națională a României.
Prin urmare, una dintre nemulțumiri se referă la nerespectarea unei proceduri, și anume: nu mi s-a înmânat, înainte de începerea concursului, nici un document legal, Ordin de ministru, în baza căruia eu îmi puteam exercita atribuțiile în secretariatul tehnic al Comisiei.
Astfel, în data de 28 martie 2007, am fost solicitată verbal de către șeful de birou, domnul Victor Bădoiu, care mi-a sugerat ca voi primi ”la un moment dat” Ordinul de numire a mea în secretariatul tehnic al Comisiei menționate mai sus, dar că ”acum va trebui să particip la prima etapă a comisiei, acesta fiind argumentul pentru care mi s-a părut atunci că ar fi o sarcină de serviciu.
După finalizarea primei etape a concursului, am cerut Ordinul de numire, numai că nimeni nu-l văzuse, și nici la Cabinetul ministrului nu știau nimic de el. I l-am cerut în repetate rânduri domnului Bădoiu și dumneavoastră, abia luni, de 2 aprilie 2007, am primit o copie.
Cealaltă obiecție este legată de fatul că, după primirea Ordinului, am constatat că domnul Victor Bădoiu nu are nici un fel de atribuție în acea Comisie, cu toate că a participat atât la prima etapă a concursului, cât și la cea de a doua, adică la desigilarea plicurilor ce conțineau proiectele de management ale concurenților. De fapt, chiar dumnealui a desigilat plicurile.
Domnule director, ceea ce faceți nu este decât o acțiune de intimidare, căreia nu doresc să îi înțeleg până la capăt sensul, începută în data de 3 aprilie, în prezența domnului Dan Marius Zarafescu, când ați spus ironic că este pacat ce se întâmplă, mai ales că aveam calificativ de promovare... Îmi cer scuze dacă nu am reprodus întocmai cuvinetele dumneavoastră, dar ideea cred că este foarte clară.
Referitor la celelalte două Comisii despre care am discutat la dumneavoastră în birou, ieri, 3 aprilie, ele pot fi invocate ca motiv, doar ca experiență neplăcută, din care am învățat că nu tot ceea ce pare legal și este.
Pe de altă parte, am auzit că fac parte din această Comisie, vă repet, cu doar două minute înainte de începerea respectivei proceduri, lucru cel puțin neobișnuit dacă nu neapărat oneros. Din acest motiv, nu cunoșteam nici măcar care îmi erau atribuțiile în secretariatul tehnic al aceastei Comisii, în care au și intrat cei trei candidați.
Am reacționat la aflarea acestei traumatizante vești, aceea de a face parte din încă o Comisie a Ministerului Culturii și Cultelor, pe loc, dar introducerea mea în acel birou în care s-a și desfășurat procedura a fost făcută cu forța și prin manipulare, cărora li s-au adăugat promiscue bătăi pe umăr și tot felul de glumițe ale superiorilor ierarhici. De altfel, aceste lucruri vi le-am spus și joi, 29 martie 2007, și astăzi, 3 aprilie a.c., deși observ că dumneavoastră invocați doar o discuție din 2 aprilie 2007.
Este adevărat că ieri, 2 aprilie, am primit Ordinul de ministru nr. 2181 din 28.03. 2007, în copie, dar acest lucru este ulterior prezenței mele în Comisie. De altfel, cum ușor se poate observa, această dată este scrisă peste o alta dată, inițială, și/sau după o ștersătură anterioară, având argumente să cred că este o antedatare, conform vechilor experiențe de aici, de a se păstra numere de înregistrare, sau de a se antedata documentele care aparțin acestor Comisii.
În plus, un alt motiv de nemulțumire, nu înțeleg de ce am fost chiar eu introdusă pe Ordinul de numire a Comisiei, cu toate că în acest birou există consilieri cu bogată experință în astfel de concursuri. La acest argument, se adaugă faptul că doamna Victoria Stoian a lucrat o viață întreagă în acest domeniu, al bibliotecilor, dumneaei chiar făcând Caietul de sarcini pentru acest Concurs și a lucrat la Regulamentul acestuia. Numirea mea în aceste condiții am găsit-o ca fiind cel puțin o bizarerie.


Referitor la celălalt punct pe care îl urmăriți prin adresa internă nr. 922 din 3 aprilie 2007, da, experiența profesională din cele două Comisii anterioare mă îndreptățește să nu mai doresc niciodată aceste calități, de natură formală, în instituția Ministerul Culturii și Cultelor, constatând că aceste comisii sunt menite doar pentru a acoperi niște decizii/achiziții luate/făcute dinainte.
Prezența la discuția cu mine a domnului Dan Marius Zarafescu, pentru care ați optat dumneavoastră, pentru că eu nu îmi amintesc să îl fi chemat, este din nou o formă de presiune la care sunt supusă în cadrul acestei direcții, mai ales cu cât exact domnia sa este cel care m-a introdus în celelalte Comisii despre care vorbiți. Mai mult, chiar dumnealui este cel care a falsificat datele de înregistrare ale Proceselor Verbale în Registrul Direcției Generale Creație Contemporană, Diversitate Culturală, pentru ca procedura respectivă de achiziție să pară că respectă termenele prevăzute de lege. Rolul Comisiei respective în acel caz este nul, nefiind nici măcar un Ordin de numire a noastră în momentul în care a fost demarată procedura. Dacă doriți aceste probe, voi înțelege că vă interesează aspectele semnalate de mine, conform legii, lucru cu care sunt mai mult decât de acord, iar documentele respective vor fi înmânate, simultan cu predarea către dumneavoastră, și instuțiilor mass-media, pentru a vă ușura demersul, cel puțin prin transparența lui.
Nu am întreprins la vremea respectivă măsurile despre care vorbiți știind foarte bine că sunt demersuri inutile ca eficiență în MCC. Urma să mă plâng sau să îi avertizez pe conducătorii instituției de ceea ce chiar ei hotărâseră să facă?! Era o naivitate și așa am perceput atunci. M-am mulțumit să constat că aceste cazuri au fost semnalate în presă, că s-au făcut emisiuni de televiziune pe marginea lor, că au fost astfel făcute publice. Mai mult, atât cât am înțeles din aceste așa-zise achiziții nu am păstrat secret... Conform legilor în vigoare și conduitei funcționarului public.


Consilier Gabriela Ciotîngă 4 aprilie 2007


În ceea ce privește ilegalitățile din această instituție de administrație centrală, vă redau doar un singur articol din mulțimea de lucruri care au apărut în presă în legătură cu acest subiect, asigurându-vă că toate ilegalitățile sunt prezentate întocmai. Urmează Articol Revista Capital






Document de serviciu IV



Nr. 947. 05 aprilie 2007







S O M A Þ I E



Doamnei consilier
GABRIELA MAGDALENA CIOTÂNGÃ




Vă somez să vă conformați Ordinului Ministrului Culturii și Cultelor nr. 2181/28.03 și să vă prezentați la lucru.





DEMETER Andras Istvan


Director General

Semnat cu bară Dan Marius Zarafescu

Document de serviciu V


DIRECÞIA GENERALÃ CREAÞIE CONTEMPORANÃ, DIVERSITATE CULTURALÃ

Nr. 1191/25 aprilie 2007-04-25



Doamnei
Gabriela Ciotîngă
Consilier



Având în vedere revenirea dumneavoastră din concediul de odihnă,

vă rog ca, exceptând ultima etapă a concursului pentru ocuparea postului de director general la Biblioteca Națională a României, unde absența dumneavoastră a fost motivată prin problemele de sănătate pe care le-ați avut, să motivați în scris refuzul sarcinilor de serviciu primite în legătură cu organizarea și derularea respectivului concurs.



DEMETER Andras Istvan

Director general




Document de serviciu VI

Nr. 1206/25.04.2007
DGCCDC
Domnului DEMETER Andras Istvan
Director general

Stimate domnule Director general,

Consider această nouă solicitare a dumneavoastră ca fiind încă o acțiune împotriva mea și a statutului de funcționar public pe care îl am în Ministerul Culturii și Cultelor, mai ales cu cât am fost nevoită să vă exemplific și dumneavoastră, și domnului ministru Adrian Iorgulescu motivele care m-au determinat, conform legii, să nu mai doresc să particip la derularea unui concurs viciat cel puțin procedural.
Prefer să nu înțeleg rațiunea acestei repetate solicitări de a-mi motiva, din nou, în scris, „refuzul sarcinilor de serviciu primite în legătură cu organizarea și derularea concursului”.
Pe de altă parte, eu nu am revenit din concediul de odihnă, cum eronat afirmați, ci din concediu medical, generat de starea de stres în care m-ați adus prin presiuni, intimidări și alte metode specifice.
În afara celor pe care deja le-am enunțat în scris, nu am venit de acasă cu motive noi, acestea au rămas cele pe care le aveam deja din viața internă a direcției generale pe care o conduceți în cadrul Ministerului Culturii și Cultelor.
În consecință, vă rog să considerați avertizările deja trimise ca fiind răspuns al acestei solicitări. Pentru a vă ușura demersul, vă voi da numerele de înregistrare ale respectivelor documente, înregistrări la Cabinetul ministrului Adrian Iorgulescu și la Direcția generală Creație Contemporană, Diversitate Culturală:
- nota adresată domnului ministru Adrian Iorgulescu, înregistrată cu nr. 1282/02. 04. 2007/A.I.; 902/02. 04. 2007/ DGCCDC; 2162/02. 04. 2007/ Registratură;
- nota explicativă solicitată de dumneavoastră în data de 03.04.2007 (Nr. 922/3.04.2007 /DGCCDC), înregistrată cu nr. 943/ 4. 04. 2007/ DGCCDC; 2269/ 04.04.2007/ Registratură;
- în data de 5 aprilie am depus aceeași notă corectată (lucrarea rămăsese cu omisiuni de tehnoredactare, litere lipsă, pasaje care se repetă etc) înregistrată cu Nr. 946/ 05. 04. 2007/ DGCCDC; 1349/05. 04. 2007/ A.I.

De asemenea, demersul dumneavoastră de a-mi solicita remotivarea refuzului ”sarcinilor de serviciu”, nu își are acoperire din simplul motiv că la prima etapă (28.03.2007) - selecția dosarelor depuse de candidați - am fost prezentă alături de doamna Viorica Rusu și de domnul Victor Bădoiu care, deși nu a fost numit prin Ordin al ministrului în componența secretariatului tehnic, a participat.
Menționez, de asemenea, că am luat parte și la cea de a doua etapă a concursului – evaluarea proiectelor de management, la primele lucrări, care urmăreau eliminarea din concurs a acelor proiecte care poartă semnături sau elemente distincte de identificare, alături de Doamna Viorica Rusu și de domnul Victor Bădoiu, acesta din urmă fiind chiar persoana care a desigilat proiectele de management, fapt care încalcă Regulamentul de organizare a concursului pentru ocuparea postului de director general al Bibliotecii Naționale a României.
De asemenea, m-am prezentat si în ultima zi a etapei a doua de concurs în urma Somației cu nr. 947 din 05 aprilie 2007.

Gabriela Ciotîngă 25.04.2007
Consilier

Domnule ministru, prin această contestație cer anularea Concursului pentru evaluarea candidaților și a proiectelor de management în vederea ocupării postului de director al Bibliotecii Naționale a României și organizarea legală a lui. În funcție de măsurile pe care le veți lua de acum încolo, ne asumăm chemarea în instanță a Ministerului Culturii și Cultelor pentru maniera de a-și trata funcționarii publici, până când aceștia ajung într-un spital clinic de urgență, fiind internați din cauza tratamentului la care sunt supuși în instituție. Toate acestea se întâmplă în anul de grație 2007, an în care România a devenit stat european! Aceeași instanță va fi solicitată printr-o acțiune personală în justiție sau prin intervenția unei organizații, al cărui nume îl voi anunța ulterior, să dispună în urma încălcărilor repetate ale reglementărilor care vizează achizițiile publice, câteva dintre cele făcute în Ministerul Culturii și Cultelor în mandatul dumneavoastră fiind ilegale, fiecare document care le justifică existența juridică demonstrând acest lucru. Această situație se întâlnește continuu aici cel puțin din cauza faptului că aceia care vă reprezintă și care au aceste atribuții nu știu legile sau nu vor să le respecte din motive oneroase față de banul public și față de atribuirea acestuia. În loc să lupte cu mine pentru ca eu să nu mai fac publice lucrurile de interes public din Ministerul Culturii și Cultelor, ar trebui să învețe carte, mai ales dacă respectivele domenii intră în specializarea lor, în virtutea căreia sunt salarizați de către minister.

Domnule Adrian Iorgulescu puteți să interpretați acest gest și ca solidarizare față de cineva care avertizează despre încălcarea cadrului legal în activitatea ministerului culturii și cultelor, atunci când simpla respectare a legii, obligația fiecăruia dintre noi, mai ales atunci când activitatea noastră este plătită din bugetul de stat, devine cauză a conflictelor de muncă și a maltratării profesionale. Ca și în cazul lucrurilor pe care vi le-am comunicat eu, înainte de a le face publice, înțeleg că dumneavoastră doriți obsesiv să vă afirmați ca o reprezentare a calmului cu orice preț, făcând un oarecare efort de percepție pentru a vă simți detașat chiar și față de propriile responsabilități, cele care decurg din funcția de conducător al acestui minister.
Prin această contestație aveți ocazia, dacă nu veți considera că sunteți obligat de lege, să respectați legea în baza căreia s-a desfășurat acest simulacru de Concurs, să anulați, legal, rezultatul său și să fie organizat din nou, în condiții legale. Este foarte ușor acest lucru, doar o problemă de timp, iar graba nu poate fi dominantă respectării legii. Apoi, evident, dacă există sau nu persoane agreate de instituție, acestea pot să revină la concurs. Nici nu este posibil să uite ceea ce au învățat pentru acest lucru, într-un timp atât de scurt, și nici proiectele dumnealor de management nu vor fi prejudiciate de un concurs desfășurat corect, fără încălcarea legii în baza căreia este organizat.
Domnule ministru, din informațiile dumneavoastră, pe care cu obstinuație cred că refuzați să vi le folosiți, câți drepți credeți că sunt de ajuns pentru ca Dumnezeu să nu piardă o cetate? Unul singur. Eu nu vreau să fiu singurul, eu doar nădăjduiesc să fiu drept.


26 aprilie 2007

Cu stimă,
Consilier Marius Marian Șolea

Contestația conține 17 pagini, fiind înregistrată în termen legal, chiar și dacă MCC ar fi respectat limita maximă legală de timp pentru a anunța Rezultatele acestui Concurs.


.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!