Comentariile membrilor:

 =  scurta explicatie
liviu dascalu
[14.Sep.03 23:52]
Ultimul poem il repeta pe dancers, intr-o anumita masura. Cred ca sunt poeme diferite, altfel nu l-as mai fi postat in aceasta forma.

 =  transparență
ioan ravel
[15.Sep.03 11:49]
câteva mi-au mers la suflet. cel mai mult mi-a plăcut

"transpiratia ei ca o bruma
in lumina de dimineata
pot sa-i numar vertebrele"

și ultimul

"dansatori cu ochii inchisi
fiind atat de singuri
nu-si mai simteau singuratatea"

numai bine!

+ eclipsandu-se
Stefana Daos
[15.Sep.03 15:45]
Cele mai multe sunt... magistrale.

Nu toate imi plac la fel de mult(normal)

E buna alaturarea si alternarea lor, definesc toate aceeasi atmosfera, dar isi ofera unele altora forta de contrapunct: unele mai rarefiate, altele mai dense, unele cu umor: toamna asta se poarta poemele scurte.

Totusi,parca sunt sunt cam multe deodata, le-as fi impartit in doua serii de poeme, pentru ca fiind dense, dar libere"libere precum oxigenul"risca sa se eclipseze unele pe altele, tocmai pentru ca sunt foarte bune.
In precedentele dozajul era foarte bun.

Dar mie imi convine , ca nu tre sa aprind bricheta de doua ori:))Adica de trei-si pentru dancers.
Preferate? Cam toate , dar:
"cineva aprinse lumina
continuand sa vorbim
nu mai intelegem nimic"

 =  apreciere
Eugenia Buzatu
[15.Sep.03 16:05]
"chipul ei curatat de superlative
ca de farduri
poeta tanara" ...am preferat sa-l citesc :

chipul ei
curatat de superlative
poeta tanara

oricum mi-a placut:) ca si celelalte poeme scurte...ca si alte poeme scurte

cred ca stefana are insa dreptate. sunt prea multe riscand sa se eclipseze...ei de'aia nu postez eu mai mult de un haiku (glumesc, desigur)

+ Super!
Constantinescu Eugen
[15.Sep.03 16:07]
"sexul tau ca un zambet nestiut
in umbrele rochiei
poate-i doar un fald"

și

"afara ploua
iubita mea vrea sa lumineze
(lumina ei sarata) "

și

"arta poetica:
sa impingi precizia
pana la cinism "

și

"caini latrand noaptea
cum mai dorm vecinii
cata credinta" ,

iată câteva crâmpeie scurte care mi s-au parut super!
De fapt, îmi plac toate dar am preferat să evidențiez cele patru poezioare.

Concentrarea sensurilor în versuri ("până la cinism" uneori), împletită cu umor, ironie (destulă!), construind un colaj foarte inspirat-așa cum a remarcat și Ștefana- ei bine, toate de mai sus au condus la editarea unei culegeri mici de poezii mici foarte reușită!

 =  rezerva
liviu dascalu
[15.Sep.03 17:51]
Multumesc pentru bunavointa. Eu am sa ma exprim ceva mai critic, in masura in care, ca cititor, am dreptul la o parere: sunt destule poeme banale, aici. Clisee. Sau poezii de unica folosinta, prea inconsistente imaginar.
Tin sa atrag atentia autorului ca poemul

oglinda privita zi de zi
a imbatranit chiar mai repede
ca mine

contine un cliseu infiorator. Singura sansa de a fi un poem acceptabil este sa nu se considere ca "oglinda" e vreo metafora, ci sa fie luata ad litteram. Mirarea ca lucrurile pot sa ne o ia inainte, desi, in imobilitatea lor, par tintuite, in timp.
Mi-a placut, fara rezerve, doar haiku-ul care se termina, foarte cinic, cu versul "cata credinta".
Autorului, numai bine.

 =  bisturiu
Stefana Daos
[15.Sep.03 18:10]
Spuneai ca sunt mai multe clisee.
Du actul autocriric pana la capat.

Imaginea cu coapsele-carte mi s-a parut si mie continand niscai deja lu.

Si ai dreptate si cea cu oglinda.

Poti opera oricand modificari:taie in carte vie.

 =  ....
Eugen Suman
[16.Sep.03 03:13]
as remarca
"un cutit taind un mar
intai alb
apoi doar rosu "

si

"transpiratia ei ca o bruma
in lumina de dimineata
pot sa-i numar vertebrele "

PS : La multi ani liviu dascalu

 =  mai putin de o secunda
viorel gaita
[16.Sep.03 10:03]
La multi ani si la cat mai multe poeme scurte, Liviule. Ma intreb in ce perioada a vietii le-ai scris, sau fac parte din mai multe perioade? Asta doar asa, ca sa ma intreb si eu ceva, ca nu m-am mai intrebat demult. Sunt si banalitati printre ele, da' ai spus-o chiar tu mai inainte asa ca esti absolvit. Banalul, banalului si deja lu-ul deja lu-ului mi se pare insa ultimul. E atat de batucita tema asta a singuratatii in doi sau a singuratatii de unul singur in mijlocul unei multimi incat nici macar poemul tau scurt nu mai poate aduce nimic nou. De exceptie, scris intr-adevar in spiritul haiku-ului mi s-a parut:

transpiratia ei ca o bruma
in lumina de dimineata
pot sa-i numar vertebrele

Ai surprins intr-adevar o anumita lumina, un anume fel de transpiratie. Mai bine-zis ai avut privilegiul de a te aseza exact in unghiul din care ea, femeia, s-a vazut astfel pentru exact o secunda. Sau poate nici pentru atat.

 =  Mulți ani, magistere!
Constantinescu Eugen
[16.Sep.03 11:39]
La mulți ani magistere!
Prezența ta pe acest site pentru multi ani de-acum inainte este o garanție a tonusului critic și...autocritic după cum am văzut mai sus!
Un singur lucru nu poate "dovedi" autocritica ta:
dacă poeziile tale plac, deja -crede-mă ! - nu prea mai depinde de tine...
În rest...te văd undeva, ascuțind de zor la receptorii aceia sensibili la vibrația în eter a cuvintelor.

 =  La multi ani!
Geta Adam
[16.Sep.03 11:44]
O insiruire reusita a sentimentelor.
As puncta:
"coapsele ei nedezlipite
cum doua pagini
parfum de carte tanara"

si

"transpiratia ei ca o bruma
in lumina de dimineata
pot sa-i numar vertebrele"

Iti doresc la cat mai multe poeme reusite. La multi ani!

+ "dansatori cu ochii inchisi"
Silvia CALOIANU
[16.Sep.03 12:18]
1.Ma supara: "poeTA TAnara"
2.As fi zis:"de atata singuratate / nu se mai simteau singuri" (parere)
3.La multi ani! Sa atingi ce-ti doresti si...cat doresti! :)

 =  Multi ani!
diana sabat
[16.Sep.03 12:48]
... Fruntea diminetilor tale s-a mai inrourat cu un gand cat un an. Fie ca soarele sa-ti lumineze pasul si dorinta si clipa intr-un viitor lin si fericit...

La multi ani!

 =  zambetul nestiut..
Rodica-Hera CHIRIAC
[16.Sep.03 12:59]
"un cutit taind un mar
intai alb
apoi doar rosu"

"sexul tau ca un zambet nestiut
in umbrele rochiei
poate-i doar un fald" le-am remarcat, mi se par f. interesante!

La Multi Ani plini de iubire si la cat mai multe poeme...nu neaparat scurte cat tulburatoare!:) si Bine-ai revenit pe site!!!

 =  Liviu Dascalu
Silvia Van
[16.Sep.03 13:19]
La multi ani, Liviu Dascalu, ma bucur
sa-ti fiu prin preajma...

 =  si-si epigrame
Laurențiu Orășanu
[16.Sep.03 13:25]
LA MULTI ANI ! cu poezii bune si din cand in cand si epigrame.

Ghiocel si Calimero

+ Sa fii iubit, magistre!
Tudor Negoescu
[16.Sep.03 18:57]
Erotism, magie, densitate mare a poeticului, coborire spre esente pure. Sa fii iubit, magistre!

 =  La multi ani
Radu Tudor Ciornei
[16.Sep.03 21:30]
La Multi Ani si sa fii fericit sanatos si iubit.

Chiar daca e o urare spun si ce cred despre avalansa de poezii scurte.
Lui Liviu nu ii prea plac poeziile scurte in general. A spus-o de mai multe ori. Poezia scurta poate da unor persoane netalentate sau abia atinse de muza impresia ca scot din ei niste dume epocale. Niste panseuri poetico filosofice de o mare adincime si profunzime. Liviu nu e de acolo sa fim intelesi. El vrea foarte mult de la poezie. Uneori nici el nu stie ce vrea de la poezie. Si de acolo incepe o teoretizare lirico estetica in care punctul de plecare e foarte aproape cu cel de sosire : adica prima impresie. Pe care apoi ne-o aparam cu cit mai mjulte argumente.
Liviu scrie bine poezii scurte. Cu toate ca unele nu sunt chiar atit de bine nimerite. O stie si singur.
Insa aici si in alte poezii scurte Liviu face o demonstratie de forta. Reusita.
Eu il recunosc ca razvratit veritabil si de aici pasul pina la poet e infim. Sau imens. Depinde cum te tine pana. Liviu nu se teme de aceea a si aruncat manusa criticii literare muscatoare si aproape de adevar. Liviu aduce ceva de care avem nevoie. Colti. Incisivitatea care ne trebuie pentru a ne desprinde din "amicalement votre la o bere" Si poate criticindu-ne intre noi cu mult mai multa incisivitate ne-am putea apara de ploile criticilor care ne asteapta la iesirea in cealalta lume poetica.

Numai bine.

 =  nobo-ku, Liviu san, tshuba
Dan Mitrut
[16.Sep.03 22:10]
la multi ani, Liviule!

tu ai o problema. daca nu iti cioparteste nimeni poemele, o faci tu singur. asta pana la un anumit punct poate parea exigenta si dorinta de a scrie mai bine. de la acel punct incolo da in altceva. sper ca stii in ce anume.

automutilarea asta instituita ca tehnica trece dincolo de incisivitate. e interesanta si te caracterizeaza. stiu, pastravii inoata bine contra curentului, dar mereu e un urs acolo sus, specialist in a-l prinde drept intre masele.

poate sa te inspirat Amazonul care uneori curge in sens invers?

despre poeme: o singura picatura e suficienta sa sugereze ploaia. nu e nevoie de tot taifunul. na, acum daca tu te autocaracterizezi, noua nu ne mai ramane nimic de torturat in poemele tale.

ultimul mi se pare caduc: sa fii atat de singur incat sa nu iti mai simti singuratatea... hmm

cel cu toamna seamana cu o reclama de publicitate: parca gasesc in el o ironie amara, ca in toamna asta pe site multi au incercat sa scrie haiku.

"coapsele ei nedezlipite
cum doua pagini
parfum de carte tanara "

aici nu inteleg pe acel "cum". seamana cu o piuneza. sau poate sa se subanteleaga un "sunt"? "cum sunt doua pagini".

asta cu precizia pana la cinism tine mai mult de metrologie decat de arta poetica. e buna observatia ta. eu sper sa nu ajungi acolo.

in fine, cu erotika... poate cel mai erotic poem din toate e primul.

mie imi place la tine urmatoarea faza. cand te apuci de scris parca pornesti la razboi.

am o curiozitate prieteneasca: cu cine?

in rest, sa ai sanatate si implinirea macar a unui vis din toate cate nu-ti dau pace.

Magul

 =  la multi ani
ion amariutei
[16.Sep.03 22:45]
noroc, spor si toate bune!

ma furisez si eu pe urmele lui Nexus si zic: il admir pe Liviu pentru *coltosenia* declarata si mai ales pentru faptul ca o face stiind bine ca isi atrage prejudicii. si pentru ca e gata intotdeauna sa admita ca a dat-o in bara, atunci cand e cazul.

despre poeziile de aici, cel mai mult mi-a placut *cineva aprinse lumina/ continuand sa vorbim/ nu mai intelegem nimic*. eu am vazut aprinsul luminii ca un gest simbolic, poate gresesc: odata revelat intelesul/adevarul, cuvintele nu mai pot decat sa-l intunece

 =  alte multumiri
liviu dascalu
[16.Sep.03 23:01]
Multumesc tuturor, mai ales pentru faptul ca vizita nu a fost doar una de curtoazie, chiar mi-ati comentat poemele, sau ... activitatea din jurul lor.

 =  La mulți ani!
Alina Manole
[17.Sep.03 00:39]
Te citesc de când ai postat prima dată pe site. Multă inspirație și succes!

La mulți ani!

 =  parerea mea pe scurt
george vasilievici
[19.Sep.03 03:05]
"Multumesc pentru bunavointa. Eu am sa ma exprim ceva mai critic, in masura in care, ca cititor, am dreptul la o parere: sunt destule poeme banale, aici. Clisee. Sau poezii de unica folosinta, prea inconsistente imaginar.
Tin sa atrag atentia autorului ca poemul

oglinda privita zi de zi
a imbatranit chiar mai repede
ca mine

contine un cliseu infiorator. "

daca asta scrii tu despre poezia ta ceea ce inseamna ca nu te poti convinge nici macar pe tine, nu incerca sa-i convingi pe ceilalti si lasa-te de scris.

 =  vasilievici
liviu dascalu
[20.Sep.03 15:03]
Comentariul tau este binevenit, fiindca imi dai ocazia unor judecati cu caracter general.
Categoriile tale estetice tin mai degraba de o psihologie foarte sumara a receptarii, transformata in ideologie: anume, valoarea unei opere nu e de gasit pe un cer platonician, sunt de acord, ci in reactia concreta a cititorilor; ceea ce adaogi tu este o mentalitate comerciala. Poezia, literatura,spui tu,e o marfa, cine e suficient de abil in a-i face propaganda e cel mai mare scriitor.
Cum se face o buna reclama, cum se vinde o "imagine": cu multa convingere. Avem un exemplu elocvent in Bogdan Geana, scriitor ce afiseaza o incredere in sine fara fisuri; intamplator, el chiar isi vinde marfa, indiferent de calitate.
Intrebarea mea, una retorica: este oare increderea in sine, in valoarea propriilor productii, un criteriu al valorii?
Mai am o obiectie: ma citezi trunchiat. Comentariul meu cuprinde si o explicitare a poemului care arata ca poate avea o anumita valoare doar daca inlaturam asociatia cea mai comoda, cu simbolul uzat al "oglindei". Faptul ca imi redai partial comentariul, in scopuri pur propagandistice, imi usureaza sarcina. Mentalitatea pe care o promovezi nu are nimic de a face cu literatura, in esenta ei. Exista o diferenta intre "minciuna" literara si minciuna propriu-zisa.
In ultimul rand, comiti o impertinenta, cand ma sfatuiesti sa ma las de scris. Eu nu mi-am permis niciodata un astfel de sfat. In limbajul tau: daca nu imi place marfa, nu o cumpar. Chiar si atunci cand critic foarte negativ, prin simplul fapt ca initiez un dialog, astept de la celalalt o replica, o continuare. Cel mai bun exemplu este Michel, un poet foarte bun, pe care il "desfiintam" acum vreo 7 luni, iar acum ii comentez elogios poemele. Nu simt nici urma de contradictie in atitudinea mea; dimpotriva, consecventa in a purta un dialog.

 =  scuze
george vasilievici
[30.Sep.03 02:12]
stimate Domn Dascalu,

cred ca ati inteles lucrurile pe dos. sau poate ca eu sunt cel ce a facut-o si desi asta ar putea proveni din cauza unei exprimari defectuase din primul dumneavoastra comentariu de aici, imi asum responsabilitatea. de fapt daca stau bine sa ma gandesc nu prea este treaba mea ce si cum scriu ceilalti atata timp cat eu ma scriu pe mine pentru altceva nu cunosc. dumneavoastra ati vorbit un pic ciudat despre poezie (caci vorbind despre poezia dumneavoastra ati vorbit despre poezie in general, macar atata lucru stiu si eu cand vine vorba despre personalitatea artistilor). imi cer scuze. poezia nu este o marfa domnule Dascalu. dar ma bucur nespus ca v-am enervat. acum am inteles amandoi ceva poate in timpi diferiti dar nu conteaza, totul se petrece acum. tot trecutul nostru nu trece, toate amintirile senzatiilor ce au fost se cumuleaza in clipa de fata si o fac mai complexa. asta inseamna evolutie spirituala. cred eu. poezia nu este o marfa la fel cum frumusetea nu exista in femeia pe care o privim. femeia este doar stimulul ce impulsioneaza frumusetea din noi. asadar exista frumusetea din interiorul nostru launtric si stimuli ce o acceseaza. la fel este si cu poezia. doar ca ea e mai sus de frumusete. ea sta langa iubire. iar despre iubire nu se vorbeste cum ati facut-o domnia voastra despre poezie.

 =  dorinta de dialog
george vasilievici
[03.Oct.03 02:44]
puteati macar sa ma injurati daca tot nu imi acceptati scuzele. de aici incepe poezia.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0