= al doilea om... | Valeriu Dandes Ganea [10.Dec.06 08:27] |
dalta și ciocanul atârnă într-un cui din ghiară de urs la intrarea în peșteră al doilea om te întâmpină ține o oală cu vin alb că dacă peștele-i sărat... un poem plăcut valu trece stima rămâne | |
= crez poetic bine conturat | Nuta Craciun [10.Dec.06 12:16] |
uneori venirea iernii ne da ganduri de hibernare… pretex de a afla raspunsuri la intrebari ce ne fulguie: cine suntem, de unde venim, unde mergem … o dezbracare de tot ce a apartinut necunoasterii, ca apoi goi de amintiri, durere … sa ne putem naste mai puri, mai aplecati spre intelegerea unor timpuri primordiale, asta tocmai pentru a ne intelege pe noi insine si rostul nostru pe acest pamant. poezia ta e intotdeauna rupta dintr-un real vazut prin lentile maritoare, a doua sansa, o noua nastere… sunt imagini rupte dintr-un crez poetic bine conturat. anana | |
= raspunsuri | mircea lacatus [10.Dec.06 12:58] |
valeriu undeva pe un munte o pestera adanca ne asteapta tu iar mi-ai luat-o inainte :) la peste merge vinul alb asa ca pune ulcica intre noi si hai sa povestim anana ca de obicei o analiza clara ascutita ca o lama de brici un diagnostic pus de un medic care nu numai ca a studiat cu acribie dar care are si har si mai ales intuitzie multumesc va multzumesc emir | |
= Grozavă blană | Ioana Geacăr [10.Dec.06 13:37] |
"Si-mi va strecura în mână o pâine"- Mircea, obișnuiești să iei bacșiș? Îmi place poezia, e de primenire, înainte de Crăciun, am mai primit azi și o urare de Paște, din timp, sunt prima. Când cobori, la primăvară, cât ceri pe blană? Să mai încerce și alții alt păr. | |
= ioana | mircea lacatus [10.Dec.06 13:53] |
incearca cu blana de lup e mai aspra mai virila si provoaca senzatzii mai tari:) merci | |
= Primenire | Ioana Geacăr [10.Dec.06 14:36] |
Ești cam țâfnos, bade, nu prea-ți arde de glumă și-ți umblă mintea cu cortul, ți-am zis că-mi place ideea primenirii, intrării într-un alt trup, altă viață, dar fără vb "va strecura". Iar cuvințelul "blană" bag samă că l-ai pus pentru scandal. Și gata, îmi iau jucăriile(cuvintele) și nu mă mai întorc. Am zis. | |
= re ioana | mircea lacatus [10.Dec.06 14:44] |
in primul rand nu mi-ai spus ca nu-tzi place verbul a strecura m-ai intrebat daca iau bakshish o intrebare destul de ciudata in contextul agoniei si apoi spui sä-tzi vand blana sä mai incerce si altzii alt par...pas de intzelege altceva tzafnoasa esti si tu mandra dar te rog sä mai treci prieteni? | |
= De la epifaniea lunii la Psalmi, sau drumul imparatului | carmen mihaela visalon [10.Dec.06 15:40] |
Ursul este un simbol al instinctului. Jung il considera:"un simbol al aspectului periculos al inconstientului", asa ca dorinta ta de renastere prin Cuvant,invocata in aceasta poezie-rugacine, trebuie sa-ti dea si sa ne dea de gandit cel putin la fel de mult cum i-a dat si Imparatului Cuvantului, care nu de mult, intrun Decembrie trist, se desprindea de cetatea de pamant, in care hibernase intru nasterea POEZIEI. "Mergeam prin zapada infrigurat cand deodata am auzit-o inapoia mea: ia-ma cu tine, ia-ma cu tine, ea m-a rugat, Cele doua picioare din spate in lant greu imi sunt ferecate. Ia-ma cu tine, ia-ma cu tine, mi-a zis." (Nichita Stanescu-Nod) Mircea, este reconfortant sa stiu ca in acest spatiu al discordiei, in care pumnalele se arunca cu precizie sau amatorism, tu iti doresti retragerea in atanor pentru a desavarsii opera. Ursul este un simbol matern de aceea omul care se hotaraste sa se nasca pe sine, prunc cantator de psalmi este datator de speranta. | |
= erata | carmen mihaela visalon [10.Dec.06 15:41] |
epifania, nu epifaniea | |
+ Iertare | carmen mihaela visalon [10.Dec.06 15:42] |
Am uitat | |
= carmen | mircea lacatus [10.Dec.06 17:01] |
sunt onorat de doua ori odata ca ai trecut tu pe aici si odata ca l-ai adus intre noi pe nichita "imparatul cuvantului" itzi multzumesc pentru aurita ta umbrä dragoste emir urcand :) | |
= Ești chiar un urs. | PÃCALÃ VIOREL SILVIU [10.Dec.06 17:08] |
Domnule Mircea, după trăirile pe care le promovezi și aceste chemări interioare te declar urs. | |
= domnule viorel silviu | mircea lacatus [10.Dec.06 17:15] |
un urs primesc dar un urs liber ! iar nu unul de zoo :) merci | |
= ... | dan mihuț [10.Dec.06 17:27] |
hibernarea a fost percepută mereu ca un ciclu. ursul apare aici ca simmbol al renașterii, al originor arhaice și al forței revitalizatoare, nu ca simbol matern cum se sugerează, abracadabrant, mai sus. interesantă asociația pește-peșteră la care s-ar ajunge prin acordul htonian. cred că aluzia din final e o idee care dă un plus textului. | |
= Dragul meu Dan Mihut, Mircea, din nou despre lumina si urs | carmen mihaela visalon [10.Dec.06 18:41] |
Daca nu ai citit atent comentariul meu si/sau nu sti prea multe despre teoria Jung-iana -respectiv despre fazele operei alchimice- care presupune faza nigredo, ca fiind preliminara renasterii, nu este vina ta, pentru ca nimeni nu le stie pe toate. Vinovat esti pentru verdictul: "nu ca simbol matern cum se sugerează,abracadabrant, mai sus" Eu cand am spus: "iti doresti retragerea in athanor pentru a desavarsii opera"- exact la perioada premergatoare renasteii ma refeream-ori renasterea este o nastere si "ursul in hibernare" este asemnea pruncului in uterul Geei-adica in perioada preliminara luminii. La nivel psihologic, procesul fiind asumat, Mircea era si Ursul si Muma, adica si substanta si vasul in care se petrecea reconfigurarea fiintei cf. patternului lui Adam, fiinta creata dupa chipul si asemanrea lui Dumnezeu. Acum, Dane, pentru ca sunt convinsa ca nu ai intels, nu ma supar pe tine, dar te sfatuiesc sa nu mai arunci piatra de dragul razboiului cu orice pret. Ca sa vezi ca nu iti fac proces de intentie, pentru ca nu ai realizat ca un simbol este "un neintels" care conduce/descifreaza "neintelesuri si mai mari", tocmai prin multivalentele sale , iti recomand o carte:Jung, Karl Gustav – Psihologie și alchimie, București, Ed. Teora, 1996, traducere din limba germană de Maria Magdalena Anghelescu. Daca o vei parcurge, vei intelege ce se intelege in alchimie prin starea nigredo si de ce am zis ca ursul este un simol matern. Mircea, Recitind, am descoperit un typo: nu desbrăcat, ci dezbracat. Si pentru ca tot am ajuns la versurile discordiei: să ies din blana de urs în lumină și desbrăcat ca un nou adam... am sa-ti pun o intrebare: Ce rost are ca un OM renascut, deci imbracat in lumina sa-si mai doresca o mantie. Ca sa ne apere pe noi, cei care privim cu ochii prizonierului in invelisul de carne, sa nu orbim de atata stralucire? PS: Stii de multe ori m-am gandit la versetul biblic in care Adam si Eva descopera ca sunt goi. Eu cred ca, dupa pacat si-au descoperit goliciunea interioara si daca pana atunci au fost preafariciti amanti edenici, ulterior au ajuns soti pamantesti, cu toate grijile, si necazurile aferente. | |
= În sălbăticiune. | PÃCALÃ VIOREL SILVIU [10.Dec.06 19:53] |
Un urs în toată pletitudinea lui, monșer. | |
= recurs la metodă. | dan mihuț [10.Dec.06 20:22] |
carmen, ar trebui să faci diferența între simbolul ca element de circulație specific unei arii geoculturale și diverse teorii din psihanaliză cu valoare interpretativă restrânsă. dacă faci referire la jung, folosește un cf. și elimină ambiguitățile. jung nu face decât să preia din mitologia popoarelor altaice sau din spațiul european aspectele htoniene ale acestui simbol și să adauge prevalența inconștientului în ecuație. nu mai face demonstrații de echilibristică alchimică atunci când nu e cazul. rămân la părerea că ursul nu este un simbol matern, chiar dacă, spre surprinderea infatuării cu care recomanzi lecturi, mai sunt oameni care l-au cetit pe jung, chiar și eu. | |
= dragii mei | mircea lacatus [10.Dec.06 20:34] |
dan mihut carmen mihaela visalon va multumesc pentru bunatatea de a talmacii aceasta poezie prin interventiile voastre textul meu primeste stralucire noua si tainice intzeleusuri ies la lumina acolo unde adesea mai mult decat psihologie teologie si filosofie exista instinc si intuitie emir | |
= Mihut, Mircea | carmen mihaela visalon [10.Dec.06 21:08] |
Multumesc pentru sfat. Sincer, nu cred ca voi tine seama de el, pentru ca eu judec conform sistemului meu referential si asta exprim. De obicei clar si lipsit de pretiozitate. Tu, poti sa te raportezi la orice sitem axiologic doresti, cu conditia sa nu ma mai ataci pe mine si comentariile mele. In rest, cei care l-au citit si pe Jung si comentariile noastre, sunt liberi sa judece ce am spus eu si ce ai inteles tu. Multumesc. Mircea, remarc diplomatia cu care impaci si capra si varza. Imi cer scuze pentru schimbul d replici cu domnul editor. Pentru ca astfel de dispute sa nu se mai intample pe pagina ta, promit sa nu mai intrevin cu conideratii pe text. Multumesc, | |
= carmen (poezie)) | mircea lacatus [10.Dec.06 21:29] |
sa nu te puna truda sa nu mai intervii pe textele mele ca eu imi adun cortul si plec si nu ma mai vedetzi decat la inundatzii cand primesc ajutoarele tu esti printre putzinii care se apleaca pe textele mele daca nici tu nu...chiar ca e trist in lume | |
= emir | Ramona Ungureanu [10.Dec.06 23:35] |
ce atata tam-tam la poezia asta? ce simboluri vedeti voi aici? ca io nu vad nici unul. da` nu-nteleg de ce sa te duci tu in munti cand ai tu casa ta, familia ta si alea alea. sa meditezi la nemurirea sufletului? esti cine vrei tu sa fii. o limba necunoscutE? numai greseli faci, emire! :D sa-ti puna o mantie si sa-ti dea o pita? da` cine te crezi? :D moise? si de ce febra? da la blana da urs? nu mi-a placut poezia. nu-mi spune nimic. | |
= ramona | mircea lacatus [10.Dec.06 23:46] |
vopseste-tzi ochelarii in albastru si rosu adica lentilele si citeste pe urma textul ai sa intzelegi neintzelesul si nu mai fi asa nervoasa pe fratele tau si plecarea aia in muntzi a fost o gluma nu o lua in serios nici blana de urs n-am ca pe aici nu mai sunt din secolul trecut si prin pietze nu mai ies in pielea goala am scris poezia asta numai sa te sperii | |