Comentariile membrilor:

 =  nedumerire
ADRIANA GIURCA
[17.Sep.06 15:07]
Un articol interesant, prezentand un punct de vedere detasat de agresivitatea specifica acestui gen. Se vrea o privire de ansamblu asupra literaturii prezente, cu trimiteri la trecutul si viitorul acesteia.
In principiu sunt de acord cu expunerea. Am totusi o intrebare. Oare printre ce va ramane mai departe nu se numara nici un nume de poeta? Pentru ca sunt gata sa pariez, la randul meu, ca de unele eve se va mai auzi.

 =  eve
Serban Axinte
[17.Sep.06 15:24]
Da. Iată cîteva poete tinere ce-mi plac foarte mult (mă refer la cărțile lor, evident): Andra Rotaru, Livia Roșca, Ruxandra Novac, dar ... nu pariez.

 =  bai Axinte
Matei Hutopila
[17.Sep.06 16:43]
tu zici despre textele mele ca-s zgura. or fi. parerea ta.

totusi in legatura cu textu' asta sunt de acord cu tine. am descoperit prin clasa a opta "Iasul literar", clectie de numere din anii 60 - 70 si am ramas uimit cat de liber se scria si pe atunci. tinerii de atunci erau chiar mai liberi in gandire decat cei de acum, care plagiaza si se autoplagiaza

singura noutate este numarul extrem de mare al celor ce se avanta in literatura, ivers proportional cu calitatea scrierilor lor (nu-mi cer scuze pt cacofonie)

 =  parere de geamiu
Anghel Pop
[17.Sep.06 18:30]
Serbane, nu ne spui decat ceea ce stiam deja:
nu exista "noua literatura" (ah, ce trist),
anarhismul e bun pentru ca ii socheaza pe conservati
(dar numai in doze luate regulat intre mese),
tinerii cifrati, pardon, literati, scriu fie in stare de criza (crizati, in criza de idei ?),
fie inspirandu-se copios din predecesorii mai titrati,
a murit fracturismul "pe motiv de" prea multe fracturi,
asa cum s-au dezintegrat utopicii de la Ou Topos
(oricum n-aveau loc din start, dupa nume, nu?)
pentru ca nu au avut audienta nationala, penibil,
de parca pasiunea pura pentru literatura nu era suficienta.

Insa te opresti tocmai atunci cand incepea sa fie mai interesant: spui ca teoria fracturista este "mai vulnerabilă din anumite puncte de vedere, asupra cărora nu ne vom opri însă aici".

Tocmai asta mi s-ar fi parut relevant, sa aflu parerea ta asupra acestor puncte vulnerabile (fractura e un loc vulnerabil, nu?).

Sau sa ne spui de ce anume pariezi pe Manasia, de ce mizezi pe Vancu, etc.
Nu mi se pare fair sa ne dai un clasament FIFA (Federatia Internationala a Foetusilor Amatori) fara sa ne lamuresti in privinta criteriilor estetice dupa care te-ai condus.
Ar fi binevenit un studiu aprofundat, cu exemplificari din textele respectivilor, mai ales ca e vorba de lotul tinerelor sperante din care am putea constitui o echipa de juniori capabila sa vizeze pe viitor Cupa Nobel la Campionatul de Poezie Intertoto.

In schimb, e de admirat stilul degajat, captivant, lejer in care iti defilezi ideile.

Astept noul studiu cu interes!

 =  posibile valori...
Niculina Oprea
[17.Sep.06 19:58]
draga Serban,

si eu cred in ''scara '' ta de valori...

 =  Anghel
Serban Axinte
[17.Sep.06 20:46]
Anghel, acesta nu este un studiu, e un simplu răspuns la o anchetă. În chestiunea fracturiștinor am scris mai aplicat în altă parte. Cred că pot fi găsite pe net și articolele scrise de mine despre Manasia, Vancu, Sociu, Teodorovici, Suceavă, Lazărescu etc. Multumesc pentru observațiile tale pertinente. Promit un studiu amplu care să lămurească astectele lăsate în ceață

 =  Niculina Oprea
Serban Axinte
[17.Sep.06 20:48]
Niculina, mulțumesc de trecere și apreciere

 =  Intrarea în literatură e ca intrarea la școală
Ana Maria Zlăvog
[18.Sep.06 06:38]
Sigur, asemenea texte sunt necesare."Literatura nouă" poate fi un semnal de alarmă lansat de autorii activi, pentru a se raporta la actualitatea culturală fără blocaje.În alt plan, intenția de a scoate la iveală refuzul de a scoate cu adevărat ceva la iveală, cum spui, e interesant. Nu știu de ce acum nu îmi mai vine să subscriu... acestei intenției. în urmă cu câțiva ani... da.Probabil ... literatura nouă, scrisă de tineri, trimitea, cîndva,la bulversare și pentru a se ieși din acestă stare, veneau în sprijinul nostru cenaclurile literare.Cei care au invățat să scrie după 1989 sunt dintre cei cu studii filologice sau, în genere, universitare (de preferat umaniste). Nu mă refer la un elitism exagerat, dar pledez pentru acestă idee:intrarea în literatură e ca intrarea la școală,întâi se învață și apoi totul depinde de vocație, perseverență, ambiție, idealuri, convingeri personale etc. ce se pot modela doar prin raportare la o comunitate.Aștept continuarea materialului...

 =  Se pune la cale o nouă școală de literatură ?
Aurel Pop
[19.Sep.06 13:07]
Am în față antologia din are face parte articolul de mai sus în care se vrea a pune în discuție "literatura tânără". Șerbane nu înțeleg de ce a trecut atâta timp pentru a posta pe sitte această poziție a ta deoarece antologia a apărut în mai spre sfârșit ??? Apoi cei incluși în antologie nu mai sunt atât de tineri. (Cu câteva excepții) Aceste nume sunt cunoscute în lumea literară, mă așteptam la nume de vârsta Iuliei sau a lui Niculai... poate altă dată o să crească aria căutărilor literare.

 =  Se pune la cale o nouă școală de literatură ?
Aurel Pop
[19.Sep.06 13:48]
Am în față antologia din are face parte articolul de mai sus în care se vrea a pune în discuție "literatura tânără". Șerbane nu înțeleg de ce a trecut atâta timp pentru a posta pe sitte această poziție a ta deoarece antologia a apărut în mai spre sfârșit ??? Apoi cei incluși în antologie nu mai sunt atât de tineri. (Cu câteva excepții) Aceste nume sunt cunoscute în lumea literară, mă așteptam la nume de vârsta Iuliei sau a lui Niculai... poate altă dată o să crească aria căutărilor literare.

 =  chestiuni
Serban Axinte
[19.Sep.06 17:11]
Nu prea înțeleg care e problema dacă am postat textul mai tîrziu. Are valabilitate doar în luna mai? (ca să glumesc). Nu voiam să postez textul, dar au fost niște discuții aprinse pe aproximativ aceeași temă aici pe www.agonia.ro și mi-am zis să-mi fac cunoscută poziția și aici. În legătură cu tinerețea celor care apar în acel volum ... m-ați lăsat mască. Gata, nu mai sîntem tineri. Am 30 de ani (majoritatea celor de acolo au chiar mai putin, mult mai putin).

 =  tinerețe fară bătrânețe și...
Aurel Pop
[19.Sep.06 19:14]
Șerban, nu m-ai înțeles, eu nu la vârstă m-am referit ci la experiența literară a celor din antologie. Dacă e vorba de vârstă află că poți fi tânăr și la 50 de ani și bătrân la 25 de ani. Textul tău are valabilitate nu o context și apreciez faptul că voi nu vă căciuliți în fața celor care se cred undeva pe un soclu al literaturii. În curând vor apare surprize și vom afla cum au urcat ei acolo.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !