Comentariile membrilor:

 =  de acord cu acordul tau
Anghel Pop
[16.Jul.06 17:48]
Imi aduc aminte de duelurile superbe ale epigramistilor prin savuroasa "Urzica".
Ai dreptate, catrenul initial urmat de epigramele-raspuns sunt mult mai amuzante pentru cititor.

Ma indoiesc insa ca ar fi binevenit sa reproduci si palavragelile aferente din afara epigramelor-raspuns (poate ar merita daca au vreo poanta buna, si numai strict pasajul respectiv).

Eu nu cred ca vei avea probleme cu acordul autorilor.
De pilda, in urma unui acord comun, si ei ar putea folosi epigramele-raspuns ale tale in cartile lor.

Daca te intereseaza vreunul din catrenele mele din subsolul textelor tale poti sa-l iei linistit, ca si asa nu mi-l ia nici naiba (naiba asta nu are studii literare serioase).

Cat despre sistemul de mesaje private pe acest site, ar fi foarte util, ca sa nu mai fim obligati sa lasam mesaje de off-topic.

Iti doresc sanatate literara si drepturi de autor fericite.

 =  Acord global
Dan Norea
[16.Jul.06 18:04]
A. Eu nu cred ca vei avea probleme cu acordul autorilor.
De pilda, in urma unui acord comun, si ei ar putea folosi epigramele-raspuns ale tale in cartile lor.
(Anghel Pop)

S-ar putea ca în principiu să ai dreptate. Dar:
1. Poate comentatorii vor să valideze textele selectate, în ideea că nu toate îi reprezintă la fel de bine. Ca să se meargă la un acord global trebuie să ai mare încredere în discernământul celuilalt.
2. Ca să mergem la schimb trebuie să am și eu ceva bun de oferit. Și nu mă refer atât la valoarea catrenelor, cât la nume ! Cei mai cunoscuți pot gândi în termeni de marketing: te folosești de numele meu ca să îți vinzi cartea !

B.Daca te intereseaza vreunul din catrenele mele din subsolul textelor tale poti sa-l iei linistit, ca si asa nu mi-l ia nici naiba (naiba asta nu are studii literare serioase).
(Anghel Pop)

Aș face-o cu plăcere, dar mi se pare mie sau n-ai postat mai deloc în pagina mea !?


Mulțumesc pentru comentariu, urările de sănătate literară (și nu numai) sunt reciproce !

 =  a des-mierda
Anghel Pop
[16.Jul.06 19:02]
Pai mai ai si alte pagini, pe alte saituri...
:)
Dar te deruteaza pseudonimele diferite.

Cat priveste marketingul numelui, nu cred ca in almanahurile "Urzica" pe care le rasciteam pana la ferfenitare duelurile epigramistilor ajungeau pana la asta.
Era placerea pura de a ironiza si de a fi ironizat.
En garde!
Te predai, epigramistule? Merde!

 =  Acordul mutual înseamnă pe mutește, nu pe orbește !
Dan Norea
[16.Jul.06 19:16]
Mă bucur ! Am primit un prim acord, dar nu știu de la cine !
Dacă dincolo (și în realitate) ești de sexul opus ? Atunci chiar s-ar putea să mă predau, să-mi doresc des-mierdări ! :)

 =  Legea dreptului...
Atropa Belladona
[16.Jul.06 19:20]
Sunt destule asteptari,
Se si vede, urla targul
Dar tinand cond de scapari
Schioapata nitel de stangul.

Un articol bun, zic eu. :) Da-i inainte, daca tot ai pornit cu...dreptul...:))

 =  -> Atropa
Dan Norea
[16.Jul.06 19:38]
La scris toți trebuie să accepte:
Ai două mâini, ambele stângi,
Citești un pic și apoi plângi.
Dar
Picioarele-s așa de drepte !

Mulțam de încurajări !


 =  Anghel Pop. Inca din 1974
Anghel Pop
[16.Jul.06 19:42]
Faceam un joc de cuvinte intre raspunsul Garzii napoleoniene la Waterloo cand a fost intrebata daca se preda (Merde!), si sinonimul lui Merde in spaniola: Mierda.
Cum ar veni tradus in romana a des-mierda, daca am urma etimologia spaniola?
:)
http://fr.wiktionary.org/wiki/mierda

Cat priveste numele de Anghel Pop, e un brand valoros care ar putea el insusi sa-ti vanda cartea.
:)

 =  succes!
Vasile Ilin
[16.Jul.06 19:48]
Un articol interesant si strict la obiect. Astept cu nerabdare volumul de epigrame care sunt convins ca va avea un real succes (cu sau fara replicile/comentariile din subsol). Cred ca este binevenit si un punct de vedere din partea editorilor.
Succes!

 =  des-merde !
Dan Norea
[16.Jul.06 19:51]
Anghel, semnificația lui "merde", inclusiv utlizarea ei la Waterloo, o știam. Spaniola n-o știu, dar legătura merde-(des-)mierda am făcut-o intuitiv.

Dar tot nu știu sub ce nume m-ai comentat ! Dă-mi un semnal, aici sau dincolo !

 =  ->Vasile Ilin
Dan Norea
[16.Jul.06 19:54]
Mulțam, Vasile ! Cât despre succes, câți scriitori de succes ai văzut în România ? Eu am auzit că sunt patru sau cinci cu totul ! Mă refer la cei care își vând cărțile suficient de bine ca să trăiască din asta.

 =  ganduri bune
Vasile Ilin
[16.Jul.06 20:08]
Nu ma refeream la partea materiala a chestiunii, ci la impactul pe care il vor avea epigramele tale asupra cititorilor. Unele sunt adevarate bijuterii. Cat despre castig... Nu cred ca isi mai face astazi cineva iluzii. Si apoi proasta difuzare a cartii lasa de dorit.
Ganduri bune si s-auzim si de bine!

 =  Oferta de colaborare :)
Atropa Belladona
[16.Jul.06 20:20]
In doi mi-as publica umorul
Daca acepti aranjamentul:
Tu sa fii cartii autorul,
Iar eu sa ma aleg cu dreptul!

Ce zici, Norica? Batem palma?:))

 =  In acest moment adaug un PS
Dan Norea
[16.Jul.06 20:33]
Atropa, propunerea ta (nu stiu cat de serioasa datorita semnelor :) ) mi se pare si usor confuza, probabil datorita versurilor.

Sa inteleg faptul ca imi dai voie sa public intr-o carte semnata de mine ("tu sa fii cartii autorul") catrenele tale strecurate in dialog, dar vrei un procent din incasari ? ("iar eu sa ma aleg cu dreptul"). Cred ca trebuie in acest moment sa adaug un PS la material, pentru ca mi se pare o chestie de interes general.

 =  atentie la provocarile Atropei
Vasile Ilin
[16.Jul.06 20:44]
Oferta este cam tentanta
Sa-nteleg, doar pentru ea,
De-aceea cere-i chitanta
Si vei scapa de DNA.

 =  corectare
Vasile Ilin
[16.Jul.06 20:46]
De-aceea cere-i o chitanta

 =  Lamurire
Atropa Belladona
[16.Jul.06 20:55]
Norica, eu glumeam, desigur, in ceea ce priveste publicarea, daca prin replicile mele ai gasit ceva de Doamne-ajuta, ai mana libera, fara pretentii la drepturile de autor, doar ca te-as ruga sa faci o alegere cat mai obiectiva, in cazul meu, sa nu te fac si sa ma fac de rusine!:)

 =  situatie nedorita
Elia David
[16.Jul.06 21:53]
Comentarii, o gramada
Eu ti-am strecurat sub nas,
Insa tu, act de bravada,
Textul - UNIC ! - l-ai retras.:)

 =  parere
Maria Gold
[16.Jul.06 22:17]
Dan, dacă aș fi avocatul tău așa ți-aș răspunde:
E punctual meu de vedere, s-ar putea să fie valabil.
În legea civilă noi avem această prezumție:

“ Fructele căzute pe proprietatea vecinului devin ale vecinului.”

Din punctual meu de vedere, un comentariu pus pe pagina ta, adică pe “proprietatea ta”, devine proprietatea ta; dacă aș vrea să fiu avocatul tău m-aș duce la dreptul civil și te-aș apăra conform legii civile. Pentru că cineva VOLUNTAR vine să aducă fructe pe proprietatea ta, ar fi ieșit din cadrul legal să vină să le ceară înapoi. Iar legea de autor nu este destul de clară aici și eu nu știu cum merge practica judiciară acum în Romania.
Iar aici e atât de sensibilă interpretarea, pentru că hai să zicem eu vin și postez pe pagina ta, din pur motive de marketing. Știu că ești un nume și eu am posibilitatea de a profita de asta. Ori tu nu ai cum să vii cu interese pecuniare, pentru că ai oferit pe gratis spațiul la replică, implicit la reclamă. La fel deci dacă eu m-am oferit vountar să depun fructe acolo e ca și cum le-aș fi DONAT.
Mai astept și alți avocați.







 =  completare
Maria Gold
[16.Jul.06 22:19]
Am uitat sa spun ca asta este situaia in care nu exista un contract inainte asa cum este aici la agonia

 =  Nu se incalca drepturile de autor.
Adelina Ionescu
[16.Jul.06 22:50]
Dan, eu imi mentin parerea. Nu se incalca nici un drept de autor. O epigrama postata in subsolul paginii tale, la sectiunea comentarii, ramane un comentariu.
Cred ca cel mai simplu ar fi sa-i nominalizezi pe autorii pe care ii ai in vedere si sa le ceri acordul.
In ceea ce ma priveste, ai acordul meu de a publica ceea ce consideri ca merita din "duelurile" noastre epigramistice. Nu le voi revendica niciodata, in nici un fel.

 =  Contra-pareri
Dan Norea
[16.Jul.06 23:36]
Elia, modestia ma indeamna sa cred ca tu comentezi fara sa citesti.:)

Maria, e posibil ca, legal vorbind, sa ai dreptate. Am zis posibil, nu probabil. Dar nu e cel mai important aspect. N-as vrea ca cineva, unul dintre colegii de site, sa ramana suparat ca nu i-am respectat, hai sa nu zic drepturile, ci dorintele.

Adelina, iti cunosc parerile. Pentru ca ai intervenit, pot recunoaste public, tu esti persoana cu care am purtat dialogul ce a stat la baza textului de fata.


 =  dane, revin
Maria Gold
[17.Jul.06 00:31]
Dan,
Aici nu vorbim dacă cineva se supără sau nu se supără. Aici vorbim dacă există o bază legală prin care tu să poți fi acuzat de încălcarea dreptului de autor. Deci atâta timp cât publici epigramele cu sau fără numele cuiva, nu poți fi obligat să plătești daune. În instanță, dacă s-ar ajunge acolo vreodată, doamne ferește.
Este normal vorba apoi de mult mai mult decât ceva financiar. Trăim într-o familie literară, mare, vrem ca să avem un loc frumos la masă. E bine să comunicăm între noi, numai din acest motiv. E opțiunea ta să procedezi într-un fel sau altul. Părerea mea.
Încă ceva: IMPORTANT din școala de drept: unde sunt doi judecători la un loc, există trei păreri. De ținut minte…






 =  Din partea mea...
Sorin Olariu
[17.Jul.06 03:39]
Dane, poti oricand publica in cartea ta replicile mele de pe site. Stiu ca nu te vei imbogati din asta.
Vei face insa un serviciu epigramei si site-ului agonia.ro publicand un volum.
In concluzie, eu iti dau mana libera.
E un fel de...Lasatul La Comentarii.

 =  o parere
Ruse Andrei
[17.Jul.06 09:02]
1. "Pe de o parte e inginer, nu jurist. Pe de altă parte, să fim serioși, ce operă are Norea încât să-i fie teamă că i se fură drepturile ?” > să i se fure

2. cred ca ar trebui data o lege speciala pentru epigramisti, publicarea / postarea fara cererea vreunui drept de autor ( merge cu o greva' )

3. a inceput foarte interesant acest eseu, pacat insa ca nu ai citat articolele legislative in intregul lor si nu stiu unde si daca vorbesti serios. in alta ordine de idei, imi imaginez ca daca as cumpara o asemenea carte ( un mare "daca" ) si as vedea continuari de strofe la un text crezi ca as sta sa citesc la fiecare numele, fie el chiar si important ? m-ar deranja la citire

RA

 =  Cred ca se impune un PS2 in text
Dan Norea
[17.Jul.06 12:02]
a inceput foarte interesant acest eseu, pacat insa ca nu ai citat articolele legislative in intregul lor si nu stiu unde si daca vorbesti serios.
(Ruse Andrei)

Am citat numai articolele necesare pentru susținerea argumentației. Cine simte nevoia poate consulta legea integral, e prea mare ca să o reproduc aici. Nu cred că am apelat la o citare trunchiată pentru a denatura spiritul legii.
În privința seriozității, cred că sunt în asentimentul tuturor umoriștilor de pe site când declar “Noi suntem serioși și când glumim. Opusul seriozității nu este gluma, ci bătaia de joc. Și o facem foarte rar. Dar atunci să te ferească Dumnezeu de bătaia de joc a unui umorist.”

 =  părere fără poantă
Liviu Nanu
[17.Jul.06 12:07]
Păcat că n-am talent de epigramist, iar umilele mele încercări n-ar putea vedea hîrtia. Aș fi fost onorat să apar în prezența unor nume cunoscute. dar ideea unui volum sau antologii de epigramă este bună. Ar trebui să colaborați între voi, epigramiștii, nu mi se pare prea greu, oricum vă înțelegeți mai bine între voi decît poeții. Poate pentru că aveți simțul umorului mai dezvoltat.

 =  Nu e sait cum e hartia/ Nici procent ca poezia
Laurentiu Ghita
[17.Jul.06 12:43]
Norica,
Ideea ca s-ar putea scoate un volum, ma furnica deja. Eu zic ca si comentariile pot face parte din "zestrea" unei epigrame. Iar daca autorii lor merita mentionati, inseamna ca s-au adus o pate din contributi. La fel de bine se poate cere parerea unui comentator si poate va putea sa-si publice comentariul sub forma de sine statatoare, ceva de genul "raspuns lui X la epigrama Y".
Cat priveste comentariile mele, Dane, Capitane de plai:"Ia calul meu si du-te"....

 =  -> Liviu Nanu
Dan Norea
[17.Jul.06 12:44]
Liviu, cred că deja s-au tipărit antologii de epigrame și se vor tipări în continuare. Un asemenea volum trebuie să aibă pe de o parte un coordonator- editor, pe de altă parte un sponsor (poate fi aceeași persoană). Dacă ultima parte se poate rezolva cumva, prima e obligatorie. Eu nu-mi propun o antologie, ci un volum de autor în care replicile mele să fie puse în valoare de context.

Faptul că epigramiștii (umoriștii, aș generaliza eu) se înțeleg mai bine a început să fie remarcat din ce în ce mai des. Să-ți spun o cugetare a unui prieten "Un om normal ar trebui să fie dotat cu rutine care să șteargă sau măcar să estompeze din memorie evenimentele neplăcute. Oamenilor ranchiunoși le lipsesc aceste rutine."
Se pare că asta e explicația: umoriștii nu sunt ranchiunoși.

 =  parere
Dan Carlea
[17.Jul.06 14:44]
Domnule Norea, domne, adu soarele si pe strada noastra si scoateti o carte comuna, mai multi apigramisti de pe site, dupa cum sugereaza Liviu Nanu, si, pe langa epigramele cu tinte diverse, luati-ne pe mai multi la suturi, ca ar fi tare de tot si cred ca toata lumea s-ar bucura, ar fi ceva extraordinar, printre altele, ca aceasta carte sa se constituie intr-un tablou umoristic al agoniei anului 2006,sigur am citi cu placere din ea si la batranete(sau mai ales), regasind momentele acestea cand ne certam cu zilele pe cate-o chestie de orgoliu si de kkt.

Vad ca pe un volum care sa apara sub mai multe nume, cu creatii atat ale fiecarui autor in parte, cat si cu "ping-pong-ul" de care spuneati, de la comentariile unor catrene sau epigrame) plus creatii comune, poate asta sa fie partea la care sa va referiti la unii membri agonia ( daca ziceti de mine sa fie numai de bine, ca dau de baut :) )


Astept raspunsul, mi se pare o chestie la care merita sa va dati mana mai multi si masura talentului, plus ca e mai usor sa va apara in comun o carte decat sa va publicati separat de la inceput.

 =  Laurentiu Ghita, Liviu Nanu, Dan Carlea
Dan Norea
[17.Jul.06 15:23]
Trebuie sa spun ca multumirile adresate celor care au comentat aici si fie si-au adus contributia la dezbatere, fie mi-au dat acordul pentru publicare, le-am postat in text.

Laurentiu Ghita, Liviu Nanu, Dan Carlea - m-ar bucura nespus sa figurez pe aceeasi coperta cu epigramisti renumiti. Cu alte cuvinte o antologie de profil. Dar nu sunt cel mai in masura sa o coordonez pentru ca:
- sunt nou in domeniu, nu am experienta si nici autoritate, am un nume practic necunoscut;
- nici timp nu am.
Cred ca exista cateva persoane mult mai nimerite, profesionisti in comparatie cu mine. Dau un exemplu (sper sa nu-i supar pe ceilalti): Ion Diviza, participant la diverse festivaluri de profil, premiat, prezent in antologii, cunoscut si recunoscut oriunde se recita o epigrama in limba romana.
Daca as primi invitatia sa particip la o asemenea antologie as fi onorat si as lucra cu mare placere la bucatica mea: selectie texte, periat comentarii, colaborat cu ceilalti in privinta cizelarii unor texte (comentariile sunt scrise uneori pe fuga), etc.

 =  Ideea lui Nanu= excelenta!
Atropa Belladona
[17.Jul.06 15:46]
Mie mi se pare o idee excelenta cea data de Liviu Nanu, in legatura cu aparitia unei antologii de epigrame ale celor de pe Agonia! Daca s-ar trece la fapte, as fi chiar dispusa sa suport o parte semnificativa dina cheltuielile de publicare. Si eu, ca si Dan, mi-as peria , etc, etc, textele si as fi onorata sa apar alaturi de multe alte nume de epigramisti! Deci, se mai prinde cineva?:)

 =  Good idea!
Laurentiu Ghita
[18.Jul.06 07:29]
D'accord, inclusiv cu partea de participare. De acord, de asemenea cu Norica, coordonatorul unei astfel de antologii trebuie sa fie cineva care cunoaste.
Sugerez o intalnire in care sa discutam aceste aspecte.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0