Comentariile membrilor:

 =  Emilio?
Bea3x
[24.May.02 17:00]
Eu cred ca poezia asta trebuia sa i-o trimiti prin mail sau printr-o scrisoare. Nu ti se pare prea intima pentru a fi postata pe site?
Sau macar daca n-ai fi scris dedicatia aia...parca ati face agorasex...(stii tu ce-i aia:))

 =  Transpiram pentru tara
Perseu
[24.May.02 18:03]
Bea3x pudica nu te stiam :).
Oricum inclin sa-ti dau dreptate.
Dar muntele a spus-o : cutezi sa ma calci, Ba ?
Poezie transpira vodka si transpira si din alte motive cred.

 =  Viva vodka!
prietenul_necunoscut
[24.May.02 18:30]
Oricum, lasand la o parte motivul care a dus la o asemenea risipa literara, textul putea fi reusit. Pacat ca unii nu pot scrie decat in anumite conditii si despre anumite lucruri.

 =  >>Emilio,prietenului
Nexus
[24.May.02 19:59]
Poezia este promitatoare. Mie mi-a placut.
Este un stil care azi il agreaza criticii de poezie din Romania.
Nu cred ca pomenirea cuvintului vodca in poezie o face atit de decadenta.Nichita Stanescu scria uneori pina cind scria numai vodca din el(pastrind proportiile).Lucru incontestabil de altfel.
Uitati-va la poeziile care le-am adus pe site a lui George Vasilievici-considerat o mare speranta la Florina Zaharia-o certitudine. Sexul explicit si alcoolul fac parte din poezia de azi.
Si nici macar nu se metaforizeaza asta. Se da drumul pe direct si criticii se extaziaza.
Poezia e destul de cuminte totusi.Si cu unele locuri comune destul de zgirietoare la urechi.
Dar daca e sa fim drepti, cum incurajam pe cei ce scriu de suflet ranit nu pute descuraja pe cineva doar din pricini de..vodca.
Emilio,continua,sa mai auzim de la tine.

Prietene_necunoscut ,fara a invia nimic din trecut,te rog daca poti , comenteaza poezia.E doar o sugestie.
In viziunea mea remarca despre unii care scriu in anumite conditii si numai despre anumite lucruri este redundanta si fara legatura cu textul.Nu exista timp loc si stare reglementata pentru asta. MInunat e ca SE SCRIE inca in vremurile astea de glod.

 =  pt. Nexus
prietenul_necunoscut
[24.May.02 23:17]
Nexus, pot sa nu fiu de acord cu tine? Eu, asa cum ai observat, cred foarte mult in capacitatea omului de a se autodepasi. Pentru mine, un om aflat in stare de ebrietate isi pierde mult din caracteristicile umane si, prin urmare, creatia lui nu poate, decat accidental, sa inalte. Iar creatia de mai sus chiar n-are nimic inaltator in ea. Sigur ca Nichita a scris asa cum a scris. Dar au fost multi alti poeti mari care n-au avut nevoie de asta. Ba as spune, chiar mai mari ca Nichita.
Pentru mine poezia (ca orice alta creatie) trebuie sa fie o frantura din acea matrice umana la care trebuie sa ne raportam. Fara sa fiu un moralist, toate starile straine matricei respective nu mi se par justificate nici macar de nevoia lumii de arta.
Eu am facut referire la ideea care mi s-a transmis citind acest text.
Si atat timp cat voi putea, voi evita sa comentez textele din punct de vedere literar (nu mai repet motivul) ci ideatic. Iar ideile din acest text nu mi se par demne de a fi imbracate in forme artistice.

 =  pt emilio
antuna
[25.May.02 01:30]
mie poezie mi-a placut, desi in unele parti mi se pare fortata, in nota falsa

"Cu viața în oase, cu moartea la trântă?
Cutezi să ne sperii! În lanțuri vei fi pus… "- versurile astea imi par neintegrate in text


-"sani de carne" poate ar merge schimbat.Zic eu

 =  pt Bea3x și Perseu
emilio
[25.May.02 01:37]
Rețin părerile voastre chiar și micile înțepături ale lui Perseu.
Bea3x nu mi se pare deloc "prea intimă".
Am pus-o pe site dintr-un singur motiv: are o chichiță care o salvează din genul banal bucolic.
Și am să scot în evidență cele 2 pasaje în opinia mea salvatoare: " Rememorând într-u surâsidila..." și "Mai ai răgaz de-un ultim surâs" Fă și tu legătura ideatică!

 =  De gustibus
Nexus
[25.May.02 02:05]
Radule,iti respect parerea si stiu ca dincolo de pareri tu ai si o anumita atitudine,actiune chiar vizavi de ce discutam.Esti unul din cei care si practica ceea ce predica.
Este parerea ta. OK.
Dar da-mi voie sa aduc in discutie faptul ca dintre cei care sunt inevitabil taratii societatii din punct de vedere al moralei s-au als niste oameni de arta si cultura de talie mondiala.Dau doar exemplul homosexualitatii.In lumea artistica de azi de peste tot e avangardist e normal chiar sa fumezi "iarba" sa ai parte de sex liber,nemaivorbind de alcool.E o realitate totusi.Tu te opui ei. Atitudinea ta. Parerea ta.
Este in structura binelui sa tindem spre modelul perfect dar viata ne-a demonstrat ca arta a fostr creata uneori de genii ale raului (privite din punctul tau de vedere).
Si in final,fara a pune vreun semn de comparatie,ajungem la afirmatiile noastre:tu critici ideile, eu de obicei ma marginesc sa critic forma. Ideile nu se pot schimba atit de usor, si in poezie mai ales ar fi fortat(sa nu spun chiar dictatorial)sa impunem linii ideatice.
Unora le plac versurile despre harfele ingerilor altii adorm cu Baudelaire si ale sale cadavre descompuse pe noptiera.
Chestiune de gust,Radule.

 =  Prietenului necunoscut sau "false friend"-ului
emilio
[25.May.02 02:29]
Prietene ești o mare dezamăgire pentru mine. Din păcate faci parte din marea masă de oameni care trăiesc închiși în spatele barierelor, dominați de o falsă superioritate, care se mulțumesc să asculte de ideile lor preconcepute, fără să aștepte pledoaria părții adverse. Nu mă voi lega de conținutul comentariilor tale, sincer nu merită, ci de atitudine. Aroganța aceasta prostească mă face să-mi fie scârbă câteodată de intelectualul român. N-am scris în viața mea un text sub influența băuturii, nici nu pot, ar însemna să-mi bat joc de mine. Tu poți?Iar supoziția ta m-a jignit.
Din păcate, ești din aceia care dacă zic penis se simt ejaculați în siguranța mediocrității, iar când aud cuvântul p**a cad sufocați în propria lor ignoranță, de parcă n-ar însemna același lucru. Urăsc teama asta idioată de cuvinte.
Voi fi întotdeauna de acord cu o critică obiectivă, dar voi respinge în silă o părere scăldată în damful superiorității prostești. Am observat că ai o plăcere în a găsi hibe în creațiile celorlalți, însă atunci când pui un minus, și o faci din simplul motiv că tre' să ai dreptate întotdeaua în fața celorlalți, atunci, de fapt, minusul ți-l pui ție.
Diferența dintre noi e că tu prietene "visezi" cu centura pusă, respectând restricțiile de viteză, iar eu prefer să cad liber în abisul reverie, fascinându-mă finalul scăldat în necunoscut. Trage singur concluzia cine va avea mai mult de învățat.
De aceea, tot respectul pentru Nexus, și pentru oamenii care pot face diferența între vârful nasului și realitate.

 =  La privata...emilio
Bea3x
[25.May.02 02:35]
Nu era vorba de fapt despre cuvintele folosite, ci despre dedicatie.
E ca si cum prietenul meu ar avea si el texte pe acest site, si i-as scrie de ex. intr-un comentariu ca vreau sa ...mi-o pun cu el in pozitia x sau y...E putin exagerata imaginea, desigur, dar nu prea, de fapt.
Asta era ideea. "Declaratiile" ar trebui sa se faca in privat.

 =  Bea3x în continuare
emilio
[25.May.02 02:47]
Văd că te frământă 2 lucruri: dedicația-dacă ai fi fost tu ți-o dedicam ție- și sexul -credeam că-i site de poezie, dacă te pasionează atât de mult pozițiile îți recomand www.yogaesoteric.net.
Cât privește urarea cu privata, te las pe tine că ai nickname-ul predestinat!

 =  emilio?
Bea3x
[25.May.02 02:59]
1. Nu cred ca ai inteles cum sta cu dedicatia. Eu nu as vrea sa primesc o astfel de dedicatie in public. Spuneam ca declaratiile de amor se fac in privat.
2. Nu ma deranjeaza poeziile cu si/sau despre sex, nu ma deranjeaza cuvintele "murdare" atata timp cat ramane text literar.
3. Iti multumesc pentru acel site, promit ca o sa-l verific, poate il voi incanta pe prietenul meu cu ceva nou:)
4. Urarea cu privata nu avea de fapt nici o legatura cu privata, ci cu ideea de privat(adica dedicatie in privat).
5. Iar pseudonimul meu, nu stiu de ce te deranjeaza. E numele meu, putin transformat. Daca te vei uita mai bine, vei intelege ca se citeste Beatrix. Si nu stiu ce legatura are numele de Beatrix sau Beatrice cu vreo privata.
Poate ai vrut sa ma jignesti si nu m-am prins eu.
Poate n-ai inteles ca eu nu am scris comenatriul ca un atac la vreo persoana, ci ca o parere si un eventual sfat.
Nu am chef sa ma cert cu nimeni, in general cred ca scrii bine, asa ca iti voi citi in continuare poeziile cu aceeasi placere.

 =  scuze, Beatrix!
emilio
[25.May.02 03:21]
Scuze, dar eu am inteles altceva.Si la faza cu dedicatia si la cea cu privata.
Persoana căreia am dedicat poezia era de față când am plasat pe site textul. Nici să mai jignesc nu sunt in stare!!!!
:(
Nu ma deranjează numele tău, nici nickname-ul, Beatrix e un nume frumos.
Da, toată ziua asta a fost de rahat, așa că gradul meu de toleranță este zero. Halal zi de naștere! Trăiască Pantelimonul, că al dracu de bine-i fără apă caldă.
Mersi pentru stăruința de a mă face să pricep intențiile tale.
Sper să mai citești și de acum încolo la rubrica emilio. Te verific, să știi! :)

 =  emilio!
Bea3x
[25.May.02 03:28]
Vai, dragule, daca stiam ca e ziua ta, as fi fost mai ingaduitoare.
Te rog eu sa ma ierti, nu-mi place sa intristez oamenii de ziua lor.
Azi e ziua ta? Hai ca poate fac cumva si beau si eu un pahar de ceva in cinstea ta. In cel mai rau caz, o sticla de apa minerala chioara din sticla de plastic...da' intentia conteaza.
Nu face nimic, nu trebuia sa iti ceri scuze, dar daca tot ai facut-o ti le accept cu mare placere. Si sa stii ca ti-ai castigat un amic.
Asta nu inseamna ca voi fi partinitoare sau subiectiva in ceea ce iti priveste textele de pe site. Daca ai chef de "o privata":)) sunt pe #nova, facem un chat. Sa stii ca sunt buna consolatoare, daca ai nevoie:)

 =  Beatrix?
emilio
[25.May.02 03:41]
Și uite că ziua începe bine. Bea ce vrei tu, dar în cinstea mea să fie, poate mă revansez odată și fac eu cinste, ce zici? Și cred că zilele astea îți voi face o surpriză.
Presupun că #nova e pe mirc ba, mai mult pe Undernet EU. Nu ?
Apreciez "pozitia" ta, am devenit amici :) , dar ma asiguri de obiectivitate in comentariile tale. Pentru asta ai de la mine tot respectul.
din pacate nu mai stau mult pe internet doar vreo 5 minute asa ca daca mai vrei sa scrii ceva fa-o repede.

 =  emilio
Bea3x
[25.May.02 03:54]
Orisicand. La bautura nu ma las:))
Sunt pe, da pe undernet.eu. M-as bucura daca ai veni. Daca nu, noapte buna!
Ciao!

 =  emilio si nexus
prietenul_necunoscut
[25.May.02 14:39]
Emilio, la comentariul tau "intelectual" n-am sa-ti raspund la fel, pentru ca te-ai simti jignit. Spre deosebire de multi, eu chiar traiesc in lumea reala. Si profesia si implicarea mea in ceea ce inseamna societate civila presupun o buna cunoastere a realitatii. Din fericire, realitatea nu inseamna doar vodka si sex. Si de aceea ma deranjeaza cand "poetii" nu gasesc alte aspecte ale realitatii pe care sa le recompuna in cuvinte.
Nu inteleg de ce te-ai simtit jignit si in acelasi timp ii multumesti lui Nexus care lua apararea creatorilor bahici !!! Si vorbea de Nichita. Eu n-am baut in viata mea si nici n-am inteles vreodata de ce trebuie sa bagi in tine alcool pana nu mai stii cum te cheama. Dar asta e problema mea.
Si a fi impotriva unor texte fara nici o idee in afara celor prezentate mai sus nu inseamna superioritate. Asa cum a vorbi corect limba romana nu inseamna a te considera superior unui analfabet.
Iar eu consideram chiar ca textul ar fi butut fi bun... daca ai fi incercat sa canalizezi efortul creator spre alte lucruri despre chiar merita sa vorbesti.
Nu am nici o placere sa gasesc hibe. Ce nonsens. Daca te-as lauda, n-ar insemna tot ca vreau sa am dreptate intotdeauna ??? A, Emilio. Inca ceva. Prietenul e cel care iti spune ceea ce gandeste, nu cel care se straduie sa nu gaseasca hibe ca sa nu se supere amicii.

Pt Nexus. Nu ma opun realitatii, incerc s-o schimb. Asa cum iti spuneam, fiecare traieste cum vrea dar trebuie sa-si asume responsabilitatea pentru rezultat. Si, mai ales, sa nu faca rau celorlalti. Din punctul meu de vedere, Nichita ar fi putut trai mai mult si ar fi putut crea mai mult daca nu ar fi baut in halul acela. Iar supozitia ca el a scris asa PENTRU CA bea mi se pare jignitoare la adresa lui.
Nu vreau sa impun linii ideatice. Imi permit sa critic lipsa lor. Sau abordarea unor pseudo valori. Asa cum nu sunt de acord ca poetul poate fi un om fara caracter sunt convins ca orice creatie trebuie sa inalte (sa-l invete ceva, sa-l faca mai bun) pe cel care o admira. Altfel la ce e buna??? Asa cum tie ti se poate parea fortata o rima sau nelalocul lui un cuvant, eu judec ideile (sau absenta lor).
Am senzatia ca homosexualii nu au ales sa fie asa, asa cum betivii sau drogatii o fac.
Sigur ca e mult mai simplu sa te dai ranit si sa spui "mi-e sila de cei ce se dau superiori" decat sa-ti argumentezi pozitia dintr-un text facut public. Si sa spui ce-ai vrut sa transmiti cititorilor si cum ii va infrumuseta creatia ta. Repet, altfel la ce bun ???

 =  prietenului necunoscut...Radu
emilio
[10.Dec.18 14:27]
Radule, și eu aparțin aceleiași realități ca și tine, și adevărat este că mediul presei te face să fii cu picioarele pe pământ. Dar, atunci când devi arogant, pierzi. Și, spre exemplu, vezi cum ți-ai început comentariul: "intelectual", "te-ai simți jignit". Trec peste astea pentru că nu are rost să mai comentez. Să știi că nu ești singurul care trăiești în lumea reală, cu toții o facem. Nu știu câtă realitate te înconjoară pe tine, dar eu am parte de cea mai scabroasă parte a existenței zi de zi. Locuiesc la periferie și lumea de aici este exact arhetipul barbar în care se scaldă societatea românească la nivelul elitelor. Am urât aerele de superioritate toată viața mea, și motivul pentru care am scris pe acest site, este speranța că nu voi avea parte de fumuri, ci doar de o critică la obiect. Și în general din punctul ăsta de vedere stăm bine.
Sunt de acord cu tine când spui că sexul și vodka nu sunt singurele părți ale realității. Cine a zis așa ceva? Însă ele există! Dar te întreb, o curiozitate jurnalistică. Spui că n-ai băut niciodată, prin urmare nu știi cum este și ce stârnește în om beția. Atunci cum poți acuza pe cineva fără a fi documentat? Un jurnalist trebuie să fie deschis la orice idee, prejudecățile nu-și au rostul. Mai întâi cercetăm și apoi constatăm. Asta nu înseamnă să te îmbeți ca un porc, dar nici să fii abstinent și să acuzi pe alții.
De ce m-am simțit jignit? Ți-o mai spun odată, ai lăsat să se înțeleagă că eram beat când am scris aceste gânduri, lucru total neadevărat. Rădăcina acestei poezii nu ai cum s-o înțelegi pentru că n-ai fost acolo. Presupun că nu urci cu rucsacul în spate pe munți. Nu acuza ceeea ce nu cunoști. Dacă n-ai tras o beție pe munte, înseamnă că ai fost degeaba. Este ca un fel de eliberare, de purificare, greu de înțeles, dar așa este. Poezia, nu are cine știe ce substraturi, recunosc, dar pentru mine are ceva special, descrie un sentiment rar trăit în viața mea.
Și te mai întreb ceva. Câte poezii de ale mele ai citit? În câte ai regăsit cuvântul vodkă? Dă-mi voie să cred că nu sunt prea multe citite. Iar pentru a judeca un om îți trebuie mai multe dovezi. Nu acuza ceea ce nu cunoști. Iar un cuvânt nu descalifică o om sau o poezie.
Radule, n-am cerut niciodată ligușeli, am și scris-o de multe ori. Ai dreptate un prieten adevărat este cel care îți spune unde ai greșit, dar mai contează și tonul, atitudinea, etc. O mică sugestie: schimbă atitudinea, învață să admiți că mai poți și greși. Nu lăsa orgoliul să calce peste adevăr. Asta în general, nu legat de mine. Iar partea cu găsitul hibele este reală, crede-mă!
De ce nu puteai spune de la început: "textul ar fi putut fi chiar bun...dacă ai fi încercat să canalizezi efortul creator spre alte lucruri despre care merită să vorbești". Nu s-ar fi supărat nimeni. Este opinia ta și ți-o respectam. Cu toate că asta rezultă astfel, că poezia nu-i bună de nimic. Despre orice merită să vorbești, dacă ai ceva intetresant de spus, și cred că ceva interesant se poate găsi și în textul ăsta.
De ce, Radule, trebuie să fim superiori și aroganți, niciodată egali în părerile noastre, nu ale noastre propriu-zis, ci în general? Taică-miu are o vorbă: Și de la un prost ai ce învăța!




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0