Comentariile membrilor:

 =  kafka
andreea iancu
[30.Jun.06 17:02]
te citesc!!continua!esti interesanta,daca imi permiti!iar motto-ul,il iubesc pe kafka,te reprezinta!
medeea

+ despre simboluri, comparatii si intrebari
carmen mihaela visalon
[30.Jun.06 20:56]
Interesant articolul tau. Din nefericire tema este mult prea generoasa ca sa fie dezbatuta la o bere. Astept sa se lase iarna si sa ninga cu un pic de timp ca sa-l comentez.
Pana atunci, spun doar atat: putine filme si putine carti pot sa prezinte atat de sugestiv alienarea si reactia omului in fata ei: nevoia de initiere, pentru a evada din tenebrele conditionarii karmice. Putine filme pot sa ironizeze atat de bine curiozitatea stearpa a omului de stiinta. Putine filme pot sa te invite in camera secretelor si sa-ti spuna clar ce departe este ceea ce stim despre noi de ceea ce suntem cu adevarat.
*
Voi reveni, dupa ce voi citi printul.
Pana atunci felicitari.
**
PS; Stii cand am vazut prima oara Calauza, in spatele meu o voce explica unei respiratii, deabia ghicite, fiecare simbol, din fiecare cadru. La sfarsitul filmului, curioasa am intcercat sa vad cine era hermeneuta. Spre surprinderea mea era un copil de 14-15 anisori, care refuza DOAR sa priveasca. Incerca sa inteleaga si sa impartasesca, prietenei sale ceea ceea ce reusea sa deslusesca. De unde stia copilul acela atatea lucruri ma intreb si acum, dupa mai bine de 20 de ani.
Sper ca cel putin o intrebare sa-si puna toti tinerii care citesc articolul tau si sa vada filmul lui Tarkovsky.
Dupa care sa-l privesca comparativ, cu cartea cu cartile...
Inca o data felicitari.
Poate data viitoare vorbim si despre Sabato:)

+ Merita
Daniel Puia-Dumitrescu
[01.Jul.06 00:11]
Da, intru totul de acord cu ante-locutoarea mea, merita vazut/citit, si pentru mine 'Calauza" lui Tarkovski a fost un pas important ... cred ca mai am si acum filmul pe un cd, daca il gasesc, il pun la dispozitia celor interesati.
Merita evidentiat textul pentru informare si merita felicitata autoarea. Felicitari.
Daniel

 =  .
Enache Ionut Laurentiu
[01.Jul.06 15:53]
ioana, contacteaza-ma te rog la adresa de messenger "ashzhara", trebuie sa vorbesc ceva cu tine legat de activitatea ta literara, si o eventuala aparitie intr-o revista literara.
rog editorii sa nu puna off/topic momentan.

multumesc.

 =  despre sabato
dan mihuț
[03.Jul.06 22:19]
consider că "antes del fin" este o carte mai puțin importantă pentru creația lui sabato, creație care se consumă dincolo de valoarea memorialistică pe care o avem în față. valoarea testamentară este undeva prezentă implicit, dar ne este expus, în mare parte, doar contextul în care, de-a lungul carierei sale, cunoscutul scriitor argentinian și-a adâncit obsesiile până la extreme în romane ca "abadon exterminatorul" sau "despre eroi și morminte". sunt curios să aflu unde ai găsit caracterul ficțional al acestei cărți. aici cred că ai comis o eroare.

 =  raspunsuri dupa ce am stat culcata pe cuvintele lui dali in v.v.
Ioana Petcu
[09.Jul.06 21:35]
medeea, am discutat destul de putin despre kafka, nu pentru ca nu mi-ar fi placut dar pentru ca aici chiar nu si-ar fi gasit locusorul decit printre exemplificari, de altfel, cred ca, ar putea sa constituie tema aceasta o tema de lucrare de licenta sau de doctorat. eu am exprimat doar o parere in comparationis si o deschiderem cine stie, poate cineva (daca nu chiar eu) sa urmaresca drumul acesta.

carmer, multumesc de trecere si de semn, nu stiu daca tarkovski e ironic si nu cred ca un film ca stalker ar fi unul de initiere, sunt mai mult mixturi poetico-imagigistice care invita la drumul propriu. experienta pe care ai incercat-o in timpul filmului e remarcabila. copii sunt suspecti, stii, ai mai multa simtire, intuitie decit noi. si in plus priviri stanii si puteri magice (poate).

daniel, da, multumesc de evidentiere. 'calauza' nu e singurul film foarte bun al lui tarkovsky, repet, consider ca arta unui scriitor sau orice alt creator e definibila in totalitatea ei si nu doar prin o 'piesa'.

tata laur - te-am contact!


dan, daca tu crezi ca un autor e doar trei yiyluri, sau doua cum spui tu, imi pare rau pentru tine, si-mi mai pare o data rau pentru conceptia ta, daca ai vazut doar valoarea testamentara, care nu e aici, in 'inainte de tacere'. cind ai viziuni mai largi asupra literaturii spune-mi, pina atunci, nu-mi demonstra ca te-ai apucat de-o meserie care nu te caracterizeaza (critica, ia-o in ce sens vrei).

 =  mica errata:
Ioana Petcu
[09.Jul.06 21:40]
titluri, sorry, mi-am schimbat tastatura cu una neagra si pina ma obisnuiesc e o chestiune de pigment.
stuffstock-uri!?

 =  ioana petcu,
dan mihuț
[11.Jul.06 13:58]
poate ai dreptul să-ți afișezi superioritate în maniera asta, nu asta mă interesează, deși nu știu cât de familiarizată ești cu opera acestui scriitor. cert este că o să iau sfaturile tale în considerație, dar, te rog, ai pertinența și lumineazămă și pe mine cu privire la caracterul ficțional din "antes del fin".
cu mulțumiri,

 =  raspuns pentru dan
Ioana Petcu
[11.Jul.06 16:04]
ok dane, nu vreau ofense samd, eu doar n-am \razboit' sa demonstrez pentru tine, scurt, e adevarat ca sabato, ca orice alt creator, in fapt, nu se rezuma doar la fictiune, doar la realism, doar la 2 titluri. sau trei. tu-mi spuineai de latura 'testamentara' - n-am gasit asa ceva. e doar o viziune asupra trecutului, asupra timpului static din urma sa, nicidecum nu-si imparte averea in cartea sa de memorialistica, desi lucrurile nu stau chiar asa de ' memorialistice' acolo. e un mixt textul ' inainte de tacere' - e interioritate, e asteptare, e exterioritate si e o permanenta miscare din prezent intru viitor si trecut.
imi spui sa merg pe fictiune si sa-ti arat unde potenteaza ea: uite numai si fragmentul pe care l-am ciatt aici, intilnirea din cafenea cu baiatul sarac - de la real se migreaza in presupusul lucrurilor, in el este vazut umanul, generalul, viata, daca vrei. nu e si asta o forma de fictionalizare, de grad extins d mimesis? am putea face o discutie extinsa pe tema asta, daca vrei. stii proza de frontiera, asa cum a fost numit cam tot ce include jurnale, memorialistica, corespondente, de exemplu e o chestiune foarte la moda, discutata azi. e sau nu literatura. eu pledez pentru 'este'.

imi retin iepurele.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !