Comentariile membrilor:

 =  Buna la debarasat
Doru Lascarache
[29.Jan.09 02:35]
Auzindu-ti "caterinca"
Firma brusc s-a sesizat
Traducand pe loc lozinca
.

 =  Cu lozinca asta...
Gârda Petru Ioan
[29.Jan.09 02:35]
Nu prea-nțeleg ce vor să zică,
Fiindcă, nu știu cum să spun,
Un lucru prost, la o adică,
Dacă-i puțin, e lucru bun.

 =  ...
Sorin Olariu
[10.Dec.18 14:27]
"Decât mult și fără rost
Mai bine puțin și prost."

PS: Ți-am trimis un email. Cititu-l-ai?


 =  Vin și întăresc ideea domnului Gârda
Dan Norea
[31.Jan.09 10:28]
Unui coleg de breaslă

Prin epigramele-i nefaste
O teorie se susține:
Au, clar, defectul că sunt proaste,
Dar calitatea că-s puține.

 =  despre nota 10
nicolae bunduri
[20.Feb.09 14:01]
Draga Domnule B.Itter,
In primul rând vreau să vă spun că văd în Dv un mare epigramist
In al doilea,faptul că nu m-am aventurat să raspund public la unele probleme din concurs, în calitate de arbitru, tocmai pentru a nu declanșa polemici care ar dărâma tot ce împreună am construit si cred că destul de bine .Spunea cineva ca în nici unul din concursurile nationale, cu pretentii ,nu sunt atatea epigrame bune si foarte bune ,Este adevărat și este meritul concurentilor. Mai sunt si mai slabute cum nici jurizarea nu e asa cum si-ar dori fiecare in parte. Important este faptul că ,lăsând la o parte micile stângăcii, vreo 22 la numar, nivelul este foarte bun. In ce ma priveste, cel mai greu mi-a fost la mijlocul clasamentului sa fac departajari cat mai riguroase. La vârf si la coada e usor.Cât despre secretul tinut de L Oraseanu si subsemnatul chiar nu cred ca pot fi reclamatii câtă vreme cu unii participanti ca: Diviza, Dobreanu ,Rodean, Toderascu ma cunos de 12-15 ani si iata că respectivii sunt departe pe podium .Dar , de ce mă adresez Dv.? Ați ridicat problema notei 10. Vă asigur că înainte de începerea jurizarii m-am gândit la această problemă.Chestia că nota 10 este doar a profesorului, nici eu nu o agreez si o consider falsă. Păi să vă spun ceva: După ce am stabilit tema, uitându-mă la Tv și văzând evenimentele cu crime si salvări care nu mai vin, mi-a venit ideea .Am lansat-o si instantaneu am compus vreo 4 epigrame la temă, așa, să am ce etala și cu ce mă lauda după concurs .Ei, aflați că acum nu mai am curajul să le postez deoarece cel puțin 10 epigrame din concurs sunt mai bune decât ale mele. Revin la nota 10.Da! puteam să stabilesc un criteriu prin care sa dau si ...10. Dar asta presupunea să subestimez concursul, deci totul să fie ermetic, fără raportare la alte concursuri, volume sau epigrame disparate in alte publicații. Puteam să spun ,da dom,le epigrama asta e de nota 10 in cadrul acestui concurs și nu fac legătura cu restul.Ori asta nu făcea altceva decât să ne îndepărteze de ceilalți confrați, mai buni sau mai răi implicit să ne îndepărtăm de o mișcare epigramatică cu state mai vechi.
Am în bibliotecă cel puțin 100 de volume de epigramă citite cap coadă si mai stiu ce inseamna epigrame de nota 10 (putine fata de volumul existent) Deci am vrut integrarea în UEr a epigramistilor de pe AGONIA si am ridicat stacheta O fi bine...o fi rău???

 =  -> Nicolae Bunduri
Jupp B. Itter
[20.Feb.09 16:04]
Dragă domnule Bunduri,

Nici prin cap nu mi-a trecut (și nici altora, cred) să vă acuz de părtinire. Concursul a fost 100% corect. Vă respect de asemenea dorința de a nu deschide o polemică pe tema jurizării și vă rog să mă credeți că orice obiecție aș fi ridicat, nu se datora faptului că m-aș fi simțit eu dezavantajat în vreun fel; dimpotrivă.
Și să știți că nici eu, dacă nu mi-aș fi înscris catrenele la concurs, acum nu aș mai fi avut curajul să le public :)

Cît privește nota 10, aici sunt și nu sunt de acord cu dvs.
Sunt de acord că ștacheta trebuia ținută sus. Sunt de acord că trebuia păstrată legătura cu restul mișcării epigramatice. Știu foarte bine că eu nu am citit nici 5% din cît ați citit dvs. și accept că exemplele date de mine nu se încadrează în condițiile necesare unei note maxime.

Totuși, cu toată deferența o spun, cred că greșiți într-un punct: atunci cînd afirmați "puteam să stabilesc un criteriu prin care sa dau si ...10". După părerea mea, TREBUIA să stabiliți un criteriu prin care să dați nota 10, chiar dacă acest criteriu nu ar fi putut fi atins de nici unul dintre catrenele participante. Ștachetele înalte sunt greu de atins, dar ce ne facem atunci cînd ștacheta nici măcar nu există?

Pentru mine, o epigramă de nota 10 este o epigramă acidă, inovatoare și fără cusur. Nu știu să existe alte criterii pentru că nu s-a inventat încă un cîntar pentru umor. Cum exemplele date de mine îmi par acide și fără cusur, mă întreb doar dacă ele aduc ceva inovator. De aceea am întrebat, nu am afirmat, dacă ele merită 10. Cum dvs. aveți mult mai multă experiență, înțeleg că răspundeți negativ. Am înțeles bine?

PS. Vă mulțumesc pentru cuvintele exagerat de amabile legate de calitățile mele de versificator, eu mă consider în continuare un învățăcel, ba chiar unul care e pregătit să abandoneze școala pentru că nu îl duce capul să treacă clasa. Concursul abia terminat mi-a confirmat starea de repetenție, am reușit rara "performanță" de a mă bate singur :)

 =  ok
nicolae bunduri
[21.Feb.09 11:35]
"PS. Vă mulțumesc pentru cuvintele exagerat de amabile legate de calitățile mele de versificator,"citat din Bitter

Nu Domnule Bitter,
Nu am exagerat cu nimic spunând că văd în Dumneavoastră un mare epigramist
Este ceea ce cred si nu mă stiu un ipocrit
Cu nota 10 inca e de discutat
Eventual dați-mi Dv un exemplu din grupajul nostru ,care sa fie de 10
Eu am zis de la începutul jurizării că valoarea concursului e mai mult decât bună dar... personal, nu am văzut ceva de 10
Credeti-ma ca scriu epigrama de 30 de ani si ca nu ma pot vaita că nu am fost recompensat spiritual dar... dacă ar fi sa-mi dau 10 pe vreo epigramă... vă jur că NU as îndrăzni si asta datorita sau din cauza unor epigramisti ca M Trifu Sorin Pavel, Clenciu, Ghitescu sau contemporanii Petrone, Larco, Geko, Suciu(Ultimii doi concetateni ai mei) etc Deci ... chiar daca nu sunteti de acord, eu vreau ca acesti oameni cu suflet mare ...epigramistii de pe agonia.. sa dea o lecție unor infatuati din patura "de sus" Am spus "unor"...
si nu la toti Dar sa intram cu modestie
PS Cred că s-a luat o pozitie contra in ce-l priveste pe Toderascu .Eu il cunosc destul de bine .E un mare epigramist .Faptul ca se simte frustrat e treaba lui Noi trebuie sa-l judecăm ca epigramist Nu sunt avocatul lui dar stiu ce-i poate pielea ...ca epigramist Cred că la acest concurs nu s-a concentrat destul , poate ca a subestimat valoarea celor de pe Agonia ca si Marian Dobreanu din Tg Jiu ca si Rodean din Sibiu Astia cred ca puteau mai mult In concluzie Domnule Bitter, consider că aveți tot dreptul sa va considerati epigramist Intentionez sa sa determin confratii de pe Agonia sa se organizeze intr-un club, cenaclu sau ce va fi si sa se inscrie in UER

 =  erata
nicolae bunduri
[22.Feb.09 10:38]
Suciu si Constantinescu imi sunt si concetateni dar am vrut sa zic concitadini




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !