Comentariile membrilor:

 =  Imi place ideea ta
ramona iancu
[01.May.06 10:46]
S-ar putea completa si cu o injectare la cald. Se face in scule preincalzite, iar lustrul iese aproape perfect. Eventual se mai aplica un strat subtire cu silicon. Nu e nevoie daca e in vers alb.

 =  mass-turbare la stomac
George Asztalos
[01.May.06 11:09]
Fetelor,insailarea de fata imi sugereaza eventual o masturbare la stomac,o indigestie phoetica al carei loc regal e in calal evident,mai putin pe un site literar.Cititorul nu e nici macar curios de ce ne fata mintea in acest domeniu,ce sa-l mai lalaim la melodie cu asa-zise ejaculari literare?E si asa destul de turbat la stomac,asa ca lasati-o mai moale ca vi se suie la cap!Si dati in boale...

 =  injectarea la cald...
ioana barac grigore
[01.May.06 11:10]
...exprima insasi ideea penetrarii, ceea ce nu cred ca serveste in contextul poeziei, care vezi bine ce titlu are...
dar as putea folosi procedeul la urmatoarea poezie despre alt tip de act poetic, daca imi permiti. este o idee buna.
mi-ar placea sa-mi spui daca ai o parere despre poem.

 =  George Asztalos
ioana barac grigore
[01.May.06 11:14]
George, onorata de prezenta ta aici. destul de ambiguu comentariul tau, recunosc. tine cont de faptul ca s-ar putea sa fie vorba aici si despre dorinta de a atrage cititori in pagina mea. la tine a functionat? ai reusit sa mai citesti si altceva scris de mine? m-ar bucura sa stiu.

+ chei de lectură
dorin cozan
[01.May.06 13:33]

strofa I. metoda creatiei, demitizata aici, actualizata, intr-un mod ironic/candid, dar depasita, in sens hegelian, prin faptul ca sexualitatea devine un pretext al manipularii conceptuale in vederea unei salvgardari a actului poetic, dupa cum se va vedea la final; aici, o dezlipire/regasire a ceva ce ar fi tb (?) sa fie acolo/ o luare in posesie a ceea-ce-este dincolo, o rectificare a ceea ce este aici

strofa a II-a: detaliaza cunoscutele strategii de creatie: trebuie sa umezesti, sa intri in baie/in transa/sub dușul de aur al muzei ptr a evita travaliul, ptr a fi doar un mijloc, curat, de scurgere a inspiratiei divine....


strofa a III-a: intriga: dar nu intotdeauna legatura aici/dincolo poet/muza se re/ia. ptr ca viata e asa cum este (teza: scrii cand iti vine si cum iti vine) el/poetul/creatorul astepta, totusi, orgasmul/manifestarea/deschiderea „inaltului”/revelatia....

strofa a IV-a: cu unghia stanga (a la arghezi) incepe stergerea/curatarea/refacerea unei oglinzi/arte prin care sa se priveasca/contemple, la modul perfect (teza narcisismului si pb. idealizarii actului creator prin igienizarea/indepartarea negativului/raului etc. actul sisific (vezi repetarea gestului sus/jos)

strofa a V-a: zelul poetic isi arata cealalta față: nu tb sa se intample ceva cu ochiul beatricei prin care se vedea lumea angelica, nu tb aruncat (pb. accidentului/a neasteptatei stari de fapt care re-pune, aici, gestul demiurgic, in ne-ajunsurile sale. Ceva se pierde cu siguranta

strofa a VI-a: o imagine parodica a poetului care, cu pletele in vant, probabil era curent in baie (sic!) se viseaza aztec, cavaler etc. o reiterare a morilor de vant, cu aceeasi atitudine ironic/tandra fata de copilariile, frecvente, ale poetului in sine (“asa da”)

strofele a VII-a si ultima: reiau ideea initiala (cf. logicii textului) a revenirii in matca ideilor, cu recunoasterea autoironica a exilarii creatorului intr-un univers poetic care ii solicita satisfacerea nevoii/obsesie de a fi față către față

felicitari, ioana!


+ eorii sublime
Vasile Munteanu
[01.May.06 14:17]
da, Dorin are dreptate, este o poezie foarte empatico/simpatică "intelectului afectiv" :); o poezie "solaro-vegetativă" (aproape aș fi tentat să spun "hispanică"), adică masculino-feminină, ca o prepetuă logodnă cu "pasiunea". O poezie "clamoroasă", care comtrazice retorico-genitalitatea "contemporanilor" prin simplul fapt că, plecând de la acesta, sfârșește, voit sau nu, o "disimulare" perfectă, undeva la limita dintre "tradiționalism" și depresie; apropo, s-a întâmplat astăzi?

 =  erori sublime
Vasile Munteanu
[01.May.06 14:18]
și..., ok, sublimate :).

 =  Privindu-se in oglinda curata, etc. si gandindu-se cat de grea .."
Erika Eugenia Keller
[01.May.06 14:30]
Ioana, "asta nu trebuia sa se intample este acum pe bucatrica de vata "-ai un typo

poemul tau a inebunit o muza,
si ea se minuneaza ce buna este
ce idei originale poate sa-ti inspire
dar de la a te inspira muza
si pana la puterea de empatie pe care o ai tu
in a intelege trairile unui poet e drum batatorit cu talent.
indiferent de conditiile vietii ..poetul creaza, frumosul poet traieste, simte si
elimina fiecare vers ca o ploaie torentiala intr-o lume proprie stiuta numai de el.

stropiti de poetul autentic..ce curata tot
ce e rau atat in el cat si in jurul său
daruind stralucire si valoare.
poemul place muzei...mult!

"poetul autentic asa se masturbeaza
Cu unghia aratatorului de la stanga curata
prin miscari sigure armonioase curate
da capul pe spate pletele ii curg neasemuit parca nu ar fi in baie
priveste din stanga din dreapta
si de sus in jos de jos in sus
lipiciul ramas pe oglinda s-a desprins din ochiul lui beatrice
el ejaculeaza perfect armonios, curat, aseptizat, deratizat
comparat, sterilizat, dezinfectat, stabilizat, stilizat, ambutisat la rece"
dupa creatie poetul autentic isi vine in fire ca dupa o reverie..intelege realitatea... isi ispiteste muza pentru
a-l aduce ea iar in lumea lui, lumea viselor...
Eliminarea ca o "curatare" ramane aroma puternica a poemului
patrunzand in adancul lucrurilor cu ajutorul gandirii si simtirii.

 =  poetii zic da
mircea lacatus
[01.May.06 16:06]
ma baietzi ce mai tura vura ...v-atzi regasit in poezie da atunci totul e ok stelele se motiveaza...puneti totusi ceva in geamul dinspre curte...:)

 =  Ioana,
Costin Tănăsescu
[01.May.06 16:41]
mă dezamăgești și nu mă așteptam... cred că stelele au venit de la niște poeți autentici, altfel nu-mi explic. Aștept cap. ii

 =  "actul creatiei artistice si masturbarea sunt...
ioana barac grigore
[01.May.06 16:34]
...cele mai intime placeri pe care omul si le poate procura "cu mana lui"

va raspund sub acest "auto-motto":

- dorin - cheile tale descuie usitele poemului. astept sa mai unga cineva lacatele. aprecierea ta, si mai ales rabdarea de a descifra textul, ma onoreaza.

- ted - poemul este, cum spui, un tango dansat de unul singur in fata oglinzii. rar la vedere, dar luminos. nu azi. are vechimea primilor poeti.

- erika - de data asta, fiind un poem mai vechi, muza a fost poetul esentializat "in stare (proteina) pura". completarea ta este binevenita. faptul ca esti atat de des prezenta aici ma bucura tare si ma inspira. dincolo nu am vrut sa supar...

- felix - chiar si asa, totusi o face. ai idee de ce?

- mircea - sper ca ai inteles ca poemul nu se refera strict la poetii de sex masculin. geamul ala va fi lasat deschis la perete, ca sa aibe si receptorul la placerea actului.

 =  erata si rugaminte
ioana barac grigore
[01.May.06 16:42]
"ca sa participe si receptorul la placerea actului"

mi-as dori sa stiu, daca este posibil, numele editorului care a propus textul acesta pentru recomandate si sa ii multumesc.

 =  :(
ioana barac grigore
[01.May.06 16:48]
costin, chiar imi pare rau ca te dezamagesc. este doar un alt unghi din care poate fi privit creatorul. sau, mai bine zis, un alt colt alegoric in care poate fi inghesuit.

vezi bine ca nimic nu este simplu.

 =  Incercare
carmen mihaela visalon
[01.May.06 16:59]
Cred ca pe editor il cheama Florin Bratu:)
Astept confirmarea.
Cat depre poezie, desi eu sunt o mare admiratoare a ta, nu sunt sigura ca acesta poezie este din cele mai reusite, dar nu ma incapatanez sa conving pe nimeni ca am dreptate, pentru ca s-ar putea sa gresesc.

 =  parere
Enache Ionut Laurentiu
[01.May.06 17:07]
ioanaaaaaaaaa, astept o poezie in care ne spui cum se masturbeaza o poeta.. cu miscari circulare din antebrat de du-te - vino pe muzica de Vivaldi sau ... cand nessun dorma se potriveste mai bine

o poezie reusita, din punctul meu de vedere, ma asteptam la ceva rau citind titlul si nestiind cine a scris .. dar, este o poezie scrisa cu clasa ... :)

ionut.

 =  nulitate
Ionut Caragea
[09.Mar.07 16:55]
este evident ca pe agonia se dezvolta un nou curent literar, dar din pacate unul prost. Cand literatura are comori nepretuite, cand poezia ar trebui sa abunde de frumusete, vin si-mi intoxic creierul cu textul Ioanei Barac, text cu ejaculari, masturbari, bla-bla-uri, da REPET, bla/bla/uri...se pisa..., acest text nu numai ca este prost, este o rusine, confirma declinul in care se afla literatura si incurajarea antitalentelor...ioano cu astfel de texte nu o sa depasesti niciodata stadiul de internista...
Si sa mai zic una, eu am respect pentru Dorin pt ca este un baiat inteligent, dar prea il folosesti in interesul personal. L-ai luat, l-ai alaptat, l-ai modelat precum ai vrut, acuma va faceti comentariile de dinainte in comun, va dati si stele unii la altii si voi credeti ca asa progreseaza poezia? Tu crezi ca poezia progreseaza pe schimb de favoruri? Stati ingraditi in niste accese si comentarii si amicitii care depreciaza creatia poetica. Si mai faceti si ironii pe seama celorlalti, vrei sa stii numele editorului? Au numele lor vreo importanta atata timp cat este plin de stele pe acest site si toti sunt poeti? Realizezi ca este o concentratie de poezie de calitate si poeti aici de te doare capul?
Poezie cu tampon si orgasm, ejaculari peste ejaculari, asta este opera cu semnatura frustrarii sexuale, plin de cacofonii...albastru sa se CACE cerul, ai veceul in fundul curtii de ce nu te duci acolo sa ejaculezi si sa faci cacofonii, literatura este un domeniu in care exista respectul si cultul frumosului. Ioana Barac, acest text este o nulitate, un text demn de limbaj vulgar, nedemn in nici un caz de macar un sfert de stea. Sinceritate fara pupincurisme.

 =  :D
florin bratu
[01.May.06 17:13]
din pacate nu sunt eu, care abia acum citesc textul. in genere las un comentariu acolo unde recomand.textul e interesant si postmodern cu ccaentul pus pe ludic, nelipsit insa de o oarecare reactie in fata stereotipiilor, conformismelor. desigur interpretarile pot fi multiple, doar ioana e una.

 =  carmen, ionut
ioana barac grigore
[01.May.06 17:16]
carmen, si eu astept numele...
am simtit ca nu e pe gustul tau, dar stii cum este cu astfel de poeme, mai transante: imposibil sa placa sau sa dispalca tuturor. eu te astept oricum, indiferent de parere.

ionut, am crezut ca esti suparat pe mine. nu am vrut sa scoti poemul acela... aveam, doar, una dintre acele seri economice in care indiferent de ochelari vedeam doar literele foarte mici.

 =  Snowdon King plus inca ceva
florin bratu
[01.May.06 17:19]
"literatura este un domeniu in care exista respectul si cultul frumosului"?????????????????????????
adica si etica si estetica. pana si postmodernul a inlocuit eticul cu esteticul, acum chiar esteticul e disputat, iar tu le vrei pe ambele odata. revino la un baudellaire sau chiar mai aproape de noi, la arghezi. nu mai vorbesc despre contemporanii ca bruckner.

ioana, crezi ca ianus se masturbeaza la fel? sau maiakovski tot asa o facea? dar o poeta? :D

 =  ionut, florin, bogdan
ioana barac grigore
[01.May.06 17:23]
ionut, Doamne...! :(

florin, chiar daca nu esti tu, ma bucur ca-ti place!

bogdan, ce inseamna o femeie usoara? sunt urata si beau rar ceai, spre deloc.

 =  nop
Enache Ionut Laurentiu
[01.May.06 17:24]
ioana, nu am de ce.. apropo, am uitat sa-ti reprosez ceva.. lipsa diacriticelor

 =  Ioana, Florin
carmen mihaela visalon
[01.May.06 17:26]
Ioana,
Sa ne intelegem, nu am nimic impotriva masturbarii ca act creator, si masturbarea poetului ar fi trebuit sa creeze in marele ocean de cuvinte- POEZIA. Din nefericire, eu nu am reusit sa trec mai departe de prima stofa, pentru ca
spectacolul nu m-a prins.
Voi reveni, cu mare drag, pentru ca esti unul din autorii mei preferati.
Florin Bratu,
Inainte sa te superi pe mine, te rog sa-mi acorzi circumstante atenuante.
Cu ganduri bune,

 =  florin,
ioana barac grigore
[01.May.06 17:27]
chiar nu stiu ce naiba este urat pe aici...
indiferent ce as scrie sau ce subiect as trata, nu cred ca imi poate cineva reprosa obscenul. cum spuneam si la "grea/entuziasm", pentru mine este un pariu sa scriu astfel de texte care "par" dar nu sunt.

ce ma supara la ionut sunt presupunerile si incrancenarea.

 =  plus
Ionut Caragea
[09.Mar.07 16:55]
Florine, din punctul tau de vedere, mai intai te masturbezi si dupa aia ii spui femeii ca este frumoasa? Sau le faci pe amandoua deodata? Sau renuni la mastrurbare si o iubesti asa cum trebuie. Nu te plictisesti sa toti prununti ianush sau maiakovski, tineri plafonati ai literaturii romane? De cand au ajuns astia sablon pentru literatura atata timp cat adevarata confirmare are nevoie de decenii? Daca tie iti plac lucrurile cu jumatate de masura treaba ta, dar pentru mine si parerea mea de cititor de lietaratura de calitate, este ca acest text este o nulitate, fara sa am vreo suparare pe ioana barac, omul ioana barac...
Ioano, vorbesti in dodii despre nu stiu ce poem, ca si cand eu cu tine am sta la cafele, stii f bine ca nu avem ce discuta, ce-a fost a fost literar vorbind, dar nu se poate bate pasul pe loc la infinit ca se ajunge nu numai la masturbare fizica ci si intelectuala. Iti fac o sugetsie care poate iti va prinde bine, tu si Dorin sa nu va mai dati stele si sa va comentati, ca s anu fiti suspectati de cine stie ce...

 =  Snowdon King
florin bratu
[01.May.06 17:40]
"ianush sau maiakovski, tineri plafonati ai literaturii romane?" maiakovski tanar (fie/i taranha usoara)? maiakovski roman (fie/i limba rusa romanizata)?
nici nu iti dai seama ca esti penibil. da si tu un search pe google (in cazul in care nu ai carti) si mai citeste si "norul din pantaloni" inainte sa vorbesti. nu de alta, dar e clar ca nu ai minima cultura ca sa iti permiti totusi sa porti o discutie teoretica.

 =  sigur
Ionut Caragea
[09.Mar.07 16:55]
nu face pe desteptul bratu ca ai inteles perfect la cine ma refer si unde bat, eu ma refer doar la romani aici si nu-mi pasa de maiakovski. Nu ma lua pe mine cu minima cultura si cautatul pe google, faptul ca citesti unele carti, ca te lasi influentat de unii autori insignifianti si scrii adoima lor sau gandesti, faptul ca stai trei zile la un comentariu si iti cauti cuvintele in dex nu te face mai destept decat esti. A te pricepe la poezie, a face poezie, a simti poezia nu are legatura cu zecile de carti pe care le citesti si cu altceva, te las sa ghicesti. Nu cred ca vrei sa ne rafuim acuma, nu?

 =  carmen, ionut caragea, ionut laurentiu, mircea
ioana barac grigore
[01.May.06 17:52]
ionut caragea, cred ca te referi la comentariul adresat lui ionut enache, iar el stie despre ce poem este vorba. comentariul tau nu era cand eu ii raspunem lui. apoi, relaxeaza-te, stiu ca intre noi totul s-a sfarsit... :)
offfff, viata, viata...

carmen, stiu la ce te referi si imi pare rau ca nu am putut sa te trec de amarata aia de prima strofa de un vers.

ionut enache, din pricina diacriticelor ma vad la varsta asta fara cateva volume publicate. :) o sa ma invat...

mircea, o sa te poti abtine cu poezelele dedicate la textul asta? imi raspunzi prin da sau nu ca sa stiu sa inchid comentariile.

florin, ionut caragea este pur si simplu nervos acum si nu vreau sa se aleaga praful de poemul asta, cum mi s-a mai intamplat, tot pe astfel de criterii. multumesc ca ma aperi.

 =  între Ionuț Caragea și Florin Bratu
Vasile Munteanu
[01.May.06 17:52]
Ionuț, nu cred că mă poți acuza de complicitate cu Ioana și nici atât de complicitate cu Florin Bratu; însă este pentru prima oară când sunt totalmenete de acord cu Florin; nu pentru că eu am înscris acest text în biblioteca virtuală, ci pentru că am fost consternat să constat că nu există nici un o poezie a lui Maiakoski în bibliotecă; sunt sigur că vei avea la ce reflecta: http://poezie.ro/index.php/poetry/164339/index.html

Aporpo, înainte de a te da Știe-Tot, ar trebui ca măcar să cunoști despre ce vorbești.

 =  erată
Vasile Munteanu
[01.May.06 17:59]
Maiakovski

 =  Precizare
carmen mihaela visalon
[01.May.06 18:01]
Ioana,

Sunt foarte obosita, asa ca iti sunt datoare o precizare. Pentru mine prima strofa este:

Un poet autentic se masturbeaza asa:

El dezlipeste de pe oglinda din baie un abtibild
Reprezentand figuri stilizate de carmene beatrice si euridice

Imaginea în culori imprimată pe stratul subțire de colodiu
Aplicată pe o suprafața netedă, cum ar fi una de oglinda, sa zicem,
Ar trebui umezita bine de tot și dezlipita cu usurinta
Ca dupa un dus sau o baie aburinda

Dar nu a facut dus si nici baie
Viata este asa cum este
Pironul e ciocanit in grinda
Astepta orgasmul

Pot sa-ti spun si de ce nu am reusit sa trec mai departe, pentru ca m-am blocat la: Pironul e ciocanit in grinda, care complica prea tare, un inceput si asa destul de complicat.


 =  mai bine o masturbare mică
zabet mihai
[01.May.06 18:03]
super !
și poezia și comentariile
ioana nota 10 – știu că nu am nici o calitate de poet da îmi zic și eu părerea
mulți farisei ai colecționat pe aici – cel mai tare e caragea / mie îmi seamănă a vitea maleev la școală și acasă – vitea ăsta era un pionier corect – își turna colegii cu nonșalanță apoi îi persifla
cât despre carmen ea e domnișoară pudică nu avem ce să-i reproșăm și îl place în taină pe florin bratu / da în public zice te urăăăăsccc ! ah ! desfrânatu-le !
pentru caragea & visalon o întrebare:
când ați făcut ( de lucru manual e vorba ) una mică ultima oară ?
hai mă !
recunoașteți că nu se supără nimeni și nici nu orbiți
decât poezii de tip vodevil ( caragea ) și cu tarot – găini negre ( visalon ) mai bine o masturbare mică

 =  nu imi place
Ioan Temuri
[01.May.06 18:12]
text superficial si insidios.
Dar nu a facut dus si nici baie
Viata este asa cum este
Pironul e ciocanit in grinda
Astepta orgasmul
text fara valoare.
imi pare rau, dar asta e parerea mea sincera

 =  carmen, ted
ioana barac grigore
[01.May.06 18:07]
aveam eu niste texte la care tare as fi vrut sa va aflu parerile, dar nu mi-aduc aminte sa fi trecut de 50 de vizionari, deci au trecut aproape neobservate si nu aveati cum sa le sesizati... :(

va mai astept pe aici

 =  Ioana
Vasile Munteanu
[01.May.06 18:11]
dacă "au trecut neobservate", mai mult ca sigur nu este vina mea...; dar, pentru un onorariu negociabil (sper să nu mă iei în serios:D), îmi poți afla părerile la fiecare text.

 =  nu adica da !
mircea lacatus
[01.May.06 18:13]
ioana
nu eu am inceput cu poezelele dar iata nu mai zic nimic sa nu intrerupi comentariile ca-i pacat :)
tu mi-esti draga si ceilalti ashishderea...

 =  Florin Bratu,
Costin Tănăsescu
[01.May.06 18:15]
trebuie să înțelegi o dată pentru totdeauna că între Caragea și tine există o deosebire de coduri literare. Tu ai niște chei, el are alte chei.)degeaba încerci să i le împrumuți fiindcă el nu are nevoie de ele) Fiecare își descuie ușile pe care le are... Eu nici pe departe nu-s un prieten al lui Ionuț(știe și el și eu asta...)dar mi se pare că de data asta a grăit adevărat. Curentele acestea trec... Rămâne poezia. Să nu credeți că veți rămâne în istorie cu o sperma și cu o flegma... :)

 =  nu te opreste nimeni
Ionut Caragea
[09.Mar.07 16:55]
Vasile Munteanu, am citit textul, multumesc, este interesant. Diferentele insa sunt mari....Ioana Barac ejaculeaza direct, folosind toata pleiada cuvintelor scarboase, lucru care nu l-am intalnit acolo.Acel autor nu se pisa direct in poezie, astea sunt lucrurile care nu-mi plac mie si imi exprim parerea. Zabet, atata timp cat exista femei, la ce bun masturbarea? Daca iti iubesti femeia, sotia, copiii si te masturbezi in desert, nu ma intereseaza, asta este soarta, daca barbatul ioanei este plecat pe luna si ioana se masturbeaza, asta este soarta, dar hai sa revenim la poezie, poezia se desprinde de vulgaritate, de limbajul de zi cu zi, poezia este incantare, vraja, macar aici sa nu ne lovim de mizeriile sau neajunsurile vietii, macar aici sa fim decenti, docti, daca in viata de zi nu s epoate si ne masturbam la orice colt de strada, prin orice toaleta, prin orice fereastra de messenger sau cine mai stie unde. Poezia cu poetii, masturbarea cu onanistii...alege fiecare ce vrea.

 =  ioana, trecere cu zambet
Florina Daniela Bordieanu
[01.May.06 18:16]
huh, ce de commuri. de toate felurile.

ioana, parca e tam-tamul de la o poezie de-a lui carmen, ieri-alaltaieri.

eu ti-am citit-o devreme, cand o postasesi si nu era la recomandate. evident ca mi-am dat seama de analogie, de ceea ce ai vrut sa sugerezi, numa' ca aici, pe site, cine e poet e kinky(un soi de exhibitionism), nu se masturbeaza de unul singur in baie.
si cum toti suntem ( :) ) cica poeti pe aici, inseamna ca nici unul nu intra in categoria pomenita in poema ta.
zambesc.
zambeste si tu, e "ceva" in ce-ai scris tu aici, categoric.
ca nu place tuturor, e evident.
ca va ramane peste 10 ani tot poezie, asta iarasi ramane de vazut.

n-am comentat pentru ca nu (cum s-o spun oare), gata stiu, deci : n-am comentat pentru ca nu e o poezie pe care as vrea s-o pastrez in folderul meu cu minuni. e prea multa inversunare in masturbarea asta a ta (poezie), de se uita pana la urma ca e o simpla eliberare hormonala, de-o recomanda si medicii.
e mai mult un razboi sexual intre poet si el insusi, nicicum bazdagania de-o fac pustii de la 14 ani.
iarasi zambesc.
si tu stii si nu te superi.

fiecare are dreptul la parere, insa ar fi ideala o indepartare a incrancenarii, indiferent de care parte e.
bleah, iaca vorbii si eu.
sunt curioasa in ce tabara ma incadrez.

 =  Aici acum si peste drum.
mardale stefan
[01.May.06 18:29]
Betia de cuvinte si formele fara fond sunt de mare actualitate.Aici acum si peste drum.

 =  costin
florin bratu
[01.May.06 18:27]
doar din paradigme diferite nu te poti intelege (ceea ce nu e cazul). o fi avut dreptate pound ca nu traim toti in aceeasi epoca, dar totusi ...asta nu scuza un anumit nivel de cunostinte.
maiakovski e poate cel mai mare poet rus si un nume major pe plan international (nu are nici o legatura cu ceea ce repugna acum sub titlul de 2000, desi "ursul din containar" e socotit tributar lui).
eu il dadeam ca exemplu de rebel pe maiakovski (de aici si apropierea de ianus poate, care imprumuta mult de la poetul rus / asta apropo de 2000 copiaza scriitorii americani), rebel care nu circumscrie modelului descris de ioana.
desigur. ca sa poti intelege, trebuia implicit sa nu iti fie necunoscut numele asta. (e drept ca si vakulovski se termina in ovski, dar e distanta mare).

 =  Florin,
Costin Tănăsescu
[01.May.06 18:35]
crezi că e cazul să vii cu elita poeților ruși sub acest text? Și lăsați... că nu este maiakovski cel mai mare poet rus, știm cu toții asta. :)
Ionuț Caragea a vrut să spună cu totul altceva numai dacă nu vrei nu poți să înțelegi.

 =  sa fie clar: NU MA SUPARA OPINIILE DESPRE TEXTELE MELE
ioana barac grigore
[01.May.06 18:35]
florina, aproape toti sunteti martori la faptul ca NU MA SUPARA PARERILE DESPRE TEXTELE MELE. ma intristeaza, doar, injuraturile de sot, parinti, copii, prieteni si dusmani. de-asta nici nu mi-a placut poezioara lui mircea, pentru ca nu avea noima in context si aducea in discutie numele unei persoane care nu a participat la scrierea poemului si nici nu era nominalizat in el. ma bucura mereu sa fii aici.
vasile, batem palma! mircea, imi place ca nu trebuie sa oinchid. vezi bine ca am rar sansa asta...!

 =  costin
florin bratu
[01.May.06 18:40]
daca vb cu un medic si ii spui ca ai osteoporoza si ala iti da o replica din care deduci ca nu stie ce este aia, ai incredere in el?
daca vb cu un fizician si deduci ca nu stie cine a fost einstein sau planck ca sa pastram proportiile (sa stie, nu neaparat sa ii cunoasca teoriile), ai incredere in teoriile acelui fizician?
daca vb cu un poet si deduci ca habar nu are cine a fost maiakovski, ai incredere in parerile despre poezie ale respectivului?
asta este intrebarea corecta , nu daca am inteles eu sau ce trebuia sau daca am vrut sau nu sa inteleg.

 =  mihai, ioan, stefan, costin...
ioana barac grigore
[01.May.06 18:43]
mihai, mi-a placut mereu faptul ca nu esti ipocrit si iti multumesc pentru ca esti aici. te rog sa nu-mi superi comentatorii, ca dam in altele...

ioan, stefan, nu trebuie sa va para rau ca aveti pareri negative despre text. astept si ceva argumente ca sa invat cu adevarat ceva din opiniile voastre.

costin, ionut a vrut sa spuna altceva: ca un poem in care exista cuvantul masturbare nu este moral, deci nu este poem.

 =  Hop si eu
ramona iancu
[01.May.06 19:23]
Mi se pare absurd sa se impiedice atata lume de modul de exprimare, care evident, a intrigat, nefacand loc in comentarii, mesajului ce s-a transmis. Poezia este, vrem sau nu, un act intim, pe care fiecare il scoate sau nu din propria odaie, functie de cat de "viril literar" se simte. Ioana, desi stiu ca iar vei gasi momentul sa ma "intepi" un pic, ramai la bunele tale intentii de a dezgropa si frumosul si uratul. Au facut-o si poeti consacrati si au ramas in volume re_citite. Cu bine,

 =  unora
dorin cozan
[01.May.06 19:51]
cu totii stim faptul ca majoritatea comentariilor facute aici sunt mai mult sau mai putin debile dpv intelectual. mai grav, ele incalca cele mai elementare reguli de bunacuviinta. in plus, ele intra- si nu exagerez- sub incidenta legii. in minus, va fac de rusine, indiferent de nivel cultural (auto)etalat si indiferent de calitatea textelor dvs.

cum ati fi reactionat daca textul ar fi fost scris de un barbat?? (bine)

sau daca l-ati fi citit in nu stiu ce carte a nu stiu carui autor “recunoscut” ca mare poet??

cum v-ati fi simtit daca realizati si respectati evidenta distinctie dintre autor si scrisul său??
(civilizati, cel putin)

ce este in fapt pseudopurismul vostru si violenta de tip inchizitorial fata de reprezentarea sexualitatii intr-un text care nici macar nu contine limbaj explicit??

in ce scop si din ce cauze aceste acuzatii nefondate si total deplasate ??

la restul, ar tb sa va raspundeti in fata oglinzii


 =  parere
Boanta Gabriela
[01.May.06 20:36]
Nu stiu altii cum sunt dar eu... scriu despre lucrurile pe care le simt, le traiesc. Cum poate Ioana Barac Grigore sa scrie despre ejacularea unui poet? In al doilea rand as vrea sa punctez ca mai marii poeti ai tuturor timpurilor au fost niste afemeiati plini de sifilis si alte boli venerice nicidecum nu cred ca la o analiza de laborator le-ar fi iesit sperma curata, aseptizata, deratizata, sterilizata, dezinfectata....
Si chiar daca vb in sens metaforic nici chiar asa nu-ti dau dreptate caci sunt multi poeti care isi aduc nenorocirile, durerile, ranile in poezii...
Iar dlui Cozan o intrebare – „se pisa” si „ejaculeaza” cat de explicite sunt?
Cam atat.

 =  ram, gabriela, dorin
ioana barac grigore
[01.May.06 21:06]
ram, chiar nu vreau sa te intep. numai ca primul tau comentariu mi s-a parut doar o ironie si atat. poate m-am inselat. fireste ca s-a trecut peste semnificatii si s-a dezbatut actul masturbator in sine.

dorin, ma bucur ca aperi un principiu. fireste ca o sa interpreteze ca iti aperi steaua.

gabriela, chiar nu se intelege din titlu si text ca nu toti poetii se masturbeaza dar ca iata! cei care o fac asa se masturbeaza...?! tu nu cumva esti de-a dreptul oripilata de cum poate scrie ioana barac grigore? nu te lasa coplesita de poem. este, totusi, doar un poem, nu s-a marit taxa pe venit. o sa schimb "se pisa" cu "face pipi". nu stiu "ejaculeaza" cu ce pot inlocui... sa incerc un "isi da drumul"? ce zici?! astept parerea ta ca sa nu mai fie explicit.


 =  > 14
Monica Manolachi
[10.Dec.18 14:27]
Aș vrea să aduc în discuție următoarea situație: mai mult ca sigur poezie.ro este un site vizitat nu numai de persoane de peste 18, hai să spunem de peste 14 ani, ci și de copii, fapt care s-a constatat de-a lungul timpului. Mă întreb ce înțelege un copil de clasă primară când citește acest poem. Recunosc că nu știu câți copii ar putea să citească aici, dar îmi pun problema și pentru unul singur. Nu spun că nu este nevoie de provocări, de discuții pe diferite teme așa-zis arzătoare, dar cred că există și niște limite. Poate nu sunt în măsură să le tratez aici, dar asta este părerea mea. De asemenea, aș dori să știu care este vârsta minimă a celor ce pot să participe la întrunirile Deko, având în vedere limbajul pe alocuri licențios folosit la ultima întrunire unde a fost prezentă o fetiță. Repet, nu spun să nu existe discuții pe așa teme, dar, când există și copii în audiență, mi se pare prea mult. Cum ar suna un Țăndărică pentru adulți, de exemplu?

 =  morale de stăpâni și morale de sclavi
zabet mihai
[01.May.06 21:10]
ioana îți zice în față băi curatule, aseptizatule, sterilizatule și așa mai departe
poezia ioanei e vie
simți că vine și nu din manualul de limba și literatura română de clasa a IX-a
nu e pastișă după topârceanu și nici fracturismul lui ianush
toată lumea crede că ioana e o desfrânată, obsedată din cauza limbajului direct
hai să fim serioși mai desfrânați sunt ăia care sunt fără de păcat și aruncă cu căcat
așa cum lipiciul a rămas pe oglindă și s-a desprins din ochii lui beatrice
asta nu trebuia să se întâmple dacă nu existau invidioși incapabili să se bucure de talentul real al ioanei
de ce nu vă bucurați fraților de ceva frumos ?
de ce trebuie să aruncați cuvinte cu bale de moraliști ?
de ce nu sunteți capabili să treceți peste capra vecinului ?
patetic

 =  imi mentin parerea..
Boanta Gabriela
[01.May.06 21:19]
Nu sunt oripilata, draga mea... si nu te cred o desfranata asa cum dl Zabet spune mai sus.. Cred doar ca aceasta nu este poezie. Si nu imi exprim parerea in nici un caz in calitate de scriitoare caci stiu ca nu sunt ci pur si simplu din prisma unui simplu cititor care are ceva bagaje in spate...
Iar dlui Zabet care pune egal intre simpla expunere de opinie si invidie ii pot raspunde decat ca nu mi-as dori o stea pe un asemenea text. Este opinia mea.

 =  gabi
zabet mihai
[01.May.06 21:24]
nu cred ca vorbeam despre ce ai spus tu - nici macar nu am remarcat comentariul tau dar daca iti place sa crezi asta esti binevenita

 =  Asta se cere
Adrian Munteanu
[01.May.06 21:33]
Insolit și vânos. N-am alte cuvinte. Și nici măcar nu e o noutate, ci o marcă stilstică a Ioanei, una dintre acelea pe care le descoperi chiar dacă nu ai numele autorului notat la finalul paginii. Franchețea unui limbaj și a unor imagini rămân în spațiul autenticului unei poezii de calitate, grație disponibilităților aproape masculine în organizarea ei pe care le posedă aceea care a mai înclinat odată steagul recordului de postări. Semn că e undeva, aproape de cerințele contemporane.

 =  Onania salvează poezia de pe agonia
Andrei Florian
[02.May.06 09:09]
Acesta este un poem despre agonia poetului (in patru labe) pe care autoarea il masturbeaza in versuri silindu-l sa frece oglinda frecand tamponul de vata cu miscari monotone “ de sus in jos de jos in sus de sus in jos de jos in sus de sus in jos de jos in sus” ca sa ia aminte si sa nu mai ejaculeze pe oglinda. Semnalez Ioanei lipsa de flexibilitate in miscari circulare, paraboilice, eliptice precum si omisiunea de a publica pozele (de pe oglinda) pentru cititorii lipsiti de imaginatie care s-au trezit sa o comenteze rautacios. Textul tau evidentiaza, intr-un final ce ne indeamna la reflexie, conditiile minunate de care se bucura poetul contemporan din mediul urban si iti transforma poema dintr-o laba trista intr-o dulce consolare.

 =  * cum se masturbeaza un poet
Ruse Andrei
[01.May.06 22:51]

eu am crezut ca e un banc. cel putin asa e descris, asa e povestit, foarte comercial, parca te mai si bate cu mana pe umar sa te atentioneze sa nu cumva sa nu fii atent la vreo virgula. multa patima si presupun ca recitat ar avea si multe scuipaturi neintentionate si umflari de vene.
un text bun. ca banc. ca proza, ca orice numai ca poezie nu. aici vin eu cu ideea mea fixa ca poezia ar trebuie sa fie mai pretentioasa, cel putin ca forma.

numai bine

 =  Dincolo de fapte
Ionut Mustata
[02.May.06 09:15]
Ceea ce face textul de mai sus poezie este faptul că nu se reduce doar la poeți acest discurs. Se referă și la fețele zâmbitoare din autobuzul de la 7 dimineața care se duc la lucru cu idei ce le-au analizat toată noaptea, se referă la inginerii care au făcut poate stau înconjurați de planurile unui pod pe care în realitate nu vor face decât să îl traverseze, se referă la un economist care e șef și se mândrește în sinea lui că poate face diferența între lucrurile urgente și cele importante. E de înțeles că dacă le spui că se masturbează în acele momente n-o să te aprecieze prea tare.Anzwayz, am cam deviat de la topic. Poemul poate fi supus la multe interpretări dar în principiu piesele de rezistență sunt titlul și repetiția „si de sus in jos de jos in sus …”. Restul e construit în jurul acestora selfcontained. Cred că mai potrivit ar fi fost ca subtitlul să fie încorporat în titlu – se pierde acolo ceva important zic eu .

 =  MEGD
Virgil Titarenco
[01.May.06 23:45]
faptul ca am citit textul acesta confirma faptul ca sint o persoana curioasa dar cu siguranta nu voyeurista. ceea ce nu ma surprinde.
concluzia mea este ca "asa ceva" nu este poezie ci eventual o frustrare feminina (cu siguranta feminina) in fata unor lucruri pe care nu le poate intelege. si acestea sint doua: poezia masculina si masturbarea (tot masculina, ca sa nu fie vreo confuzie).
a doua concluzie pe care am tras-o e ceva ce de fapt stiam de multa vreme, si anume ca nu sint poet autentic. sint convins ca ioana ii cunoaste foarte bine pe cei autentici. probabil chiar foarte bine. "poetul autentic asa se... ", de ce nu ne spui despre poeta? sau nu e la fel de tulburator? ma uit la cei care au dat stelute, stelute acestui text si imi zic: MEGD!

 =  Virgil
Vasile Munteanu
[02.May.06 00:10]
fiind unul dintre cei care au dat steluțe, din partea mea îți poți spune și... SAAH :D

 =  oglinda și pironul sau cum să scoți plod
Corneliu Traian Atanasiu
[02.May.06 09:17]


Textul Ioanei este o ars poetica. E adevărat, ușor parodică, privind dintr-un unghi malițios care vrea să scotă în evidența artificiul, artificiozitatea actului creator. O anume obsesie a autonomiei, a originalității prin sterilizare, riscînd sterilitatea.

Poetul e un narcisist el folosește oglinda ca să se vadă pe sine, numai pe sine, să se pătrundă. De aceea o curăță meticulos de tot ce îi poate altera propria imagine, singura pe care o agreează, de care e îndrăgostit.

Grotescul actului este chiar această simplificare: oglinda și pironul. Îmi aduce aminte de un banc: cum se masturbează un japonez. Se descrie îndelung ritualul, îmbrăcămintea, așezarea, gesturile ceremonioase și apoi, cu cele două palme, simulînd apucare penisului, o mișcare scurtă în jos, însoțită de un urlet orgasmic: Haaaaaa!

E evidentă, ironia la adresa răsfățatului poet contemporan care beneficiază de condițiile unui ritual aproape aseptic:

„Privindu-se in oglinda curata, etc. si gandindu-se cat de grea este masturbarea
Cand ai veceul in fundul curtii”

Îi propun Ioanei, deși s-ar putea s-o știe și ea din copilăria petrecută la țară, să folosească, pentru a înlocui expresia caca din titlu, pe “a scoate plod”. Sună foarte bine în contextul în care activitatea poetică e și un semn productiv de maturizare a sensibilității. La țară ea este folosită de adolescenții adunați în grup care-și verifică potențele proaspăt dobîndite:

- Ia să văd, poți să scoți plod.



 =  carmin versus carmen
Negru Vladimir
[02.May.06 08:49]
Pana la urma sa inteleg ca un poet se masturbeaza pe capitole? :) Dincolo de discursul alegoric si detaliile savuroase pe care doar imaginatia unei femei le poate proiecta ma intreb si eu precum un "preopinent" de unde nevoia aceasta de traire nemijlocita a masculinului la o poetesa.
Oricum tema este interesanta si probabil multi stiu faptul ca in unele culturi creatorul primordial a facut lumea masturbandu-se... iti recomand: Stanciulescu, Traian D.: Miturile creatiei. Lecturi semiotice, Iasi, Editura
“Performantica”.
P.S. Ma enerveaza " ...curat, aseptizat, deratizat
comparat, sterilizat, dezinfectat, stabilizat, stilizat, ambutisat la rece"... parca vorbim despre o disectie.

 =  parere
Vatafu Gabriela Teodora
[02.May.06 09:20]
este trist ca se scriu astfel de texte doar pt a iesi in evidenta. cei care scriu si promoveaza poezii postmoderniste devin usor stresanti si obositori :(
mi-a placut "prin miscari sigure armonioase curate aseptizate deratizate bla-bla"- si tu te-ai plictisit..bla bla bla
te mai citesc! vreau sa cred ca asta e doar o latura a ta :)
si..sper sa nu supar! nu imi doresc sa fiu in pas cu moda (e urat se te certi cu cineva)
cu respect, Gabi

 =  xxx
Marinescu Victor
[02.May.06 09:39]
ne masturbam clasic prin cuvinte
murdarim paginile si fugim in subsol
palmam doua trei comentarii le ignoram
fara orgasme de la stanga sau de la dreapta
ejaculam stele rosii galbene
impresionam cu rima si uneori oripilam cititorii
de sus in jos
si ei tot poeti

:)semn ca mi-a placut

 =  de..."masturbari" "poetice"
silvia caloianu
[02.May.06 09:59]
Cu tot respectul pentru Ioana si pentru acei care o incurajeaza in viziunea respectiva, asupra actului creator, tocmai mi-am asumat riscul de a scoate acest text din lista celor recomandate (operatiune efectuata anterior de un alt editor). Sper sa nu fiu arsa pe rug.
Textul in cauza - aglomerat, chiar..."labartat" vulgar, obositor - consider ca e, intr-adevar, departe de literatura. Nu cred ca rezista nici in calitate de parodie: trimiterea la "veceul din fundul curtii" etc., etc., etc constituie doar glume de prost gust.

 =  silvia - admirabil gest
serban georgescu
[02.May.06 10:33]
silvia, felicitarile mele
intr-adevar textul miroase a transpiratie si suna a gafaiala sterila

si apoi... nu pare credibil... e aproape fals

sau trebuie sa ne imaginam ca autoarea a asistat la actul cu pricina de il descrie atat de amanuntit?

in alta ordine de idei remarc extraordinara audienta de care se bucura titlurile "deocheate" pe acest site
... si in general...

deunazi am pus la clasici antologica "Povestea Pulei" a lui Creanga: a sarit de 1000 de vizionari in cateva zile

Seneca sau Platon stagneaza la cateva sute de luni bune (nu stiu daca s-a facut anul)

asta spune ceva despre interesul membrilor pentru "literatura"

nu zici?

Ioana?

de fapt cu ce ne luptam: cu creatia sau cu plictiseala?

 =  de rele, de bune
Serban Axinte
[02.May.06 12:22]
In mod clar, un text prin care Ioana vrea sa capteze atentia cititorilor. Nu am avut rabdare sa citesc comentariile de mai sus, s-ar putea sa repet lucruri deja spuse. Ca realizare, nu cred ca poemul convinge prea mult, mai ales datorită unor derapaje prea discursive. Are și calitați, contrapunctul care nu e la îndemîna oricui. Ironia ce se simte nu e dusa pînă la capat, adică efectul nu e deplin. Și în orice caz, poeta MINTE. Un poet NU FACE ASA (ha, ha)

+ cum se mutilează un text.
dan mihuț
[02.May.06 19:55]
râdem! râd și dracii de noi! deliciu al nebuniei! goya, bruegel, bosch! e de treabă, băieți! plin de spirite pe-aici! am recunoscut-o și pe ana pauker. apoi ți se întinde rânjetul pe față. nu pricep de ce pudibonderia și ipocrizia a devenit stare dominantă. retragerea de la recomandate e deplorabilă și lașă. până la urmă... să privim partea bună a "cazului" de față: ies la iveală malformațiile culturale.

așadar...

am evitat să comentez acest text pentru a nu mai pune paie pe foc, dar, în contextul celor întâmplate, doresc să expun și umila mea părere. în primul rând, nu știu de ce intrigă acest text. ideea masturbării!? dar... sunt pline mitologiile de scene mult mai scandaloase decât asta, ca să nu mai vorbesc de literatura modernă.
apoi, ideea de a compara actul creației artistice cu actul masturbarii nu e inedită. consider că poemul se distinge prin modul inedit în care este exprimat dezgustul față de sterilitatea actului creativ, inclusiv dezgustul față de act în sine. ioana barac produce totdeauna între ea și textele sale o detașare care încearcă să ascundă un mod special de hemografie. în cazul de față marja se marește până la ură. e un act de asumare. ghicesc în spatele textului și dorința de a disloca prejudecați, de a le violenta, iar modul în care s-au eviscerat anumiți colegi de site demonstrează că, dincolo de o respirație a actului scrierii, există un potențial înfiorător de prejudecăți care întunecă minți. o parte dintre masculii acestui site s-au simțit lezați. liniștiți-vă! poetul poate fi și poetă. eu cred în onestitatea, chiar și în valoarea acestui poem. aceasta din urmă poate fi discutată. dar s-o facem cinstit și fără ipocrizie.

în concluzie, consider că textul trebuie să revină acolo unde a fost. la recomandate. cred că este o chestiune de principii. consecvența editorilor trebuie să fie unul dintre aceste principii.


 =  nici text, nici comentarii
spider girl
[02.May.06 20:54]
am intrat pe aceasta pagina si am inceput sa citesc poemul, da' e prea lung, sa citesc comentariile, da' sunt prea lungi.
din cauza asta, n-am ramas cu nimic.

PS: era pe undeva nu stiu ce "ramas pe oglinda s-a desprins din ochiul lui beatrice", faina imagine.
poate ca poeta are imaginatia bogata.

 =  supărarea mare
Corneliu Traian Atanasiu
[02.May.06 21:43]
este că se desolemnizează actul poetic, sacru, orfic. Că se vorbește despre cel ce "oficia" un serviciu aproape divin cu un limbaj "necuviincios", profanator. "Poetul" vrea să rămînă neatins în ipocrita sa ipostază de semizeu, nu vrea să-și asume și mizeria firească a prestației sale.

Despre această ipostază derizorie scrie și Kafka o povestire exemplară pe care o amintesc în Mitul artistului .


 =  din privata
felix nicolau
[02.May.06 22:21]
textul e intr-adevar putin cam prea lungit, prea lent si uneori previzibil. Poanta din final era anticipabila. Dar ideea e valabila, iar virulenta concentrata a titlului a scos un rating invidiabil. Daca as fi Ioana, as rescrie textul si l-as mai enerva un pic. Dar din pacate nu sunt.

Este insa multa masturbare la comentarii si, ca de obicei, o interpretare obstinat logicista. AR trebui sa intereseze stricta raportare la reusita literara, nu cine-cum-de ce-cu ce-cand se masturbeaza. De aici se sare la poetii mari care erau toti niste moftangii sifilitici, siliconati, buzati s.a.m.d. Valeu!

 =  mai tarziu...
ioana barac grigore
[03.May.06 01:40]
...revin cu raspunsurile. pentru inceput, ma bucur ca textul a ramas la recomandate.

 =  Uimitor cat de gustata si instelata este o masturbare
carmen mihaela visalon
[03.May.06 18:14]
Vladimir,
Care versus, cine pe cine, de ce?
Evident ca ai dreptate, cand spui:
Oricum tema este interesanta si probabil multi stiu faptul ca, in unele culturi, creatorul primordial a facut lumea masturbandu-se... iti recomand: Stanciulescu, Traian D.: Miturile creatiei. Lecturi semiotice, Iasi, Editura
“Performantica”.
Multumesc pentru informatie.
Ioana,
De acord cu Vladimir.
Dar si cu Silvia.
Stii, cand am citit poezia, am crezut ca este scrisa de altcineva, pentru ca nu are nervul si cursivitatea poeziilor tale.
PS: Sper ca masturbarea sa nu fie un fenomen pe cale de disparitie,si,... sa se mai nasca noi mituri, pe care sa le demolam, din cand in cand:)
Ganduri bune,

 =  malahia darama romania
ioana barac grigore
[03.May.06 19:50]
va multumesc ca ati fost prezenti aici in numar atat de mare cu opinii pro sau contra sau fara legatura cu textul. nu ma formalizez si nici nu ma supar, asa cum multi dintre voi deja stiu. cred ca arta a fost inventata tocmai ca sa creeze punti intre oameni, sau intre entitati cu aceleasi coduri. misoginismul obstructionist al limbii romane ca si iesirea atat de lipsita de subtilitate din epoca matriarhatului m-a impiedicat sa scriu titlul: "cum se masturbeaza o poeta" pentru a ma putea referi la ambele sexe creatoare. nu ma refeream la mastrurbarea cu precadere masculina (asta pentru a nu mai exista probleme de logica simbolica sau medicala, sau mai stiu si eu ce fel de logica...), dar la cea global-democratica. multi dintre voi imi reproseaza aceasta "latura" a universului meu poetic, iar eu le raspund ca pe acest site scriu de ceva vreme dar iata! nu i-am vazut exprimandu-se in vreun fel la vreunul dintre celelalte "laturi" ale mele. ma intreb de ce a fost nevoie de acest titlu ca ei sa apara, iar daca acest poem scandalos a fost conditia ca ei sa ma cunoasca - asta este! - a trebuit sa accept riscurile. dealtfel, trebuie sa recunosc ca cele mai interesante experimente le-am facut pe acest site si de aceea imi este atat de drag. multi de aici ne-am revoltat pentru spectacolul in sine, am jucat in piesa "pretiosii care se iau in serios" pe care ma mandresc ca am pus-o in scena, mai ales ca stiam, oarecum, efectul scenariului (nu este prima data cand il postez si este la fel de probabil ca la un mom dat il voi scoate, asa cum am facut si atunci si asa cum fac deseori cu textele mele - caci sunt doar niste texte si atat - indiferent cate stele, recomandari sau hits ar aduna, pentru ca nu stelele si recomandarile de pe agonia imi vor rezolva mie problemele care ma banuie; pe cei care sunt asa de usor de multumit nu pot decat sa-i invidiez sincer). imi place ca au revenit la textele mele ted, vladimir (vlad, vezi "malahie" din pagina mea, a propos de miturile de care pomeneai - poate ai si o parere!), adrian, care nu este prima data cand imi intinde o mana de ajutor chiar cand credeam ca am ajuns la pietrisul de pe fundul lacului, serban (caruia ii multumesc pentru sustinere si ii promit ca luptele mele cu oricine sau orice, mai ales cu literatura si plictiseala au incetat de ceva vreme, asa ca poate sta linistit), virgil si corneliu care a pus degetul direct "pe rana" (corneliu, ai avut dreptate: asta era ce enerva, defapt, incercarea de demitizare, si nu cuvantul sau actul in sine, numai ca de multe ori noi, oamenii, nu reusim sa ne stapanim si sa ne exprimam coerent sentimentele si actiunile si sa conchidem de ce le avem, de ce le intreprinedem, sau de ce cadem prada patimilor, de orice fel ar fi ele). stim cu totii, carmen, ca miturile nu pot fi demolate, tocmai pentru ca sunt fabulatii lipsite de temei real, deci indestructibile. pot fi demolati gemenii din NY, piramidele, etc, dar ce zamislesc imaginatia si fantezia omenirii greu poate fi zdruncinat. nevoia noastra, a oameniilor, de a fabula si de a pastra viu "visul" este eterna. trebuie sa recunosc ca am avut si o oarecare frustrare principiala, pentru ca multe dintre textele mele pe care le consideram "cu potential" au trecut practic neobservate, iar acesta, care nu este o capodopera, are pana acum 1787 de hits dupa nici 3 zile (la concurenta neta cu "poveste pulei" a lui creanga, ceea ce se vede deja nu cred ca va fi de bun augur, penru ca astfel de manifestari extravagante nu fac bine la orgolii, oamenii nu te iarta pentru indiferent ce mic sau mare succes ai avea, asa ca ma pregatesc iar pentru o perioada de liniste la indiferent ce voi scrie de acum inainte. ca acest text a fost o alegorie cred ca sunteti cu totii de acord, inclusiv genu care - recunoaste, genu! - a fost un fel de supapa a frustrarilor celor care inca mai aveau cate ceva mic de scris (mie mi-a prins bine!:). am vazut aici si pe elena si imi pare rau ca nu are comentariul la vedere pentru ca isi exprimase acolo pareri strict legate de textele mele, lucru care ma intereseaza foarte tare. lui felix ii spun ca textul va fi reluat daca voi considera ca merita, si-i mai spun ca daca ar fi fost postat in intregime ar fi fost atat de "nervos" ca s-ar fi blocat serverul :). gabi, andrei, andrei, ionut, victor, ma bucur ca ati intrat in "fascinanta si fabulaoasa" mea lume, chiar daca pe usa asta si nu pe alta mai putin aglomerata. iar tie, dan, iti multumesc ca ai readus poemul la recomandate cu cea de-a treia stea (nu pot decat sa ma bucur copilareste ca mai poposesc si eu pe acolo, ca tare greu ajung si deseori am impresia ca merit, asa cum avem toti impresia...!
nu, silvia nu a facut bine! si asta nu din pricina ca are o opinie negativa despre text pe care i-o respect. incerc sa-mi imaginez ce s-ar fi intamplat daca asta s-ar fi intamplat intr-o revista de hartie, si nu intr-una virtuala...

sper ca nu am uitat pe nimeni

va multumesc tuturor si, fireste, va mai astept!

 =  despre recomandări și anulările lor
Ela Victoria Luca
[04.May.06 10:21]
Da, Silvia nu a procedat corect dpv uman anulând o recomandare a altui editor, știind bine că acel editor a fost 3 zile în imposibilitatea de a funcționa pe site, ca de obieci, de aceea accel editor, subsemnata, va scrie un text personal de argumentare a gestului său, apreciat pozitiv și reprobat totodată, de a recomanda spre lectură și altor autori de pe site acest text. știu că se pot aduce argumente contra, știu că nu sunt critic literar, dar voi prezenta motivele care au stat la alegerea mea. pur personale, așa cum sunt toate motivele alegerii oricui.
eu nu aș anula acțiunea unui alt editor, cel mult l-aș atenționa să își anuleze singur, argumentat public, acțiunea. nu se pune problema unei arderi pe rug, nici măcar a unei dispute sau reporș, ci doar a păstrării unei înțelegeri minim stabilite.
acum știu că o bună parte din cititori mă vor considera în fel și chip, alții în chip și fel, doar pentru recomandarea acestui text, însă am datoria față de toți și față de editori, și față de mine, să argumentez. Nu prin comentariu, fiindcă e tardiv, ci prin mini-eseu, așa cum a fost propus de editorul șef în articolul său.
mulțumesc pentru înțelegere și sper să nu simt prea multe pietre.

precizez că numai după 9 seara voi fi prezentă.

 =  in rest esti un poet...
mircea lacatus
[04.May.06 10:25]
ioana esti o simpatica cum le intorci tu ca la ploiesti...dar fie precum zici

 =  ende gut alles gut
mircea lacatus
[04.May.06 10:39]
ela.
nu te preocupa atata...mai greseste omul si apoi cine ar avea curajul sa dea primul cu piatra...viata e o scena ce naiba

 =  Mircea
Ela Victoria Luca
[04.May.06 13:19]
Dacă era o greșeală, mi-aș fi cerut scuze. Fiind o alegere, la care s-a reacționat atât de fiferit, o voi argumenta, literar. Mulțam.
Ela

 =  abtibild poetic
noemi kronstadt
[04.May.06 13:29]
ioana grigore barac si-a dorit a scrie un poem, dar a reusit o performanta si mai spectaculoasa...sa trezeasca rinocerii, sa-i aseze pe scaune si sa le dea spre descifrare o partitura din care sa deduca daca si cat de imbracat este imparatul...mai exact spus, cat de amorala isi poate permite poezia sa fie, pentru a ramane poessis si a nu fi exilata, valoric, in fundul curtii...
admit cu totala sinceritate ca nu stiu daca aceasta scriitura este un poem..., dar daca n-ar fi, n-ar fi nu pentru ceea ce are si se consuma in spatii intime si cu usa incuiata, ci pentru ceea ce-i lipseste, iar hermeneutica inteligenta si subtil psihologizanta a domnului cozan nu-i poate aplica aposteori
personal, prefer varianta poetului de ambe gendere nascand in chinuri, sudori, umori, etc ,de orice consistenta si culoare vor fi vrand ele sa fie, nu stiu ce combinatie chimica se va fi formand prin fecundarea sarurilor de argint din oglinda si nici nu indraznesc sa-mi imaginez ce sunet ar putea scoate pironul infipt intr-o grinda metalica....dar asta e pacatul imaginatiei mele, nu celei a ioanei...
(imi amintesc cu incantare stiintifica de alta ioana b.si lansarea cuvintelor sale si opiniile congestionate si suculente de dupa...)

 =  Epatez cand am a spune, nu cand ma prostesc
Gheorghe Constantin Orghici
[04.May.06 15:54]
Cand nu poti sa arati ceva celor din jurul tau, te uiti in oglida manjita si scrii prostioare.
Asa cred ca ai facut acum, monser!

 =  Luare de pozitie(nu va ganditi la nu stiu ce pozitii) :)
Dan Carlea
[04.May.06 18:54]
Consider ca acest text nu poarta marca vulgului cu pretentii de genialitate,a vulgului ultraaccesibil,sub patura caruia se ascund viitoarele mari esecuri,stralucitoarele si netransmutabilele in sentimente esecuri ale semiliteraturii,sau ale literaturii de ghetou daca preferati(ca daca spun "de mahala"s-ar putea sa se simta deranjati vecinii mei de bloc):) :) :) . Spus mai pe romaneste,ca la mine in Salajan,frate,aceasta poezie nu e un pretext pentru a-si deserta(vedeti ce cuvinte stiu?:) :) :) ) autoarea subconstientul ci e un joc incantator,care cred ca ar trebui sa-i deranjeze numai pe liceenii care se tem ca s-ar putea sa fie prinsi intr-o zi,agitandu-se in pat,cu ochii pe o revista sau,daca au karma buna,pe un film.Consider aceasta poezie drept un joc deosebit,de mare talent,joc desfasurat pe cea mai subtila interfata a omului cu ceilalti-sexualitatea,cu tot ce inseamna ea. Amin! :) :) :)

 =  Ochii Beatricei...
MA
[04.May.06 23:13]
Ai privit prin ochii Beatricei...și noi putem întelege doar frânturi...că așa ne este dat...

Mărturisesc că astăzi am citit poezia, prima dată fără să o văd, am citit prin ochii altei persoane ce a descifrat câteva frânturi...

Eu îți ofer o stea, dar nu colțuroasă, nu, ci o stea cu formă adevărată...

Mă înclin
MA

 =  pauza de malahia salveaza romania
ioana barac grigore
[06.May.06 00:55]
mircea, vreau sa le intorc ca la viena si vreau sa ma inveti tu cum sa fac. ma bucur tare ca ne-am cunoscut.

ela, a fost mai mult decat o argumentare. cum se numeste cand nu mai reactionezi si nici nu-ti mai pasa? oboseala sau paznic?

noemi, nu ma certa! iti spun clar ca nu merit. gusta fara prejudecati. e ca sarea'n bucate.

gheorge, maseri, a fost ziua ta, la multi ani! te mai astept!

dan, nu-mi spune livada de nuci ca ar fi prea mare coincidenta... cu un galon de benzina mai fac ceva drum. cred ca voi avea nevoie de tine la urmatoarea pana.

ma, placerea ta imi face mare placere. acum pot spune ca ai vazut poemul prin 4 ochi si cu oglinda 8.

poetrica te vad off. te astept si on. spider, te vad up, incearca si un down.

am recitit commul meu lung: plin de balbe si dezacorduri, etc. iertare!

 =  Mihail B...
ioana barac grigore
[06.May.06 01:00]
tare mi-as dori sa stiu ce ai comentat la poem. nu vad nimic nici la offtopic. poate s-a pierdut.

 =  Ioana
Ela Victoria Luca
[06.May.06 01:07]
Îmi pasă. Indiferent de ce nume ar purta non-reacția și oboseala sau ce ar ascunde orice non. I do care. Asta sunt. Și aici, și oriunde. :)
Și păsarea asta poate fi paznic. You know.

Capitolul II...

Ela

 =  ela, cred
ioana barac grigore
[06.May.06 01:26]
ca se numeste faza de negare impusa si este all that jazz... asta imi aduce aminte de ultimul capitol al lui knut hamsun. in norvegia este iarna jumatate si restul jumatate. bird on a wire este, totusi, un titlu bun al unui film mediocru. m-am pacalit de doua ori cu titlul asta. mereu retin neesentialul. alegerile mele sunt stranii. fireste ca iti pasa. altfel nu era altfel.

multumesc

 =  ceva mai mult
noemi kronstadt
[06.May.06 16:35]
ioana, nu te cert. nu citesc sugrumata in corset.nu-mi acopar gura cu coltul basmalei de diftina. nu te dau la gazeta de perete. nu traversez pe celalalt trotuar, cand iesi tu din bloc. dar, singura si stinghera printre atatia poeti, ca alice in spatele oglinzii, nu-mi ramane decat sa ma intreb.
ca asa s-a nascut metafizica si, zice-se, sora ei gratioasa, poezia...poate ca o sa ma fac poeta, poate ca tocmai eu voi inventa poezia prin butasire ori partenogeneza si trebuie sa deprind mestesugul

si, daca vrei sa stii, eu laudam cevamaimultdecatpoemul

 =  noemi kronstadt
ioana barac grigore
[06.May.06 18:21]
nu vazusem ca mi-ai scris iar. am intrat iar la poemul asta sa te intreb unde te pot citi. e ok. inteleg repede si limpede, chiar si ce n-ar fi de inteles, dar sa mi se si explice... sper ca nu te indoiesti de asta :)




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0