Comentariile membrilor:

 =  Rezon
Laurentiu Ghita
[25.Aug.08 12:44]
Propunerea imi pare
Slabuta, dom' Rodean,
Doar editorul are
Pe sait, la noi,... bulan.

 =  așa-așa
Ion Diviza
[25.Aug.08 13:11]
Pe cei ce inserează
Catrene fără har
Propun Rodean să-i bată
Direct la buzunar.

Propunerea e rezonabilă, numai această poliție ne mai lipsea... :)

 =  și așa, ca să triumfe prozodia... :)
Ion Diviza
[25.Aug.08 13:16]
Pe cei ce scriu cu artă
Catrene fără har
Propun Rodean să-i bată
Direct la buzunar.



 =  Pentru Laurențiu Ghiță
Rodean Stefan-Cornel
[25.Aug.08 16:06]
Replică pentru Laurențiu Ghiță

Purtătorii de bulan

Doar unii, la bulan au dreptul,
Dar văd că nu-i nicio scofală,
Că - nu fac eu pe înțeleptul -
Îl folosesc... la nimereală!

 =  Pentru Ion Diviza
Rodean Stefan-Cornel
[25.Aug.08 16:41]
Replică pentru Ion Diviza

Bătaie?!

Eu n-o să-i bat la buzunare,
Că nu pot, dubii nu încap,
Dar, tot ca o penalizare,
Promit că o să-i bat la cap!

Scuze, trebuia să pun ambele replici într-un singur comentariu dar, după ce am postat prima replică, mi-am dat seama că trebuie să o mai îmbunătățesc puțin pe a doua!

 =  Felicitări pentru inițiativă și succes !
Dan Norea
[25.Aug.08 16:55]
Promit că o să-i bat la cap!
(Rodean Stefan-Cornel)

- De ce porți, nene, pălărie ?
Mă-ntreabă astăzi un puștan.
- Pentru greșeli de prozodie
Am un cucui de la Rodean.
:))

Cornel, glumesc, dar problema e serioasă. Cred că n-ar fi o idee rea să deschizi un curs de prozodie cu tot ce presupune ea -rimă, ritm, metrică- plecând eventual de la zero: numărat silabele și evidențiat accentele. Cel mai stimulativ ar fi să iei exemplele, bune și rele, chiar de pe site. Mi se pare evident că avem aici câțiva colegi bine intenționați, cu umor, construcție rezonabilă a catrenului, poantă la locul ei, dar care nu cunosc regulile de bază ale prozodiei.



 =  Imunitate
Garda Petru Ioan
[25.Aug.08 17:45]
Aici pe site, de ești atent,
Avem un fel de parlament:
Nu se atinge nimeni, frate,
De cei ce au imunitate!

 =  "Curs de prozodie"?
Rodean Stefan-Cornel
[25.Aug.08 17:50]
Dane, uite că, dacă am lipsit de pe site vreo zece zile (mi-a fost dor de tine și de ceilalți), încerc să recuperez acum, să citesc cât mai mult și să răspund cât mai prompt tuturor. Să știi că și eu m-am gândit la ce propui tu, dar nu am îndrăznit prea multe în acest sens, de teamă să nu fiu taxat că vorbesc "de la catedră" și adopt un ton profesoral. Nu am cum să deschid un "curs de prozodie", cum spui tu, din simplul motiv că, deși am ceva cunoștințe și deprinderi de pedagogie, didactică și metodică, nu am pregătire "de specialitate" în domeniul discutat de noi. În schimb, aș putea prezenta, după un plan bine stabilit, concis, cu obiective clare, în episoade scurte, câteva note de studiu, câteva rezultate ale eforturilor mele de a mă lămuri în unele chestiuni de poetică. Ar fi, practic, un fel de invitație pentru ceilalți începători în ale scrisului (și eu sunt începător, în mod evident) de a învăța odată cu mine.
Mulțumesc pentru vizită și pentru ideile expuse.
Cornel

 =  Pentru P.I. Gârda
Rodean Stefan-Cornel
[25.Aug.08 18:16]
Replică lui P.I.Gârda, apropo de "cei ce au imunitate" pe acest site

Paradoxal și din păcate,
Pe saitu-acesta, oameni buni,
Sunt mulți făr' de "imunitate"
Pe care-i critici, da-s imuni!

 =  Cornel
Dan Norea
[25.Aug.08 18:31]
Ai perfectă dreptate, e importantă forma de prezentare. Modul ăsta de abordare (prezentarea sistematizată a eforturilor tale pentru a-ți lămuri unele probleme de prozodie) este exact cel pe care l-am folosit eu în "Sinteze despre haiku" - de la un începător pentru alți începători.
Dar, pentru că ai pe site suficiente exemple și contraexemple, mi se pare important să le folosești, fără nicio jenă și fără teama că jignești pe cineva.

Mai mult, fiecare temă poate stârni discuții în contradictoriu, ceea ce mi se pare deosebit de important.


 =  Cu intenții serioase.
Ion Cuzuioc
[25.Aug.08 20:57]
Dragă Cornel-Rodean Ștefan sau invers,nu importă,Vă urmăresc și pot confirma cu toată certitudinea,că sunteți poate cel mai serios comentator al Agoniei și locul D-voastră e cel de editor al Măriei Sale Epigramma.Ultimele accesări de epigrame pe Agonia(atelierul nu-l iau în vedere),pur și simplu e o profanare a epigramei.Îmi face impresia că unii editori vor să ne demonstreze că epigrama e un joc distractiv pentru unii pseudopoeți,care chiar și pe Jeniul Poeziei Mihai Eminescu l-ar nega.Sunt convins că vă doare tot ce este antiepigramă și deaceea v-am luat în serios.Epigramma este ceva sfânt și nu e cazul s-o transmitem pe mâini străine.Voi mai reveni dacă mai are rost!Cu mult respect Ion Cuzuioc.

 =  Da, "cu intenții serioase"
Rodean Stefan-Cornel
[25.Aug.08 22:03]
Domnule Cuzuioc, aprecierile dumneavoastră mă onorează în mod deosebit. Ați sesizat foarte bine, că, în spatele catrenului umoristic postat de mine se ascund "intenții serioase". Pe scurt, problema prozodiei la epigrame eu o văd în felul următor:
Domnule, înțeleg faptul că un autor are har mai mult, altul mai puțin, o epigramă are poanta mai bună, alta mai slăbuță, o poantă este originală, alta mai puțin originală, tema unei epigrame este bine aleasă, iar la alta este mai puțin inspirată, o epigramă se referă la probleme perene, de fond, alta la probleme de conjunctură, o epigramă este creație originală sută la sută, alta este un banc versificat ș.a.m.d. (toate aceste chestiuni fiind oarecum subiective) dar, nu înțeleg de ce se postează o epigramă dacă, în mod evident, nu are condițiile elementare de ritm, rimă și măsură.
Dane, mulțumesc încă o dată pentru implicare.
Amândurora, asigurări de simpatie și respect!
Cornel Rodean

 =  inchizitie cu talc
Baciu Mihaela Iulia
[01.Sep.08 10:28]
are dreptate ion diviza:"numai această poliție ne mai lipsea..."
eu as spune mai mult, sa facem o inchizitie a poeziei, de ce nu? poate vom reusi sa ne simtim perfect castrati de creatie
cu stima pentru epigramele cu talc, pe care le citesc cu placere

 =  Castrați?
Rodean Stefan-Cornel
[01.Sep.08 11:06]
Stimată doamnă (domnișoară) Baciu,
Aveți perfectă dreptate, sunt și eu de acord că prea multe îngrădiri și limitări afectează actul creației, dar sunt, totuși, anumite genuri, specii, tipuri de creații care impun anumite reguli. Astfel, este unanim acceptată regula că, o epigramă, pentru a avea efect, trebuie "să curgă" perfect, de la început, până la sfârșit, iar pentru aceasta, trebuie să respecte condițiile de ritm, rimă și măsură, așa cum sunt ele studiate de prozodie. Bineînțeles că, în principal, doar la epigramă și la poezia cu formă fixă (gazel, glosă, pantum, rondel, rondou, sextină, sonet, terțină, triolet etc.) sunt obligatorii, în rest, dacă scriem poezii în "versuri albe", nu trebuie "să ne simțim perfect castrați" (ca să reiau expresia dumneavoastră).
Mulțumesc pentru intervenție, vă mai aștept!
Cu stimă,
Cornel Rodean

 =  experimentul e un camp minat, flutrii nu sunt avoane, politia prozodiei
Baciu Mihaela Iulia
[01.Sep.08 12:24]
daca inveti trebuie sa experimentezi, daca experimentezi in mod sigur esti pe un teren mint.
greselile de inceput sunt inerente dar ar fi pacat sa le smulgem aripile fluturile-pasarilor pentru ca nu sunt avioane.
fiti generos cu cei care au curajul de a scrie. doar sunteti un lord al prozodiei.
putini simt nevoia sa scrie, putini o pot face si cei mai putini se apropie de ideal. oricum exista o politie a prozodiei, putine texte indeplinesc viziunea editorilor asupra poeziei in genere

 =  Mihaela are dreptate
milos petru
[01.Sep.08 12:46]
"să ne simțim perfect castrați" (scoasă din context)
Baciu Mihaela Iulia

Berbec, slab la prozodie,
Amețit cu-n vin de Panciu:
Ar fi o anomalie
Ca să ne castreze, Baciu.

 =  minat, fluturi, avioane
Baciu Mihaela Iulia
[01.Sep.08 12:50]
imi cer scuze, m-am grabit si am facut greseli

am vrut sa scriu Teren MINAT, FLUTURII nu sunt AVIOANE

scuze pentru exprimare,va mai citesc

 =  Paradox
Rodean Stefan-Cornel
[01.Sep.08 20:00]
Domnule Miloș, sunteți un izvor nesecat de poante! Dublul înțeles al cuvântului "berbec" (animal, dar și bărbat din zodia respectivă) și dublul sens al cuvântului "Baciu" (cel de la oi, dar și numele distinsei colege) au dus, într-adevăr la un paradox simpatic, care nu este cu totul, chiar "scos din context". Mulțumesc pentru trecere! Și pentru că, în primul vers al catrenului ați scris că personajul dumneavoastră este "slab la prozodie", nu mai comentez și din acest punct de vedere catrenul...
Stimată Mihaela Baciu, aveți dreptate, în opinia mea și de această dată (mai puțin în chestia cu "lordul").
Cu deosebit respect,
Cornel Rodean

 =  propunere ...constructivă
Vasile Ilin
[01.Sep.08 21:21]
Un comisar de prozodie
De multă vreme ne lipsea.
Propun ședință "sine die":
Să-nființăm și-un DNA.

Considerație și prețuire pentru un eventual... "curs scurt" de prozodie.Cele bune să s-adune!

 =  La temă
Rodean Stefan-Cornel
[02.Sep.08 22:52]
Domnule Ilin, mi-a plăcut catrenul dumneavoastră, mi se pare foarte inspirat și la temă și perfect realizat, dar nu îi mai dau nicio replică rimată. Vă mulțumesc pentru încurajări, vă spun și dumneavoastră că nu voi ține un "curs scurt" de prozodie dar, la sugestiile unor colegi, voi posta niște note de studiu, personale, în ideea că ele vor folosi și altor începători, care vor putea învăța odată cu mine.
Vă mulțumesc pentru atenția pe care mi-o acordați,
Cu respect,
Cornel Rodean

 =  iertare de pacate
Ioana Geier
[10.Nov.08 16:25]
Hilfe! Las si eu o bazaconie aici,...sa invat ce este aceea Epigrama.Cer anticipat scuzele de rigoare.
Multumesc pentru intelegere.
Ioana

Ieri am zis ca sunteti Jack
Dar nu m-am uitat la CEC.
De ce nu m-ati ingropat
Adanc,in vreun predicat?




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !