Comentariile membrilor:

 =  așaaaaaa
Dana Banu
[05.Aug.08 13:01]
ce nu mi-a plăcut:

-nori decapotați
-depărtări imuabile
-ploi capilare, dimensiuni fosfate


cred că te-ai lungit oarecum aici
dar
dincolo de asta
ideea am prins-o, titlul mi se pare chiar ok

o poezie bine susținută, zic eu, intri în cotidian doar până la gât, nu te îneci în el

imagini faine mai ales în strofa 2 și repet, bine ales titlul


salve




 =  .
George Pașa
[05.Aug.08 13:05]
Toșa, deși e primul comentariu al meu la textele tale, am urmărit evoluția ta și se pare că ai trecut de faza experimentărilor mai mult sau mai puțin reușite. Aici sunt semnele apropierii de maturizarea creatoare. Fără a exista o rupere totală de modele, se vede aici o simplificare a discursului, o tonalitate oarecum detașată, o mai bună camuflare a emoției, iar limbajul tehnic spun că se încadrează bine în context. Nici chiar "miserupismul (tău) contagios" nu pare a fi cumva dintr-un alt film. Eu aș recomanda această poezie.

 =  .
nica mădălina
[05.Aug.08 13:14]
în sfârșit ceva viu azi. deși poetizat inutil pe alocuri, dar pigulit de obișnuitele dezvoltări danteloase pe care textele tael le mai aveau, parcă dintr-o mică teamă a mizării pe forța exclusiv a imaginii și a afirmativului simplu.
or, aici ele sunt. efectul este, în ciuda insistenței de pildă pe detalii descriptive tehnologice (partea finală a strofei a doua), de plimbare cu ochii deschiși într-o stare de astă dată cunoscută.
nu se mai bâjbâie de dragul spunerii, urbanul nu mai e excesiv.
firește, se poate mai bine (și nu doar pentru că asta e, at some point, o vorbă dragă oricui). dar azi textul ăsta e deja mai bine. mai bun.

 =  .
nica mădălina
[05.Aug.08 13:16]
uitasem să spun - la imuabile e forțat. și poate prea multe gerunzii, care dau prea mult static, deja sugerat oricum prin simpla alegere a elementelor pe care le avansezi în zonele respective ale discursului.

 =  Claudiu Tosa
radun gabor
[05.Aug.08 13:17]

evidentiez cateva clisee din textul tau, care se fac remarcate prin forma stilistica abordata, prin complexitatea cliseistica a figurilor de stil expuse pe text:
''trec cu mâinile în buzunar pe lângă
becuri care bubuie, geamuri care se sparg
și cadavre fără să clipesc''

si in continuare aceste delirate randuri;

''lungindu-se către Ion Creanga și Rozelor,
spre blocurile turn din latex
în care-mi vâr mâinile
ca într-o pereche de mânuși
și dau din toate cele 14 etaje ale lor
ca și cum aș da din toate-cele-14-mâini-ale-mele''

din punctul meu de vedere,vad un text inedit,inchegat si complex, in toata constructia lui...
multumesc!

cu stima, radun.

 =  ;
radun gabor
[05.Aug.08 13:22]
erata; ,,delirante''

 =  Claudiu,
Silvia Bitere
[05.Aug.08 13:46]
pentru moment accept cu mintea deschisă următoarele:
"-nori decapotați
-depărtări imuabile
-ploi capilare, dimensiuni fosfate"

Mie chiar astea mi-au plăcut!
aaaa și asta:
"contribuind
cu sufletul" -

Te mai citesc.
S-Via

 =  primul comentariu
cristina minea
[05.Aug.08 14:05]
nu e prima pooezie pe care o citesc pe pagina ta, insa e prima cu care am rezonat pe alocuri si atunci, m-am gandit sa las si un semn al trecerii. mi-au placut primele doua versuri, apoi m-am pierdut un pic in incalceala urmatoarelor noua; uite ca a iesit rima, desi am vb. f. serios si exact. totusi, din numita incalceala am retinut: "in care cuvintele sunt mult mai putin/ decat ceea ce par". de la memorabila imagine a chingilor, mi-a placut mult tot restul strofei. in cea de-a doua strofa, imi suna de-a dreptul fals-cliseistic in context "cadavre", te poti dispensa usor de ele, cred eu. as incadra la sectiunea superlativ intermezzo-ul cu containerele, apoi cu "blocurile turn din latex". f. bine plasata mi se pare partea finala, tot freamatul se stinge in binecuvantatul matinal ceai cu vodka. titlul nu-l gasesc inspirat defel, dar e numai parerea mea:)
cu drag,
annabel lee.

 =  parere
Ecaterina Bargan
[05.Aug.08 14:58]
cind ti-am citit textul, initial, am rostogolit mouseul in jos sa vad cit e de mare si, cumva involuntar, am citit ceaiul cu vodka, si nu mi-a placut. apoi, treptat, citind atent, am dat peste citeva combinatii inteligente de imagini, in sensul in care nu le-am prea inteles. intra si cele enumerate de dana banu. o imagine reusita mi se pare cea cu compasul si aria pe care o cuprinde, sper sa intelegi despre ce vb. si perisabilitatea de dupa fereastra imi place, nu de alta, da-i un termen foarte cunoscut ptr mine, din proprietatile merceologice a produselor. :) salut again.

 =  Odiseea unui cititor debusolat.
Călin Sămărghițan
[05.Aug.08 20:27]
Cum fiecare site are oile lui negre și fiecare pasăre pre limba ei piere, ca să aibă și poezie.ro faliții ei, eu îndrăznesc să vă spun că nu-mi place această poezie deloc. Mie nu-mi place acest stil de poezie.

Eu te citesc pentru prima oară și aproape sigur și pentru ultima. De ce? Deoarece textul de mai sus nu transmite nimic. E gol. Nici măcar o idee, nicidecum vreo trăire ori emoție estetică. Nu-i găsesc nici o calitate, oricât m-aș strădui. Am avut răbdare și pentru comentarii; nu m-au convins absolut nici unul. Cineva spunea de nu știu ce formă stilistică. Dacă a nu avea nici un stil înseamna formă stilistică, mai că aș fi de acord. Știu că azi se scrie mult așa, poezia banalului cotidian tras de păr, dar zic aceste cuvinte pentru ca nu cumva cei care scriu complet diferit să se simtă frustrați și singuri. Ca nu cumva respectivii să încerce să copieze "stilul" de mai sus în speranța afirmării. Deci pentru ei scriu, cei cărora neplăcându-le, nu spun nimic. Deci nu disperați, nu sunteți singuri!

Părerea mea e bineînțeles una subiectivă, dar vă rog a o primi ca o părere de cititor. Eu o văd ca o poezie scrisă la plictiseală, doar de dragul de a scrie ceva. (Veți spune, păi da, tocmai, ăsta e stilul. Să avem pardon!) O totală lipsă de imaginație străbate textul de la un capăt la altul. Poezia mi se pare plată, fără nicio nuanță. Prima parte cred că vrea să fie o ironie la adresa decapotabilelor lucioase de pe stradă. Banal și inestetic. Apoi câteva expresii mai forțate încearcă să salveze un poesis pierdut din start. "Gurile noastre oxidate de liniște" nu reușește să transmită nimic, iar sfârșitul primei strofe excelează printr-o lipsă totală a ceea ce înseamnă (pentru unii) sensibilitatea unei poezii.

A doua strofă începe la fel de plat ca prima. Să ții mâinile în buzunare nu mi se pare a fi ceva demn de scris într-o poezie. Alăturarea acolo a "cadavrelor" e inutilă, de vreme ce respiră peste tot miserupismul ăsta atât de ridicat în slăvi. Da, poți să scrii despre indiferență, dar se poate scrie artistic. Aici însă, nu e cazul. Din aceeași lipsă de imaginație suntem trimiși înspre un accident rutier. De aici încolo nici măcar nu mai merită urmărit firul, care sfârșește penibil în cele din urmă, la niște robinete seci și niște leduri nu mai știu cum. Eu o văd ca o lipsă crasă a oricărei valențe artistice.

Strofa a treia vrea să rupă plictiseala care te-a apucat. Dar încearcă atât de tare încât devine total abstractă. Când ajungem la intersecția cu pricina nu mai știi încotro s-o apuci. Niște mănuși amestecate cu etaje și cu ceai cu vodka. Un talmeș balmeș pus acolo într-un perfect spirit mai mult sau mai puțin, mai post sau mai ante modern. Da, unora le place, dar mie și cu siguranță și altora, nu. La sfârșit îți ascunzi stupoarea că n-ai înțeles nimic, dar te inundă satisfacția că ai reușit să ajungi la capăt. Îți trebuie multă răbdare ori curiozitate ca să depășești prima jumătate de strofă.

Intervenția mea nu e făcută nicidecum ostil, ori cu răutate, îmi cer scuze pentru toatala mea lipsă de rezonanță cu acest text, sunt sigur că veți înțelege, dar nu vreau să se descurajeze cei cărora nu le-a plăcut și-atunci au tras o spaimă grozavă văzându-l atât de lădat. Eu zic că e loc pentru toți.

 =  dana, george, mada, radun, silvia, cristina, calin s.
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
dana, la imuabile ma mai gandesc. cat despre decapotabile, daca schimb pe urma nu li se mai vede zambetul respectiv, stii tu ce vreau sa zic, dar sa vedem. in rest, bucuros sa te gasesc prin zona.

george, intr-un fel ai dreptate. cred ca poezia e asemenea dispozitiei, uneori daca te simti iresponsabil, vulgar, etc tinzi sa scrii asa, alteori daca esti mai sentimental scrii la fel de sentimental, etc. poate ca e o chestie de liniaritate pana la urma. desi tind sa cred ca nu linearitatea e ceea ce ar trebui sa conteze ci filtrul personal, adica puterea de a accepta ca indiferent cum scrii, e posibil ca uneori sa exagerezi sau sa esuezi. insa ai spus destul de bine in legatura cu tehnica. cred ca aici am fost, mai atent ca sa spun asa. multumesc

mada. cu gerunzii cred ca pot face ceva, la imuabil ( asa cum spune si dana ) o sa vad. am incercat desigur sa nu ma lungesc in detalii semnificative; adica, nu intotdeauna ideile bune pe care le avem incap in context asa ca e bine sa le pastram pentru alte ocazii ( desi e un text lung in a way ). daca e viu, inseamna ca e frankenstein. mersi pentru

radun, exista sfori identice de care atarna gaturi diferite de spanzurati. astea nu se numesc clisee. insa daca de aceleasi sfori ar atarna niste gaturi de spanzurati trase la indigo atunci cu siguranta am avea de a face cu un tablou banal si cliseistic. sper ca ai prins ideea.

silvia, ce-i drept si eu am o preferinta pentru ploi, dimensiuni si cealalta parte. te mai astept

cristina, la cadavre este posibil sa ai dreptate. la textele mele ce sa zic, mai sunt destule ca cel de fata. e insa posibil sa fi nimerit vreun grupaj cam tare :)
titlul ar trebui sa fie citit cumva legat de primul vers. ceva de genul "pentru moment/ exista masini [...]"

ecaterina, nu-ti place ceaiul cu vodka sau nu-ti place imaginea de final in ansamblu ? pentru ca daca tie personal nu-ti place ceaiul cu vodka inseamna ca esti subiectiva. daca insa nu consideri reusit finalul in ansamblu indiferent de cea bea tipa, ca e cola, ca e cafea, ca-i whisky, atunci esti obiectiva.
acum as vrea sa-ti atrag atentia cu ceva. ai spus:
"citind atent, am dat peste citeva combinatii inteligente de imagini, in sensul in care nu le-am prea inteles". incerc sa cred totusi ca nu ai vorbit serios sau ca te-ai grabit cand ai scris :) pen ca se intelege ca ele par inteligente din cauza ca nu le intelegi.

calin s, da.

 =  claudiu
Ecaterina Bargan
[05.Aug.08 21:17]
nu-mi place nici una nici alta, adica nici imaginea ta si nici ceiul cu vodka. atributivul era ironic acolo cu inteligenta, poate m-am cam grabit, nu are rost sa reformulez, cred ca ai inteles. cu aceleasi cele mai bune intentii,

ec

 =  ecaterinca
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
am inteles

 =  armaghedon :)
Laura Cozma
[07.Aug.08 17:08]
imagini apocaliptice (combinatie nefasta caldura+oras+ poate dor, dorinta, nu stiu ce o fi)
iar de cand nu te-am mai citi a avut loc o schimbare de registru, se simte o alta atmosfera, poate spun asta din cauza neologismelor.
deci esti mai putin liric, mai putin visator

imaginea care ramane pentru mine: cea a lui, a compasului, in jurul caruia se invarte iubita.

te salut, Cluaule
de aici din centrala BCC :P

 =  cerc mare
Zaharia Ramona
[09.Aug.08 09:03]
Un pivot în jurul căruia se trasează marginile unei lumi în ecou, un "punct fix" pentru un univers "înghețat". Separarea se adâncește prin "switch-urile UPC de pe stâlpi/ale căror leduri de data send & receive/încetează să mai clipească." Dar cum "noncomunicarea" este imposibilă "totul stă după tine,/ înghețat,/așteptându-te,/locuit/atât cât să nu pară nelocuit".

 =  elena, dorin
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
elena, bine.
dorin, de ce ?

 =  "iar miserupismul meu devine contagios",
Gabi Schuster-Cărărușă
[20.Aug.09 15:51]
Oare ?
Mdaaa... poezia si miserupismul, titlu de volum...

 =  laura cozma, ramona, gabi schuster
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
laura, te salut si eu dintr-un fel de centrala mobila pe roti, care calatoreste pe autostrazi de dimineata pana seara in lungul si-n latul tarii. acum cand iti raspund, ar spune unele persoane ca iar a avut loc o schimbare de registru. personal, foarte rar reusesc sa-mi dau seama de aceste schimbari. nu stiu daca e mai putin liris aici, stiu insa ca sigur e altceva decat era inainte. tot imaginea compasului imi place si mie.
mersi si te mai asteptat pe aici, direct din centrala BCC (asta daca nu cumva ai migrat catre o alta centrala) :)

ramona, chiar la o lume in ecou m-am gandit sa stii.

gabi, tu pari nemultumita oficiala. ce ai patit ? ai nevoie de vreo aspirina efervescenta si nu ar cine sa ti-o serveasca ? cand oamenii declama imposibilitatea coabitarii intre versuri si trivialitate declara de fapt ca in afara de multimea numerelor naturale nu mai exista nimic altceva (intregi, rationale, irationale, etc).

chiar ar putea fi titlu de volum dar pentru altcineva, nu pentru mine :)




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !