Comentariile membrilor:

 =  :)
Carmen-Manuela Macelaru
[10.Jul.08 09:33]
cand am vazut titlul, zic ce simplu si sincer, apoi am vazut la subtitlu ca deja era scris simplu. imi place finalul si mai ales asteptarea dupa moarte,uneori merita, ai dreptate, sa mai asteptam nu ajunge doar viata si sa ne prelungim asteptarea dincolo de granitele ei.
mcm

 =  re: Carmen-Manuela Măcelaru
Cornel Ștefan Ghica
[10.Jul.08 10:09]
inițial, am vrut să mă complic, să ornez fiecare mișcare a acestui discurs, să umplu pagina cu nenumărate metafore; și chiar titlu' să fie o "pată poetică" de culoare.
brusc, am devenit simplist. mi-am dat seama că n-are rost, până la urmă ceea ce vreau din iubire este TOTUL (egoistic și subiectiv vorbind) - acest TOTUL chiar și dincolo de mine.
detaliile le pot descoperii pe parcurs, în funcție de context.

îți mulțumesc pentru trecere, citire și comm.

cu stimă, Cornel Ștefan Ghica.

p.s. ce mai știi de Magda Pața?

 =  da
Carmen-Manuela Macelaru
[10.Jul.08 11:33]
da, ai facut bine, la asa titlu, nu avea rost sa te complici in cine stie ce increngaturi, desi recunosc cu tristete eu nu as fi putut sa ma rezum.
lasa ca-ti zic eu:)
mcm

 =  o întrebare și atât:
alina livia lazăr
[10.Jul.08 11:41]

când o să mor / în ziua aceea
ultimele mele cuvinte vor fi
„Te iubesc
și te aștept”


te referi la Dumnezeu?


 =  toate bune si frumoase
ștefan ciobanu
[10.Jul.08 11:44]
dar sincer, primele 2 versuri nu merg. parca te-ai grabit sa fii simplist. pentru mine expresia te iubesc altauri de lene si de sa moara, imi da o senzatie confuza. cred ca strica mult acel ii era lene.
oricum, poezia este o rarefiere binevenita fata de bombardamentele de metafore pe metru patrat de vers din ultimul timp.

 =  re: Alina Livia Lazăr, Ștefan Ciobanu
Cornel Ștefan Ghica
[10.Jul.08 11:58]
alina,

depinde de cum vrei să(-l) citești. "te iubesc"-ul poate cuprinde orice: inclusiv TOTUL, inclusiv dumnezeu, inclusiv TU, inclusiv.
(tu) citește-l așa cum ți-a plăcut sau cum nu ți-a plăcut.

ștefan,

lenea își are (și ea) rolul ei în toată această "rarefiere". poate că acest "te iubesc" a apărut în urma unui gând și nu a unui sentiment. nu putem știi ce-a fost prima oară: gândul sau sentimentul?

vă mulțumesc pentru trecere, citire și comm.

cu stimă, Cornel Ștefan Ghica

 =  text frumos pentru că semnifică
angela spinei
[10.Jul.08 16:53]
mie imi place tocmai acest - "îi era lene să moară" în combinație cu "te iubesc".
nu ne putem apăra nici de una nici de alta.

de obicei exprimăm dilemele legate de ele de manieră complexă, căutăm metafore.

textul tău este cel care povestește împletirea celor două concepte.
asta îmi place cel mai mult. fără patetisme, "înfrumusețări" dar...
La început a fost Iubirea. și de aici - chiar și atunci când mă nasc sau mor - o spun.

 =  re: Angela Spinei
Cornel Ștefan Ghica
[10.Jul.08 17:54]
ca să fac un comm hip hop (a la paraziții), aș de-forma astfel:
iubirea schimba tot nu-ți face iluzii
joci, te riști și pierzi dacă faci confuzii
iubirea schimbă tot... din păcate
e un vis care-l înduri în realitate

dincolo de dileme și de împletire, simplitatea iubirii (cu tot cu începutul ei) încă n-am găsit-o - nici chiar atunci când mă nasc sau mor.

îți mulțumesc pentru trecere, citire și comm.

cu stimă, Cornel Ștefan Ghica

 =  ...si eu...textul tau
eugen pohontu
[11.Jul.08 09:01]
intre simplu si simplist...este o lume,
eu cred ca poemul se vrea simplu, curat cu metafore directe (simple), nu sesizez nimic simplist la acest text, incarcatura emotionala si tenta (usor) filosofica rezolva exact ceea ce trebuie la o poezie (de acest gen) - o comunicare fara echivoc, ma rog, cine pricepe si 'simplul' :)
la unul din commuri (parca Ciobanu) spune ca nu-i plac primele versuri fiind simpliste(???!!!), apoi spune ca-i satul de incarcatura de metafore 'alambicate',
e o contradictie in termeni - primele versuri sunt excelente, tocmai pentru ca sunt 'simle', dar cu mesaj rafinat
un final cam pesimist, dar, 'te iubesc' este pregnant, obsesiv aproape, firesc si superb (ce poate fi mai presus de iubire - cum ai spus - iubire inseamna si Dumnezeu)
daca-as putea, ceva stelute ti-as da :)

 =  re: Eugen Pohontu
Cornel Ștefan Ghica
[11.Jul.08 11:43]
e (cel mai) simplu să spui "parca te-ai grabit sa fii simplist". când mesajul și versul nu-ți aparțin, e cel mai ușor, la-ndemână, să le ignori, să nu le re-cunoști valoarea. de cele mai multe ori se-ntâmplă asta. e o chestiune de dozare a subiectivismului.
e greu să scrii un text care să-i mulțumească pe toți dar, măcar ăncerci să te adresezi (prin mesaj și formă) unui public cât mai vast, din respect pentru cititori, din respect pentru tine, în primul rând.
îți mulțumesc pentru trecere, citire și (mai ales) pentru comm. este o evaluare simplă, care reușește să atingă punctele esențiale ale întregului nostru rămas.

cu respect, Cornel Ștefan Ghica

 =  luminos
Maria Citona
[18.Oct.08 18:53]
da, simplu și, cumva, luminos;" îi era lene să moară" și a găsit modalitatea să trăiasca. simplu cititor,
maria

 =  frumusețea rostirii...
Teodor Dume
[18.Oct.08 19:46]

dincolo de simplitatea cuvântului e adevărul
și frumusețea care nu pot fi rostite

"mai am puțin de iubit
și totuși
Te iubesc!"

un poem curat și sincer

citit cu plăcere,
teodor dume,

 =  re: Maria Citona, Teodor Dume
Cornel Ștefan Ghica
[19.Oct.08 09:36]
maria,

încercăm să găsim posibilități, iubind-căutare, dornici de găsire, leneși în înțelegeri (prea multe). se-ntâmplă întru așteptare (aici și dincolo).

teodor,

(yo) cred că nu există adevăr (universal), iar simplitatea este neuniversalitatea (mea) de buzunar.
frumusețea nu tre' gândită (prea mult).


vă mulțumesc pentru trecere, citire și comm.

cu respect, Cornel Ghica




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !