Comentariile membrilor:

 =  părere
Paul Ionescu
[31.Jan.08 11:32]
Din păcate, sau poate din fericire, asta este o cauză pierdută.
Pierdută definitiv.
Și irecuperabil.
Ce adevăruri? Care adevăruri? De ce fac acești oameni greva foamei?
Eu zic că de kiki.
România nu se mai află în anul 1990, când astfel de spectacole produceau deliciul presei și al poporului.

O astfel de acțiune în 2008 poate, eventual, să producă o știre marginală undeva în zona orei 2.30 PM.
Apoi, toată lumea știe că, nu a fost o revoluție. Și nici revoluționari.
Și atunci pentru ce demonstreaza?

Toată lumea știe că revoluționarii ăștia au fost în simbria puterii și au avut numai de profitat – un deceniu au avut de profitat.
Așa că de ce să mă solidarizez cu ei?
Aș dovedi o crasă necunoaștere a politicii românești din ultimile două decenii.
Deci nu mă solidarizez.
Simplu.

 =  de-ale tale
Stefan Doru Dancus
[31.Jan.08 12:16]
Din pacate sau poate din fericire, un paul oarecare nu echivaleaza cu semnaturile lui Cartarescu si ale altora, publicate deja in strainatate. Si Dana Banu a fost in simbria puterii? Si eu? De unde ai aceste informatii domnule?
Ii fi abonat la SRI?
Nu ti-a cerut nimeni sa intri alaturi de grevistii foamei. Parea ta conteaza prea putin, in orice caz.
Daca te-a luat gura pe dinainte, nu te baga in treburi serioase. Vezi-ti de ale tale drumuri si ignora ceea ce se petrece in tara azi.
Dancus

 =  .
laurentiu enache
[31.Jan.08 12:17]
da, o sa le dea lacrimile de tristete

 =  nu
Stefan Doru Dancus
[31.Jan.08 12:18]
N-am inteles aluzia, Laurentiu.
Dancus

 =  intrarea in normalitate
florin caragiu
[31.Jan.08 12:25]
îl consider ca pe un apel la intrarea în normalitate, și, o, da, revoluția a existat spontan indiferent de manipulări, scenarii secunde, lovituri de stat, cei care au murit nevinovați rămân martiri și suntem responsabili pentru jertfa lor tocmai cu această strădanie de a tăia nodul gordian al tăcerii vinovate. Din păcate va fi foarte greu, pentru că ițele se întind hăt departe și sunt foarte încurcate. Mi-e teamă după cum merg lucrurile că așa-zisele dezvăluiri vor viza oricum mult timp de aici înainte numai pe cine nu e aliniat, se vor face noi pârghii pentru alte scenarii. oricum, măcar ca simbol al revenirii la normalitate, ceva pare că trebuie să se întâmple.

 =  nu e nicio aluzie
laurentiu enache
[31.Jan.08 12:26]
o sa le dea lacrimile de tristete celor responsabili ca se infometeaza cei de mai sus !
vor plange de remuscari noaptea in somn printre suspine !
hai bai, sa fim seriosi !

 =  o să le dea și lacrimile
florin caragiu
[31.Jan.08 12:29]
dacă se întâmple să aibă interesul

 =  in plus
Stefan Doru Dancus
[31.Jan.08 12:32]
In plus, Paule, sa stii ca multi intelectuali de marca au disparut in inchisorile comuniste. Eu insumi am stat cateva luni in Motru subteran. Si vii acum, la atata vreme, sa ne spui ca am gresit?
Pai te mai citea cineva prin internet de nu eram noi atunci? Bag sama ca ramaneai un anonim prin vreo brigada artistica a vreunei intreprinderi "de partid si de stat".
Dancus

 =  Domnule Laurentiu Enache
Adriana Lisandru
[31.Jan.08 12:35]
vazand cat sunteti de sceptic, v-am accesat profilul.
nascut in 1984.
in 1989 aveati frumoasa varsta de 5 ani.
da, acum imi este mai usor sa va inteleg...

 =  daca
Stefan Doru Dancus
[31.Jan.08 12:37]
Daca nimeni nu face nimic - Partidul-Stat de pe vremuri isi va face din nou aparitia. Daca asta vor cei care neaga astfel de actiuni - sa le fie de bine. Si sa taca in continuare. E mai bine, decat sa se hlizeasca ostentativ la cadavrele celor ce au murit atunci.
Dancus

 =  ...
laurentiu enache
[31.Jan.08 12:59]
am impresia ca rasturnati ce spun eu sau poate am probleme de exprimare

 =  .
Dana Banu
[31.Jan.08 13:04]
domnule Paul Ionescu, probabil nu ați citit cu atenție comunicatul...iată de ce se intră în greva foamei:


"D-l Ion Zubașcu a declarat că intră în greva foamei "din respect față de privațiunile si suferința revoluționarilor aflați de 45 de zile în greva foamei pentru deziderate care sunt ale întregii societăți civile:

1). Aflarea adevărului despre crimele istoriei recente a României prin soluționarea cu maximă celeritate a dosarelor Revoluției și mineriadelor. Publicarea imediată de către Procurorul General al României a calendarului cu termene maxime pentru fiecare etapă de cercetare juridică. Conform art. 21 din Constituție, victimele celor peste 1100 de crime, cei peste 3300 de răniți și urmașii eroilor revoluției “au dreptul la un proces echitabil și la soluționarea cauzelor într-un termen rezonabil”.

2). Eliminarea din rândul revoluționarilor a celor implicați în represiunea revoluției anticomuniste din decembrie 1989.

3). Adoptarea urgentă de către Parlament a legii lustrației (votată de Senat și blocată de doi ani în Camera Deputaților)"


enaquis, decât o atitudine de nepăsare, de cinic dezinteres, mai bine o grevă a foamei...lacrimi spui? nu, ca un posibil maestru al patetismelor(cum sunt sigură că ai să mă cataloghezi) îți spun că lacrimile sunt pentru cei care au victime ale regimului comunist, ale revoluție(cea cu sau fără ghilimele) prin familiile lor, ale mineriadei...

sunt mulți oameni care așteaptă încă "publicarea imediată de către Procurorul General al României a calendarului cu termene maxime pentru fiecare etapă de cercetare juridică. Conform art. 21 din Constituție, victimele celor peste 1100 de crime, cei peste 3300 de răniți și urmașii eroilor revoluției au dreptul la un proces echitabil și la soluționarea cauzelor într-un termen rezonabil" desigur tu nu aștepți așa ceva, din câte văd, asta e...


enaquis, enaquis... decât o atitudine de nepăsare, de cinic dezinteres și zeflemea cruntă sau mai rău, flegmă aruncată ostentativ în ochii celor care nu tac blazați și prea ocupați să își acceseze zilnic pe google numele, mai bine o grevă a foamei sau măcar un semn de solidarizare cu oamenii care trăiesc într-o lume reală nu de azi ci încă de ieri

vezi tu, enaquis, trăim cu toți în țara pe care o merităm...tu o ai acum pe gratis, cadou, alții nu...

 =  .
Alberto M. Popesco
[31.Jan.08 13:16]


solidarizez si eu, desi sunt extrem de sceptic in privinta rezultatului.

mai mult decat amical,

 =  pt. Laurentiu
Stefan Doru Dancus
[31.Jan.08 13:42]
Nu rasturnam nimic, Laurentiu. Doar ca e dureros sa vezi atata dezinteres si mai ales, sa te gandesti ca o astfel de actiune porneste din start fara sorti de izbanda... Noi nu facem parte din grupul despre care vorbim, dar ne solidarizam cu actiunea lui - atat. Am semnat pentru sustinerea acelor puncte. Cu atat putem noi sprijini ceea ce fac oamenii aceia, mai ales ca si Ion Zubascu a intrat in greva foamei - iar acesta este un scriitor, nu un pretins revolutionar. Trimite-mi un e-mail sa-ti trimit o extraordinara colinda din Maramures pe care acesta o va inregistra in curand.
Sa ai pace, Dancus

+ pasi mici
florin caragiu
[31.Jan.08 14:08]
mă gândesc că acest anunțe merită o stea pentru vizibilitate. ce se întâmplă? pentru o intrare in normalitate, oricat de imposibila ar parea, e nevoie de acesti pasi mici, chiar daca apar don-quijotesti in anumite contexte, indiferenta e mediul cel mai bun al unei prost intelese resemnari, e in firea (in latura ei nepervertita) lucrurilor sa existe o atitudine si presiune constanta spre a indrepta un curs deviant al lucrurilor. Si asta ca oameni vii, indiferent cat si ce efect va avea.

 =  Semn de solidaritate
Victor Țarină
[10.Dec.18 14:27]
Desi si eu am afirmat uneori contrariul, sa nu se mai spuna ca nu a fost Revolutie.A fost o stare exploziva.Pe mine oricat m-ar manipula cineva,cat sunt de fricos,n-as iesi in conditii normale sa cant Desteapta-te romane in fata tancurilor.Daca n-ar fi murit acei oameni nu s-ar fi putut schimba nimic.dar, cum e evident, puterea ti/o iei singur. Si cei mai puternici si mai abili erau tot"cei mai buni fii ai poporului".La Cluj capitanul care a tras la astoria s-a predat.cei care i-au ordonat sa traga ne conduc si acum.Puterea nu are culoare politica.Dar daca noi astia marunti dormim, se nasc alti si alti monstri.
Deci solidarizez

+ oamenii vii
Adrian Suciu
[31.Jan.08 15:11]
Eu nu cred in eficienta acestor forme de protest dar, facind acest gest, Ion Zubascu da dovada ca e un om viu. Stiu dinainte ca nu se va rezolva nimic, garantez ca "adevarul" nu va fi aflat niciodata, ca orice demers generos se poate transforma oricind intr-o sinistra cirdasie (vezi "revolutionarii" de profesie). Nu ma solidarizez cu nimeni niciodata decit daca am un interes iar interesul in aceasta chestiune este eminamente ipotetic. O sa-mi educ fiii in asa fel incit sa nu aseze niciodata, sub nici o forma, in calea tancurilor, pentru ca niste "baieti destepti" sa faca averi pe cadavrele lor. Dar nu pot sa uit ca niste "fraieri" au murit inclusiv ca sa-mi fie mie mai bine. Steaua asta e o forma inutila de recunostinta pentru cei care au murit in Revolutie. Lui Ion Zubascu ii doresc sa ramina viu, alaturi de toti cei care se solidarizeaza cu el, iar celor care contesta legitimitatea unui asemenea gest pe motiv ca e inutil, le spun doar ca cinismul e greu, e de facut multa scoala ca sa devii cinic. Si la scoala asta nu se iau examenele pe ochi frumosi.

 =  Ion Zubașcu: un spirit liber
Amalia Cretu
[31.Jan.08 15:28]
într-o firească încercare de a depăși imobilismul și minciuna;
apreciez inițiativa!

 =  ca să fie clar
Dana Banu
[31.Jan.08 15:58]
eu încă mai cred în gesturile inutile

important e gestul, da, chiar cred în gestul lui Ion Zubașcu de a spune cu voce tare ce are de spus...

nu știu în ce lume trăiesc alții, în lumea aceasta a mea oamenii nu mor călcați în picioare, nu își plâng morții pe ascuns jenați că ar putea să fie patetici

nu am curajul lui Ion Zubașcu...în România anului de grație 2008 să intru în greva foamei alături de cei care strigă după dreptate... asta pentru că și eu ca atâția alții ȘTIU că nimic nu se va întâmpla sau schimba...

se pare că m-au îmbătrânit nu bastoanele și apa rece aruncate în adolescență peste sufletul meu, nu prietenii mei cei morți din greșeala faptului că au crezut în vremurile de acum cu internet la poartă(fără mașini de scris înregistrate la miliție), nu moartea bunicului meu la canalul dunăre-marea neagră fără o lumânare la capăt ci faptul că trăiesc de prea multă vreme între oameni care tac atunci când e momentul să strige

da, credeam odată că pot schimba țara asta ce îmi părea atunci lumea întreagă, nu am schimbat-o(doar) eu, azi nu mai cred...solidarizez doar cu oamenii ce nu pot să tacă....

gestul meu de a posta aici comunicatul acesta poate fi inutil dar e tot ce mai pot face

cam atât

în rest e bine, e multă liniște, e multă pace, scrieți în continuare poezii, într-o zi ele au să vă ajungă din urmă(sau nu)



elian

 =  multam
Stefan Doru Dancus
[31.Jan.08 16:17]
Daca cineva crede ca am facut acest gest doar pentru a epata ori a primi stelute pentru gestul nostru, sa nu intervina. Suntem sufleteste alaturi de cei de la Palatul copiilor. Acum am vorbit cu Ion Zubascu - e frig acolo, nu poate sta mai mult de o ora la calculator sa raspunda mesajelor de incurajare ce curg din toata tara si din Diaspora. iar noi, in apartamentele noastre unde e cald si bine - tastam zeflemiseli si postam pe agonia, ca site-ul acesta rabda de toate!
Atata putem face, de la distanta morala la care ne aflam de cei de-acolo: sa incurajam ceea ce fac.
Multam, A. Suciu, pentru interventie. Credeam ca nu mai intri...
Mulatam, Dana banu, pentru postarea pe numele tau - eu nu ma puteam loga atunci, dar acum vad ca s-a rezolvat.
Multam celor ce - chiar daca nu au scris nimic aici - macar au citit si, poate, au inteles de ce am facut acest gest
Dancus

 =  tarina
Stefan Doru Dancus
[31.Jan.08 16:23]
Multam Victor Tarina pentru sprijin, si scuze ca nu am vazut (din graba in care lucrez) comentariul postat.
Dancus

 =  nu cred ca mai există așa o țară…
dan herciu
[31.Jan.08 16:56]
am desul de puține momente în care îmi e rușine că sunt român...asta din cauza faptului că am trăit și trăiesc în Ardeal unde sentimentul național (ist) cred că e mai puternic...la revoluție aveam 17 ani...au mai trecut încă odată atâția și se apropie „termenul Brucan”...dar cu cât e mai aproape (dacă va fi să fie ) , cu atât nu cred că vom afla ceva despre criminalii din revolutie de la Bucuresti, Timișoara, Sibiu...”greva foamei” este forma extremă de protest în democrație;daca se ajunge să fie în așa hal ignorată de autorități înseamnă că nu mai avem un stat de drept (sau nici nu l-am avut niciodata)...sunt solidar cu greviștii și dintr-un sentiment de teamă..teama că în România nu se vede deloc „luminița lui Ciorbea"...din contră...e tot mai întuneric

+ baricade
Ligia Pârvulescu
[31.Jan.08 17:00]
Se stie ca sunt destul de cinica/sceptica. Dar lasand la o parte lucrul asta, cred (vorba Danei Banu) in "gesturile inutile". Poate e un gest inutil sa las inca o lumina aici. Desi nu cred. Orice semn, oricat de mic, inseamna macar o incercare de pas inainte. Cred ca incercarile de indreptare a lucrurile, de cautare a adevarului, inseamna mult. Si eu aveam o varsta destul de mica atunci cand a fost revolutia din decembrie 89. Suficient de mica sa fiu incuiata in casa de ai mei, ca sa nu ma duc la universitate. Sunt cu tot sufletul alaturi de cei care au facut-o. Deci pun aici un semn de idealism sau naivitate. N-o sa uit niciodata ca niste oameni au murit ca sa-mi dea ocazia sa fiu mai buna...sau nu.
O plecaciune tuturor initiativelor de acest gen, indiferent de rezultatul lor.

 =  revolutionari
mircea lacatus
[31.Jan.08 17:02]
draga domnule paul ionescu

au fost cei de la timisoara
si tinerii din bucuresti
din ziua de 21 decembrie
pana a doua zi pe la amiaza
cand elicopterul prezidential
a decolat de pe cladirea cc
ceaa ce a urmat a fost scenariul
criminal scris de ion iliescu
impreuna cu banditii lui in zilele imediat urmatoare
se stie ca ceausescu a vrut sa renunte la putere
si unul din cainii lui i-a spus
nu tovarasu noi tinem cu cauza pana la acapat
acelasi caine care pete putine ore
musca turbat chiar din mana aceluia
care l-a hranit bine atatia ani
ceea ce a urmat zilei de 22 decembrie nu voiesti dumneata sa
iasa la iveala pentru ca de vreme ce manifesti o asemenea
" indiferenta" sigur stii mult mai multe decat vrei sa insinuezi
ba chiar infiorator lucru ar putea ca tovarasia ta sa fi chiar implicat mai
acätäri in cestiune
nu incercati sa ma contraziceti
am fost acolo in toate momentele
am scapat cu viata
si dupa mineriada am plecat
au ramas sa si ia certificatele de revolutionari (soacra lui mircea geoana)
chiar cei care in majoritate au fost faptashii crimelor
de dupa 22 decembrie
nu este prima oara cand adevaratii revolutionari
s-au ales numai cu ponoase sau au ales calea exilului
este foarte curojos ceea ce ati afirmat daca nu foarte riscant
un lucru eate clar ion iliescu si petre roman nu au iesit in strada la universitate si nu au stat pe gebunchi in fata soldatilor si nu au strigat jos comunismul si nu shi-au dezvelit burtile(nu zic piepturile) bine ghiftuite sa strige trageti fratilor in noi trageti pana sera cand chiar au inceput sa traga
ion iliescu si petre roman au aparut mai intai la televiziune (stiau ei unde sa se duca) si apoi in balconul de la cc dupa ce evident noi tinerii invinseseram au venit si "ne-au servit democratia"
dar toate acestea le stii dumneata foarte bine
le-am spus numai pentru tinerii de acum care cu siguranta nu stiu adevarul
pe care de altfel cei care fac acum greva foamnei vor s-l scoata la iveala
sa dea Dumnezeu!


+ om
Leonard Ancuta
[31.Jan.08 17:12]
omul este singura fiinta care face gesturi inutile. fiindca omul este singurul animal care crede ca gesturile inutile vor folosi candva cuiva. domnul care face gestul acesta disperat ne arata ca este om. ca are o credinta. ca are speranta. pentru speranta traim cu toti. asteptand ca undeva candva gesturile inutile sa ne foloseasca la ceva. eu pariez pe omul acesta. si pe gestul lui. si sunt alaturi de cei care mi-au permis sa imi schimb viata la 14 ani.

 =  revin
mircea lacatus
[31.Jan.08 17:44]
abia dupa ce am postat comentariul
m-am uitat la varsta lui paul ionescu
imi cer scuze este prea tanar ca sa-l
pot trage atat de tare de perciuni
este vorba in cazula aceste bunai despre
ignoranta junetii lui
dar asta nu schimba cu nimic
situatia
inca odata
paul
imi pare rau
dar ar fi bine macar sa nu tzi-o mai ia gura pe dinainte

 =  atat
sorin ene
[31.Jan.08 17:25]
prezent

 =  erata
mircea lacatus
[31.Jan.08 17:44]
imi cer scuze pentru greselile de redactare nu am revenit asupra comentariului dint pricina unei anumite nervozitati pe care sper sa o intelegeti

 =  ori...ori....
Bogdan Nicolae Groza
[31.Jan.08 18:17]
De regula imobilismul guvernantilor la adresa diferitelor forme de protest e proverbiala. Nu isi misca "fundurile" decat cand situatia devine cu adevarat grava cand diverse televiziuni si organisme internationale sunt cu ochii pe noi si relateaza despre situatia aceasta. si chiar si atunci se actioneaza pripit, cu intarziere, precipitat, doar "de ochii lumii" pentru a scapa de criticile sau observatiile venite din afara. In realitate, in Romania nu se va intampla nimic. Sunt interese, si o stim bine cu totii, pentru a nu se descoperi "cine a tras in noi dupa 22". Nu se stie, sub caciula asta primitoare a cuvantului "teroristi" cine sunt cu adevarat cei care au dat ordine sa se traga, sau au participat direct la executarea oamenilor nevinovati. Se stie ca multi oameni de afaceri postdecembristi au fost dintre acei "baieti destepti" care au avut un rol sau altul la revolutie. Insa, fenomenul "revolutionari " a luat amploare, drepturile acordate acestora nu se limiteaza doar la reduceri de la abonamente de transport sau de la plata unor taxe si impozite, cum cred unii naivi, ci si la acordarea de terenuri, de sume viagere substantiale etc. De aici si interesul mare a unora care n-aveau nici o treaba cu revolutia, din localitati unde nu era urma de... militar sau terorist, dar, prin diverse manevre, au obtinut certificatul de revolutionar. e de inteles deci motivatia protestului. Procesele sunt blocate, revolutionari noi ies pe banda rulanta, legea privind lustratia s-a izbit de o opozitie dura de alti parlamentari (oare de ce?) si alte anomalii care te fac sa protestezi in vreun fel. Nu se va rezolva mare lucru nici de data asta, inertia va continua, va fi doar un "deranj" minor, o negociere, o mediatizare de cateva zile, si apoi gata, se va inchide subiectul undeva. Atata timp cat justitia e politizata, cat n-am vazut o arestare si o condamnare definitiva cu privare de libertate a vreunui demnitar, adica o normalizare a starii de a trai in romanica, e greu ca vor fi facute schimbari masive de personaje iar fosilele sa fie inlaturate. Reteaua e bine organizata si greu o mai poate sparge cineva din afara sistemului.
salut initiativa scriitorilor, unii au curajul de a se lupta cu morile de vant si de a le schimba cateodata sensul de rotatie, insa sunt usor sceptic de schimbarea in bine a celor expuse in text.
singura solutie, utopica, ar fi ca ori sa ne rasculam toti si sa strigam cu mic cu mare, cu prost sau cu destept, CAPUL LUI MOTOC VREM!, si gasim noi motoci peste tot, ori sa facem cu totii greva foamei. Nu o sa se schimbe mare lucru ca sintagma preferata a celor de la putere e "nu ne pasa"


 =  părere
Liviu Nanu
[31.Jan.08 18:25]
Nu sînt convins că toți greviștii revoluționari vor adevărul din '89 sau vor drepturi. Eu am trăit acele zile, au venit la mine cîțiva să le semnez pentru un dosar. Le-am semnat, adică am recunoscut că au fost și ei pe acolo, nu puteam să mint. Deși în orașul meu nu s-a tras un foc. Am fost un naiv, nu-mi închipuiam ce urmăresc. Da, cînd a început să se tragă în București, recunosc, mi-a fost frică. Adică, dacă s-ar fi întors situația, precis eram acum la canal, în cel mai fericit caz. Nu am considerat că pentru frica mea, ar fi trebuit să fiu recompensat. Alții însă au altă părere. Acum au magazine, teren intravilan și scutiri de taxe. Cei din 89 au fost de mai multe feluri: eroi (adică cei care au murit pe baricade), răniți (aici ar trebui analizat, cunosc un personaj care a luat întîmplător un glonț în dos, el fiind student la Ștefan Gheorghiu) și profitorii revoluției. Deci ar trebui să știm clar, ei manifestă doar pentru aflarea adevărului, sau (și)pentru drepturi? Vă spun asta pentru că am încercat să scriu ceva despre revoluționarii de pe la noi și n-am reușit nici măcar să aflu care sînt, așa secretoși sînt. Poate în București să fie altfel, dar presupun că și acolo, sînt unii manipulați și alții care stau în spate.

 =  Liviu,
Dana Banu
[31.Jan.08 19:12]
cred că nu ai citit nici tu cu atenție comunicatul, Ion Zubașcu a intrat în greva foamei pentru:

1). Publicarea imediată de către Procurorul General al României a calendarului cu termene maxime pentru fiecare etapă de cercetare juridică. Conform art. 21 din Constituție, victimele celor peste 1100 de crime, cei peste 3300 de răniți și urmașii eroilor revoluției “au dreptul la un proces echitabil și la soluționarea cauzelor într-un termen rezonabil”.

2). Eliminarea din rândul revoluționarilor a celor implicați în represiunea revoluției anticomuniste din decembrie 1989.

3). Adoptarea urgentă de către Parlament a legii lustrației (votată de Senat și blocată de doi ani în Camera Deputaților)".

 =  o dubla: apel la solidaritate si "apel catre lichele"
Maria Gheorghe
[31.Jan.08 19:32]
chiar incepusem sa-mi pierd speranta, de cand am aflat de apelul lui Ion Zubascu, asteptam ca o "voce" sa aduca macar un strop de ecou al strabunilor: desteapta-te romane!...
Dana, tara lui elian e in constructie, ai facut aici doua cercuri in beton... incep din nou sa sper ca vor fi vazute de o "armata de omenie" care nu a fost lovita de amnezie, si simtul dreptatii intru adevar o face sa spuna prezent acestui apel...


 =  oare s-a terminat revoluția?
milos petru
[31.Jan.08 19:47]
Și Bogdan Nicolae Groza și Liviu Nanu au dreptate. Îmi amintesc că în 21 dec. 89 eram cu un muncitor de la UMT, Vasile, ne-a ieșit în față un camion cu militari înarmați în Piața Libertății, a oprit camionul și a întrebat militarii dacă sunt de partea noastră. Aceștia au spus da și le-a dat voie să meargă mai departe. Vasile nu a dormit câteva nopți, a fost în multe puncte fiernbinți, a acționat efectiv, avea atunci doi copii mici, acum sunt mari, puteam fi împușcați de mai multe ori, nici el nici eu nu suntem revoluționari. Lupta nu s-a terminat. Ce o să zică nepoții noștrii care o să citească peste ani că revoluționarii au făcut greva foamei? Vor socoti că e o nouă formă de luptă în revoluție? S-a terminat revoluția? S-o termine, să renunțe la drepturile pe care le-am merita toți și astfel ar scoate toți impostorii din asociația care nu are nici un sens decât să mulgă o țară care au adus-o la sărăcie fiindcă toată lupta lor a fost o înscenare la care unii au participat involuntar.
Dana și Ștefan, ați tras un semnal de alarmă vă înțeleg și vă dau dreptate. Lupta nu s-a terminat și are loc chiar acum, aici. Adevărații revoluționari să lase greva și să continuie să lupte până la capăt!

 =  apreciez doar spiritul său liber, nu și motivul (oricare ar fi el) unui astfel d
Cornel Ștefan Ghica
[31.Jan.08 21:12]
Vis-a-vis de acest demers, singurul lucru pe care-l apreciez la acest om, Ion Zubașcu, este spritul său liber, puterea de a crede în propriile idei, viziuni, înțelegeri.
Motivul acestui act al său, în opinia mea, e mai puțin important, atât timp cât, nici atunci, nici acum, n-a fost prea bine sau prea rău – și nu va fi altfel vreodată.; întotdeauna omul se adaptează contextului și atât. Nu putem schimba natura masselor sau a celor care conduc.
E bine, uneori, să crezi în ceva, să acționezi cu convingere, să încerci să-ți depășești limitele.
Sunt curios, însă, să aflu rezultatul / rezultatele acestui demers, după ce greviștii se vor întâlni cu „ băieții deștepți” (din politică, din sfera puterii) și vor avea loc discuții și NEGOCIERI.
Până atunci, Doamne ajută!

cu stimă, Cornel Ștefan Ghica

+ Revoluția nu s-a terminat?
Cristina Andrei
[31.Jan.08 21:39]
Da, se pare că așa este. Câtă vreme avem de a face cu aceeași Mărie, dar cu altă pălărie. Câtă vreme părul s-a schimbat, dar năravul, ba. Câtă vreme ne conduc aceiași, câtă vreme adevărul nu iese la iveală, câtă vreme nu sunt condamnați criminalii... ce să mai zic... nu sunt nici măcar căutați!
Ce dosare? Crede cineva că VREODATÃ se vor rezolva dosarele Revoluției, ale mineriadelor? Pentru mine deja e o utopie. Pentru mulți este o utopie. Ne-am blazat, am devenit cinici... ne uităm la cei care încă mai luptă cu un zâmbet amar de renunțare...
Iată, vor să desființeze și CNSAS-ul, ce interes mai are poporul român să știe cine a făcut poliție politică, care a fost criminal și care nu?.........
Dar și căderea comunismului a fost cândva o utopie. Libertatea noastră a fost cândva un vis... Iată că am realizat acest vis - poate parțial, e mult de zis aici, dar au murit oameni, AU MURIT OAMENI pentru ca noi să putem acum să purtăm această discuție...

Cinste celor care mai cred, care încă mai luptă, care se iau în piept cu sistemul... noi, restul, nu mai avem curaj. Sau putere. Sau, pur și simplu, ne-a doborât cinismul... născut încet-încet, în 18 ani de zile...


 =  cm.
mardale stefan
[31.Jan.08 21:49]
Procurorul actual al Romaniei ne-a aratat la televizor cat de gros este dosarul evenimentelor din Decembrie 1989. Distanta dintre degetul mare si degetul aratator avea maxim 1,5 cm. Dosarul de urmarire a lui Corneliu Coposu avea peste 100 de cm grosime.
Cred in gesturile inutile si amintesc din nou ce a spus Alexandru Paleologu prin 1990 despre clasa politica ce a condus si conduce Romania dupa '89. "Vor fi cea mai rusinoasa pata din istoria Romaniei". Asa sa le ajute Dumnezeu!

 =  raspuns
Paul Ionescu
[31.Jan.08 22:19]
Nu sunt cinic.
Sunt realist. Si mult mai putin fatarnic. Asa de pe margine, de pe un site literar se pot spune multe lucruri. Se poate lua atitudine. Se pot spune fraze sforaitoare. Ametitoare. Si toata lumea aplauda si infiereaza monstuoasa coalitie, ce nu vrea sa spuna adevarul.
Toata lumea se bate pentru un loc in fata: ia uite ce destept si inteligent sunt eu!
Si ce patriot!
Mama! Mama!

Acum ii spulber pe nemernici; ii fac praf si pulbere.
Dap.
E simplu din spatele tastaturii. E simplu sa spui: da ma solidarizez cu scriitorul Ion Zubascu, desi 90% din cei care au luat atitudine si s-au batut cu pumnul in piept, cat de mari anti-comunisti sunt ei si cat de mari luptatori pentru dreptate sunt ei, habar nu au cine este acest om.
Ce a scris.
Ce a publicat.
Cine e.

Ati vazut ca este scriitor si hop top gata hai sa facem o cheta.
Si daca era gunoier?
Va mai solidarizati?

Pun pariu ca Stefan Doru Dancus habar nu are ce a scris respectivul, dar sare, asa, din inertie, hai la lupta cea mare, sa facem, sa dregem.

Oameni buni, lasati discursurile sforaitoare.
Nici unul dintre voi nu este in stare sa lupte pentru o astfel de cauza.
Lasati fatarnicia. Sunt destui fatarnici in tara asta.
Lasati patriotismul de parda si cuvintele mari.

Daca sunteti asa de porniti mergeti si vizitati scriitorul acolo unde face el greva foamei. Solidarizati-va cu el si faceti si voi greva foamei.

 =  .
George Pașa
[31.Jan.08 22:28]
Chiar dacă încrederea noastră în aflarea adevărului s-a cam erodat din 1990 încoace, merită să credem în continuare în oricare gest menit a nu face uitate evenimentele dureroase ce ne-au readus libertatea. Cele trei deziderate sunt cu adevărat ale întregii societăți civile, dincolo de mărunte interese. Sunt solidar cu acțiunea scriitorului Ion Zubașcu,

 =  sateliti...
ioana matei
[31.Jan.08 22:42]
iertat-ma, eu nu inteleg acest gen de solidaritate...fac plecaciuni in fata domnului Zubascu!... dar, oare de ce nu fac toti cei ce, chipurile, solidarizeaza cu dansul, greva foamei?...asta e o mare nedumerire pentru mine...

 =  domnule Paul Ionescu,
Dana Banu
[31.Jan.08 22:40]
din păcate sunteți în necunoștință de cauză, evident nu ați citit cu atenție apelul și nu ați accesat link-urile

și eu și Ștefan Doru Dăncuș suntem semnatari ai "Apelului pentru Adevăr"

vă înțeleg oarecum, sincer, nu mi-aș dori să fiu în locul dumneavoastră în acest moment...


vă asigur că eu, Dana Banu, nu am niciun resentiment față de persoana și opiniile dumneavoastră pe care aveți desigur dreptul să vi le exprimați aici...chiar dacă nu înțeleg la ce întrebare "răspundeți"

PS: un sfat dezinteresat, dacă îmi permiteți....nu puneți pariul, l-ați pierdut deja

cam atât, sper ca Dăncuș care e mult mai temperamental decât mine să nu vă răspundă aici...eu sper doar, nu bag mâna în foc...

 =  despre noi..
dan herciu
[31.Jan.08 22:41]
se vehiculează foarte mult formula de a crede (sau nu ) în gesturi inutile și cred că e o abordare falsă..gesturile de genul ăsta făcute de această comunitate (cum e ea, bună, rea) și nu numai, nu au cum să fie inutile..poate doar privind din punct de vedere al soluției imediate …dar cred ca pe acest site sunt suficienți vizitatori (de genul observator) care ne citesc și poate (chiar vreau să cred asta ) se reușeste o anumită schimbare de mentalitate…plecând de la primul comentariu, cel al lui Paul Ionescu, scris probabil într-un moment e teribilism, comentariile ulterioare au arătat faptul că lumea dorește să solidarizeze cu o idee pentru care ,totuși au murit atâția oameni…eu zic că ar trebui să fim mai curajoși și chiar să credem în gesturile noastre fiindcă se pare că “ceilalți”exact pe asta se bazează: “lasă-i în pace că sunt sceptici..și le trece"
ps..chiar inainte de a posta aceste randuri am citi ultimul comm al lui paul ionescu…nu cred ca are nevoie de un raspuns..omul si-a facut o autocaracterizare…
cu bine!

 =  Care adevăr?!
adriana barceanu
[31.Jan.08 22:46]
De ce greva foamei? Dacă ar afla amărâții ăia din mai știu eu ce țară din „lumea a treia” că există unii în România care au ce mânca dar nu vor.... când acolo se moare de foame, nu de ambiție.
Așa a fost românul neputincios, umil, și când se plictisea mai făcea o greva foamei, își mai dădea foc în fața primăriei... protesta cică. Eu mă întreb ce au făcut 18 ani ? răspund tot eu. Nimic. Pentru nimicul ăla unii au plecat din țară și alții fac greva foamei. E trist când vezi cât de mici și neputincioși suntem. E trist să vezi cum se publică și aici pe site solidarități inutile doar ca să ne băgăm în seamă.
Mi-ar fi milă de oamenii ăia care se luptă pentru adevăr, numai că adevărul e atât de grav încât poate să facă greva foamei jumate de românie și tot nu o să se afle. Apropo- cam jumate de românie face greva foamei că n-are încotro!!!!
Sau și asta se uită.



 =  revin
Liviu Nanu
[31.Jan.08 22:59]
Cred că nu m-am făcut înțeles. Am toată stima pentru cei care luptă pentru o cauză, dar am vrut să atrag atenția că uneori există și alte interese, bine camuflate. Nici nu aveți idee cine (și cîți) ar putea profita de pe urma luptei unor idealiști. Pe de altă parte, greva foamei a început să se demonetizeze la noi, prea mulți apelează la această formă de protest, pentru te miri ce. Cred că adevărații revoluționari ar trebui să găsească alte mijloace. Chiar cu arma în mînă (arma cuvîntului, să nu se creadă altceva și să mi se facă vreun proces de intenție). Dacă lupta lor va reuși, veți avea surpriza să apară după colț cu totul alți "beneficiari".

 =  n-am putut sa ma abtin!
yussuf khalid
[01.Feb.08 04:48]
1. care este relevanta existentei unui comunicat de presa care se refera la o problema politica, cel mult sociala pe un site cultural? ori eu nu inteleg care-i treaba cu literatura ori ne-am intors cu vreo 300 de ani in urma?
2. ce se va intampla daca (si in mod sigur asa vor sta lucrurile) guvernul si parlamentul nu vor lua nicio masura? grevistii vor muri de foame?
3. de ce toti anticomunistii sufera de un dogmatism aberant in corectitudinea lor politica? de ce initiatorii acestei solidarizari sunt atat de agresivi in limbaj? unul dintre rosturile revolutiei pe care o divinizeaza n-a fost acela ca eu sa pot sa nu fiu de acord? de toti care sunt impotriva acestui manifest sunt considerati niste oameni de nimic?
4. n-as vrea sa mai aud replici de genu': "tu aveai doar 5 ani, nu sti ce s-a intamplat atunci!nu poti intelege!!!" serios? pai daca domnia ta intelege, de ce mai ceri "aflarea adevarului"?
5. m-am saturat sa aud ca la revolutie nu stiu cine a murit pentru mine, pentru noi. n-s fost asa. oamenii aceia s-au dus acolo sa le fie LOR mai bine. sa scape EI de Ceusescu.
5. iar daca s-a intamplat asa cum spun eu, de ce vor revolutionarii nu stiu cate drepturi?
6. vad ca au semnat petitia foarte multi oameni de cultura. n-or fi printre ei si Balaceanu-Stolnici, Manolescu, Florin Mihailescu, Marin Mincu,Gheorghe Grigurcu, Paunescu, Vadim etc. etc.? (pentru cine nu intelege, sa le citeasca volumele din anii '50-'70)
7. daca tot suntem atat de interesati de "Aflarea adevărului despre crimele istoriei recente a României" propun sa cercetam si cine e vinovat de moartea fara proces a sotilor Ceausescu. (spun unii: proces sumar. da, singurul proces din istoria Terrei in care avocatul apararii cere condamnarea la moarte).
sa-l acuzam si pe Mihai I de inalta tradare pentru ca a fugit de comunisti cu trenuri cu aur si valuta. (nu la fel de numeroase ca cele ale lui Carol II, dar suficiente).
8. eu cunosc peste 5 milioane de somalezi care fac greva foamei de vreo 48 de ani. n-ar trebui sa ne solidarizam? sau nu e la moda?
9. vad ca lipseste de aici dar este intr-unul din linkuri cererea de a se introduce votul uninomonal anexata acestui apel la aflarea adevarului. asta ce legatura are cu revolutia? cand scria cineva mai devreme ca e vorba de o dezinformare sareati in sus. nu, nu e dezinformare, sunt de acord. dar si-a inceput Basescu_campania electorala alaturi de pleiada lui de intelectuali? sa-i asteptam si pe plesu si pe liiceanu sa semneze?
Credeti ca exagerez? initiatorul apeluli pentru adevar este Sorin Iliesiu,vicepresedinte-Alianta Civica. si ce daca? cititi lista senatului acestei asociatii si o sa gasiti toti basescienii. dc vizitati siteul veti vedea ca sunt parteneri ai Caliției Române pentru o Guvernare Curată
(fosta Coaliție pentru un Parlament Curat). si ce se gaseste pe site-ul acesteia? un apel impotriva numirii monicai nicolau la Justitie. ati facut legatura?
inca nu? atunci mai spun. care a fost tema preferata a lui Basescu in campania electorala? e simplu. anticomunismul.
10. in concluzie, adorati martirii (si nu le mai spuneti eroi) in soapta. uneori, chiar si cu intentii bune, intrati intr-un joc pe care nu-l controlati. e jocul lor. politic. reveniti la jocurile voastre literare, si lasati-i!
nu acuz, dar e posibil sa fiti manipulati, si fara sa vreti, sa-i manipulati pe altii.
11. nici macar zubascu si nici nimeni altcineva nu-mi poate spune mie ca motivele pentru care au intrat revolutionarii in greva sunt deziderate "ale întregii societați civile." societatea civila nu e fostul PCR incat sa incapem toti acolo. fiecare alege. unei pozitii te poti afilia, dar ea nu e niciodata un deziderat decat pentru totalitari. iar aceast apel nu ne arata decat ca mentalitatea anticomunistilor va fi comunista pana la moartea lor. cultura, educatia, lumea in care au trait acesti "batranei simpatici" nu le va permite sa-si schimbe niciodata mentalitatea.

cand se va schimba ceva in tara asta? cund n-o sa mai credem ca suferinta e calea spre succes si cand toti, dar absolut toti cei care au participat la revolutie vor fi morti. cand toti, absolut toti cei nascuti si crescuti inainte de 1989 vor fi morti. numai si numai atunci. cand revolutia va fi un simbol, iar noi lucizi.
asa ca propun greva foamei pentru somalezi, momentan.
chiar daca nu sunt oameni de cultura. sau, mai stii cu vreun african simpatic mai castiga premiul nobel doar pentru ca e o minoritate culturala.
daca ma gandesc mai bine, la dracu' si cu somalezii!!!

 =  nea Yussuf
mardale stefan
[01.Feb.08 08:39]
Nea Yussuf, eu de pe acest site am aflat de aceasta actiune. N-ar fi fost normal sa aflu din emisiunile de stiri? De ce tac astea? Ale cui sunt mai toate posturile de televiziune si ziare?
Si nu e vorba de anti-comunism in demersurile de mai sus. E vorba de normalitate. E normal ca procesele pomenite sa dureze atatia ani? Eu nu cred ca-i normal, dupa cum nu e normal sa amesteci somalezii lu' matale? Sper sa stii ce inseamna matale.

 =  Dancus
Stefan Doru Dancus
[01.Feb.08 10:19]
"Pun pariu ca Stefan Doru Dancus habar nu are ce a scris respectivul, dar sare, asa, din inertie, hai la lupta cea mare, sa facem, sa dregem.", spune Paul Ionescu. Domnule, un site titerar nu e o agentie de pariuri. Daca vrei sa afli mai multe despre mine si Ion Zubascu, du-te azi, 1 februarie 2008, cu Dana Banu la Palatul Copiilor.
Comunicatul a fost postat pe site datorita faptului ca un scriitor a intrat in greva foamei, nu pentru ca unii scriitori de pe agonia aproba gestul revolutionarilor. Pentru actiunea lui Iliesiu s-au folosit alte cai mediatice.
In alta ordine de idei, daca doresti sa te solidarizezi cu gunoierii, nu te opreste nimeni.

Acelasi lucru e valabil si pentru Yussuf Khalid, care doreste sa tina cu echipa somaleza. In ceea ce priveste solidarizarea unora dintre noi cu gestul lui Ion Zubascu - e unul din putinele drepturi reale castigate dupa '89. Iti garantez ca pe lista de semnaturi nu se afla Vadim sau Paunescu iar a te solidariza cu un scriitor care face greva foamei nu inseamna ca esti manipulat. Din contra, te raliezi ideii acestuia daca rezonezi sufleteste - daca nu, pace buna.
"m-am saturat sa aud ca la revolutie nu stiu cine a murit pentru mine, pentru noi. n-s fost asa. oamenii aceia s-au dus acolo sa le fie LOR mai bine. sa scape EI de Ceusescu." - cine sa scape? Care EI? Poti fi mai explicit?
Dancus


 =  dancus,
yussuf khalid
[01.Feb.08 16:29]
Dancus,

eu nu doresc sa tin cu nimeni. dupa cum se poate observa, la sfarsit spun sa-i lasam si pe ei in pacea domnului.
solidarizarea cu un scriitor care face greva foamei nu e un lucru rau, dimpotriva. orice am care face cu adevarat greva foamei se afla intr-o situatie disperata ce nu ar trebui sa existe. sunt de acord cu asta.
bineinteles ca dreptul de a te asocia unui grup e constitutional si normal. dar si dreptul la opinie e una dintre calitatile democratiei si eu mi l-am exercitat aici.

dovada ca acest comentariu al meu a delimitat pt prima oara protestul grevei lui Ion Zubascu de actiunea lui Iliesu. iar asta e un lucru f.important. probabil ca si dumneavoastra v-ati dat seama ca unele dintre obiectiile mele sunt corecte. am dreptate?

ma refer la ei, cei care au participat,la revolutionari. s-au gandit in primul rand la ei, nu la generatiile viitoare. astea sunt sforaieli politice. bineinteles ca gestul lor poate fi considerat un act de martiriu, dar nu de eroism. de ce? primul e in interes personal si pt niste idei absolute care apartin fiintei tale intime (Dumnezeu, Adevarul, Libertatea etc.). eroismul se presupune a fi facut pt generatiile viitoare, e un act de umanism. ori eu nu cred ca asa s-a intamplat. dovada? cei de acolo erau tinerii, cu spirit de initiativa, cei care se gandeau, in mod firesc, la viitorul lor.
nu parintii care s-au gandit la copii au iesit in strada. ci tineri care s-au gandit la viitorul lor. sunt suficient de explicit?
nu cer altceva decat sa desacralizam si sa demitizam orice, inclusiv revolutia. doar asa putem fi lucizi.

mardale stefan,
da, e normal ca procesele sa dureze oricat. nu e vorba de o crima ci despre un proces de constiinta al istorie. stii cumva cat au durat procesele intentate de victimele holocaustului? iti spun eu, dureaza si azi.
cat despre normalitate, ea nu se poate nici impune si nici recunoaste pe considerentul ca e doar o conventie, mai exact o medie aritmetica intre ceea ce considera oamenii ca este corect si ceea ce se intampla. apropos, stiti ca pentru un palestinian e absolut normal sa se arunce in aer pentru a-si apara tara?
si, nu n-ar fi fost normal sa afli asta din ziare si emisiuni tv. de ce? televiziunea nu educa, ea nu este un instrument al dreptatii ci o forma de distractie in care oamenilor li se ofera subiecte false pentru a-i tine departe de cele reale. si e bine ca e asa. doar comunismul spunea ca nu-i nicio problema sa fim condusi de inculti, ignoranti, cretini.
dc va interesa subiectul in mod real, ati fi aflat.

cat despre faza cu matale... ma dezgusta atacurile vadimiene formulate in lipsa unor argumente.
din pacate, atunci cand un asemenea articol apare pe un site, este posibil ca el sa fie compromis mai degraba de interventiile unor oameni ca dvs decat de contraargumentele si ironismul mea.
iar asta e trist!

 =  gresesti, yussuf
florin caragiu
[01.Feb.08 16:50]
nu se poate face o delimitare stricta intre pentru sine si pentru ceilalti, eu am fost in piata si nu erau numai tineri in primul rand, erau si oameni cu familie care stiau ca risca sa le devina orfani copiii, apoi in fata tancului Zussuf, in fata pustii si gloantelor, cand vezi capul cuiva sfaramat langa tine, de ce ma rog ai mai sta acolo pentru tine? parerea mea e ca demitizarea insasi se cere demitizata, daca e sa mergi pana la capat. bafta.

 =  erata
florin caragiu
[01.Feb.08 16:51]
Yussuf, scuza ca aveam tastatura pe romana si am apasat gresit z in loc de y

 =  florin,
yussuf khalid
[01.Feb.08 17:04]
si demitizarea se cere demitizata, cred ca ai dreptate.
nu am spus ca eu sunt purtatorul de cuvant al Adevarului. era o ipoteza de lucru
suntem un popor ciudat. revolutie a fost in toata europa de este. numai noi ne-am sfaramat capul unii altora. poti judeca asta? ar trebui sa judecam un intreg popor.

si la mineriada? nu doar minerii au batut studenti, nu doar ei au fost aberanti. si muncitorii din fabrici si uzine ii sustineau. si muierile de la apaca.
un razboi civil. asta a fost si revolutia. nu toti romanii au fost anticomunsti in '89.

nu stiu de ce ai ramane acolo cand vezi capul cuiva sfaramat langa rine. nu stiu. dar nu cred ca trebuie sa ramai neaparat pt ca te gandesti la ceilalti, la binele intregii lumii. raman la impresia ca asta e, totusi, doar un mit.

 =  Yussuf?
Stefan Doru Dancus
[01.Feb.08 18:27]
Yussuf,
nu stiu care din obiectiile tale pot fi considerate corecte. Pot fi toate corecte, din punctul tau de vedere. Ei, aici intervine dreptul la opinie, pe care l-ai si mentionat si care, dupa parerea mea, e intangibil. Esti un om separat de opinia maselor. Ai sesizat corect faptul ca am sarit in apararea lui I. Zubascu, nu a revolutionarilor. Dar Zubascu a sarit in sprijinul lor si eu, care il cunosc de vreo 25 de ani, n-am putut sta decat langa el, pentru ca el crede in ceea ce face. Odata cu asta, am primit si eu o palma ce m-a trezit la realitate: oare numai pentru afacerile mele au murit oamenii aceia in '89? Uitasem ca inainte de asta eu insumi mi-am petrecut vreo 8 luni din viata intr-o mina pentru ca am avut curajul sa strig in gura mare, intr-un Bucuresti in care intrai numai cu "buletin": de ce se inchid restaurantele la ora 22? Ce stiam eu atunci? Aveam 21 de ani. Daca pentru atata am fost trimis la Motru - cei care reliefau adevaruri mai grave ce-au patit? Mi-e groaza sa ma gandesc, dupa ce am citit marturiile celor ce-au scapat din inchisori.
Brusc, mi-am dat seama, dupa atata vreme in care mi-am vazut de ale mele, ca optiunea celor de la Palatul Copiilor e cea corecta, nu pozitia mea, care devenisem, ca multi altii, sceptic si blazat. Nu mai avem nici un pic de credinta in adevar, Yussuf? Am devenit zombi?
Sa ai pace,
Dancus

 =  Cuvant si Chip
Ioan-Mircea Popovici
[01.Feb.08 20:32]
1. Nu doresc sa zic simplu: da, domnule, solidarizez. Nici sa spun lucruri grave despre cei care nu solidarizeaza. Doresc insa sa zic ca ne-am molesit, ca-n vremea dictaturii rosii. Sa fie oare semnul altei dictaturi? Si dupa ce trece, sa ne trezim iarasi amestecati cu totii intr-o complicitate cu o tacere vinovata?

2. Intelectualii solidarizeaza greu, deloc sau foarte palid. Aceasta se vede si din modul cum a raspuns unul din comentatori, care a declarat in mod cinic ca nu solidarizeaza. Parelniciile in locul argumentelor, pe fondul ignorantei si-n nota infatuarii: „Apoi, toată lumea știe că nu a fost o revoluție. Și nici revoluționari. Așa că de ce să mă solidarizez cu ei? Aș dovedi o crasă necunoaștere a politicii românești din ultimile două decenii”. Poate as exagera daca-n astfel de abordari as vedea virusarea constiintelor, urme de rinocerizare. (poate ultimele)

3. Pe acest site au mai fost ocazii de solidarizare. De cele mai multe ori apatia tragea mai greu in balanta decat un semn, macar de simpatie, daca nu de implicarea in ecoul fara de care un gest eroic poate fi taxat un gest anormal. Iata un alt exemplu de semnal de risipire a celor bune, lasand astfel loc spre masificarea istoriei si spre macularea constiintelor

http://www.poezie.ro/index.php/personals/1765167/Copii,%20scrie%FEi%20istoria%20p%E3rin%FEilor%20vostri%20pe%20o%20pagin%E3%20curat%E3

4. cand incepusem sa intru-n intamplarile scrisului, întalnisem un calugar. Ca sa nu-i las motiv de mandrie, ori framantari desarte, i-am spus: Parintele Isihie. Parintele a trecut la cele vesnice, dar spiritul lui este viu. Din prima intalnire i-am spus ca primul pas pe care-l doresc este cel al reabilitarii Cuvantului si-al Chipului. La urmatoarea intalnire, undeva langa butoiul de carti al Parintelui, la stupina, dialogul nostru s-a numit: Omul, Chip al Sacrului. Poate ca despre asa ceva este vorba in demersul revolutionarilor: o reabilitare a Cuvantului si-a Chipului...


 =  punctul 2
Liviu Nanu
[01.Feb.08 21:12]
punctul 2 din Protestul greviștilor sună așa: "eliminarea din randul revolutionarilor a celor implicati in represiunea revolutiei anticomuniste din decembrie 1989". De acord. Am o întrebare: există undeva o listă cu "revoluționari" care au fost implicați în represiune? Adică pseudo_revoluționari? sau contrarevoluționari mascați? Cine îi cunoaște? Aș fi curios să văd și eu o listă cu acești indivizi. Cum au ajuns ei să capete statut de revoluționari cu drepturile aferente? Cine le-a acordat drepturi și pe ce criterii? Dosarele lor sînt publice? Eu cred că undeva, la vîrf, adică acolo unde s-au emis acele certificate, e buba. La noi s-au cumpărat certificate cu 50.000 lei (anii '91-'92, dacă nu greșesc).

 =  Dancus
Stefan Doru Dancus
[02.Feb.08 12:03]
Frate Mircea, multam pentru luciditatea cu care vezi acest eveniment.
In ceea ce priveste interventia domnului Nanu: nu stiam ca atat au costat certificatele de revolutionar. Lista de care vorbiti nici nu trebuie scrisa, pentru ca un Dan Iosif, Adrian Nastase, Ion liescu, Hrebengiuc si altii figureaza deja in memoria noastra ca niste impostori de mare clasa. Pot fi asimilati mafiei italiene, ca doar de la Rîm ne tragem. Ceilalti profitori pe care noi nu-i cunoastem, deoarece sunt risipiti pe tot cuprinsul Romaniei, sunt, desigur, cunoscuti de catre revolutionarii aflati in greva, altfel de ce ar mai fi ales aceasta forma de protest?
Dupa o prima semnalare radio-tv-presa, acesta actiune a fost trecuta sub tacere. De aceea nu avem posibilitatea sa vedem o lista completa cu cei care s-au imbogatit pe seama revolutiei.Probabil ca aceasta lista circula sub forma de copie xerox si este data precum manifestele comuniste de pe vremuri, din mana in mana.
Multumim sitului Agonia pentru pozitia de exceptie pe care a avut-o, permitand publicarea acestui comunicat.

 =  ...
Dana Banu
[02.Feb.08 12:39]
nu cu mult timp în urmă Colegiului Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securității(CNSAS) i s-a luat practic atribuția de a deconspira fosta Securitate ca urmare a unei sesizări făcute la Curtea Constituțională de Dan Voiculescu(titularul unei decizii de colaborare cu fosta poliție politică sub numele de cod „Felix“)

mai poate fi spus ceva? nu... nu mai poate fi spus nimic...

 =  Strassbourg
Stefan Doru Dancus
[02.Feb.08 14:00]
Ultimele vesti: maine (duminica), va avea loc o manifestatie in Piata Universitatii. C.N.S.A.S. a intrat in greva. Peste douazeci de ONG-uri s-au raliat acestei actiuni. Luni, 4 februarie, Ion Zubascu impreuna cu o parte din grevistii foamei vor pleca la Strassbourg. Curtea Constitutionala a Drepturilor Omului va decide daca aceasta actiune a fost indreptatita ori nu. Vom afla cam pe joi sau vineri la revenirea lor in tara.


 =  ce am primit pe mail
laurentiu enache
[02.Feb.08 14:31]
PROTEST IMPOTRIVA RESTAURATIEI



In urma deciziei nr.51/2008 a Curtii Constitutionale prin care a declarat ca fiind neconstitutionale dispozitiile Legii 187/1999 privind accesul la propriul dosar si deconspirarea politiei politice comuniste, care produce o adevarata restauratie a regimului comunist, organizatiile semnatare solicita Guvernului, Parlamentului si Presedintelui Romaniei urmatoarele:



Initierea si adoptarea de urgenta a masurilor legale care sa permita continuarea mecanismului de deconspirare a Securitatii (politiei politice comuniste) si a colaboratorilor acesteia, precum si gestionarea arhivelor fostei Securitati. Organizatiile semnatare considera ca Decizia CCR submineaza principiile si fundamentele statului de drept si reprezinta o intoarcere la practicile regimului comunist.
Revocarea membrilor Curtii Constitutionale. Organizatiile semnatare sustin functionarea institutiilor democratice, inclusiv a institutiei Curtii Constitutionale, dar considera ca prin Decizia nr.51/2008 judecatorii CCR au actionat imoral, incompetent si impotriva institutiilor statului de drept. In motivarea Deciziei nr 51/2008, judecatorii CCR fac confuzii grave cu privire la fundamentele statului de drept.
Revocarea imediata a Avocatului poporului, care prin argumentele de sustinere a neconstitutionalita tii Legii 187/1999 nu a reprezentat interesele poporului, interzicand cetatenilor dreptul de a avea acces la propriul dosar. Avocatul poporului a sustinut in sedinta Curtii Constitutionale ca "exceptia de neconstitutionalita te este intemeiata, dispozitiile legale atacate continand un venin neconstitutional".


Totodata, organizatiile semnatare solicita membrilor CNSAS sa faca publice de urgenta informatiile pe care le au despre eventuala colaborare sau apartenenta a magistratilor, inclusiv a judecatorilor din CCR, la fosta Securitate.


Organizatiile semnatare au decis de asemenea organizarea unor actiuni de protest, in Piata Universitatii (zona fantanii din fata Facultatii de Arhitectura) , incepand din data de 3 februarie, orele 14.00, pana la rezolvarea acestor solicitari.

Semnatari:


Grupul pentru Dialog Social

Societatea Academica din Romania

Asociatia Pro Democratia

Alianta Civica

Academia Civica

Freedom House Romania

Institutul de Politici Publice

Fundatia Memorialul Durerii

Agentia de Monitorizare a Presei

Militia Spirituala

Societatea pentru Justitiei SoJust.ro

Societatea Timisoara

Fundatia "Gheorghe Ursu"

Centrul pentru Jurnalism Independent

Centrul Roman pentru Jurnalism de Investigatie

Asociatia Revolutionarilor fara Privilegii

Asociatia 21 Decembrie

Liga PRO EUROPA

Academia de Advocacy

Fundatia Soros Romania

Grupul pentru Reforma Universitara (Timisoara)

Fundatia a Treia Europa

Blocul National Sindical

 =  inca o parere
Paul Ionescu
[02.Feb.08 15:37]
Mai poate fi spus cate ceva
si anume:
vad ca aceasta greva a foamei nu are absolut nicio strategie.

Adica cum apare ceva nou (problema CNSAS & cazul Felix nu exista cand a inceput aceasta greva) ei se raliaza, se solidarizeaza
si la protestele CNSAS si la cele ale revolutionarilor si in curand o sa se ralieze si la greva SNCFR.

Parerea mea este ca ori sunt aiuriti, ori sunt manipulati.
In general, cand cineva face greva foamei, o face pentru a protesta intr-un caz punctual si nu general.
Daca mai dureaza acest protest o sa observam ca maine, de exemplu, mai apare o revendicare sa zicem "hai sa abolim taxa auto".

Deci acesti oameni ori sunt naivi, ori ne cred naivi pe noi.

Eu zic ca este o mare leapsa. O sa vedeti ca am dreptate.
E doar scandal de media, omul vrea audienta (ma refer la scriitorul Ion Zubascu - e pentru prima oara cand aud de el - probabil nu are prea multe vanzari la volumele publicate si prin aceasta actiune disperata vrea sa se "integreze si el in lumea buna, sa se zica pe viitor: domnilor a SEMNAT LISTA CELEBRUL SCRIITOR ZUBASCU, alaturi de CARTARESCU, PLESU, LIICEANU; dom'le e tare chestia daca a semnat chiar Zubascu) aceasta audienta se va contabiliza mai tarziu in volume vandute.

Ma mir ca atata lume baga botul.
Chiar ma mir.

pariu: in maximum 15,20 de zile nu o sa mai auzim nimic de "marea greva a foamei" - o sa fie ca si cum nu a fost.

 =  o intrebare pentru dana banu
Paul Ionescu
[02.Feb.08 16:08]
Cu ce bani se deplaseza scriitorul Ion Zubascu impreuna cu un grup de grevisti luni 4 februarie la Stasbourg?

Bani personali? Atunci este un altruist desavarsit. Un mecena.

Daca nu sunt bani personali, as dori sa stiu cine sponsorizeza acesta deplasare; avand in vedere ca un bilet de avion dus-intors luat de pe o zi pe alta este extrem de scump: cam 1200 euro de persoana, cazarea in Strasbourg este in jur de 90 euro pe zi de persoana iar trei mese pe zi tot in Strasbourg fac cam 150 euro.

Total: 2.160 euro / persoana
daca sunt 10 grevisti inclusiv scriitorul = 21.160 euro

Cine plateste aceasta distractie?

Fac ei greva foamei si la Strasbourg? Daca da iese mai ieftin, dar tot scump este.

 =  nu prea au ce face romanii, asa e
Fluerașu Petre
[02.Feb.08 16:33]
unii muncesc, realizeaza ceva, au proiecte de viitor, incearca sa schimbe realitatea, iar altii fac greva foamei. Chiar imi doresc sincer sa nu le dea nimeni nimic, sa vedem ce vor face. Ca greva foamei la infinit nu se poate face. Sa vedem daca or sa renunte si o sa manance sau or sa mearga pana la capat, ca niste adevarati martiri. ;) choices, choices

Cat despre CNSAS - salut evenimentul! Fantastic de bine, macar scapam pentru o vreme de mania dosarelor - cine a fost, cine nu a fost, de parca conteaza. Nu prea au ce face romanii, stiu.

petre

 =  petre
Paul Ionescu
[02.Feb.08 17:27]
Nu asa Petre.
Acum ai exact discursul lui Dan Voiculescu, zis si felix - ai in discursul tau acel miros de cazarma a ministerului de interne - mirosi a baiat de colonel de securitate Petre; si nu e bine.

Problemele sunt reale. Desconspirarea securitatii chiar este un proces de purificare prin care trebuie sa treaca acesta tara.
(Si Germania nazista a trecut printr-un proces de de-nazificare.)
Desi este prea tarziu.
Acest demers trebuia facut in anii '90, odata cu Germania de Est, cu Polonia, cu Ungaria.
Numai ca pe vremea aia securistii inca nu devenisera milionari. trebuiau ajutati sa devina milionari. Sa puna mana pe puterea economica.
Acum degeaba se mai face. Dar tot este bine sa se faca deoarece uite ies la iveala oameni ca tine si stim si noi cu cine avem de-a face.

 =  fluerasu
laurentiu enache
[02.Feb.08 16:47]
tu ori esti imbecil ori esti, spre stupoarea imbecililor, un che guevara al idiotilor !
si revin cu mentiunea ca sunt inteles gresit. cand spuneam ce spuneam mai sus vizam nepasarea cu care sunt privite astfel de evenimente nu de oameni ci de cei care ar trebui sa raspunda. nu imi sariti in cap fara sa intelegeti ce zic.

 =  adaugare
Fluerașu Petre
[02.Feb.08 16:56]
ionut, nu meriti sa-ti raspund.

fac insa o adaugare la ce am scris mai devreme:

oricum CNSAS-ul, din pacate, va fi repus in functie in cateva luni. Totusi, e bine ca scapam pentru o perioada de obsesia principala a romanului care nu a reusit si nu va reusi in viata - Securitatea!

petre

 =  timpuri
Stefan Doru Dancus
[03.Feb.08 13:41]
Pentru Paul Ionescu: cred mai nimerit ar fi sa-l intrebam chiar pe Zubascu. Noi nu stim cine plateste deplasarea la Strassbourg, stim doar ca vor merge cu autocarul. Oricum, urmarind ceea ce ai comentat aici, mi-am dat seama ca privesti lucrurile cu luciditatea anului 2008.
Pentru Petre Fluerasu: asa cum ti-am mai spus - aceste evenimente ne trezesc din amorteala. Cu totii vrem sa muncim, sa realizam ceva, dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne raportam numai la asta. Stii tu ce impozite plateste o firma "statului"? E usor sa stai in turnul de fildes, cata vreme imbogatitii revolutiei stau in palate. Iata o forma de desfrau social: nu ma mai intereseaza decat persoana mea. Ceea ce e echivalent cu a rasturna toata cultura de pana acum a lumii, inclusiv Biblia.
Pentru Laurentiu Enache: desigur, am inteles ceea ce voiai sa spui. N-am cum rastalmaci comentariile tale - stim ca "puterea" (ori surogatul asta intoxicant pe care il numim asa in Romania) asteapta, ca si unii din comentatorii de aici, ca protestul de care vorbim sa se incheie si sa fie uitat. Poate va fi asa. Cred, totusi, ca ne-am facut datoria de onoare de-a reaminti celor ce au citit comunicatul aici, de unde am plecat in '89, si asta in mare parte datorita scriitorului Ion Zubascu, pentru ca suntem suprasaturati de stirile referitoare la greve si revolutionari. Nadajduim ca aceasta actiune sa aiba cel putin ecoul pe care l-a avut comunicatul postat pe agonia.
In speranta unor timpuri mai curate,
Dancus

 =  Dirijabilul lui Mircea Cărtărescu
Camelian Propinatiu
[03.Feb.08 14:00]

Lipsesc de pe lista mitingului pentru continuarea deconspirării securiștilor și informatorilor tocmai uniunile de creație: a scriitorilor, a artiștilor plastici, a compozitorilor, a filozofilor etc.
De la bătălia pentru Punctul 8 al Proclamației de la Timișoara până în prezent nu s-a făcut nimic semnificativ în două direcții strategice care să pună Puterea în situația de a privi la Intelectual cu frică.
Mai întâi, luminarea poporului prin lexic inteligibil, carte ieftină, canal tv didactic, biblioteci județene și de cartier funcționale, explicarea motivelor asasinării mitului eminescian sau a batjocoririi lui Ștefan cel Mare, între Kosovo și Transnistria.
Mai apoi, reducerea decalajului de înfumurare dintre megaintelectuali și potențialul partid al cadrelor didactice, mai mare decât al conservatorilor și ale pseudonaționaliștilor de orice limbă, profa preuniversitară putând fi cel mai eficient mediator între înalta gândire și gloată.
Intelectualii fiind suspendați în dirijabilul levantin al lui Mircea Cărtărescu, vrerea cleptocrației nu e să desființeze CNSAS-ul ci doar să-l castreze, ceea ce nu m-aș mira s-o și facă, vorbitorii de la Piața Universității alegându-se, ca întotdeauna, doar cu beneficiul publicității, ceea ce e totuși un fel de câștig spiritual pentru Neamul Românesc.


 =  E ca la Caritas
Camelian Propinatiu
[03.Feb.08 14:45]


E ca la Caritas - cine își mai amintește de jocul piramidal la care primii de pe listă jumuleau naivii pe la Brașov și mai ales prin tricolorul Cluj.
A se verifica online cele de mai jos.
Mai toate știrile despre nobilul gest, cu care mă solidarizez deplin, al dlui Ion Zubașcu, au invariabil mențiunea, cu funcție publicitară în folosul a două personalități:
- Apelul pentru aflarea adevărului despre crimele din 1989 - 1990 a fost semnat de 140 de personalități, printre care Mircea Cărtărescu și Vladimir Tismăneanu. -
Strigător la cer fiind faptul că nici un revoluționar n-ar lăuda expedierea Revoluției în câteva pagini de către Comisia Tismăneanu sau persiflarea ei în Orbitor 3, unde este prezentată ca manipulare și artefact în primul rând al Securității, în conformitate cu paradigma manifestului capitulard - Imposibila Lustrație - lansat de dl Nicolae Manolescu, România literară, 8 ianuarie 2003.
Mai rău, cum publicistul Ion Zubașcu are milă de biata țară, nu-i arătați pagina 420 din același Orbitor 3, unde fiind demitizat adică batjocorit Soldatul Necunoscut, aflăm despre Ștefan cel Mare că "toți moldovenii de azi îi seamănă ca două picături de apă: pitici, peltici și degrabă vărsători de sânge nevinovat", pasaj de rasism curat, iar despre Mihai Viteazul, în condițiile în care elitele noastre au ratat unirea cu Basarabia după modelul german, trebuie să ne resemnăm că a "unit cele trei țări românești, cum mai târziu, în mod simbolic, istoricii au unit trei bucăți de hârtie ca să alcătuiască faimoasa lui frază-testament".


 =  putere
Stefan Doru Dancus
[03.Feb.08 19:45]
Camelian,
Poate ca uniunile de creatie sufera de aceasi apatie si acelasi cinism manifestat de unii comentatori de aici. In ceea ce-l priveste pe Cartarescu, a devenit ceea ce este acum prin eforturi proprii. De scrie bine sau rau - hotarasca cei in domeniu, cu N. Manolescu incepand.
Demitizarea istoriei tarii noastre nu se face dupa un scenariu: indivizi zburdalnici cred ca a lovi in Eminescu, Stefan cel Mare ori Mihai Viteazu - e un drept "democratic", "european", castigat cu sudoare si sange in '89. Daca traiesc si astia in tara asta, nu le putem opune streangul si pistolul, asa cum au facut comunistii cand au venit la putere; putem sa-i izolam.
Revin la ideea de la inceput: Ion Zubascu n-a intrat in greva foamei pentru un interes personal. E un exemplu - oricat ar carti lumea ca-si face publicitate astfel (de parca de publicitate duce lipsa acesta!).
Sa ai pace,
Dancus

 =  Dana Banu
Mahmoud Djamal
[03.Feb.08 20:34]
eu i-am trims un mail lui domnul Ion Zubascu inainte sa apara acest articol pe sit unde mi-am exprimat solidaritatea
pentru aflarea adevarului.
imi exprim solidaritatea inca o data si aici si-i multumesc public pe domnul Ion Zubascu pentru raspuns si reactia si Dmonului Stefan Doru Dancus.
Cu multa stima si respect colegei Dana Banu
Djamal

 =  oameni buni, nu fiți răi...
Dana Banu
[03.Feb.08 23:00]
astăzi, în piața universității, am avut încă o dată revelația faptului că atunci, în decembrie '89, când am ieșit în stradă(exact în același loc) alături de prietenii mei, știam ce spunem

spuneam: JOS COMUNISMUL!

vă asigur că nu m-am răzgândit între timp...sunt singura din grupul nostru de atunci care a rămas în țară...

în rest nu prea înțeleg ce e cu toate comentariile astea, puteți semna apelul sau nu...

vă salut cu același respect dintotdeauna pe toți cei care ați lăsat aici semne de lectură

.(punct)


 =  Erate
Mahmoud Djamal
[03.Feb.08 23:47]
erate

trimis domnului Ion Zubașcu, raspuns și reacție.




 =  .
Paul Ionescu
[04.Feb.08 00:04]
nu sunt rau dana
nici gand
poate prea acrit de toate "shmingulatiile" post-decembriste

exista o exista un pattern in toti acesti ani: in afara de Senior absolut toti m-au dezamagit
m-au dezamagit asa de rau incat nu mai cred pe nimeni - nu mai cred in nimeni

si-au batut joc in asa hal de credulitatea mea incat nu le mai acord circumstante atenuante

never

deci eu am reusit poate ce putina lume poate - din anul 2002 am renuntat complet la televizor - imi sortez stirile de pe internet filmele mi le aleg si in general prefer lectura unei carti bune - face cat 10 filme
restul?
mi se rupe
nu au decat sa isi dea duhul in piata universitatii sa faca inca 10 revolutii sa lupte pentru drepturile omului sa se imbogateasca sa saraceasca sa joace la bursa la loto sa priveasca manele emisiuni tampite sa parieze pe disperatii care fac greva foamei
mi se rupe

am creion hartie aparatul foto si un sac de voiaj - nici macar de internet nu am nevoie in ultima instanta / daca de maine se duce dracului internetul mi se rupe

tara asta nu are cum sa se faca bine
am avut si eu in trecut sperante ca poate cu timpul lumea se cultiva se cizeleaza are loc o dezvoltare macar asa ca in austria care este acum o tara linistita si pasnica frumoasa cu oameni asezati care nu se deranjeaza unul pe altul - nu e cazul / oamenii au decazut mai rau ( dpdv cultural ) decat erau in perioada regimului comunist

so concluzionez ca sa nu devin patetic - mi se rupe

 =  Imposibila lustrație în Andonia Felix
Camelian Propinatiu
[04.Feb.08 04:42]

Ștefan Doru,
le cam manipulezi! Am spus clar mai sus că mă solidarizez deplin cu Ion Zubașcu, și m-am plâns că pentru alții se face publicitate, tocmai pentru dnii Cărtărescu și Tismăneanu, niște sceptici în ce privește Revoluția!
Și nu m-am referit la CUM scrie candidatul Nobel cel mai bine plasat, ci la CE scrie el rău, contribuind la îndepărtarea poporului de intelectuali, încât la Fântâna Marian Munteanu n-au fost astăzi decât atitudinarii și băgătorii de seamă în exercițiul funcțiunii, nu și gloata.
Culmea este că, paradoxal, însuși eminentul critic Nicolae Manolescu a interpretat cu superficialitate Revoluția și, în consecință, nu se poate exprima credibil nici despre Orbitor 3, o carte care nu reconstituie, dar re-construiește postmodernist, adică în bășcălie, același eveniment!
Afirm că dl Manolescu n-a înțeles Revoluția, pentru că o confiscă de la popor și o donează Securității, cum rezultă din - Imposibila lustrație - , adevărat manifest capitulard, din care aflăm că, citez selectiv:
1. Spre deosebire de PCR, compus din oportuniști și condus de un dement și de o impostoare, securitatea are cadre bine pregătite, numai șefi de promoție, și e gata să preia puterea: întîi pe cea politică, apoi pe cea economică. Și să termine o dată cu ideologia comunistă și cu nomenklaturiștii care profită de pe urma ei.
2. La mitingul din 21 decembrie din Piața Palatului, au existat agenți de securitate infiltrați în mulțime care au pus, cum se spune, paie pe foc. În anumite instituții cei care, pe 22 decembrie, i-au împins pe salariați să meargă în Piața Palatului au fost tot securiști.
3. După aproape un deceniu și jumătate, nu mai am nici o îndoială că securitatea ne-a salvat de comunism, și a preluat apoi puterea politică și pe cea economică.
4. Din punct de vedere economic, cei mai mulți dintre acești oameni sînt capitaliști convinși și pariază fără ezitare pe economia de piață; din punct de vedere politic, ei n-au nimic contra pluralismului ori a democrației în măsura în care nu le lezează interesele materiale.
(Cf. http://www.romlit.ro/ Colectia România literară, 2003, 1/8.01)
Poate un intelectual informat să accepte acest manifest și cu programul dlui Ion Zubașcu să se solidarizeze?
Ne-a salvat Securitatea de comunism? Este capitalismul de șpagă și mafie o economie de piață? Are dreptate Ana Blandiana că e mai rău ca la Mineriadă, adică atunci când Adevărul aceluiași Sergiu Andon vedea bande de legionari în uniformă? Este democrație castrarea CNSAS-ului, sentimentul ăsta că s-a schimbat peste noapte numele țării în Andonia Felix?






Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0