Comentariile membrilor:

 =  :D
Cosmin Dragomir
[15.Mar.06 15:58]
ai omis cÂteva titluri: spre exemplu la Polirom, colecțai ego publicistică, Radu Pavel Gheo Dexul și Sexul, o carte încîntăoare de altfel, articole mustoase în maniera celui care a semnat printre altele și "romînii e deștepți". Vorbești de romanul romînesc pervers, dar îl uiți pe Miller care are parte de reeditări grafice excelente. Uiți de Băgăul ioanei bradea la editura Trei, și scrii despre ghiduri de gîndire editate de Curtea veche, editură care a început un program de lansări de excepție. poate merge pe mîna fracezilor care editînd un best-seller scot bani și pentru cîteva amărîte de cărți bune.
revenind la VIanu, și la puterea imagii decid: fontul mare, pagina aerisită, grafica de calitate superioaară, imaginile, pot face o carte vandabilă. iar dacă se vinde să nu considerăm că-i proastă pentru că s-ar putea să avem surprize.
Întotdeauna Cosmin DRagomir

 =  am o libertate, ce faceti cu ea
Ioana Petcu
[15.Mar.06 17:35]
cosmine, unde-i acel ceva de care e nevoie in toata miscarea asta care s-a numit "fracturista" si care-i inoportun asezata in "postmodernism" (poate si din faptul ca nu s-a definit bine tendinta in domeniul literaturii, in arhitectura spre exemplu, e mult mai clara notiunea). revenind: unde (suna a ubi sunt) gasim la toti autorii acestia, tensiunea de care are nevoie o opera pentru a deveni "de arta"? si baetica, si bradea, si ceilalti - se vind si atit. a fi controversat inseamna mai mult. introspectia lor, e un onanism intre litere, e o exibare care distruge tocmai placerea exibarii (in scris si nu doar acolo). am uitat unele nume, pentru ca "articolul" e doar un nucleu, dintr-un studiu ce va aparea in revista catedrei de literatura comparata de la facultatea de litere din iasi. astept pareri, in principiu, pro si contra (daca exista contra).

 =  experiment
Cosmin Dragomir
[16.Mar.06 11:17]
vezi că din păcate, nu toți pe care i-ai enumerat sunt fracturiști. Fracturismul, după cum bine știi, nu-i totuna cu douămiismul, iar fracturismul - o greșeală atît de deasă încît îmi este lene să o mai explic, nu înseamnă pornografie. Vezi, manifestul fracturist.
Postmodernismul, post-postmodernismul,sau transmodernismul (theodor codreanu) sunt încăpătoare. momentan, se experimentează, și încă cu simț de răspundere. Principalul lucru pe care li-l reproșez este lipsa unui personaj. majoritatea scriu la persoana I. Proza noastră parcă nu poate ieși din autoficțiune, ceea nu este normal. dar aici se văd clar diferențele d epromoții: Lucian Dan Teodorovici, DAn Lungu, Florin Lăzăreascu, menționez numai trei din grupul de la Iași scriu altfel, și scriu bine. Nici 69 a lui CHiva nu-i un roman prost, ca să nu mai vorbim de Băgău. de partea cealaltă a baricadei Al. Vakulovski cred că primul prozator din ciclul celor enumerați de tine, cu al său Pizdeț - de care am scris de rău, poate pe dendrept, merita un punct în plus ca descălicător de țară, sau Claudia Golea sunt sunt slabi. cel puțin Claudia este sub orice critică.
faptul că se vînd este de bine. se mișcă ceva în domeniul literar. însă trebuie să avem grijă ce lăsăm să rămînă și ce dăm uitării, pentru că, deși avem mult balast, o alchimie facilă, la îndemîna tuturor, ne poate transforma în cei care lasă moștenire succesorilor și cărți recomandate

 =  polemica, mai departe
Ioana Petcu
[16.Mar.06 12:08]
n-am spus ca scriu prost, cosmine, am afirmat in completare prin comentariul anterior, daor ca nu vor face decit a se vinde, insa nu vor ajunge la ceea ce e nici postmodernism, nici controversa. cred ca seva credita o vreme pe demersul acesta, apoi se va gasi o "re-formulare" si-i va nlocui, depinde de nenumarati factori. unora le lipseste cultura, si asta se vede, chiar daca au talent. nu cred ca-i de ajuns ca o carte sa fie recomandata, poti fi platit sa recomenzi o carte (mi s-a intimplat, si-am refuzat). e nevoie sa fie public sincer. explica-mi poate eu nu am gasit: care-i meritul unei fetite care ne povesteste vacanta la tara la bunici in limbaj underground? nu e oare tocmai dorinta de a ne arata puterea pe care o exercita "a arata" cit mai clar, mai explicit...
p.s.: n-am spus pornografie: ai gasit cuvintul asta in textul meu? inca mai stiu sa fac diferenta.
cu drag, intru provocari (ca asa se poarta)

 =  la pornografie
Cosmin Dragomir
[16.Mar.06 16:57]
mă referisem la o majoritate, nu la tine, care face această confuzie. însă, cred că nu e timpul unor asemenea speculații. ce va rămîne, istoria va decide, deși, redundant, spun că istoria este făcută tot de noi. nu putem profeți...nu avem voie (am înțeles că domnul manolescu lucrează la o carte despre canonul literar actual...mi se pare o idioțenie..încă s-a contuart. sunt doar schițe și va trece mult timp pînă ne vom lămuri)să conchidem acum. Și de ce neapărat postmodernism?...Dan C Mihăilescu spunea că vede literatura tînără actuală încadrată la neoimagism spre exemplu. Nu cred că trebuie să-i catalogăm la cald, deși textele teoretice acum apar. Și eu accept polemicile cu plăcere

 =  la postmodernism
Ioana Petcu
[16.Mar.06 20:33]
apropo de "normarea" literaturii, dupa manolescu. sigur ca nu-i o initiativa corecta. si-mi da senzatia de cenzura, cenzura care insa ar trebui sa existe in romania asa cum s-a dezvoltat ea in portugalia si care are proiecte foarte bune. am criticat incadrarea la postmodernism, pentru ca am citit vreo doua recenzii la ionut chiva (chiar pe coperta, daca nu ma insel, este "lipita eticheta". neoimagism mi se pare mai potrivit, din perspectiva ca istoria literaturii e formata in fapt din imaginare colective - si-am putea o alta discutie deschide aici (poate intr-o alta polemica). ceea ce-i distractiv cosmine, e ca doar noi am polemizat pe aici. surid

 =  nu e distractiv
Cosmin Dragomir
[17.Mar.06 10:55]
deși i-am prins sensul malițios al sintagmei. Uite că la portughezisme nu mă pricep, adică sunt chiar pe de lături pentru habar nu am ce s-a întîmplat pe acolo, aștept să-mi explici. acum referitor la cenzură nu știu pe ce să mă concentrez: dacă audci vorba de scandalul Goma stoiciu Manolescu sau vorbești de o tendință în general. singura cenzură la care ader este una valorică, și trebuie să ne-o asumăm. fiind subiectivi cu noi înșine și egoiști pe deasupra, de promovăm propria valoare (sic!). așadar fiecare are un etalon, și dacă o carte apare pe piață înseamnă că e a fost aprobată de forul interior. Oricum stăm rău la autocritică.
POstmodernismul parcă nu trebuie redus totuși la definiții dexiste. deși probabil că ține deja de trecutul literaturii, încă are apetit pentru încorporarea unor noi genuri. Oricum cred că istoria va găsi un termen gregar de punere pe căprării a acestei etape. referitor la a doua polimică, cred, că istoria e formată din imagini coelctive, nu-i așa doar trăim evul mentalităților colective, și imaginare. oricum cred că imagini ai vrut să scrii dar, graba de care dau și eu dovadă, vezi zecile de greșeli de typos.
Nu fii supărată de o polemică numai în doi, e mai grav să vorbești de unul singur. în plus, zecile de texte postate zilnic ne împiedică să ne aplecăm cu profunzime asupra unora. așa că textul tău, deși recomandat, a trecut peste vigilența unor comentatori titrați:D
apropo: [email protected], ID e la fel. poate vorbim și de o colaborare la Oglinda Literară. o să lipsesc vreo săptămînă de acasă, așa că că o să ajug la internet (în cafe-uri)sporadic. continuăm săptămîna viitoare
toate cele bune, Întodeauna Cosmin Dragomir

 =  nu malitie, putina ironie, insa
Ioana Petcu
[17.Mar.06 12:48]
care nu-i acelasi lucru (asta daca-si mai arunca cineva ochisorii pe aici, ca distata-i fina intre cele doua figuri de gindire). bon - depsre cenzura in portugalia, s-a nascut in acelasi timp cu cea din romania - al doilea razboi mondial, dupa -, si celelalte tari din blocul comunist. doar ca daca noi am desfiintat-o, la ei a ramas sub forma de organizatie culturala care demareaza o serie de proiecte de gen, si totodata trece printr-un "filtru" texte, spectacole etc. dar, cosmine, si america are cenzura, stim bine asta. despre asumarea valorii, greu de spus in societatea noastra, si-o alta tema mare de discutie - ceea ce ti se da, te transforma, si-atunci cum mai vorbim de-o asumare pura? ramine o paranteza deschisa asta. studiez destul de aprofundat postmodernismul, pentru a spune ca are trasaturi distinctive, nu neaparat dexiste, nu la asta m-am referit, dar ca orice tendinta, caracteristici, linii - a se citi vattimo, soviany, lefter, cartarescu (cu ghilimelele de rigoare - surid) si-o alta groaza de teoreticieni. keep in touch.

 =  și nu numai
Cosmin Dragomir
[28.Mar.06 11:20]
să ne aducem aminte de seria 80 de la Paralela 45, mai ales antologia de texte teoretice întocmită de Crăciun, sau articolele lui Mușina. pentru că post modernismul la noi a început cam prin acea perioadă.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0