Comentariile membrilor:

 =  poezie si amenzi
Radu Herjeu
[07.Dec.05 16:50]
Stii ca nu ti-as fi scris daca nu mi s-ar fi parut absolut deosebita poezia. Si chiar cred ca ar trebui sa stea la acea categorie. In fiecare zi avem liber de la dzeu, in fiecare zi pierdem trenul sau, pur si simplu nu opreste, in drumul lui spre copilarie. Si, chiar daca vei composta, se vor trezi controlori care sa te amendeze. Ca respiri prea curat, de exemplu...

+ firescul in inconfundabila lui profunzume
ioana barac grigore
[08.Dec.05 00:38]
fiecare vers al acestui poem al nostalgiei este o poezie in sine. foarte frumos, cristian. suficient si complet.

 =  parere
Ionut Caragea
[09.Mar.07 16:55]
un text scurtut, simplu, pe intelesul tuturor, fara mari artificii, poate doar acea mumificare care iese din contextul piersicului, parului si caisului si ma duce anapoda in egypt. Si chiar daca are acest inconvenient si ma lasa un pic cu fraza neterminata, este placut.

 =  trenul spre copilărie
Florin Hulubei
[08.Dec.05 08:30]
îmi place textul. are nerv, construcția se susține și doza de ironie e suficientă pentru a face liricul să răzbată. finalul îmi place foarte mult.

 =  .
Alexandru Dan-Alexandru
[08.Dec.05 10:54]
text din cuvinte simple ce formeaza imagini complexe, metafore ce surprind interiorul, talent pentru desen in suflet, surprinzator, dar potrivit finalul poeziei.facand suma, tu sa intelegi ca textul tau a avut si are ecou in mine

 =  copilaria si popularitatea
virgil demian
[08.Dec.05 11:22]


"Am mai uitat cateva motive. Nu scriu despre "futaiuri colective", DESPRE COPILARIE (SUBLINIEREA MEA), despre imagini cu ninsori, despre senzatii, despre nimic din ceea ce ar putea sa rezoneze cu constientul fiecaruia. Toate astea dincolo de faptul ca nu reusesc sa scriu poezie cu adevarat"

am citat mai sus un raspuns al tau la poezia postata inaintea textului de fata.si cum am si subliniat spuneai ca nu scrii despre copilarie.ma uit la poezia de mai sus si vad ca trimite (printre altele) si la copilarie.opinia ta citata mai sus avea ca titlu "de ce nu sunt citit".
acum eu ma intreb daca ai inceput sa scrii (si)despre copilarie ca sa fii citit...evident ca nu (cel putin asa mi-am raspuns eu)
am vrut doar sa subliniez cat de repede ai trecut de la o opinie la alta si daca tot iti deschizi orizontul cand o sa scrii si despre celelalte subiecte din lista pe care ai enumerat-o (abia astept o poezie despre "futaiuri colective":))
cat despre poezia de mai spus am sa ma inscriu in oinia generala si am sa spun ca-i simpla

 =  nebunul are dezlegare la lacrimă
Corneliu Traian Atanasiu
[08.Dec.05 14:10]
Simt că am mai trecut prin pagina ta și îmi amintesc de reminiscențe soresciene. De data asta l-ai asimilat. E topit într-o pastă densă cu alte motive ce îți sînt intime. Îmi place ideea grimasei de la zăbală. Și caii zic "cheese"?

 =  si eu, m-as fi vandut bucuros
Jean Crina
[08.Dec.05 15:02]
misto text , Bravo ! imi aduce aminte de lirismul propriu, desi pe mine nu ma citeste nimeni, macar ma stiu fericita sa te citesc mai aproape de mine

 =  "Tutulol"
Cristian Munteanu
[09.Dec.05 16:29]
Ioana - Cineva îmi "reproșează" același lucru, că aproape fiecare vers al meu ar putea fi o poezie. Modest, cred că e adevărat :), dar nu am mijloacele necesare să creez o poezie în jurul unui vers. Îmi lipsește fuiorul.

Ionut - Ce ironie. Cineva care are drept pseudonim Snowdon King să creadă că e o poezie simpluță. Dar dincolo de asta, sper să fi ajuns la tine mesajul. Altfel bătuși drumul degeaba până în Egipet.

Florin - Ironia era esențial de observat. Pe undeva, mă iau peste picior și mă bucur că observași :)

Alexandru - Talent pentru desen ? Visez de multe ori tablouri, dar nu credeam că apetența pentru asta răzbate dintr-o poezie. Mă bucur pentru ecou.

Virgil - Pe lîngă faptul că ești vigilent, mai ai și capacitatea de a-ți da seama că poezia de mai sus e scrisă nu pentru a atrage atenția. Asta e bine. Ce stă scris mai sus nu e despre copilărie. Ea e doar un pretext pentru altceva. Pentru regret. Pentru a spune că e bine să conștientizăm la timp anumite etape ale vieții care nu mai pot fi retrăite. Ce păcat că, fiind simplu, nu reușiși să înțelegi.
Dacă mi-aș fi schimbat opinia repede, aș fi scris despre ceea ce aștepți tu cu înfrigurare, asta pentru că efectul ar fi fost mult mai sigur. Dacă opinia generală spune că-i simplă, încearcă să înțelegi ceva din cele anterioare.

Corneliu - Da, îmi aduc și eu aminte. Și de trecerea ta, și de influențele soresciene. Nu mă încântă prea mult că am amestecat borcanele, dar poate reușesc să păstrez ceva din modul său de a vedea lumea.

Crina - Mă bucur că ți-am dat prilej de bucurie. Îmi pare rău însă de celălalt lucru. Însă rețeta o știi :)

 =  erata
ioana barac grigore
[09.Dec.05 16:42]
asta este un fel de rasfat la tine, nu!? si asta e ok. cand faci o fapta buna trebuie sa fii rasfatat, ca sa ai motivatii pentru a o repeta.

erata era la necuvantul "profunzume"; altfel, imi place cum suna...

 =  cristian
Camelia Petre
[10.Dec.05 19:14]
ai o cursivitate a cuvintului si a ideii ceva de speriat! serios, mi-a placut mult, ca si dincolo, nu mai am nimic de adaugat, de completat...a fost o lectura foarte placuta!

 =  Camelia, Ioana
Cristian Munteanu
[12.Dec.05 16:01]
Ioana - Nu cunosc cinci cuvinte care sa ma surprinda mai bine :)

Camelia - Ma bucur ca ti-a placut. Cat priveste cursivitatea, mai degraba in zona ideii se aplica... :)

 =  simbolizare excesiva
Alex Ion
[17.Dec.05 22:22]
despre ce idee vorbim aici?
eu vad doua idei. una este legata de "moartea pomilor" un demers ecologist-melancolic si
alta e legata de "compostat" in "cursa spre copilarie".... deci platit ceva... ce? de ce? poezia ne spune doiar pentru ce (mumificarea care se numeste mancat miezul)
este o simbolizare fortata si o pierdere in cuvinte si personaje cliseu... nebunul care plange, tiganul care cumpara...
e greu de presupus ca poetica ta a trecut de Labis...

 =  cele doua idei ale lu' matale
Cristian Munteanu
[19.Dec.05 15:12]
Înainte de a răspunde comentariului tău mi+am permis să citesc poemele tale. Sigur că pentru a fi un critic bun nu trebuie să scrii nici măcar binișor. Și de asta mi+am zis să nu cad în capcana vanității și să privesc obiectiv mustrarea ta părintească. Carevasăzică...
Poate surprinzător pentru matale nu "au murit pomii". Au murit niște etape ale existenței mele, ilustrate prin capacitatea mea, și raportare totodată, de a ajunge la niște fructe. Dac[ vrei, la paradisiacul culeg fără să merit neapărat.
A doua idee descoperită de matale, cu trudă bănuiesc, este legată de uriașul regret de a nu fi stors cum trebuie fructele copilăriei. Nu e vorba despre plată, e vorba despre lăsarea între stații. Mă opresc aici, cu sentimentul că nu ar fi trebuit să încep. A, și clișeele nu există. Nebunul plânge când nu ar trebui, iar țiganul cumpără lemn în loc de fier... și Labiș îmi place. Mă întreb unde sunt poeziile matale pe scara de valori pe care o ai.

 =  v-as raspunde bucuros... cat despre clisee si idei...
Alex Ion
[19.Dec.05 19:44]
cu nu faceti decat sa imi dati dreptate atunci cand vorbesc despre simbolizare excesiva.
Cele doua idei de care va legati... s-ar putea sa aveti dreptate... sunt, mai degraba motive (evident literare).

cliseu nu este doar o florareasa oarba... chiar si o florareasa oarba care vinde pocnitori tot cliseu este... dar m-as insela cu placere

cat despre poezia mea, v-as raspunde bucuros in subsolul textelor mele.

 =  clișee
Cristian Munteanu
[20.Dec.05 18:48]
Cliseu, in primul rand, e o inlantuire de cuvinte care+ti suna tie a uzat. O florareasa oarba care vinde pocnitori pentru a nu se izbi de oamenii care le cumpara si pocnesc din ele o fi un cliseu pentru matale. Simbolizarea excesivă pare așa pentru că a trebuit sa+ti explic in mult mai multe cuvinte ce am vrut sa spun. de aceea incerc sa mentin versul curat, dar totusi incarcat de sensuri.
Cat priveste cvasi+invitatia matale, crezi ca are rost sa ne pierdem timpul?

 =  ar fi frumos dar nu e totul asa de relativ pe cat credeti
Alex Ion
[21.Dec.05 00:26]
"Cliseu, in primul rand, e o inlantuire de cuvinte care+ti suna tie a uzat." Cred ca glumiti... lucrurile nu sunt atat de ambigue oricat ne-am dori sau am gasi confortabil sa le consideram asa.. pur si simplu, un cluseu este un motiv obosit de excesiva utilizare...
In ceea ce priveste simbolizarea excesiva, nu are nici o legatura cu faptul ca dumneavoastra dati explicatii multe sau putine. Simbolul suporta si el cat poate... dar nu tine intotdeauna. Dar poate iarasi credeti ca sunteti scuzat daca nu stiti.
Cat despre invitatie, v-ati auto-invitat singur doua mesaje mai sus... dar nu va simtiti obligat... m-as simti prost sa va rapesc din timp, doar ca m-ati intrebat

 =  pure si simple
Cristian Munteanu
[22.Dec.05 16:59]
Oare de ce am stiu ca pentru matale lucrurile sunt "pur si simplu". Cat priveste presupusa mea ignoranta in privinta simbolizarii excesive, e in regula. Matale stii cum vine treaba si tot degeaba.
Nu m-am invitat nicaieri. Era o intrebare retorica cu o mica doza de ironie care, cu toata cultura matale ( sa presupunem asta), nu se detecteaza lesne. Sarbatori fericite!

 =  Sarbatori Fericite si comunicare
Alex Ion
[29.Dec.05 08:17]
"Matale"? sunteti la piata?
in sfarsit, fiecare e acolo unde vrea sa fie... chiar si ironic de nu se detecteaza... sau, sa spunem retoric? Aveti dreptate, nu conteaza... dar numai pentru dumneavoastra pentru ca din moment ce ati pus lucrurile de mai sus in spatiu public, pot sa comentez. Deci, pentru mine, cel putin, conteaza.
lucrurile nu sunt "pur si simplu" cred ca am spus ca un cliseu este cumva... bietul cliseu, in discutia de fata chiar se cerea definit. si asta am incercat sa fac. (acum sa nu imi spuneti ceva de paranteza pe care tocmai o cititi).
eu doar discutam... dar daca va tulbur cumparaturile de Craciun... nu ma bagati in seama... e cel mai potrivit mod de a scrie orbeste... sau mumificat...
Chiar, un vers poate sa fie entru dumneavoastra "le mâncam miezul ritualul meu de mumificare" va dati seama ca va lipseste un cuvant de legatura intre miez si ritual, nu? Poate asa ati vrut dar, nu asta era regula sintactica pe care o folositi in restul poemului.
cu respect


 =  matale
Cristian Munteanu
[03.Jan.06 16:53]
Nu sunt la piata. Doar ca m-am saturat de agresivitatea, uneori stupida, a unora care de abia reusesc sa lege un vers, aici nefiind cazul tau, desigur. Acel "matale" e o forma de rezistenta doar. Si nu face pe victima neinteleasa, atat vreme cat ma iei peste picior cu poetica mea care "nu a trecut de Labis". Cat priveste scrisul, m-as bucura sa invat cate ceva de la tine.
Cuvantul de legatura lipseste pentru ca am vrut sa nu se impiedice cititorul in el, mai ales ca e lesne de dedus. Ce pacat ca sintactica nu te face mai mult poet. Macar pe anul asta s-o lasam balta, ce zici?

 =  poate invers... eu sa invat...
Alex Ion
[03.Jan.06 18:43]
departe de mine sa cred ca aveti de invatat ceva de la mine. De-asta va si intreb, chiar daca formula mea e cateodata mai directa... pentru ca vreau sa inteleg cum va sustineti optiunile poetice evidente la nivelul textului. Iar Labis etc... credeam ca nu va simtiti jignit pentru ca mi s-a parut evident ca nu va concepeti discursul tinand cont de diferitele curente de dupa anii 60'. Si asta nu am cum sa spun ca este neaparat rau... dar sunt in continuare interesat de punctele pe care le-am atins mai sus in legatura cu poezia dumneavoastra.
cu multumiri

 =  de idei
Cristian Munteanu
[03.Jan.06 19:12]
Nu m-am simtit jignit, asa dupa cum ti-am spus intr-unul din comentariile mele anterioare. Dar nu sunt convins ca nu asta a fost intentia ta. Nu stiu nici daca "punctele" merita dezvoltate atata vreme cat nu rezonezi la ideile mele din poem. Si oricum, mai bine am face acest lucru pe mail.

 =  mail
Alex Ion
[03.Jan.06 22:28]
daca vi se pare mai potrivit, sigur... [email protected]




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0