Comentariile membrilor:

 =  o ultimă precizare înainte de lunga pauză
Ionut Caragea
[10.Jul.23 17:28]
Când am revenit pe site, mi s-a oferit nivelul 100 (fără ca eu să cer un nivel mare - ma multumeam si cu 50) pentru a-mi putea corecta textele recuperate. Atât Radu, cât și Liviu, pot confirma că nu am cerut niciodată un nivel mare și nu m-a interesat niciodata vreo funcție pe site. Ceea ce am spus vis-a-zis de acel nivel 120 si acele criterii literare este o parere personala, inspre binele site-ului, si nu inspre folosul meu. Nu ma intereseaza functiile si nivelele. Tot spre binele site-ului am respectat doleanta lui Leo Ancuta si l-am evitat, asa cum a cerut. Mai bine sa ne evitam reciproc decat sa mentinem o stare conflictuala. Acelasi lucru ar fi binevenit daca s-ar intampla si intre mine si tine plus Toșa. Am inteles care este parerea voastra despre textele mele, despre activitatea mea literara, nu mai este nevoie sa repetati acest lucru sub textele altora sau sub textele mele. Tosa, in 20 de ani de cand este pe site, nu mi-a apreciat nicun text, iar eu nu vreau sa-l conving pe el si nici pe tine, despre cum scriu eu, ce valoare au textele mele etc. Sincer sa fiu, nu ma intereseaza parerile voastre, eu am postat aici pentru acei cititori care rezoneaza cu textele mele. Si am descoperit, prin aprecierea textelor mele, ca exista cativa oameni carora le plac textele mele. Si sunt multumit cu atat. Tot pentru binele site-ului si pentru linistea comunitatii, v-am evitat, nu v-am raspuns la comentarii, pt ca nu-m plac conflictele si nu vreau sa le intretin. Ma si inraiesc, iar cand sunt rau, reactionez f dur. O latura de-a mea cu care nu ma mandresc si vreau sa o controlez. Asadar, intrebarea mea metafizica este: daca voi continua sa postez aici, veti avea bunul simt sa ma evitati si sa ignorati textele mele, astfel incat sa fie liniste si armonie pe site? Eu vreau sa postez pt cititorii mei si daca comentez, o voi face constructiv, calm, fara provocari de niciun fel, acolo unde voi gasi texte interesante. Voi ma lasati pe mine in pace, eu va las pe voi in pace, si cu asta basta. Sunteti capabili de asa ceva? Astept un raspuns ferm si barbatesc din partea voastra, a ta si a lui Tosa. Daca nu puteti, afla ca eu pot trai foarte bine si fara Agonia, chiar daca m-am format pe acest atelier, chiar daca mi-am facut multi prieteni pe aici si am amintiri foarte frumoase. Daca raspunsul vostru este fermn si ne vom evita de acum inainte, voi reveni dupa o scurta pauza. Daca nu, Adios.

 =  cumplicitate
Stanica Ilie Viorel
[10.Jul.23 18:32]
“metafizică”?
“capabili”?
“Adios”?

chiar pot să spun: a fost nevoie să mă documentez ca să aflu cine este Radu
(cu ceva vreme în urmă… am aflat că e fondator)

Liviu, cine este (cu scuze pt. ignoranță)? E și el fondator al site-ului?

mie, Stănică Ilie Viorel (prefer Tego) chiar nu-mi pasă cine, ce este!

scrie, omule!

dacă ai un text bun îl iau cu mine, acasă. nici nu vreau să știu cum te cheamă.

asta înseamnă un Atelier!

Rog grupul de editori să-mi ofere nivel 500, să le iau dividendele fondatorilor (impozitele le plătesc cei nivel de sub 100)

 =  După Gionuț Caragățat eu sunt numai un craniu!
Dragoș Vișan
[10.Jul.23 20:48]
Exact, Tego. Nu mai adaug nimic. Gionuț Caragățat plecase deja fiindcă se codise la nesfârșit să accepte o simplă interpretare a textului tău euristic. Complexitatea îl depășise, îi epuizase toată glagoarea.


El însuși a zis că pleacă definitiv. Și nu este un om de cuvânt. N-o să-mi epuizeze nicicând cuvintele mele dacă va sta să devină directorul băncii Agonia. El vrea să scrie pe cel mai înalt birou, din tavan:
"Birou Director General al tuturor generalilor financiari ai lumii, Ionuț Caragea, cel mai mare dintre poeți (restul poeților lumii... cu datorii la mine, aliniați-vă de jos, în cozi și lingeți-mi tălpile în final!").

Și am tăcut. Nu mai adaug nimic.

"Niște persoane de pe acest site nu mai există" sunt cuvintele lui Ionuț Caragea.

Nu s-a uscat încă sângele acestei afirmații dobitocești.

Adică eu, tu, Tego, Claudiu Toșa, ce i-am devenit dușmani pe Agonia, nu mai existăm pentru el.

De ce mai vorbim cu el, dacă ne-a făcut "morți"? Nici măcar n-a zis, fraierul IC, Gionuț Caragățat, că am fi "morți pentru el". Nu! Ne-a expediat direct pe tărâmul umbrelor.

M-am săturat de ipochimen. De fapt, nu-i chip să mai vorbesc cu el. Sunt spectrul Dragoș Vișan.

 =  dar, Dragoș
Stanica Ilie Viorel
[10.Jul.23 21:22]
nu pot lăsa așa ceva la acest nivel
JOSNIC

specific nouă, oamenilor.

înțeleg că ai studiat și teologia

TE ROG!
să îți ceri iertare.

Ionuț Caragea este și el om, de ce faci asta?


chiar sunt cel mai nătâng de pe aici, dar

mor de rușine văzând așa ceva.

eu, un MORT născut ca să se nască. plâng.

 =  Nu
Dragoș Vișan
[10.Jul.23 22:12]
Nu, Tego, să nu-mi devii melodramatic. Habar n-ai tu ce răzbunare zace în acest Ionuț Caragea. Așa că prefer să mor într-o încleștare fizică ori demnă cu el decât să-mj cer vreodată iertare. E moartea scrisului românesc!

Nu înțelegi, îmi pare sincer rău.

 =  Dragoș
Stanica Ilie Viorel
[10.Jul.23 22:49]
înainte să folosesc cuvântul “josnic”
m-am documentat (ca să nu jignesc, din prostie)

nu vreau să vorbesc despre el
eu vorbesc cu TINE.

dacă nu înțeleg, îți cer iertare (am învățat să iubesc și am învățat să iert, târziu)

NU!

nu sunt melodramatic. chiar am fost în mocirlă (nici nu poți imagina la ce mă refer)

nu te întreb dacă el merită.

te întreb:…

 =  IC se crede mandatat de la US din R să jignească, să măture după noi
Dragoș Vișan
[10.Jul.23 23:05]
M-a iritat destul IC-ul nedreptății literare. A zis că sunt "mort", nu doar pentru el, ci mort-mort. Adică deja dispărut, nepoet mort.
Cu el nu mai discut. Îl las în marea sa deșteptăciune. Iau atitudine față de el cu pamflete. I-aș zice multe de dulce, dar consider că nu merită nici invectiva mea!

Să nu creadă că va reuși să-i vrăjească pe membrii Agoniei/Poeziei.ro. E timpul să se pensioneze de aici. O să-i dea și Nicolae Manolescu bonus peste bonus de lăsare la vatră, după ce a jignit lumea aici și în numele Userelei.

 =  Îmi pare rău...
Ionut Caragea
[10.Jul.23 23:28]
dar nu am zis în discuția de ieri că plec definitiv, ci că iau o pauză, pentru liniștirea apelor. Astăzi situația era mai calmă și am venit cu o soluție înspre binele site-ului. Iar cu Ilie chiar că nu am nimic. L-am descoperit în poemele mele recuperate din 2005 și a avut foarte multe comentarii de bun simț, drept pentru care i-am mulțumit. Și chiar i-am și cerut scuze despre derapajul meu cu referirile la meserii. Și cred că am mai cerut scuze și altora, iar alții și-au cerut și ei scuze. Ionuț G a fost un domn. Ideea este repet, nu vreau conflicte și nu mai vreau să am de-a face cu Dragoș și Toșa în niciun fel. Am înțeles că nu am valoare pentru ei, că textele mele nu le plac, așa că nu îi rog să mă lase în pace, să mă bucur de interacțiunea cu alți utilizatori. Eu nu caut conflicte, nu vreau funcții, nu vreau nivel. Nu știu despre ce răzbunare vorbește Dragoș, departe de mine orice gând răzbunător. Am șters și postarea despre el, și pamfletele, ca să calmez orice animozitate. Și sunt în stare să trec peste orice jignire care mi s-a adus în trecut, fără să solicit scuze. Vreau să fiu lăsat în pace, să mă bucur și eu când cineva îmi apreciază un poem, în loc să mi se amintească mereu cât de slab scriitor sunt, cât de neînsemnate sunt realizările mele etc etc. De aceea solicit ca Dragoș și Toșa să ma evite, iar eu îi voi evita pe ei. Repet, când Leo mi-a cerut să-l evit, așa am făcut și lucrurile s-au calmat. Discuția dintre mine și Dragoș a pornit de la o confuzie, s-a accentuat de la un pamflet, dar Dragoș mărturisește că de fapt el are altceva cu mine, că el a fost tras la răspundere și a pierdut mult din cauza faptului că m-a lăudat unora. Însă ce vină am eu în această poveste??? Nu sunt eu vinovat că cariera lui Dragoș a luat-o pe un alt făgaș. Sunt alegerile lui. El a vrut să scrie despre mine, el a fost impresionat de versurile mele, el m-a lăudat unora cu care n-ar fi trebuit să interacționeze. Ce vină am eu în această poveste?? Dragoș spune că vrea lupte cu mine. Fizice sau de altă natură... Alo, aici am ajuns, să ne batem cu pumnii??? Eu nu vreau să mă bat cu Dragoș deloc, eu vreau să mă lase în pace, să mă uite, să mă ignore. E valabil și pt Toșa. Vreau liniște și pace. Atât.

 =  Și încă ceva.
Ionut Caragea
[10.Jul.23 23:44]
De când am intrat în USR, am fost atacat de mai mulți membri ai acestui site, de parca as avea nu stiu ce boala. Bai fraților, eu sunt unul dintre membrii USR-ului care s-a certat cu conducerea ei, pentru injurii aduse la adresa membrilor (cazul Garbea), eu sunt unul care a criticat vehement in reviste felul in care se desfășoară concursurile la filiale sau felul in care se publică unii autori in reviste. Eu nu sunt nici trimisul lor, nici sluga lor, nici soldatul lor. Eu nici macar nu l-am votat pe Manolescu, din contra, am criticat f dur felul in care scriitorul Corneliu Leu a fost eliminat din cursa pt presedintia USR, pentru neplata cotizației. Asa ca, nu mai aruncati in capul meu toate porcăriile care nu ma reprezinta. Va mulțumesc!

 =  stai, bre!
Stanica Ilie Viorel
[10.Jul.23 23:45]
eu nu am înțeles (că sunt prost!)
tu, (virgulă) te ceri agară sau îți ceri scuze?

acu’ te întreb direct:- chiar nu îți este rușine?
(dacă și întrebarea asta crezi că este o ofensă, ori te dau ei afară, ori eu…)

 =  Erată la primul comentariu
Ionut Caragea
[10.Jul.23 23:49]
Îi rog să mă lase în pace.

Iar dacă ei consideră că nu pot face asta, voind mereu lupte, bătăi, conflicte, atunci plec eu.

Nu vreau să activez într-un mediu tensionat, în care 2 useri să sară mereu pe mine, ba chiar unul să-și dorească lupte fizice. Refuz orice conflict fizic sau de altă natură.

+ dau stea regulamentar
Stanica Ilie Viorel
[10.Jul.23 23:52]
Vă rog,
mai dați două stele!

***
textul valoare zero, dar merită dezbatere (clar, subiectiva mea părere)

 =  Ilie
Ionut Caragea
[11.Jul.23 00:00]
Eu mi-am cerut scuze ție și m-am cerut scuze și lui Dragoș în scrisoarea deschisă. Lui i-am cerut și în privat. Tu se pare că ai uitat. Aici am propus soluția evitării reciproce, între mine și Dragoș plus Toșa, pentru binele site-ului. Mai clar de atât nu mă pot exprima. Dacă ei nu pot să mă evite și mă doresc plecat, le voi respecta dorința. Simplu. Aștept.

 =  Fraiere IC, ieri seară ai pierdut și te-ai retras definitiv. Ești pentru noi aut
Dragoș Vișan
[11.Jul.23 00:08]
Uiți, IC, că tu ai venit cu acuzele de toate tipurile, despre neputințele mele de critic literar. Nu mai șterge niciun rând, lașule, să rămână toate rândurile tale pe aici, dâre ale cameleonismului și ale imposturii!

Eu o să semnalez orice prostie pe care o faci. Nu mă retrag din polemica dură cu tine, deoarece tu ai făcut-o de acest tip. Harță e adevărată, monșer, oricât încerci să le apari tuturor acum trecut pe la spa. Urmele cuielor înfipte de tine în spatele și piepturile atâtor agoniști, mai ales steluțari, care au avut prezența de spirit să reacționeze la săpuneala dată în ANSAMBLU și spiritului tolerant al Agoniei nu pot fi uitate. Are dreptate Claudiu Toșa că ți-ai tăiat craca de sub picioare. Ieri seară ai avut ultima șansă, dată de mai mulți. Proba n,ai trecut-o. Și din neștiință (dai un fel de oracole tâmpite, nu comentarii propriu-zise la texte), și din superbie. Ce, te durea intelectul să spui ce sau cine este "ea", din micropoemul lui Ilie Viorel. Aveai întâietatea comentarii, fraiere!

 =  Dragoș, te decazi singur
Ionut Caragea
[11.Jul.23 00:23]
Dragoș, oricare ar fi nivelul tău literar (există critici de mai multe categorii), eu nu te fac fraier, pentru că nu-mi permit să recurg la un asemenea limbaj. Nu te voi înjura și nu te voi amenința cu bătaia. Aseară mă tot chemai să vin să comentez un poem, apoi mă făceai laș că nu vin, că nu sunt capabil să înțeleg etc. Eu nu am nicio obligație față de tine și față de nineni, comentez unde simt eu că trebuie să comentez. Tu nu faci teste cu mine pt. ca eu nu sunt la vreun examen pe aici, iar tu nu esti profesorul siteului, cel care taia si spânzura. Sunt un om liber, care comenteaza unde doreste si unde ii place. Nu te voi jigni, nu ti le voi intoarce, nu voi raspunde provocarilor la batai fizice sau de alta natura. Te rog sa te calmezi, sa analizezi totul cu atentie si sa observi ce vreau eu: sa ne evitam, pentru binele site-ului.

 =  nu pot șterge textele altora
Stanica Ilie Viorel
[11.Jul.23 00:39]
am șters textul meu

cer iertare.

 =  Dă-ne pace și pleacă!
Dragoș Vișan
[11.Jul.23 00:47]
Hai, că te întreci cu gluma. Am citit trei rânduri. Chiar mi-ajunge. Degeaba vorbește omul cu tine. Noaptea se mai doarme. Ne-am săturat. Chiar ești scai. Ești un decăzut în drepturi pe aici. Decăzut în ochii tuturor prin propriile vorbe. Eu am intervenit, deși n-am dorit delic asta, atunci când ștergeai pe jos c-un steluțar, Emilian Lican (E.L.), apoi când ai pus o bâtă de baseball pe toți. Nu se face nicicând așa ceva pe vreun grup literar, pe vreun site. Mândria tot îți rămâne, amenințările tot amenințări sunt și cuvintele îmblânzite. Schimbarea echipajului de steluțari cu scriitori de la toate filialele USR din țară este o perlă memorabilă. Ai dărâmat găleata cu lăptic de prea multe ori. BASTA!
Scutește lumea de prezența ta aici și va fi pace, exact ca acum două luni. Avem nevoie de liniște să putem dormi și crea în voie!

 =  SIV, îmi pare foarte rău!
Dragoș Vișan
[11.Jul.23 00:55]
SIV,
Chiar ești de iertat. Era textul rău, faci exact ceea ce dorești cu el. Dar nu semăna prin ștergerea textelor cu Ionuț Caragea! Nu e normal acest autor, șterge și iar șterge, când nu-i convine spusele.

Mai sus, în comentariul anterior, am vorbit cu musiu Ionuț Caragea, stresul Agoniei.
Eu vă doresc amândurora somn liniștit, niaptd bună!

Comentariile sunt făcute spre a fi șterse. Pentru că, ironia sorții, ChatGBT va spăla prin virusări repetate în rețele multe însemnări din tot ceea ce este omenesc și personal pe internet. Se pare că sunt și poemele geniale texte de șters.

 =  My typo "rău" - de fapt "tău".
Dragoș Vișan
[11.Jul.23 00:57]
"Era textul tău" am vrut să scriu. Nu "rău" cum s-a autocorectat prostește pe mobilul meu.

 =  Bine Dragoș
Ionut Caragea
[11.Jul.23 01:02]
Plec. Și te iert pentru injuriile aduse, amenințarea cu bătaia și toate ironiile tale. Să fii sănătos și fericit, alături de acești oameni.

La final, le mulțumesc lui Radu și Liviu pentru ajutorul acordat, cât și cititorilor care mi-au apreciat textele. Textele mele vor rămâne pe Agonia, ca o amintire. Viața trece, poemele rămân. Numai de bine tuturor!

 =  Gata, nu mai continui. Am spus tot. Vise plăcute, Gionuț Caragățat!!!
Dragoș Vișan
[11.Jul.23 01:09]
Aseară ai dovedit, Ionuț Caragea, două lucruri:

1) Nu ai vlagă în interpretarea unui text poetic destul de complex. Nh faci față ca lumea în postura de cititor avizat. Nu ești dintre cititorii avizați, ci dintre cititorii grăbiți, neatenți, rămași chiar perplecși când sunt puși la un mic examen de lectură și interpretare prin anumite grile.
Așadar nu ești deloc critic literar! Doar spoiala e de tine.

2) Ai jignit pe Iulia Elize și încă nici nu i-ai cerut iertare. Ai relansat acuzațiile asupra steluțarilor nepricepuți. Colega noastră nu avusese timp să facă un comentariu elaborat. Tu ai dat c-un cataroi după ea, să mă doară și pe mine, și pe toți steluțarii acuzați de tine că încalcă "regulamentul site-ului" (Așa te-ai plâns, pârâcea!) Bine ți-a zis-o Claudiu Toșa, ești din șleahta informatorilor, vrei pedepse cu orice preț. Iulia Elize te-o fi pus pe tine la încercare...

Hai sictir și culcă-te! Du-te! Lasă lumea liberă. N-o mai ocupa tu, cu răfuielile tale.

 =  Pa!
Dragoș Vișan
[11.Jul.23 01:16]
Sper să-ți fie gura aurită.

Succes! Ți-am zis că de voi susține oriunde, numai pe Agonia / Poezie.ro NU.

Să scrii multă proză, eseistică, teatru, scenarii de filme!

Poemele poți să ți le traduci în engleză, franceză, chineză, niponă, rusă, poloneză, portugheză, spaniolă, germană, italiană, adorm!

Im limba adorm să publici măcar un poem, te rog, căci asta e lumea străină ce o vorbesc eu aici, din păcate, cu tine. Nu ne înțelegem. Suntem ca niște străini ce nu ne-am întâlnit niciodată-n viață. Să uităm că ne-am și privit față în față. Eu nu șterg nimic pe internet. Nu public niciun volum. Tu ești exact inversul meu. Tai copacii ca austriecii.

 =  Ionut
Claudiu Tosa
[11.Jul.23 01:37]
Nu am vrut sa comentez dar m-ai mentionat, asa ca o sa iti spun ceva ce oricum ti-as fi zis cu prima ocazie.

Polemica asta e stupida si cred ca s-a ajuns mult prea departe.

Ai toate motivele sa fii mandru de premiile, recenziile si diplomele primite. Cu atat mai mult de carti si de recenziile pozitive. Fie ca ceea ce scrii este sau nu pe gustul meu, creatia ta a sensbilizat si bucurat pe anumiti oameni, lucru care trebuie recunoscut si merita respectat. Fiecare lucru pe care il facem, al carui efect duce la un plus de pozitivism, sensibilitate sau chiar la insight in mintea sau inima unora, merita pretuit.
Pe cale de consecinta ai toate motivele sa fii combativ in ceea ce priveste calitatea textelor tale atunci cand altii o pun la indoiala iar uneori sa fii , dupa cum tu insuti spui, daca ceilalti sar calul.

Nu am nicio problema personala cu tine si nu imi doresc sa pleci de pe site, cu atat mai putin nu ma aflu in spatele vreunei despre care vorbeai prin comentarii. Pe Dragos nu il cunosc personal si nici nu am vorbit vreodata in afara comentariilor de pe site. Nici nu sunt de acord cu apelativul de pe care ti l-a adresat in comentariul de mai sus si cred ca ar trebui sa isi ceara scuze pentru asta. Dar voi va cunoasteti mai bine aparent si probabil o sa gasiti o alta cale pentru a ajunge la un consens de bun simt.

In ceea ce ma priveste strict pe mine pur si simplu nu sunt de acord cu:

- felul in care iti folosesti premiile si restul lucrurilor prin comentarii pentru a trece drept competent atunci cand critici
- modalitatea in care ii abordezi pe cei care te critica
- amenintarile cu plecatul de pe site si ignorarea unora plus razgandirile de rigoare
- anumite tendinte de-ale tale pe care eu le asociez cu megalomania si obtuzitatea

Sunt sigur ca in realitate esti un om bun, bine intentionat si dedicat scrisului - indiferent din ce motiv. In acelasi timp mai stiu ca ceea ce scrii, pana sa aiba un efectiv pozitiv asupra tipului de cititori pe care ii atragi, are in primul rand asupra ta, ca om.

Nu iti voi promite ca te voi evita pentru ca asta ar insemna sa te jignesc. De ce sa te evit? Nu imi esti dusman, ba chiar in unele texte de-ale tale am intalnit unele lucruri care mi-au placut dar pur si simplu nu am comentat niciodata. E o intamplare. Pe Radu Tudor Ciornei l-am admirat foarte mult si cred ca de cand sunt pe site l-am comentat doar de 2 sau 3 ori.

Suntem diferiti si e foarte bine ca suntem astfel, o livada plina de ciresi, pruni, visini, meri si peri e mult ma frumoasa decat una cu un singur tip de pom.

Asa ca eu iti doresc succes mai departe si in acelasi timp sa reusesti sa intelegi ca cu cat te prezinti mai premiat, mai recunoscut, mai recenzat si oricum iti doresti tu sa ii spui, cu atat vei crea distante imposibil de parcurs intre tine si cei cu care intri in dialog. Pentru ca din dorinta de a-ti etala statutul nu vei face altceva decat sa fii si mai putin deschis la critica, polemici, s.a.m.d si in locul unor pareri oneste, ale unor oameni normali, vei vedea berbeci imensi care izbesc in portile cetatii care gazduieste tot ceea ce (tu stii, crezi si simti) ca ai facut in domeniul scrisului. Cu cat te ve considera mai neegal cu ceilalti din cauza ca X s Y, cu atat iti va fi mai greu sa te intelegi cu cineva.

Te salut

 =  Iertare și .... fă-ți de cap, Ionuț Caragea!
Dragoș Vișan
[11.Jul.23 02:06]
DUPĂ CE M-AM ÎNTÂLNIT în viață cu Ionuț Caragea, mi-am spus în acea zi: fain bărbat!

Astăzi, la 48 de ani și două luni, îmi spun că nu i-am rămas dator cu nimic. Nici măcar cu niște invective simțite adânc în inimă la vârsta maturității mele neartistice. Așa am simțit; îi mulțumesc că mi-a dat prilejul să fiu sincer cu el. N-aș mai repeta. Numai din pragmatica mea încercare de convingere să plece de pe acest site, unde nu prea a făcut lucruri lăudabile, ci a încins mult spiritele (asta nu se uită, din păcate, niciodată, să înfierează ca nepricepuți pe majoritatea agoniștilor și să ne trimită la o nouă școală de... "investitură literară" și la o reciclare de ordin critic literar) l-am făcut "fraier". Îmi pare sincer rău. Regret vorbele grele spuse lui IC.

 =  Eu, "mortul" din "Agonia", salut pe viul, liberul Ionuț Caragea. Succes!
Dragoș Vișan
[11.Jul.23 02:14]
Ionuț Caragea n-o să fie în mod real "fraier" niciodată, nici n-o să mai stea decât ca simplu vizitator pe acest site. Pentru că nu asta a fost marele său vis.

A venit doar să ne vadă, de sus detot.

Idealul meu este să rămân pe Agonia / Poezie.ro, chiar cu 50, cu 0, nu cu -10 sau -20, căci atunci voi fi iarăsi mort, exact cum sunt numele mele dragi de aici, Paul Coculeanu și Irinel Georgescu (Irușul Peruș & Endelotl) — când n-am mai putut fi Dragoș Vișan (Tulceanul), timp de 11 ani, având -20 căpătat din mărinimia Eugeniei Raiter, care mă promovase exclusiv drept critic literar si eseist.

Îmi cer scuze, Ionuț Caragea, pentru toate cuvintele urâte (dar și pentru cele frumoase adresate în urmă cu 14 ani în acea recenzie). Păcatele tinereții. Dublate de cele ale maturității.

Eu sunt "mort" deja pentru tine. Fă-ți de cap!

 =  Să fie pace și bucurie. Mulțumesc!
Ionut Caragea
[11.Jul.23 07:06]
Apreciez foarte mult răspunsul lui Claudiu Toșa și îi mulțumesc. Cred că a putut să vadă că am făcut câțiva pași înspre cititori, în sensul că am eliminat biografia stufoasă, iar textele mele nu au fost însoțite, în descriere, de premiile pe care le-au obținut, de revistele în care au apărut, de cronicile care le susțin. Le-am postat ca de la om la om. Probabil că în comentarii am mai sărit calul și am pus problema greșit, iar defectele pe care le am ies cel mai bine la suprafață când sunt nervos. Îmi cer scuze în acest sens. Poate că forțez un pic recunoașterea mea, iar asta e posibil să vină și din lucrurile prin care trec. Simt că trece timpul foarte repede, că viața însăși trece repede, iar durerile mă chinuie zi de zi și mi-e greu să mă comport mereu exemplar. Da, știu, n-ar trebui să fie ca o scuză aceste lucruri pe care le simt și prin care trec, dar asta este situația. Probabil că mai este un aspect. M-am obișnuit cu o lume mai liniștită pe Facebook, care nu este deranjată de premiile mele, dar acolo eu sunt cel care e gazda, iar de venit vine cine nu este deranjat. Pe Agonia eu sunt oaspetele. Da, e corect. Trebuie abordată altfel problema. În linii mari, apreciez foarte mult comentariul lui Claudiu, și mai ales tonul liniștit, neprovocator, prin care a spus ce a avut de spus. Faptul că nu mă dorește plecat, îmi dă de gândit. Credeam tocmai contrariul și nu aș fi vrut ca prezența mea să stârnească repulsie.

În ceea ce-l privește pe Dragoș, am spus deja că îl iert pt derapajele verbale, iar scuzele, evident, sunt acceptate și binevenite. Cred, totuși, că a perceput greșit intențiile mele cu privire la acest atelier literar. Îmi era dor de tot ce a însemnat Agonia în trecut, practic fiind o parte din viața mea la care mă puteam întoarce. Am vrut să repar ceva și să ajut cu ceva. Am revenit cu nivelul zero, fiindcă am fost penalizat în urma retragerii masive de texte din trecut. În momentul în care am comunicat că vreau să mă întorc, am primit direct 100, ceea ce m-a bucurat. Un gest frumos, plin de prietenie. Am fost rugat să-mi dau părerea despre noul site, mi-am dat-o. Radu și Liviu au fost f calzi și cooperativi. Am început să postez și să-mi recuprez textele. A apărut confuzia aceea nedorită, pamfletul și tot ce a degenerat din ea. Am încercat să repar cu Dragoș pe privat, nu am primit răspuns. Am încercat să înțeleg de ce are acele ieșiri și poate că am făcut presupuneri greșite. Am simțit totuși că vrea să se impună ca o autoritate pe site, iar asta m-a deranjat. Niciun critic nu îmi este autoritar, toți îmi vorbesc cu respect. Unii chiar cu admirație, chiar dacă ei au niște studii pe care eu nu le am. Nu am venit, totuși, să caut admirația lui Dragoș, dar nici să fiu calul lui de bătaie. Nu sunt subalternul lui, sunt un om liber. Am venit să mă bucur de acei oameni care apreciază ceea ce le ofer. Și cred că ajunge tot ce am spus. Sunt obosit. Nedormit. Herniile mă omoară. Am nevoie de liniște și pace. Dragoș accceptă să îmi fac de cap, îi mulțumesc. Nu îmi voi face de cap. Mă gândesc doar cu ce postare aș putea să bucur niște oameni frumoși. Și atât.

Mă bucur că s-a ajuns la un consens. Să fie pace și bucurie!




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !