Comentariile membrilor:

+ despre pietre am scris si eu aseara
Leonard Ancuta
[27.Jun.23 07:28]
si te salut. poemul e cald si bun ca un covrig sau o gogoasa dimineata. in primul rand e cald, al doilea ai darul sa vorbesti despre ea fara sa vorbesti neaparat si asta imi place. eu sar direct la gat, aduc totul sa curga, sa singereze. la tine e asa simplu, natural, ca si cum ai vorbi de o morisca.

 =  Un text bun
Ionut Caragea
[27.Jun.23 08:10]
Bravo Dorin Cozan! Iată că poți să faci și altceva în loc să scrii pamflete... Un poem reușit, care îmi creează o stare de bine! Scris din sufletul tău curat, fără să fie generat de doze, supradoze sau beții crunte, ci doar de o iubire gingașă, chiar sfântă. Vezi că ai conjugat greșit verbul a continua la persoana I, singular. Corect este: eu continuu. Mai este deranjant și verbul strâng, parcă ai vrea să strângi pe cineva de gât, ca într-un film horror. Să te-mbrațișez ar fi fost mai bine. Oricum, un text bun și te felicit sincer pentru el.

 =  părere
Liviu Nanu
[27.Jun.23 08:35]
Citit, plăcut. Nu mi-a sunat bine ”de pe pancarta”, asta ca să fiu cîrcotaș. Stea roșie.

 =  baietii si poezia...
dorin cozan
[27.Jun.23 08:39]
Leonard, bucuria mea sa vad ca iti place stilul meu. Ne stim bine de multi ani si, fiecare in felul sau, scrie despre ea. Sa ne citim in continuare si sa ne scriem cu placerea de a fi viu! Secretul e, cum stii, sa nu crezi ca vantul exista cand inima ta e o morisca.

Ionut, ce surpriza! Multumesc pentru felicitari! Am verificat observatia ta gramaticala si e ok asa cum am scris, cu toate ca, stii si tu bine, licentele poetice sunt adesea delicioase. Cat despre verbul ,,a strange" eu l-as citi putin in cheie erotica.


+ “Cineva iubește și miroase a sfânt“
Zavalic Antonia-Luiza
[27.Jun.23 09:00]
Poem cap-coadă, ispititor, seducător. Nu l-am citit, l-am trăit, pe bune. Superb!

 =  Da, ai dreptate
Ionut Caragea
[27.Jun.23 09:30]
Da, ai dreptate. Am verificat și s-a schimbat în Doom3. Cu toate că e ciudat să aibă aceeași formă la pers I si a II-a singular. Probabil au ținut cont de limbajul uzual. Dacă nu ne plac USR-istii, cu academicienii nu ne punem. Mulțumesc pentru informare!

+ Uite așa, cu texte valoroase, "decădem" artistic :)
Dragoș Vișan
[27.Jun.23 09:48]
Dă-l încolo de text, Ionuț, nu merită atenția! Nu spuneai ieri că aici e totul o apă și-un pământ devastate? Acum te-ai răzgândit? Dăm îmbrățișări cu mustrări, firitisirea prezentă conținând totuși împungeri, vizavi de unele poeme anterioare, nevaloroase (în opinia caragistă).
Reverie în versuri. Plăcute imagini inventate cu lebăda și vatmanul ce schimbă șinele, să ducă la Lună. Strângerea e a petalelor nocturne de crin, e a ochilor, e a datelor din real, imaginație, vis.

 =  Ionuț Caragea
Stanica Ilie Viorel
[27.Jun.23 10:18]
pentru justă argumentare a afirmațiilor pe care le-ai făcut (îți amintesc, ai spus că mi s-a oferit nivelul pentru că vorbesc mult și fără rost, așa ca dar otrăvit, în interesul site-ului care are nevoie de polemici…)

cu ce diferă intervențiile tale (ce rost au) pe acest text, comparativ cu oricare intervenție (părere) a mea pe vreun text. poți să alegi pentru comparație oricare intervenție a mea (nu mă refer la cele care au loc pentru a dezbate un subiect, ca acesta de exemplu)

bârna!


scuze autorului.

am citit poemul, este într-adevăr reușit, dar observând situația, subiectiv, uman, eu- contabilul la oi (expert contabil care n-a fost niciodată contabil, posibil cum sunt unii poeți dar nu au scris vreo poezie)

chiar te rog să mă scuzi.

o zi cu toate cele bune!

 =  mai există și excepții
Ionut Caragea
[27.Jun.23 10:35]
Dragă Dragoș Vișan, chiar dacă majoritatea textelor tale nu mă ating deloc, mă bucur să descopăr și excepții. Cu o floare nu se face primăvară, dar e un pas înainte. Și cred că pot aprecia un text, indiferent de caracterul unei persoane, indiferent de acțiunile sale cu privire la adresa mea. M-aș bucura pentru tine să te autodepășești cu fiecare text, să devii un nume în lumea literară, să ai texte care să emoționeze cititorii până la lacrimi. Să devii cineva și în afara Agoniei. Și nu trebuie să intri acum în USR, că mai ai mult pana la pensie, cand vei lua acel bonus de 50%. Poate mai scrii vreo 2 carti si poti intra. Daca iti lipsesc cronicile, scriu eu despre tine intr-o revista daca dai o bere.

Pentru dl Stanica. Dv ati vorbit mult, despre o licenta, fara sa faceti referire la punctele valoroase sau mai putin valoroase dintr-un poem. Eu spun ce-mi place, ce nu-mi place, justificandu-mi mereu afirmatiile. Apropo, aici se discuta despre textul lui Dragos Visan, nu despre mine si ce fac eu. Ati ramas cu toti traumatizati si tabarati pe mine pe unde ma prindeti? Vreti sa va comentez textele sau nu vreti, ca sa nu mai lungim discutia.

 =  Ilie
Claudiu Tosa
[27.Jun.23 10:38]
Nu il lua in serios pe Caragea. Uneori ramane fara pastile si confunda poezie.ro cu farmacia.

 =  clona Caludiu Toșa
Ionut Caragea
[27.Jun.23 10:58]
iar Claudiu Toșa se confundă cu Dragoș Vișan, că tot veni vorba de clone. Doarme cu steluțele de acum o mie de ani sub pernă, ca să-și aducă aminte că e poet pe Agonia. Din când în când îi apar frustrările literare și începe dejecția prin comentarii. Asta fiindcă habar nu are ce este aia educația și respectul. Nu l-am băgat niciodată în seamnă pe acest clonat despre care nu a auzit nici dracu în afara Agoniei, iar el face tot ce îi este în putință ca să iasă în evidență. Poate că se apucă de proză, ca a început să scrie compuneri despre mine, după 3 ani de pauză în care a dormit prin șanțurile literaturii. Scrie prost, dar atâta poate el. Și ca o constatare, eu vorbesc despre el dpdv literar, el este cățelul de serviciu al unei găști, pus să latre și să atace la persoană. Oricum, e o clonă. Doar atât. Fără nume real, fără biografie, cu texte împrumutate de la o minoră acuzată de plagiat. Probabil, o clonă feminină de-a lui, sub care posta texte siropoase. Vai de noi.

 =  Ionuț, mă scufunzi. Eu scriu oribil în mod programat. Nu public cărți.
Dragoș Vișan
[27.Jun.23 11:02]
Dorin nu este Dragoș.
Textul nu-i al meu.

Uniunea SR nu există. După mine nu e constituită decât ca formă importată de aiurea, o instituție ce ar trebui urgent desființată. Îl are pe Gabriel Gherbăluță mare plagiator din poeme scrise de poete sufocate artistic și nervos de el. Are o grămadă de relicve încă vii. Nu mă amestec deloc cu morții, prin volume de versuri, de proză scrise cu scop mercantil. Nu vreau recenzii. Vreau doar liber să zbor, să iubesc, să scriu! Verba volant! Asta-i deviza mea antilatinească.

 =  Fii tu vultur, Ionuț!
Dragoș Vișan
[27.Jun.23 11:14]
Da, atâta ai înțeles, Ionuț, că eu sunt Claudiu Toșa, iar Toșa Claudiu c'est moi. N-am ce să mai zic. Ești perspicace. Le știi și pe-ale mele, din dosare imaginare SF, și pe-ale sale. Și eu nici nu voiam ieri să intru în vreun clenci cu tine. La superbia care te caracterizează nici c-o prăjină de două ori mai mare decât cea a lui Serghei Butka nu ajunge cineva măcar la piedestalul poziționat de tine în Parnas deasupra tronului lui Apollo. Eu sunt un Pan, un Marsias. Cel mai dezonorat poet din câți există, eu îmi spulber cu picamerul orice posibil piedestal literar. N-am sete, sunt fachir, iubesc doar poemul și uneori satira. Sunt un umil satir contemporan. Satiric, nu folosesc hârtie în format fizic pentru producțiile mele, decât la toaletă.
Fii tu vultur și lasă-mă!

 =  Dragos Visan
Ionut Caragea
[27.Jun.23 11:25]
Ca tot veni vorba de textele altora. Imi aduc aminte cand am postat pe Agonia un text, sub care am pus, niste initiale minuscule, care semanau cu ale pseudonimnului meu, dar care erau al unui mare poet, distins cu premiul Nobel. Neruda, daca nu ma insel. Prostimea, ca de obicei, a inceput sa ma atace, desfiintandu-mi textul. Cand le-am spus al cui era textul, s-a facut liniste. Si am mai facut un experiment, cand mi-am creat un nou cont, sub alt pseudonim. Am postat un text. Am primit, direct, 3 stele. Cred ca si tu dadeai o steluta, si Ancuta, toti haterii mei. Dupa ce v-am lasat sa imi savurati textul, fara sa stiti cine sunt, m-am deconspirat. Iar s-a facut liniste. Cert este ca am facut multe experimente aici, pe Agonia, prin care am demonstrat tuturor că voi comentați un autor, nu textele sale. Voi abia așteptați să atacați, să deființați, ca nu cumva să aibă cineva vizibilitate mai mare decât voi. Asta arata ca voi actionati in turma, ca sunteti o gasca, ca va aparati micul vostru paradis iluzoriu prin tot felul de atacuri la persoana, prin tot felul de mitocanii. In cel mai fericit caz, prin pamflete. S-a intamplat si cu scriitoarea Angela Furtuna, care era cu zece clase peste voi. S-a intamplat si cu altii. Si ca tot veni vorba de USR, cred ca nu stii un lucru. Eu v-am aruncat-o asa, ca sa va testez. Fiindca si eu sunt unul dintre cei care critica lucrurile care se intampla prin uniune si am si scris in presa despre multe nereguli. Insa, oricum ar fi ea, sub conducerea actuala, pe cand intram eu, mi-a fost verificata biografia la sange, mi-au fost verificate cartile, mi-au fost verificate cronicile. Orice filtru critic de care treci ca scriitor, este un pas inainte. Acum sa-ti lasam clona sa faca o noua compunere. Eu ma voi opri aici, ca am alte lucruri mai importanet de facut.

 =  Ionuț Caragea
Stanica Ilie Viorel
[27.Jun.23 11:39]
discutăm pe pagina lui Dorin Cozan
nu interveneam dacă nu observam comentariile fără rost și absurde (@continui” se folosește în forma asta de când eram eu analfabet, de la mama de acasă, că limba română e vie și toate dex-urile se completează cu noi cuvinte, devenite uzuale. vezi: xerox, cearceaf, sustenabil etc. dar nu asta e discuția)
ai intervenit și pe “strâng” , ok, pot respecta opinia. toți vedem altfel anumite metafore.
DAR!!!
să faci trimitere (deloc subtile) la actul de creație al celor care se droghează, care beau, m-a întărâtat.
știi că deoendența este o BOALĂ?
de ce nu scrii un esue despre cum alcoolicul Nichita nu ar fi trebuit să scrie, sau despre nebuniile vreunui filozof, ori vreun fetiș al cuiva, despre presupusul sifilis al lui Eminescu.
spune, domnule, cu subiect și predicat că țăranul român n-are voie să activeze pe un atelier de genul acesta, că nu poate să scrie dacă nu-i dai tu voie, că alcoolicii, depresivii, anxioșii, contabilii la oi și ce ți-o mai trece prin minte, n-au voie să se exprime.

fă o captură la discuțiile astea și trimite-le la USR să te susțină în demersul tău de recunoaștere al statutului pe Agonia.
trimite-ne și nouă punctul lor de vedere.

am fost la excluderea unui membru pe un site similar și numai pentru că părerea lui a fost “e un fâs acest poem, de ce aplaudați?”

ori, pentru judecăți de valoare, cu jigniri și trimiteri la situații personale, posibil să fie exclus un individ nu doar de pe un atelier literar, chiar și dintr-o uniune a scriitorilor.

eu zic să îți vezi de lungul nasului.
dacă ești specialist, sau te crezi unul, în domeniu, spune-mi că scriu prost, dă-mi sfaturi dacă crezi că merită efortul, felicită-mă dacă merit, ignoră-mă. dar nu-ți permite să faci judecăți despre statutul oamenilor, fie ei tractoriști, bețivi, drogați, contabili sau ce ir mai fi.

și sunt calm.

dar nu pot să nu văd o mizerie și să nu spun, că așa fac eu, vorbesc mult și fără rost.

ar fi ceva să aflu că ai în vocabular cuvântul “scuze”

toate cele bune.

 =  nu am timp de restul comentariului dumitale, dar vad ca pe dexonline
Ionut Caragea
[27.Jun.23 11:51]
sunt acceptate ambele forme.

https://dexonline.ro/model-flexiune/VT110

din cate stiu eu, eu continuu exista de multa vreme, asa fiind mentionat in Doom1, iar forma eu continui, a fost, probabil acceptata ulterior, in Doom2, cu toate ca a fost contestata vehement.

https://gorjeanul.ro/despre-conjugarea-verbelor-implicatii-ortoepice-si-ortografice/

probabil ca acum sunt acceptate ambele forme, dar eu continuu ramane forma initiala, pe care am invatat-o eu la scoala

 =  despre tractor si oi
Ionut Caragea
[27.Jun.23 11:59]
Domnule Stanica, va precipitati degeaba. Pe un mormant din Cimitirul vesel este poza unui tractorist, langa tractor. Pe alt mormant, al unui contabil, pe altul, al unui oier. Nu tot ce ajunge la urechile dv are legatura cu dv. Daca exista o coincidenta de meserie, aflati ca si eu sunt contabil, si ca unul dintre clientii mei vinde carne, branza, oi, vaci etc.

Iata si poza cu tractorul: https://www.graiul.ro/2019/07/31/cimitirul-vesel-a-aparut-intr-o-carte-de-biologie/cimitirul-vesel-de-la-sapan_a-tractoristul/

Iata si poza cu oile: https://umblu-teleleu.ro/wp-content/uploads/2021/01/sapanta_1024x990.jpg

Asa ca stati calm, ca va creste tensiunea degeaba.

 =  a unui
Ionut Caragea
[27.Jun.23 12:01]
ma corectez: a unui contabil, a unui oier

 =  daca am depasit masura, rog sa fiu avertizat de un administrator
Ionut Caragea
[27.Jun.23 12:13]
daca am depasit masura, rog sa fiu avertizat de un administrator sau de Radu Herinean. Rog sa se analizeze toate comentariile mele, sa se vada de unde au pornit discutiile, fiindca eu nu-mi amintesc sa fi inceput cu atacuri la persoana si mitocanii, precum clona Claudiu Tosa (zero biografie, zero fotografie de profil), si nici nu am inceput sa fac profiluri psihologice si sa declar despre altii ca sunt antipatici, precum a facut domnul Stanica, revoltatul nostru care n-a inteles deloc pamfletul meu despre mormintele din cimitirul vesel si caruia trebuie sa ii dau copy-paste ca sa priceapa despre ce este vorba.

 =  ce convenabil
Stanica Ilie Viorel
[27.Jun.23 12:22]
te-ai spălat pe mâini
dacă explicațiile astea veneau din partea unui măturător de stradă, îl credeam

sunt prea bătrân și hârșit ca să cred în coincidențe și baliverne

din toate pozele alea care sunt pe acolo, s-au nimerit exact alea cu tractorul (Emilian tractoristul e doar o coincidență), alea cu contabilul (care ce să vezi e neapărat contabil la oi), iar comentariu de mai sus cu trimitere la consumatorul de droguri și beție, e doar o întâmplare

cât despre tensiune, fii liniștit, îmi crește doar pe emoții pozitive și sunt “călit” pentru interacțiuni de genul ăsta.

întrebarea adresată pe finalul intervenției anterioare nu era retorică.

răspunsul meu la întrebarea ta (vezi mai sus), este NU! nu vreau să-mi comentezi textele.


 =  memorie scurtă ai
Stanica Ilie Viorel
[27.Jun.23 12:26]
“Ionuț, reușești să pari un tip antipatic, cu toate că (se pare) ai intenții bune. Probabil tonul sau faptul că nu observi că ceea ce reproșezi unora, practici și tu. N-ai acceptat (din ce am observat) nici o părere negativă cu referire la ceea ce scrii, fără să reacționezi acid. Gândește-te la treaba cu bârna.
Pare mai degrabă o frustare, nu o implicare, atitudinea ta.”

ex

 =  domnule Stanica
Ionut Caragea
[27.Jun.23 12:37]
De cand iti permiti dumneata sa faci referire la persoana mea - un tip (un tip inseamna o persoana, un individ), sa imi spui cum par eu? Eu te-am facut cumva pe dumneata scarbos? Ca scarbos este sinonimul lui antipatic. Consulta, din nou, Dex-ul. Una este sa-i spui cuiva ca nu se pricepe la lietratura, sa spui ca este nulitate literara, alta este sa-i spui ca e scarbos ca tip, ca individ. Ia mai bine vezi-ti de tonul dumitale , pentru ca eu, indiferent de tonul pe care il aleg, mai acid sau nu, fac referire la texte. Vezi, vorbesti mult, esti pe langa subiectul literar, nu cunosti sensul cuvintelor folosite, et simti atacat la pamflete care nu au legatura cu dumneata. Ma scutesti?

 =  Dragos
Claudiu Tosa
[27.Jun.23 12:42]
Nu iti fa griji, Caragea nu crede cu adevarat ca suntem una si aceeasi persoana, e felul lui "sublim" si "elegant" de a da de inteles ca el ma considera un nimeni - lucru cu care nu am absolut nicio problema din partea unuia ca el. In realitate, Caragea ma cunoaste foarte bine. Era mai demult abonat pe la textele mele unde deborda de aroganta si inconstienta. Singura lui "reusita" pe acest site e ca a reusit sa agate o liceanca prin 2006 care i-a scris postfata la o carte. Mai mult nu mai spun despre ea ca sa lasam totusi fata sa se odihneasca in absenta cu care ne onoreaza de multi ani.

In rest, atitudinea lui generala e caracterizata prin delir si supradimensionare egocentrica. Arunca o privire aici:

https://ro.wikipedia.org/wiki/Ionu%C8%9B_Caragea

A scris o gramada de balarii despre el insusi. Inclusiv faptul ca ar fi... douamiist si avangardist, stiluri literare cu care ipochimeul cu pricine este complet paralel, nu are nicio treaba.

Ilie spune mai sus ca omul pare bine intentionat. Are pe jumatate dreptate. E bine intentiona, doar cu el insusi.

 =  Caragea
Claudiu Tosa
[27.Jun.23 12:43]
Calmeaza-te, in scurt timp vine masina si te ia sa te duca de unde ai scapat.

+ "un el și o ea se absorb"
Claudia Radu
[27.Jun.23 12:48]
... și se strâng.

Un poem-bijuterie care strălucește, asemnea iubirii, "sub felinare zburând". S-ar putea spune atât de multe despre expresivitatea acestor versuri care ne plimbă și ne rotesc printre imagini artistice, ca un caleidoscop, pentru ca la final să mirosim iubirea, simetric așezată cu titlul. Eu am spus doar atât. Stea!


 =  Toșa, ești limitat rău la citit, băiatule
Ionut Caragea
[27.Jun.23 13:14]
Ia intră tu pe pagina mea de aprecieri, apasă pe FIND, și spune-mi de câte ori apar cuvintele douămiist și avangardist.

https://www.ionutcaragea.ro/aprecieri_files/poezie.htm

Tot ce citești tu, sunt chestii scrise de alții. Prin Steaua, prin Convorbiri literare etc.

Și ce te freacă pe tine dacă fosta mea iubită a scris o postfață în 2007? Nu e voie? De ce nu zici că prefața cărții a fost scrisă de criticul Marius Chelaru și a părut în Convorbiri literare? Sau că despre carte a scris și Daniel Corbu, în Mișcarea literară? Unde naiba erați voi și cine scria despre voi în urmă cu 15 ani? Și cine scrie despre voi în momentul de față?

păi cine să scrie dspre niște clone, despre niște anonimi?

Și gata, că m-am plictisit. Iar ați deviat discuțiile și am lucruri mai bune de făcut. Spuneți ce vreți mai departe, nu mă mai interesează. Aveți ignore TOTAL din partea mea.


 =  Caragea
Claudiu Tosa
[27.Jun.23 14:01]
Calmez-vous s'il vous plaît. Ti-ai scris singur pe pagina wikipedia ca esti douamiist si avangardist. Pai ce treaba ai tu cu astea doua curente, care scrii telenovele si briz-brizuri in versuri? Mai lipsea sa ne spui ca esti si fracturist si ca nu Marius Ianus e cel care l-a inventat, ci tu.

Cat despre cine ce ti-a scris tie critica si alte alea, scuteste-ma te rog. Imi aduci aminte de obositele alea de gemene de la Indigo a caror mama zbiera la televizor ca ele sunt ignorate pe nedrept si ca sunt talentate, pentru ca s-au pregatit cu Dieter de la Modern Talking. Zici ca Dieter canta in locul lor, nu ele. Ca sa intelegi nivelul penibilului in care te scalzi. Nu esti mai departe de ele.

Obisnuieste-te cu ideea, sunt mai cunoscute numele firmelor scrise pe spatele pubelelor din orase decat numele tau in literatura. Stiu, este dureros pentru cineva care si-a cladit singur statuie si sufera de complexul inferioritatii.

Iar despre mine nu are nimeni nevoie sa scrie pentru ca eu nu am ambitii ca ale tale. Romania este zero la productii literare si autori. Cu extrem de putine exceptii.

Nu ii mai masura pe ceilalti in raport cu ce crezi tu ca ai facut. Presupusele tale merite nu reprezinta confirmarea faptului ca doar tu existi si ceilalti nu. Dimpotriva. Arata cat de complexat esti.

 =  și uite așa, am și râs
Stanica Ilie Viorel
[27.Jun.23 14:37]
asta cu tipul antipatic, în construcția prezentată de Ionuț Caragea, pare din bancurile cu radio erevan.

să-i spui cuiva: știi ce, mie nu-mi ești simpatic (ceea ce echivalează cu “îmi ești antipatic”) și celălalt să replice: m-ai făcut scârbos!

e tare!

ce naiba de analiză putem face dacă folosim cuvintele total aiurea, scoase din context, doar pentru a manipula auditorul?

cum se poate ajunge de la “pari un tip antipatic” la “m-ai făcut scârbos” ?
acu’ pe bune, suntem sau nu mai suntem specialiști în vorbe/cuvinte

interesant este că persoana ocoloește cu dibăcie fondul discuției. ups!

premeditat este totul?

pe mine mă știți de foarte curând… dar ceva, e putred

 =  Ilie
Claudiu Tosa
[27.Jun.23 14:53]
A dat cu praf de mers. Dupa cum anticipam intr-un comentariu mai sus, a venit pana la urma masina si l-a luat.

 =  adio!
Ionut Caragea
[27.Jun.23 15:10]
Din contră, Toșa, mie mi se pare că singuri complexați și singurii frustrați sunteți voi, cei care în 20 de ani ați rămas la același nivel, de anonimi pe un site literar. Tu dormi cu steluțele sub pernă, ca să arați că ai existat cândva. Dar steluțele alea (la care eu, de pildă, am renunțat, fiindcă nu ele mă fac scriitor), știi bine că nu le-ai primit pentru merite deosebite, ci pentru recipocitate. Și pentru lătrat, că ești câinele de serviciu al Agoniei (așa cum era și Zabet), cum apare cineva care vă deranjează, ești trimis să latri. Voi nu veți evolua niciodată, pentru că, în loc să concurați cu niște scriitori și să dovediți că puteți obține ceva într-un mediu literar amplu, incontrolabil, v-ați autoiluzionzat pe acest site cu 10 utilizatori activi, care se laudă unii pe alții la modul penibil. Da, este mai ușor să te autoliluzionezi, să te crezi cel mai bun din parcarea goală, decât să intri în atenția criticilor și a iubitorilor de poezie. Voi, ăștia, lătrătorii, nu aveți priză nici măcar la publicul obișnuit, de pe Facebook, darămite să impresionați numele grele din critica literară. Păi măi, nulităților, voi credeți că marii critici își riscă reputația, scriind lucruri pozitive despre un autor care, după spusele voastre, nu le-ar merita? Și nu unul, doi, ci zeci de critici? Păi măi, nulităților, voi credeți că străinii te premiază pentru ochi frumoși? Când 7 jurii diferite, de la 7 concursuri, te premiază, voi credeți că o fac pentru ochi frumoși? Sau pe pile, ca la Românica? Cine sunteți voi, măi nulităților, ca să dați verdicte despre literatură, când voi nu existați ca scriitori, când la biografiile voastre nu se poate trece nici măcar cifra zero? Mi-am dovedit, prin acest experiment, că Agonia nu merită atenția mea, cu toate că aș fi vrut să-i ajut pe câțiva oameni care ar fi dorit să facă pasul la un alt nivel. Așa că, îmi pare bine că plec de aici. Fericit și împăcat. Pe voi nu vă va salva nimeni, sunteți pierduți definitiv, sunteți irecuperabili, iar masca unui nou site nu va schimba nimic. De fapt, voi existați atâta timp cât dorește Radu Herinean. El este Dumnezeul vostru, el este micul vostru paradis. Dacă Herinean închide Agnonia, să vezi lacrimi și suspine, că nu vor mai putea gășcarii să-și împartă steluțele între ei. Adio, măi nulităților!

 =  Caragea
Claudiu Tosa
[27.Jun.23 15:28]
De la agonia la extaz cum s-ar spune - in doar cateva zile. Ai revenit laudand in stanga si in dreapta, incet-incet ai luat-o cu zazaniile si samanta de scandal, pe urma ai virat strategic catre ideea ca siteul e slabut, iar acum, dupa ce iar ti se da peste nas (ca de fiecare data cand incerci sa reintri in scena), iti iei jucariile si pleci explicandu-ne ca siteul nu e doar slabut, ci varza, o mare ratare.

Sa iti spun de cate ori ai mai facut exact acelasi lucru in exact acelasi fel in trecut?

P.S: Nu a fost niciun experiment revenirea ta, tu vrei din toata inima sa fii acceptat si iubit aici iar lumea sa ti se inchine. Asta ca ai testat tu nu stiu ce reactii, e praf in ochi. Esti de-al nostru, te cunoastem de atatia ani. Dar din pacate ce vrei tu nu functioneaza iar dragoste cu de-a sila nu se poate. Deci drum bun, Ionute, si fie ca forta lui Obi One sa fie cu tine, tinandu-te departe de vanatorul de recompense si Jabba the Hutt!

 =  Claudiu Tomșa,
Dragoș Vișan
[27.Jun.23 15:44]
O să caut cine este autoarea acelei prefețe. Am citit cartea. Una dintre primele 13-14 publicate în anil de debut editorial. Ionuț Caragea este un caz unic pe Glob. După ce a scris o duzină de căŕți în anul debutului său, s-a crezut brusc geniul literar mondial, descins direct de pe terenul de Rugby. Operele mi-au fost dăruită în urmă cu cincisprezece ani. Rămâne și o recenzie a mea, L-a volumul "M-am născut pe Google". Dar pasagerii este oste orice volum nou al său de versuri.
L-am cunoscut personal și pe tatăl lui Ionuț Catagea, la el acasă. Mare fost rugbist la Farul Constanța. Cinste tatălui său.

 =  My mistake "Tomșa"
Dragoș Vișan
[27.Jun.23 15:46]
Iertare să am. Te-am făcut (proclamat) și domn!

 =  experimentul babuinilor, scor 3-0
Stanica Ilie Viorel
[27.Jun.23 16:05]
prima dată, o persoană cu titluri academice a răbufnit. poc! mi-am dat o palmă. natura umană.

a doua oară, dedublarea aia a lui Irinel (una este pseudonimul alta e să te prefaci). poc! mi-am dat o palmă. cazul s-a rezolvat de la sine, persoana a dat dovadă de maturitate.

a treia oară acum. un “monstru” sacru al literaturii nu are îngăduința ca, după o călătorie, întors pe plaiuri cunoscute, să salute cu respect. omul parcă a venit și a marcat teritoriul. poc! mi-am dat o palmă. ce conduită este asta? în fine. măcar acu’ știu că fac parte din vreo gașcă. împărțim prada sau doar plătim cotizația? care este regula casei în această gașcă?

a mai fost și cazul Iuliei, dar a dat dovadă de maturitate și a depășit momentul cu… grație, aș spune.

nu mai amintesc de domnul cu frumoasele sonete, chiar scria frumos, păcat.

sunteți mai vechi, chiar dacă sunt și eu pe site de prin 2004-2005, dar n-am fost implicat într-atât la început și o vreme am evitat site-ul, se întâmplă des? să invităm un sobor, să dea cu ceva tămâie.

și, pentru că nimic nu este întâmplător, sfătuiesc pe cei care au pricepere, să își îndrepte atenția mai mult către începători. acolo este emoția nealterată. merită încurajați și sfătuiți.

să fim sănătoși!

 =  revin doar pentru a-i cere scuze domnului Dragoș Vișan
Ionut Caragea
[27.Jun.23 16:06]
prins în vâtoarea comentariilor, nu am observat când a apărut Dragoș Vișan în peisaj și l-am luat la trei păzește, crezând că este Dorin Cozan. De fapt, la toate comentariile în care am discutat cu Dragoș Vișan, am crezut că acesta este Dorin Cozan. O confuzie totală, îmi cer scuze pentru ea, chiar am o părere bună despre Dragoș Vișan și nu numai pentru faptul că a analizat, cu profesionalism, cartea mea. Am observat la el, mereu, comentarii echilibrate și pertinente. Iată, singurul meu regret când plec de pe Agonia, a fost o confuzie. În rest, mergem toți pe drumurile noastre. Îl salut și pe Toșa și-i mulțumesc pentru urare. Nu-i port nicio ranchiună, și el, și eu, asa cum ne așternem, asa dormim. Într-un final, în viața asta scurtă, fiecare pasăre pe limba ei moare. Așa că vă doresc sănătate tuturor și mult succes în toate activitățile voastre!

 =  Părere
CloscaLuiIon
[27.Jun.23 16:51]
Un text bun așa cum a fost evidențiat și de alți colegi de pe acest site.
Referitor la alte comentarii care nu au legătură cu situl.
Florin Caragiu scrie foarte bine. Despre cultul Ionuț Caragea nu am auzit nimic. Poate doar câteva gospodine în bucătărie. 66 de verze pe plantație nu vor face diferența decât într-un mod negativ. Eminescu a fost depășit cu 65 de cărți de statura și epoleții greoi ai Domniei sale, Ionuț.
Pe Ionuț Caragea nu l-am auzit vreodată vorbind despre alți autori, de bine, cu titlu de recomandare. Doar despre el.

 =  Unei poete mai bune decât Ionuț Caragea, îi raspund după 16 ani
Dragoș Vișan
[27.Jun.23 16:09]
Este autoarea posfeței volumului "Donator universal". Din 2007. Nu dau numele său. Se credea și se vedea Ariadna sa. "Ce ne va mai rezerva acest poet majestos al noii generații, care și-a descoperit vocația la mii de kilometri de pământul tezeic? Nimic!

 =  Nu ai greșit cu mine delic, Ionuț. Îți doresc succes în marea dragoste!
Dragoș Vișan
[27.Jun.23 16:18]
Din păcate, confuzie dublă: a mea cu poetul Claudiu Toșa, dar și cu Dorin Cozan. Nu are a face. Mă simt onorat, din anonimatul meu de nepoet, totuși din postura demnă cu pregătire adecvată de literat.
Încă puțin și deveneam chiar... Bogdan Geană ("Tu ești Mircea"? Da, eu sunt Dragoș. "Am venit să mi te-nchini, de nu schimb"... Ce să schimbi, Ionuț, nu mai poți schimba nimic. Sunt un terchea-berchea, și îmi place să fiu fericitul cel simplu.

 =  Adio, Ionuț, toate cele bune, ne mai vedem și nevirtual în viitor.
Dragoș Vișan
[27.Jun.23 16:22]
"Pos(t)feței", my mistake.

Ionuț Caragea, e bine că te retragi de aici. C-un ego ca al tău poți să devii președinte. "Agonia" nu-i de tine.

 =  și la pamflet, la fel
Ionut Caragea
[27.Jun.23 16:27]
Și la pamfletul de ieri, la fel. Am crezut că vorbesc tot cu Dorin Cozan. Uite, domnule Vișan, așa este când stai pe ateliere literare și nu ești decât un nume prin sutele de nume. Dacă îți place de fosta mea muză, o găsești prin Anglia. Poate îți dă un autograf. Și uite că îmi permit să îți dau și un sfat, pe final, cu toate că ai două masterate și două facultăți. Nu trebuie să regreți că ai scris de bine despre mine, ai fost sincer și asta ai crezut, pe baza unei analize atente și a unor cunoaștințe vaste pe care le ai. Iar dacă ți-ai schimbat părerea după discuțiile de azi, arată că ești om și mai cedezi și tu la nervi. Că de citit ultimele mele 50 de cărți, nu le-ai citit. Și cu asta, basta. Sayonara!

 =  comentariul final - sincere multumiri lui Dragos Visan
Ionut Caragea
[27.Jun.23 16:38]
de fapt, Dragoș Vișan, era îngerul meu păzitor, care mă voia plecat de pe Agonia. Știa că nu am ce căuta pe aici, că va urma, inevitabil, marea confruntare cu Toșa și ceilalți și că va ieși cu sânge din toate direcțiile. Omul acesta, trecut prin multe, care a fost și în casa tatalui meu, stia ca daca te intorci la o fosta, fie ea si Agonia, nu poate merge. Mai ales cand ai egoul lui Appolinaire sau al lui Baudelaire. E ca o ciorba reincalzita. Da Dragos Visan, ai dreptate, imi scot palaria in fata ta. Esti intelept. Daca ajungi pe la Oradea, te cinstesc cu o palinca. Iar daca ajung eu la Constanta, ne vedem la un vin. Iti multumesc ca m-ai luminat. Gata, am plecat. Bye!

 =  Peste jocul 66 urmează lansarea în mari iteraturi: franceză, canadiană
Dragoș Vișan
[27.Jun.23 16:40]
Recunosc, am citit, am rezonat, pe-atunci. În parte.
S-ar putea s-o fi văzut atunci... să fie sănătoasă, să mai scrie!
Eu tot însurat sunt, din 2010 stabilit la București. Cu doi copii. Să ai succes de la Montreal în Tokio, Buenos Aires, peste tot. Cucerește, Ionuț lumea! Aici ai spus destul. Ai făcut 66 din poezia română.

+ Dorin,
Maria Mitea
[11.Jul.23 17:16]
Un poem inedit, anume prin suflul/starea care o transmite.
Am căutat o metaforă care să-mi sară în ochi și nu am găsit. Fiecare vers e destul de firesc, chiar obișnuit/ordinar, parcă deja trăit, știut, și totuși cititorul găsește ceva mai mult decât metaforă aici. Anume asta atrage la scrierile tale ( am cititi și alte lucrări)


M-am oprit la versul ” În jur, oamenii curg frumoși, ca-ntr-o sală de nașteri;”
poate pentru că am văzut urgiile dintr-o sală de naștere,
pe lângă toate țipetele, vaietele, durerile facerii și altele așa era; oamenii păreau mult mai frumoși,
:)

 =  clavicula- osul care stă între umăr și buze
Stanica Ilie Viorel
[11.Jul.23 18:36]
lujerul nu se închide…

“În jur, oamenii curg frumoși…” dezacord
în jur (aș fi folosit “în preajmă”… să nu înjur)

în jur, oamenii curg, frumos

sau

în jur, oamenii frumoși, curg

 =  M&I
dorin cozan
[14.Jul.23 06:08]
Maria, ai citit bine. Multumesc pentru semnul tau!

Ilie, esti asa dragut....

 =  Dorin
Stanica Ilie Viorel
[14.Jul.23 06:56]
sunt sau nu, mai puțin important

dar între floare și lujer este o diferență, d’aia am spus că lujerii nu se inchid
florile de crin se închid

nu văd nici cum “oamenii curg frumoși” ca fiind o exprimare fără dezacord

cât despre “în jur” , recitat (cu voce tare) poate trezi (sau nu) vreun zâmbet

o zi minunată!

+ Drăguț :)
Ecaterina Ștefan
[21.Jul.23 01:07]
"Pietrele pe care calc vorbesc mai bine decât mine despre răbdare."

Buna Dorin! Acesta mi se pare un vers frumos și puternic din punct de vedere literar.

Felicitări pentru acest vers!




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !