Comentariile membrilor:

+ recomand tragedia
George Asztalos
[21.Aug.11 19:56]
recomand tragedia din textele Ioanei pentru că e ca un medicament. amară dar vindecătoare. realmente îți trebuie o experiență teribilă ca să reușești astfel de texte. și nu o spun pentru că personal prefer miza ludică sau umorul negru (pentru că, vezi doamne, ar fi mai facile) ci dimpotrivă pentru că sunt convins că tragedia echilibrează și dă clasă, tot așa cum umorul destinde și face autorul simpatic.
singurătatea e o cățea nu pentru că e a dracului. e o cățea pentru că mușcă. și lasă urme grave, de neșters. între înger și această licantropie ascetică are loc drama acestui poem. iar finalul e un deznodămînt în favoarea solitudinii, a frumuseții singulare a tragediei bunului simț.
felicitări Ioana și apreciere la superlativ!

 =  părerea mea
Vasile Munteanu
[21.Aug.11 20:35]
nu spun că nu îmi place (dimpotrivă), dar cred că textul ar fi fost mult mai intes dacă "înger" ar fi apărut numai în titlu iar versurile ar fi fost contruite fără (ex: mă simt de parcă l-aș fi acostat); repetat și textul fiind destul de restrâns, reușește să agaseze/obosească; și cred că identificarea singurătății reiterează un șablon (life is a bitch); nu spun că nu susține ideea, dar poate că trebuia sugerat altfel (nu știu, poate turbare, de exemplu, apropo de ochi însângerați și de sete).

 =  parere
adrian pop
[21.Aug.11 22:32]
acostarea inseamna abordare -->> constructia porneste de la ceva gresit (dincolo de incoerenta habar nu am ce-i cu ingerul asta, mai ales ca versul urmator afirma o intimitate, chiar o "posesie")

nu vad poezia asta ca fiind una de stare (ar fi fost permise derapajele logice, in cazul asta); o vad ca una in care "se intimpla" ceva; din pacate nu pot sa leg nimic

ciudata asocierea - singuratatea este o catea - vreau sa fiu caine
adica vrei sa fii singuratea?

accentuezi "nu am nimic" prin "absolut"; imediat dupa, spui "decit"
nu am absolut niciun leu in buzunar, decit 10 lei?

ingerul a disparut, in locul lui apare o baltoaca, ok asta, dar imediat spui ca vrei sa-l bei; pe cine? pe inger? sau baltoaca?

in concluzie la mine nu a ajuns
de fapt a ajuns, in sensul ca inteleg ce ai vrut sa faci aici, dar inteleg exclusiv pentru ca ma duce capu' (eventual) si fac anumite conexiuni
ei bine, conexiunile astea trebuia sa le faca autorul


 =  .
Daria Darid
[21.Aug.11 23:34]
eu vad astfel

daca singuratatea-catea musca, poti para altfel, ingaduindu-ti a fi caine. o poti regula , musca , latra etc . eu zic ca astfaltul este cel lins . nu baltoaca , nu ingerul . a , si daca esti caine, poti linge rani fara sa cazi in penibil .

mie mi-e clar . si mi-a placut .


 =  .
Daria Darid
[22.Aug.11 03:53]
off . asfaltul e fara "t" .astfel, asfaltul e cel ... in fine, am corectat.

- mie imi pare ca suna potrivit si acel "nu mai am absolut nimic. decât mersul pe jos." cum poti, de altfel sa zici "nu am absolut niciun leu in buzunar, decit 10 lei --- in mana stranga, de ex . asadar , schimbam unghiul din care privim / coltul spre care privim . ceva ma face sa inclin ca mai intai s-a privit inauntru .. apoi in jos ca un fel de resemnare. de aceea a venit si completarea de dupa. cred ac este mai degraba un poem de ... ne_stare in care se intampla sa fie neputinta .. cumva fugarita/ asumata ...

cainele apare in majoritatea poemelor ioanei . initial, am crezut ca e intr-un fel prezenta/ inevitabilitatea bolii . acum ma gandesc la el ca la un fel de gardian, caci nici de aici nu lipseste cursa ... orbirii. (se prea poate sa ma insel - nu ar fi intaia oara - .

sper ca nu a deranjat in vreun fel faptul ca am scris ceea ce am crezut eu de cuviinta ca trebuie spus .



 =  inger
Lucian Preda
[22.Aug.11 05:13]
un inger ce cade e clar ca nu se transforma si ca sa il bei iti cam trebuie un timp de respiro si uite asa am ramas impresionat de versurile tale, mi/a placut finalul ce sa zic e dur e trist ca ramai doar cu dorul de a sorbi un inger la tragicul final iar de transformarea in caine ai punctat foarte bine.

bravo meriti si a doua stea
doi

 =  i.
ioana negoescu
[23.Aug.11 10:05]
George, aprecierea ta e o surpriză foarte plăcută pentru mine. Ai surprins esența, ca de obicei. Mulțumesc mult.

Vasile, mă tot gândesc la observațiile tale în ceea ce privește textul și cred că pe undeva ai dreptate. M-am jucat cu sensurile acolo, ceea ce este destul de riscant pentru că poate obosi. Mulțumesc mult pentru tot.

Adrian, părerea ta contează, în unele privințe ai dreptate, dar citind comentariile pe care le faci, nu am putut să nu observ că aplici o analiză logică foarte ciudată și cam nepotrivită în poezie. Desigur, asta ar fi ok, dacă nu ar fi o chestie, să zicem, facilă. În acest mod oarecum neprofesionist poți să desființezi orice text. Pe mine nu mă derajează deloc comentariile tale, dimpotrivă, așa că te invit cât de des pe la mine. Te citesc și eu cu mult interes. Mulțumesc.

Daria, ai pus punctul pe i. Îți mulțumesc.

Lucian, mă bucur că ai înțeles textulețul meu. Te mai aștept cu drag.

 =  ioana
adrian pop
[23.Aug.11 12:33]
exista o teorie, absolut gresita din punctul meu de vedere, care vehiculeaza ideea ca poezia nu are nevoie de logica sau, mai grav, ca isi poate permite orice
ar trebui sa incadrez acum conceptul "logica" - sa admitem ca se refera un minim de intelegere si coerenta
eu nu pot sa fiu de acord cu asa ceva, imi pare scuza poetilor slabi, a celor care vor sa spuna ceva dar habar nu au cum sa o faca sau a celor care isi inchipuie ca un manunchi de metafore, daca se poate cit mai traznite, inseamna poezie
asta-i facil, nu sa abordezi o poezie si din acest punct de vedere
si atentie, exista o diferenta intre abordarea exclusiv rationala, cum incerci tu sa sugerezi ca as face si cea care se vrea cit mai completa
eu apelez la logica doar atunci cind fortarea ei frizeaza absurdul sau penibilul
ca un poet, si mi s-a intimplat asta de foarte multe ori, inclusiv aici, imi arunca sub ochi un conglomerat de imagini si idei fundamental opuse si apoi imi imputa faptul ca n-am inteles, asta e, nu pot sa fiu convins atunci cind ma raportez sistematic si consecvent la un singur lucru - ce inseamna, pentru mine, literatura in general

altfel ma feresc sa dau sfaturi ori sa prezint opiniile personale drept adevaruri imuabile
da, stiu ca se poate, relativ usor, sa desfiintezi (aparent) orice text
tocmai de aceea evit sa o fac si nu asta-i scopul meu
pentru ca, in esenta si cu adevarat, un text se desfiinteaza intr-un singurul fel - din interior si de unul singur



 =  Forian, Adrian
ioana negoescu
[23.Aug.11 23:22]
Florian, nu văzusem comentariul tău. Mă bucur să observ că nu ai pierdut nimic din verva spiritului tău năvalnic, chiar și atunci când e vorba de un comentariu, că în continuare scrii așa cum trăiești, ceea ce e admirabil și cinstit. Mulțumesc mult.

Adrian, sunt sigură că știi mult mai multe despre poezie și despre literatură în general, decât știu eu. Îți respect părerea și teoriile. Textele mele există pur și simplu. Să-ți spun ceva ce probabil nu știi: în fiecare zi îmi aleg un text, un poem. Uneori poemul e scris de un autor consacrat, deseori însă îmi găsesc poemul aici, pe site. Și mă bucur. În ceea ce mă privește, dacă am chiar și un singur cititor care rezonează, e ok. Nu-mi doresc un altfel de glorie. Pe tine te citesc cu mult interes. Poezia există chiar și în afara cuvintelor. Uneori reușim, alteori nu reușim să transmitem starea. Asta e.

 =  Sublima
Adela Dirzu
[24.Aug.11 11:38]
Tragedia inalta si da o intensitate vie cuvintelor tale. Imaginile mi-ar placea sa le transform intr-o pelicula roz-cenusie, unde specatorul ar fi cel care ar aduce lumina/speranta prin prisma trairilor sale...

N.B. Emotiile tale sint personale, experienta la fel, admir curajul tau de a le da viata in cuvinte.

 =  i.
ioana negoescu
[25.Aug.11 01:43]
Adela, cititorul sau spectatorul deține filtrul potrivit. Mulțumesc mult.

 =  Personal-personale
Cristian Fara
[17.Nov.11 12:39]
mie mi-a placut "textul" intr-atat incat m-am logat ca sa pot lasa un semn.... (sa fi trecut 10 ani?)
parerea mea este ca la "personale" intotdeauna este o "cheie" - aici cheia este "ma simt"...
mi-a placut si acel " în locul lui o băltoacă. nimic altceva."

 =  i.
ioana negoescu
[18.Nov.11 05:41]
Cristian, ce surpriză! Mulțumesc mult...




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0