Comentariile membrilor:

 =  LIM
Ottilia Ardeleanu
[15.Jan.10 18:41]
Ironic, într-adevăr scârbit de ceea ce se întâmplă în țara lui “eminescu autostradă cîrpită”!
Nu îmi rămâne decât un gust amar, acum când ar trebui să fie cenaclu, spectacol, limbă română.

Cu apreciere,
Ottilia Ardeleanu

 =  LIM -???
Nache Mamier Angela
[15.Jan.10 20:00]
ultimele trei rânduri ale primei strofe contin mici greseli (viteza?)
ramâne sa reiau lectura textului care deocamdata nu mi-a aparut prea clara
poate pentru ca pentru mine Eminescu este inatacabil
îmi imagin ca a venit pe lume într-un cadru dumnezeiesc:"dorm padurile cu toate /în ninsoare înecate...(15 ian...)

 =  Ottilia, Angela
Liviu-Ioan Muresan
[15.Jan.10 20:11]
Aveți dreptate, e un text ironic. Gustul amar îmi aparține. Nu înțeleg greșelile strofei întîi. Asficsiați e intenționat așa. Înainte de perechi ar fi virgula. Dar cum am omis semnele...
Vă mulțumesc de trecere.
LIM

 =  lim
Nache Mamier Angela
[15.Jan.10 20:31]
e scris "perchi" si nu perechi

 =  ok
Liviu-Ioan Muresan
[15.Jan.10 20:33]
orbul găinii. Cer scuze. Corectez pe loc.

 =  Ecsplicațe
Liviu-Ioan Muresan
[15.Jan.10 20:44]
pentru că la modă e tecst, nu text, pentru că la modă e...
de aia e așa acolo. Am revenit cu scuzele de rigoare față de doamna Nache Mamier Angela.
LIM.

 =  Cu regret o spun
Cezar Cătălin Viziniuck
[15.Jan.10 20:55]
Eu unul nu cred că este vina lui Eminescu pentru că România aste șa cum e.Vina este a noastră, a celor de azi. Eminescu la timpul lui a scris suficiente articole de presă pentru care a ajuns într-un ospiciu perfect sănătos și a ieșit nebun. El s-a sacrificat oarecum pentru țară, dar noi ce-am făcut pentru ea? Mereu cerem dar nu vrem să dăm nimic. Îmi pare sincer rău că am ajuns să-i învinuim pe strămoși pentru problemele noastre. Cezar

 =  lim
Nache Mamier Angela
[15.Jan.10 20:49]
nu ai de ce te scuza
eu am multe probleme cu ortografia fiind plecata de ani de zile
suntem amigos ,deci te-am atentionat absolut camaradereste
la tine era o problema de clavier
cu prietenie

 =  si eminescu s-a saturat
adriana barceanu
[15.Jan.10 20:51]
as zice eu... ca pe vremea lui nu erau autostrazi.

despre poem nimic, nimic nou.
'să cadă luceferii perechi' - asta e misto, cred ca daca pastrai tonul era mult mai bine. altfel destul de fad.


 =  Adriana, mulțumesc
Liviu-Ioan Muresan
[15.Jan.10 21:15]
nimic nu e mai fad decît sărbătorirea Poetului. Îl huiduiesc unii, se mîndresc alții cu premiul literar ce îi poartă numele. Apoi îl huiduiesc și ei. Fără a avea simțul valorii. Hai să ne recităm de plăcere.
LIM

 =  ...
adriana barceanu
[15.Jan.10 21:24]
am inteles ideea, nu asta era problema, adica oricum nu-i nicio problema, e text protest. spuneam doar ca putea fii mai ironic. ai prins acolo o varinta de discurs foarte misto dar ai pierdut-o pe parcurs.

 =  Adriana
Liviu-Ioan Muresan
[15.Jan.10 21:28]
am pierdut-o intenționat, pentru că tocmai pierderea se evocă în final. Și cred că se respectă fondul prin formă. Mulțumesc de trecere.
LIM.

 =  Cezar
Liviu-Ioan Muresan
[15.Jan.10 21:51]
mă bucură sinceritatea și buna exprimare. Scuze că am fost mai perfid. Nu are grad de comparație, dar îmi asum zicerea.
LIM.

 =  EL s-a săturat de ei de 160 de ani, și tot acolo sunt
florian abel
[15.Jan.10 22:07]
Eu, din întâmplarea faptului că folosesc creierul ca să gâmdesc, am înțeles perfect ce vrei să simți, LIM, și, fără a mai transcrie inutil, remarc aici ultima strofă, care îmi pare absolut bestială prin demersul ei cu dublu sens din care câștigă cel benefic răzbunării spiritului nostru prea umilit de impostura și mojicia ce și-au adjudecat în mod mișel locurile fruntașe în panteonul sufletului acestui neam.

Felicitări. F A

 =  Florin, mersi de înțelegere
Liviu-Ioan Muresan
[15.Jan.10 23:35]
am primit injurii cît pentru o viață. Unii nu folosesc creierul, sau apelează la dînsul prea tîrziu :)
LIM.

 =  Florian, desigur
Liviu-Ioan Muresan
[15.Jan.10 23:42]
nu e intenționat.

 =  Despre Eminescu, toți țărănoii...
Ioan Jorz
[15.Jan.10 23:46]
Mureșane, ai dat-o 'n bară! Și asta nu pentru că te-ai dat la Eminescu, ci pentru că ai făcut-o la modul groassier, la modul repulsiv - de miciman care își conștientizează frustrările, nici măcar într-un mod original, ci pastișând un alt papagal de autor, autor care, măcar pentru inițiativa (de pionerat) de a se căca pe România, ar trebui să aibă prioritate, adică să nu fie pastișat de tot felul de neica nimeni! Măi, deșteptule, măcar de ziua lui, ar trebui să-l lăsă în pace pe Mișu!Nu crezi? "eminescu și dorința numelui scîrbei/masturbarea naște copii cu ochi dilatați" - nu ți se pare cam mult? Dincolo de masturbarea exprimării? A mai scris cineva de Eminescu, altfel decât a cereși atenția pe NET? Nu! Ai scris tu - și ai reușit.! Mi-ai cerșit atenția pe Internet și ai reușit! Concluzie: Eminescul lui Mureșan nu este Eminescul meu! Cu siktir,
Ioan J

 =  Jorjule, nu ai înțeles nimic,
Liviu-Ioan Muresan
[15.Jan.10 23:58]
nici nu trebuia să înțelegi. Nu faci parte din categoria ălora. Nici o problemă că sari la gît, la cap nu ai cum :) Glumesc, desigur, întrebă-l pe Florian, o să-ți explice subtilitatea. Și nu e umor aici. Cu toate că la umor "te pricepi".
LIM.

 =  Altceva
Valeriu Dinca
[16.Jan.10 09:58]
Eu am înțeles mesajul dar se poate găsi un alt mijloc de comparație, a făcut-o
Sorescu foarte frumos și tot a fost criticat.Sacrilegiu pe buzele tale!Altceva
maestre.

 =  Valeriu Dincă
Liviu-Ioan Muresan
[16.Jan.10 11:03]
Sînt convins că aveți dreptate. Dar trebuie să recunoaștem că și în literatură ne deplasăm pe cîteva autostrăzi cîrpite. Asta este. Pînă la marea poezie vor mai trece ani. Nu știu cîți, pînă atunci peticim.

 =  protest
Ioan Marinescu-Puiu
[16.Jan.10 11:47]
E jalnic că "agonia" își permite să gazduiască asemenea "duziniști", care dau cu noroi în idolul nostru naț ional.Acești indivizi încearca să se facă remarcați înjurând pe Dumnezeul literaturii noastre (a se vedea A. Pipidi-Mungiu.â, H. R. Patapievici ș. a. cărora mi-e silă să le scriu numele), sperând că astfel vor ramâne în istoria literaturii române, măcar ca blasfemiatori. Eu,care sunt bolnav de Eminescu,care stiu pe de rost sute din versurile lui, nu am cuvinte să calific această încercare oribilă de a dimitiza una dintre puținele valori care rezistă si vor rezista timpului. In consecință conștiința mea nu îmi mai permite să fiu coleg,pe un site,alături de asemenea incalificabili și cer administratorilor să mă radieze din rândurile membrilor lui. Să auzim numai de rău!

 =  Ai dat-o în bară
Mihai Cucereavii
[16.Jan.10 13:09]
Cred că ai scris rândurile de mai sus după o sută de grame.
De Eminescu nu te poți sătura cum nu te sături de viață, de părinți, de rude și prieteni.
Iar dacă te-ai săturat, sunt și excepții de la regulă, nu te supăra,
fă o consultație la medic.

 =  .
laurentiu ion
[16.Jan.10 13:20]
aberatii, desigur

 =  Băi fraților!
Liviu-Ioan Muresan
[16.Jan.10 14:31]
Chiar așa de greu pricepeți un text? Sau doar vă faceți? Se vede cine citește superficial și apoi trîntește părerea. Textul acesta e chiar favorabil Poetului. Doar că unii doresc mură în gură.
LIM.

 =  lim
Carmen-Manuela Macelaru
[16.Jan.10 14:42]
super asta
"eminescu autostradă cîrpită
cu poeți ce devin gropi la prima ploaie"




 =  Carmen
Liviu-Ioan Muresan
[16.Jan.10 14:54]
Mulțumesc pentru înțelegere. Știu, aș fi putut renunța la unele cuvinte, unele versuri. Dar cînd petele pe asfalt se doresc a fi însăși asfaltul, cînd drumurile de nisip se doresc a fi autostrăzi, cînd se aruncă piatra de fiecine, și din orice poziție, nu te poți abține în exprimare. Asta este. Cine are ochi de citit, să citească!
LIM.

 =  Schimbă titlul...
Mihai Cucereavii
[16.Jan.10 15:30]
și n-o să avem pretenții.

 =  Mihai
Liviu-Ioan Muresan
[16.Jan.10 15:34]
Textul pornește de la manifestul "m-am săturat de românia", aici este și logica textului. Un personaj neînsemnat, sătul de sine, se afirmă astfel. Și, la fel acestuia, personaje neînsemnate se afirmă în literatură prin negație. Nu le voi face jocul, renunțînd astfel. Pentru că cei ce simt se ascund în mediocritatea sinelui. Nici măcar nu răgnesc aici. Și asta dă de gîndit. Un simț al măsurii există, mă bucură asta.
LIM.

 =  Liviu,
Mihai Cucereavii
[16.Jan.10 15:50]
declari destul de tare în titlul poeziei că te-ai săturat de Eminescu
și aceste cuvinte șochează cititorul necompetent.
Dacă l-ai fi pus în ghilimele, cred că n-am fi reacționat.

 =  Bine, o să îl pun
Liviu-Ioan Muresan
[16.Jan.10 15:53]
între ghilimele. Cu toate că efectul va fi mult diminuat. Nu doresc să deranjez cititorii de bun simț.
LIM.

 =  Bine,
Mihai Cucereavii
[16.Jan.10 15:58]
dar focul n-o să cadă peste tine.

 =  .
alexandru moga
[16.Jan.10 16:17]
anul asta nu au fost parca asa de multe osanale pe site lucru imbucurator inseamna ca lumea incepe incet incet sa iasa din obsedantul deceniu sa iasa din transa minutului de ura si minutului de iubire (vezi 1984 de orwell) sa iasa din isteria (intre ghilimele isterie pentru ca de fapt e o isterie de fatada fatarnica - nationalismul romanesc fiind unul ipocrit) furibunda a cenaclului flacara si sa priveasca obiectiv si detasat opera unui mare poet roman nu cel mai mare cel mai genial cel mai sfant mai sfant ca stefan cel mare

ce a incercat LIM sa faca aici e laudabil si mie sincer textul imi place poema este discreta de o discretie necontrafacuta / reuseste sa cuprinda esenta prozaica a existentei noastre

 =  Alex
Liviu-Ioan Muresan
[16.Jan.10 16:34]
eu am citit 1984 prea tîrziu. Și existența, mea, existență de prol, nu o asociez proletariatului vremii apuse. Am asociat romanul vremilor noastre, unde nouavorbă... E de vină și internetul aici. Cred că viziunea lui Orwwel e inegalabilă. Iată cum mă asociez personajului principal, iată cum aștept oprobiul și strigătele pe ecran! Oare ce state se găsesc acum în război? Oare ce trădători mișună pe aici? De unde poți ști cine e sincer și cine nu e? Nu avem răspuns. Prefer palma bărbătească. Celelalte... să treacă de la sine! Mersi.
LIM.

 =  Re
Valeriu Dinca
[16.Jan.10 17:23]
Te rog, te implor fă o modificare acolo sau scoate-l de pe site și dă cu el la
cel mai îndepărtat gunoi...că pute urât.Atât de mulți citesc aici că ne facem de
râs.Pentru gestul pe care bănuiesc că o să-l faci, îți mulțumesc anticipat!
V.Dincă

 =  Valeriu
Liviu-Ioan Muresan
[16.Jan.10 17:29]
mersi de revenire. Eu îmi asum textul acesta. Eu nu-mi fac pantofii cu cremă peste noroi. Vezi tu, premiul Mihai Eminescu din acest an s-a acordat. Știi cui? Celui ce îi repugnă Eminescu. De ce? Nu mă întreb, ci te întreb eu. Și pînă unde mai vrei să mă destăinui? Ce înțelegi prin limba de șarpe, duplicitară? Și ce înțelegi?
LIM.

 =  Prea mult slang gratuit, ca 'protest literar' fata de ipocrizia unora si altor
Silviu Marin
[17.Jan.10 06:51]
Buna dimineata!

Recunosc, si eu, intr-o anume perioada, fui mare idolatrizator de Eminescu(-vici)... dar asta a fost in perioada liceala numai. :) In cea facultativa, mi l-am ales pe Stanescu. Intr-adevar, am facut saltul romantism schopenhaurian - suprarealism stanescian. :) Problema e cu romanticii intarziati si captivi ai secolelor 19 si 20, de la inceputurile sale. Or, trecand peste toate acestea, am o nedumerire: Chiar NU se putea trece inclusiv de agresivitatea 'douamiista' si 'duzinista'? Adica, macar din respect fata de un individ care, desi putin mai sarit de pe fix, la vremea lui, a incercat sa apere integritatea national - culturala a Romaniei! Nemaimentionand aici, desigur, de reusita lui in efortul de a ne eleva cultura poetica prin introducerea romantismului germanic, specific epocii si emisferei vestice. Cu alte cuvinte, nemaimentionand faptul ca a fost, este si va ramane un adevarat pionier cultural pentru noi, desi pretiozitatea limbajului sau ma cam lasa rece, momentan.
Revenind, scabrozitatea textului de mai sus este... vadita, iar paralela cu autostrazile e cam fortata, dupa mine. :) Sau chiar nu mai avem oameni 'de slove-n foc faurite'? (parafrazare a lui Arghezi) Mi-e greu sa cred una ca asta! Desi, din pacate, observ si eu cum piata culturii romanesti e asaltata de fel de fel de 'genii', d'alde: Dinescu, Haulica, Nicola - Ursu, Patapievici, Pippidi, Vadim - Tudor... si ar mai fi! :) Si, cu toate acestea, ca si dl Muresan de-aici, si d-lor trebuie lasate in pace, sa creeze literatura. Ce-ar fi universul literar - artistic (in forma sa plastica - nu din pdv al expresivitatii -) fara d-lor, nu? Prin urmare, desi nu ne plac anumiti autori pentru ideologiile pe care le comporta chiar, sa nu-i injuram in asemenea hal, totusi; sa fim civilizati, ce dracu'! :P - imitarea lui Dinica

 =  Silviu
Liviu-Ioan Muresan
[17.Jan.10 12:24]
mulțumesc pentru bunăvoința acordată.

 =  Cred
ninel vrânceanu
[17.Jan.10 14:59]
că dacă Eminescu ar fi lucrat la străzi; drumuri; spații verzi; suspendate; subterane; proiecte; taxe; controale; la legume; fructe; vaci; porci; păsări; hoți; târfe; moravuri; năravuri; trepte..și cââââteeee...toate erau mai bune, mai frumoase, mai valoroase!
în rest...cu stimă și aprteciere, nv.

 =  Ninel
Liviu-Ioan Muresan
[19.Jan.10 16:52]
Domnule Vânceanu, aveți perfectă dreptate. Din păcate nu e așa. Vă mulțumesc pentru semn.
LIM.

 =  LIM
Anca Zubascu
[12.Mar.10 23:07]
Mie îmi place textul. Îmi place pentru că e tranșant, e firesc, e ironic, e realist. Îmi place pentru că e o paralelă meșteșugit realizată între frânturi de cotidian și trecuți luceferi azi demitizați.
O seară bună!

 =  strigând
florian stoian -silișteanu
[12.Mar.10 23:54]
Nici nu știu încă de ce mă bag pe culoar!Pe de o parte aș împușca în tâmple cu păsări pe unii pe alții...nici măcar.Am un ușor avantaj care-mi pune coarne-asta nu durează- apoi avantajul se transformă în piedici! Locuiesc pe drum scriu la gazetă văd și aud poate mai mult decât unii dintre dumneavoastră. Cu un an sau doi în urmă fiind la o masă a prieteniei undeva în subsolul de la Bolta Rece din Iași am trăit o secvență. După ce ospătarul/ o femeie plinuță îngrijit îmbrăcată/a trecut pe la fiecare poet al mesei întrebătoare cu ce doriți să mâncați a ajuns și la mine drumețul.M-a întrebat pe un ton blând...ce doresc
Am privit femeia în ochi și așa pe nepusă masă am întrebat aproape sfios dacă așa în ultima vreme au mai fost văzuți prin partea locului domnii Ion Creangă și Mihail Eminescu
Aproape deloc mirată femeia m-a privit în ochi apoi a tras aer în piept și după ce s/a aplecat mi/a șoptit în ureche: Nu nu domnule nu i/am mai văzut demult probabil sunt plecați fiecare cu treburi și ei.....
Revenind la textul de față pe care îl văd ca pe un pios omagiu cal primitor emoționant dar strigat ca în gură de șarpe mă văd nevoit să vă întreb dacă dumneavoastră...dacă...pe...Eminescu....
De obicei la gâtul celui înalt sare omul mic nefericitul cel care nu a avut bucuria de viață să lase ceva în urmă..pe acei mișei îi ignor iar când îi prind le tai la mațe
În rest să auzim de bine...deși mi e teamă că numărul porcilor al mincinoșilor al corupțiloral nemernicilor din țara asta este aproape total
Și totuși cred în lumină!

 =  pdv
Mihai Robea
[13.Mar.10 06:29]
...bidoanele stau cu limba întoarsă,/neliniștea e uneori o năpastă...

 =  m-am trezit si eu
Anca Roshu
[17.Dec.11 06:21]
la spartul targului...
fara a fi un 'fan' al poeziei lui eminescu (mi-a trecut prin clasa, dupa ce am invatat pederost luceafarul...), nu ma pot abtine sa nu spun ca textul asta ar trebui sters, lim.
mie nu imi prea place ce scrii tu, in general, dar asta nu-i niciun bai, desigur.
insa aici prea ai dat-o cu stiituce in fasole...
adica ok, esti scarbit de tara, de gropi, de oameni, de... dar ce treaba are asta cu prefectura?!
ce-i de vine poetul ca tu nu poti scrie un text rezonabil care sa fie citit daca nu amesteci si numele lui in titlu si text... fiindca, sa fim seriosi, textuletul asta n-avea niciun sfert de cititori din cati a avut daca nu-l manjeai pe eminescu din titlu...
stiu cu strugurii is tare acri cand nu ajungi la ei, da' chiar asa?!
si nu mai incerca sa spui ca ai vrut sa fii ironic, si degeaba ai bagat titlul intre ghilimele, efectul e la fel de dezastruos!
pana la urma, aivi avem un text cu 1.880 de vizionari (nu cred ca ai tu vreunul cu mai multe afisari, da' de curiozitate ma voi uita dupa comentariul asta...), un text slab sau foarte slab care l-a luat pe poet si l-a aruncat in groapa neputintei proprii...
si apropos de greseli din prima strofa, cum suna, domnule, sa ne prabusim solului?! hai ca asta a fost prea de tot, mai rea ca si asfixia aia cu cs in loc de x.
adica daca vine unu' si vrea sa fie original scriind gresit tecst acu' gata toti dupa el, sa ne laudam cu ce, cu 'succesuri'?
cum ziceam, nu-mi prea imi place ce si cum scrii, da' aici ai dat-o de gard rau de tot, lim...




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !