Comentariile membrilor:

 =  parere
Ionut Caragea
[01.Jul.09 07:32]
eu cand dau de varsatori, si mai ales cu ascendent in balanta, ma ia cu tremurat si imi vine sa fug repede, ca datorita lor am scris atatea carti

insa, nu o fi dracul asa de negru si voi insista asupra textului:

ai din start o chichitza:

briza mă răsucește în jurul zilelor
ca pe niște imense vertebre

ma chinui sa inteleg cum vine si nu reusesc

ca pe niste nu inseamna in jurul

ia sa vedem o solutie, ma scarpin in crestetul capului si zic asa:

briza mă răsucește în jurul zilelor
devenite niște imense vertebre

sau pur si simplu scoti prepozitia pe

briza mă răsucește în jurul zilelor
ca niște imense vertebre

si mai am o propunere mai jos:

dezgoleste-mi si sangele, astfel metafora capata si mai mare putere

nu-mi place apelativul - ieftina /langa sticla de vin, de ce neaparat sticla de vin trebuie sa fie ieftina?

poti scoate versul ala cu usurinta

poemul are frumusetea lui sa stii, ridicari, caderi lungi, imagini frumoase si naturale. cu un pic de atentie poti face un poem deosebit

 =  :)))
Ligia Pârvulescu
[01.Jul.09 11:30]
Ionut, cartile alea sunt cumva de psihiatrie? :))
Ai dreptate cu vertebrele, modific, dar altfel, multam de sugestie.
La dezgoleste-ma las cum e, ca de fapt ideea e preluata din expresia "bate-ma pana la sange", deci asta vrea sa zica.
Sticla de vin, oricat de scumpa ar fi, tot nu se compara ca valoare cu o fiinta, puteam sa pun acolo si un palat, tot aia era. Las asa.
Iar ideea e de alternanta imagini frumoase-imagini urate/triviale, nu vreau neaparat sa iasa ceva frumos, ci expresiv, acum ce sa zic, nu stiu cat mi-a reusit.
Eu iti multumesc pentru vizita si mai ales pentru comentariul elaborat, mi-a facut placere sa vad asemenea atentie. Mai vino, sa stii ca tin cont de parerile pe care le primesc :)
Prietenos.

 =  rita hayworth
Alberto M. Popesco
[01.Jul.09 13:05]
ți-a mai spus cineva că semeni cu ea?
poezie emană erotismul acela american interbelic, îmi place mult
îți las un clip că tot e vorba de ”amado mio”
http://www.youtube.com/watch?v=0d1C1qQ_VoI
amical :)

 =  playful
Ligia Pârvulescu
[01.Jul.09 13:37]
Alberto, mi s-a mai spus ca seman, da. Stiu melodia, eu in profil am pus link spre versiunea cantata de pink martini. Atmosfera de care zici a fost si intentia textului, imi pare bine ca a iesit, daca ai recunoscut-o.
Dar ca link, imi pare mai potrivit asta:
http://www.youtube.com/watch?v=rVI0A4DTVgg&e
Tot amical, si multumesc :)

 =  psihiatrie
Ionut Caragea
[01.Jul.09 14:15]
pai daca vrei sa vezi daca sunt de psihiatrie sau nu, ar trebui sa citesti...

vad ca esti incapatanata cu modificarile, dar nu ma mira asta la un varsator

trebuie insa sa te conving spunandu-ti ca acel ieftina cat o sticla de vin sugereaza sensul urat ca esti o femeie usoara pe care cu cateva parale si o sticla de vin o convingi repede sa treaca la actiune

si e pacat de frumusetea de poem sa fie asa de ieftina, mai ales ca e un poem de dragoste si nu unul de...

am fost destul de convingator?

 =  merci
Alberto M. Popesco
[01.Jul.09 13:46]
de clip
singura mea problemă e că rita e blondă, emană multă feminitate și erotism. apropo de clip: ce freză de comunist avea iubitul ei. la un moment dat, când a început să se dezbrace, am crezut că e drogată.
merci mult încă o dată, rita :)

 =  rply
Ligia Pârvulescu
[01.Jul.09 13:49]
Da, singura scadere a ritei e ca e blonda :D
Comunist-comunist, dar temperamental omul :). Era drogata oarecaum, poti spune, de fapt parea a fi beata, de unde aluzia in textul meu la sticla de vin.
Cu placere :)

 =  Ionut,
Ligia Pârvulescu
[01.Jul.09 14:56]
eu glumeam cu cartile alea, si vad cu tu ai luat-o in serios :)...sau nu stii ca varsatorii-s si glumeti, pe langa faptul ca sunt paradoxali? :)

Acum revenind la oaia mea de text ca sa zic asa: in primul rand, nimic nu "trebuie", in general, deci nu "trebuie" sa ma convingi de nimic, fii mai tolerant :)
Apoi, sa nu confundam persoana care scrie un text cu textul in sine, chiar daca e la persoana intai, am mai avut discutia asta si pe alt text de-al meu si tot cu un barbat. Literatura-i literatura, viata-i viata. In plus, nu vad ce ti se pare tie ieftin in faptul ca in genere o femeie intr-o seara poate fi cucerita cu o sticla cu vin. Scrie undeva ca femeia e proasta si ca ORICINE poate sa faca asta cu o ANUMITA femeie? Asta asa, de dragul discutiei :) Daca vrei sa te lamuresti pe subiectul asta, putem sa mergem in offtopic, dar prefer sa las experienta ta de viata (iti doresc viitoare, ca din trecut se pare ca nu) sa te lamureasca cu privire la alti subiecti feminini...:)

Oricum, vezi mai jos din comentariile cu Alberto de fapt cine mi-a inspirat textul asta...si...nu le mai lua asa in serios textele astea, ca doar am si spus, playful :) Arta-i adanca, mai bine sa n-o interpretam superficial.
La fel de prietenos :)

 =  da
Anghel Pop
[01.Jul.09 16:35]
Un text care-mi amintește de mările sărate ale lui Federico García Lorca, prin acel văietător ay, un ison de ghitară gipsy fără stridențe, melancolii diluate și nu tare edulcorate, o patină a timpului depusă pe un film voalat și sensual.

Textul mai poate fi lucrat, repetiția "amado mio" poate fi substituită cu altceva, "meu" mi se pare subînțeles și redundant în versul al șaselea.

Dar pentru parfumul muzical al invocației sonetul ăsta sau ce-o fi își merită banii.

+ părere
Liviu Nanu
[01.Jul.09 17:24]
Mi-a plăcut poemul, în special prima și ultima strofă. Aș fi vrut să spun și eu ce înțleg din metafora cu sticla de vin, dar autoarea mi-a luat-o înainte cu explicațiiile. Într-adevăr, să intri în pielea unui personaj imaginar, să faci ce vrei cu el, să schimbi planurile și relațiile dintre lucruri, asta înseamnă metaforă, gîndire poetică. Pe care, dacă nu ai „organ”, nu o pricepi, nu o apreciezi. Felicitări, am citit un poem care îmi zbîrnîie în minte mult după gestul lecturii.
cu scuze pentru deranj
al 156-lea cititor
anton

 =  da
Liviu-Ioan Muresan
[01.Jul.09 17:37]
îmi place. Finalul deosebit. Parcă se poate simți. Pentru citior, percutant.
LIM.

 =  de acord
Ionut Caragea
[01.Jul.09 18:16]
Ligia, de acord in marea majoritate cu ce zici tu pe acolo, mai putin la chestia cu experienta, unde toti avem de inatatat, mereu. Si mai e ceva, te citez: Apoi, sa nu confundam persoana care scrie un text cu textul in sine.

Eu consider ca arta la superlativ inseamna viata la superlativ si viceversa. Mai ales in poezie. Acuma depinde unde vrei sa ajungi cu amandoua. La jocuri si la sticle de vin se pricep toti...

Cu apreciere si felicitari pt stea, o meriti.

 =  raspunsuri
Ligia Pârvulescu
[01.Jul.09 19:16]
Anghel, ma gandisem si la "take this waltz" al lui cohen, care e inspirat de lorca, de acolo a venit ay-ul. "Meu" mie mi se pare ca precizeaza ca e vorba de un anumit trup de femeie, si nu generic, il pastrez. La repetitia de care zici am vrut sa renunt, dar n-am stiut din ce parte s-o scot, asa ca am lasat-o cum e. Imi pare bine ca ti-a placut si ma bucur ca inca ma citesti, asa din umbra...:)

Liviu, ma bucura mult trecerea ta, mai ales ca s-a lasat si cu o stea. Si ma bucura sa vad rezonanta, e tot ce vreau sa creez.

Liviu, multumesc. S-a vrut un text expresiv. Nu stiam daca a iesit. Se pare ca da, desi inca ma gandesc la el, o sa-l las cum e.

Ionut, si tu ai dreptate cu experienta. Imi retrag daca se poate, n-am fost obiectiva la afirmatia aceea. Viata la superlativ poate sa insemne si o sticla de vin bauta cu cineva potrivit. Si nu oricine sa pricepe sa simta asta artistic si sa o redea artistic. Eu am incercat. Multumesc.


 =  ligeia...
ioana matei
[01.Jul.09 22:35]
doar o parte din vorbele Ioanei... "Poezia se retrage"... "în titlu"?...

 =  Ioana,
Ligia Pârvulescu
[02.Jul.09 02:30]
"ligeia": http://en.wikipedia.org/wiki/Ligeia
(inclusiv la disambiguation).
Eu as zice ca poezia se retrage doar daca noi (n-)o vedem asa.
Multumesc pentru vizita.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !