Comentariile membrilor:

 =  .
alexandru moga
[19.Jun.09 10:07]
"vezici, Sângele bun fuge către varice, ascuțirea cuțitelor în ceafa de porc, cum o pupilă în întuneric, în capul oaselor, dreptul de a-mi admira bătăturile, tumefiat, Porcii nu au tacâmuri, nici măruntaie, Anestezia mea, Cum al cincilea deget nu întregește o mână, Nu a transformat-o-n carnagiu,"

de linia asta vorbesc nu e IML dar nici departe


 =  .
nica mădălina
[19.Jun.09 11:47]
uite acum, exista instrumente lirice preferate in anumite perioade sa zic discursive.
gen ardezia, gen ann.
cam asta.

 =  .
alexandru moga
[19.Jun.09 13:04]
de acord dar asta nu inseamna ca ardezia si ann ar fi un lucru bun repetat la nesfarsit
de ce sa pici in aceeasi capcana?
nu cred ca e un argument si nu vb in mod special de tine e valabil pentru oricine

sa existe anumite intrumente lirice preferate in anumite perioade

stiu si eu?
cum o fi mai bine?

 =  .
nica mădălina
[19.Jun.09 14:13]
cred ca ce ai sesizat tu aici nu ocupa, in acest text, procentual, decat un spatiu f redus.
si, pana la urma, te gandesti ca oare ca nu e o repetare la nesfarsit, ci tine de anumite convingeri privind felul de a incerca sa spun lucruri?
cred deci ca trebuie contextualizat si nu scos din context. e ca un refren, daca vrei, care incapsuleaza un mesaj distinct si recurent. cantecul, ca intreg, nu e acelasi. si cred ca asta cel putin salveaza.
pe scurt, nu cred ca e vorba de o gestionare defectuoasa a unui camp semantic. desi repetat, ce-i drept.

+ .
emilian valeriu pal
[19.Jun.09 14:40]
Sint citeva pasaje bine realizate, coerente, care reusesc sa redea foarte bine starea aia de drum, de tren, de sprijin pe bancheta sau peretii vagonului. Pe alocuri visceralitatea nu face bine, dar e compensata de ironie. Sint citeva idei surprinzatoare, si ma refer la aia cu porcii, cu drumurile, cu imaginaitia care nu transforma broasca in print.
Nu mi-a placut partea cu singele bun si presimtirea ca 1 nu este simpla reprezintare. Scad din coerenta, in opinia mea. Oricum spre deosebire de alte texte, reusesti sa-l stapinesti, chiar daca predilectia spre organic inca e pregnanta. Oricum din punctul meu de vedere, un text dens, o incordare bine redata. Ca si cum ai voma dupa atita cafea si tigara prin gari si vagoane. Iar partea de final cu rasaritul mi-a placut enorm.

 =  .
nica mădălina
[19.Jun.09 14:47]
la l ma gandesc daca are ce cauta realmente pe aici. si asta deja de ceva timp. poate faptul ca e un flash din alt itinerar nu-i justifica prezenta in filmul asta, nici daca e imbracat de haina unei pauze de publicitate.
cat despre organic, mai e si atasamentul fata de anumite mici convingeri axiomatice ale mele. poate forma nu-l ajuta aici suficient incat in fapt sa razbata schela pe care l-am prins.
multumesc de trecere si mai ales pentru cum ai spus si despre zonele cu rost ale textului, si despre cele mai soimanite.

 =  nu-mi place deloc, dar absolut deloc
Alberto M. Popesco
[19.Jun.09 15:57]
povestea aceea în care broasca e transformată în prinț.
în schimb, mădă, tu ai scris ceva nice, sunt multe chestii care mi-au plăcut, stai să-ți dau și câteva copy-paste-uri și să spun și scriu și o frază mai lunguță ca să ai motiv să te bucuri că am rezonat cu textul
stai să dau copy-paste:
Frigul ca formă de solidaritate. Mai precis, să-l înduri.
Ca și clădirile, copacii cresc doar până la un punct, cât îi ține să suporte lipsa de acoperiș. Doar noi și din cauza cerului ne facem câte unul
Trebuie să reabilităm câțiva zei și frișca nevegetală, inimile ca vezici cu apă și sare.

aflat la marginea angoasei textul se eliberează elegant de toate toxinele unei gândirii neoromantice. este impresionantă precizia de bisturiu cu_care delimitează libertatea de pasiune și logica de iubire. ironia jucăușă și schimbările de ritm, aproape oximoronice, dau savoare. ce să te mai laud, ai scris un text mișto, bravo

amical

 =  .
nica mădălina
[19.Jun.09 16:03]
eu ma bucur nu de simpla rezonare, ci de intelegerea sensului, chiar acolo unde eu insami nu l-am inteles poate pe deplin. de fapt asa vad eu rezonarea.
multumesc oricum pentru lectura. mie partea cu printul imi pare ok. asta ca sa-i raspund si eu englezeste acelui nice. si la fel de... amical? a, pardon, elegant.

 =  .
George Pașa
[19.Jun.09 17:02]
M-am oprit la pasajul acesta: "Porcii nu au tacâmuri, nici măruntaie. Nu dau ouă, lapte. Deși porcii nu zboară decât pentru a marca ocazii imposibile, deci cu atât mai speciale, ficatul lor e mai gustos decât cel de pasăre. Pune-i găinii cioc de pescăruș și în ziua a treia se va înălța suficient cât să-i pară că zboară." Nu înseamnă că nu am găsit și alte fragmente interesante, dar, într-un fel, ideea ta îmi reconfirmă ceea ce spuneam acum vreo câteva zile. Mai cred că, uneori, și imposibilul poate căpăta un sens.

 =  madalinei
Veronica Valeanu
[19.Jun.09 17:56]
un scris-constiinta dar nu blocata inauntru ci revarsat
ca pelicula de patina organica pe care o depunem noi pe lucruri

sfarsitul e un regal!
mai trec pe aici
V.V.

 =  .
nica mădălina
[19.Jun.09 18:25]
george, ma bucura confirmarea cu talc pe care mi-ai asezat-o aici.
veronica, esti binevenita. ce ne facem daca lucrurile se spala de noi, insa?

va multumesc pentru cuvinte.

 =  non-consumism
Veronica Valeanu
[19.Jun.09 18:46]
nu as vrea sa tii foarte mult la ideea asta
cu lucrurile care se spala de noi
ci sa ramai la mijloc de unde poti vedea cum nici interiorul nici exteriorul nu sunt niciodata consumabile si niciodata complet consumabile (asta vine partial de la U. Eco partial de la mine)
ca doar acolo e constiinta
si scrisul
V.V.

 =  .
nica mădălina
[19.Jun.09 18:49]
oricum, spalarea nu se justifica decat pentru a permite depunerile ulterioare. nu e posibila curatenia constanta. doar poate cat doarme constiinta.
place interstitiul, cu toate ale sale.
multumesc frumos pentru revenire. aduce, cu siguranta, un plus. adica ma repune pe ganduri.

 =  dupa mine
Dolcu Emilia
[19.Jun.09 20:18]
In mare, o deconstructie poetica a unor locuri commune. Un nonconformism admirabil controlat.
Fiecare paragraf isi este suficient siesi. Fiecare paragraf e executat de un virtuoz al condeiului. Tocmai de aceea, nu vad de ce, ca cititor, as parcurge mai mult de 5-6 paragrafe fara a avea, cel putin in imediat, un sentiment de satietate.

Dupa mine, doar modul de tratare, acelasi, nu justifica insiruirea atator unitati de sens distincte. Ar trebui gasit un alt mod de grupare, de decantare a lor

 =  .
nica mădălina
[19.Jun.09 20:25]
buna observatie. am mai primit-o, in alta forma, nu asa argumentata, insa.
pe de o ta parte, totusi, felul acesta de punctare de impresii, cu riscul de a da in impresionism cu tot, face ca mai orice alegere a asezarii in pagina sau in forma sa nu aiba mai multi sorti de izbanda decat oricare alta.
poate merge la nesfarsit la fel de bine cum se poate opri oricand.
si dincolo de nevoia de finisare, ma gandesc ca poate nu satulia razbeste cel mai pregnant, la nivel de impresie pe care de asta data o starneste sau lasa.
am incercat o spunere ca si cum in loc sa stai la cafea cu cineva, ii faci o disectie a ta fara macar sa-i spui cum te cheama.

multumesc deci de trecere. in contextul mai larg din care va face parte textul sper sa-i pot neutraliza din defecte, daca nu chiar sa le elimin.

 =  stiu stii stiu ca stii
Anni- Lorei Mainka
[20.Jun.09 02:24]
ma uimeste cum ne tot invirtim in scris
in viata
ne invirtim
stilul nu intusul
ma trimete la un german
guenter grass
care mi-a ocupat mult din viata scurta
si asa se macera
cu mic cu mare cuvintele
pentru mine, e greu , dar aste e.....

mach weiter, adica, cu mina pe inima sunt f. de parere ca e f. bine cum scrii

 =  ...
george vasilievici
[20.Jun.09 02:46]
paragraful cu porcii, cel cu drumurile pe care le suporta pamantul, cel cu cerul lila si cel cu broasca sunt ele luate separat niste poeme foarte reusite.

mă bucur mult pentru tine.

 =  .
nica mădălina
[20.Jun.09 09:51]
anni, a mai trecut vreme lunga si peste scurta din mine, pesemne. nu-s foarte familiara cu grass, dar promit sa devin. bucuroasa ca ai revenit.
george, asta ma face sa reconsider iar si iar ce presupune un poem si ce-l distinge de simple consemnari impuse de circumstante. vorba ceea.

va multumesc frumos c-ati trecut.

 =  o trecere.
viorel gongu
[21.Jun.09 11:11]
toți cei care te vizitează au aceleași trăiri numai că unii nu conștientizează alții poartă în suflet teama de a spune pentru că ar deveni ridicoli.Așa se performează în ridicol.Am trecut cu plăcere și mi-am amintit o mulțime de drumuri și intersecții de drumuri în care am fost răstignit.Vei afla singură dacă și unde va trebui să cizelezi ce am citit azi.Mi-ai dat starea de lipsă a singurătății pe lume.Dacă mă ve-i mai primi am să mai trec la un șerbet de migdale.Doamne ajută.

 =  .
nica mădălina
[21.Jun.09 22:01]
pe de alta parte, cu oamenii aflati in singuratate se empatizeaza cu mult mai firesc. cel putin cu discursul lor, daca nu triseaza.
multumesc de lectura




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !