Comentariile membrilor:

 =  da
Nicoleta Tase
[03.Aug.05 10:18]
Din pacate fenomenul pe care-l semnalati nu este numai unul din seria "diletantisme" ci este unul cautat si speculat la maxim. Cartea pe care se mizeaza este una sigura: nevoia de senzational. Senzationalul vinde, asigura puncte de audienta. Atunci de ce sa fim "neutri"? De ce sa oferim documentare cand telenovelele sunt de zece ori mai vizionate? Raspunsul este simplu, pentru ca la noi, in materie de media, nu intereseaza pe nimeni calitatea, ci cantitatea. Atata vreme cat audienta creste nu intereseaza pe nimeni pe spuza cui. Din pacate, asa cum spuneti, partea cea mai proasta este ca mass media sunt cele care formeaza gustul publicului, il promoveaza si-l educa. Avem nevoie de astfel de articole, poate-poate om schimba ceva.
Cu respect,

+ parere
Zabet Mihai
[03.Aug.05 10:28]
Un articol bine facut, scris cu siguranta, documentat si obiectiv. Asta cere piata romaneasca de stiri, Paul. Nu ai sa vezi decat oftaturi, scene de vodevil, dezinformare si manipulare - facute prost, daca niste amatori ca noi isi dau seama. Au o placere cel putin egala cu vizionarea unui meci de fotbal, sa vada stirile de la ora 5.
mihai

 =  " Știri "
Roxana Niculae
[03.Aug.05 10:31]
Din păcate concernele mass-media și-au pierdut scopul și datoria fața de public, transformând știrea in circ.
Reporterii sunt doar reprezentanții postului tv.Probabil sunt "train-uiți" sa aibă atitudinile descrise in articolul de mai sus.
Ce este mai trist este faptul că știrile nu mai conțin nimic informativ, cu toate astea fiind urmărite aproape obsesiv de către public.Ceea ce indreptățește intrebarea
"Să se afle în culpă pentru această prestație jalnică și coregrafie neprofesionistă gustul telespectaorului dornic de a viziona între telenovele „știrea lacrimogenă”?!
Cât despre atitudinea reporterului, nu de puține ori am remarcat ca tonul și gestica nu aveau nimic in comun cu informația ce incerca să fie transmisă.

 =  stiri comerciale
Gabriela Marieta Secu
[03.Aug.05 10:38]
senzationalul comercial, nu durerea, nu realitatea are prioritate in ceea ce ar vrea sa se numeasca stire. Este o insulta la adresa telespectatorilor cee ce se petrece in emisiunile de stiri... importanta vulgara uneori, tatrul melodramatic, abundenta detaliilor sacabroase, interpretarea proprie si dupa ureche a unor evenimente, diferenta crasa a prezentarii unei stiri (aceleasi stiri) pe mai multe canale de televiziune autohtona in care suntem informati ca de exemplu intr-o calamitate naturala sau provocata au murit 2 oameni, 3 oameni, patru oameni , 100 de oameni fiecare buletin de stiri alegand o cifra dupa bunul plac.
si avem un serviciu specializat si bine platit pentru a controla activitatea audio-vizualului... Circul de la emisiunile de stiri... ne uitam la stirile canalelor din strainatate, pe acasa e temperatura mare, si jurnalistii nostri sufera cumplit de o importanta vedetista... cine poate sa-i trateze?!

 =  ca la noi la nimenea
Radu Herinean
[03.Aug.05 10:46]
si totusi, nu va simtiti bine sa stiti ca avem 3 (TREI) canale dedicate exclusiv si 24/24 stirilor ? eu am sa astept cuminte sa apara si al patrulea, ca sa egaleze numarul canalelor dedicate exclusiv muzicii, desi am senzatia ca sunt 5 sau mai multe si toate, repet, ROMANESTI!

 =  buletine de știr(i)
Ion Diviza
[03.Aug.05 12:25]
Riscând să-mi adaug în palmares un OffTOPIC, vin cu mărturisirea unui mic păcat de care îmi amintesc adeseori cu regret... În timpul dezastruoaselor inundații din iulie, fiind pe vârful Rarăului, urmăream cu colegii din tabara de creație un buletin de știr(i) despre ce se întâmplă în localitățile inundate din țară. Reporterul îi intervieva pe doi bieti sinistrați. În acea situație, cuvintele adresate de el erau atît de penibile, încât bietul gospodar nu a fost în stare să răspundă nici la întrebarea... cum îl cheamă (sau așa ceva). Nu mi-am putut stăpâni râsul, deși situația era de plâns...
Iată deci cum știu reporterii noștri să scurteze calea (de un pas) de la tragic până la comic...

+ Maneaua gazetărească
Ghinea Nouras Cristian
[03.Aug.05 20:32]
Foarte bun simț de observație. Privind fenomenul din interior, îmi permit să fac câteva comentarii:
1. Lipsa de cultură generală și generațiile din ce în ce mai slabe de absolvenți se manifestă din plin pe micul ecran. Așa ajungem la "Teheran, capitala Arabiei Saudite", despre Iran ca "Stat arab" (?!), Geneva=Genova, Slovacia=Slovenia, Piața Terazije din Belgrad devine (de la fața locului), piața Terezia, probabil de Maria Terezia, împărăteasa "mult iubită" de sârbi etc. etc.
2. Așa zisa "întinerire" a redacțiilor înseamnă popularea acestora cu tineri modest mobilați intelectual, dar care acceptă bani mai puțini și au avantajul că pot fi disponibilizați fără mari probleme;
3. "Veriga slabă", dar nu "lipsă", a unor editori care habar n-au ce însemnă munca de presă, și care interzic abordarea unor subiecte importante pe motiv că "nu fac rating". Calea aleasă de ei este cea mai comodă - spuneai bune de circ, exhibiționism și prost gust.
4. Atunci când o figură preocupată din studio dă legătura în teren, o face cu expresia "mai multe amănunte știe corespondentul nostru X, Y sau Z"... Să nu-i crezi, de cele mai multe ori NU ȘTIE, nu știe nici chiar unde se află (vezi repoterița aflată la Jiu, dar care îi dădea înainte cu Oltul, probabil i se suflase în cască "ești în Oltenia"...)
5. Ca să nu te mai plictisesc, hai să închei, spunându-ți că uneori reporterii trec de faza cu show-ul și devin foarte sinceri. Exemplu: accident feroviar la Balota. Redactorul radio zice, cu tristețe în glas: "pacat că n-au fost victime!" Din studio e corectat: "ai vrut să zici din fericire..." Prima variantă era cea adevărată, ce păcat că n-au fost niscaiva morți, să se înalțe și omul nostru la glorie, precum nefericiții la ceruri.
Felicitări pentru articol!

 =  manipulare
Oana Balta
[04.Aug.05 08:39]
Ce pot spune altceva decat ca ai dreptate si ca rar imi este dat sa aud o stire cu adevarat pe posturile tv din Romania?!Cu riscul de a repeta ceea ce au zis si altii inaintea mea,se pare ca manipularea mass-media are un succes rasunator pe meleagurile mioritice si,desi multi isi dau seama de acest lucru,majoritatea inghite tot ceea ce apare la stiri!Poporul roman s-a transformat intr-un popor de creduli din cauza ca e mai usor ca oamenii sa nu-si puna problema daca e adevarat ceea ce aud sau vad!
Spor la treaba-n continuare!:)

 =  La obiect
Cristina Andrei
[04.Aug.05 12:57]
Un articol la obiect, fără exagerări, concis și binevenit. Ce mai aveam de spus, a spus FOARTE BINE Nouraș.
Salutări!

 =  Ce stiu eu despre presa
Pandele Maricica
[01.Mar.06 07:31]
Textul dumneavoastra face niste observatii de bun simt si mi se par atat de reale... Intamplator sunt studenta la Jurnalism, dar ar fi cat se poate de caraghios sa iau apararea unor reporteri incompetenti. Din nefericire, situatia, cel putin cum ni se prezinta, sta in felul urmator: ca sa poti ajunge reporter trebuie sa ai relatii. Cu cat ai mai multe - adica obtii mai usor informatiile - cu atat ai sanse mai mari sa te angajezi. Nu se tine cont de capacitatile nimanui. In plus, o spun cu regret, presa - dar nu numai la noi - cauta senzational pentru ca se vinde. In cazul ziarelor avem de-a face cu fenomenul tabloidizarii lor: un exemplu relevant ar fi "Libertatea". Studiile psihologice au aratat ca oamenii recepteaza mai bine subiecte legate de sex, violenta, familie pentru ca le afecteaza subconstientul si nu au nevoie de un grad ridicat de educatie pentru a le intelege. Cu cat individul este mai cultivat, cu atat va putea avea acces la informatii mai complexe, ajungandu-se poate pana la descifrarea unor mesaje despre bursa, sa spunem. Iar mass-media nu vor decat sa obtina profit. Rolul de informator e o mare pacaleala. Ne informeaza pe noi, deoarece au nevoie sa ii urmarim. Cu cat sunt mai multi telespectatori, cu atat pot vinde la un pret mai bun spatiul pentru reclama. Cu alte cuvinte, isi dau interesul ca noi sa ii urmarim doar in scopul de a vinde cat mai scump cu putinta spatiul de care dispun. Iar acest lucru se intampla peste tot in lume. Un caz aparte ar trebui sa fie televiziunile publice. Insa, doar ar trebui, ele nu fac exceptie de la regula. Mass-media au, totusi o scuza. Pentru a putea informa corect, au nevoie de independenta financiara, de aceea apeleaza la astfel de "trucuri". Totusi, in opinia mea, acest lucru nu scuza reporterii incompetenti. Dar nu avem ce face. Din nefericire, situatia nu se prezinta altfel nicaieri in lume. Mergem dupa principiul economic al presei, formulat de Miege.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !