Comentariile membrilor:

 =  o urma de arsura
Sandra Hanna Segal
[15.Jun.05 09:57]
cu multumiri, pentru sinceritate
si pentru ca orice suflet are undeva o urma de arsura, mai mica sau mai mare... pe alt plan ma recunosc in textul asta, stiu ce inseamna sa fii o minoritate, chiar daca nu vizibila, si sa fii aruncat, cum zici tu, într-un joc nenorocit neînțeles de sine. Tot ce stiu este ca nu ai nici un motiv de rusine. Rusinea ar trebui sa fie a celor care cauta scurtaturi morale si isi iau parerile din conserva.
Pe de alta parte, relax and enjoy, genul asta de oameni nu dispare niciodata:)

 =  unde? ca eu nu vad...
Musat Dana
[15.Jun.05 10:04]
imi place atitudinea ta...eu zic ca ar trebui sa nu mai iei in seama comentariile altora...
apropos, data trecuta cand am comentat la unul din textele tale am zis de pozele pe care le schimbai, dar a fost o gluma, nu trebuia sa te superi.
dar, in textul asta, iar nu vad literatura, desi eu te inteleg ca esti presata de anumite idei care nu sunt tocmai placute.

 =  Hanelle / Dana - multumiri
Lory Cristea
[15.Jun.05 11:07]
Hanelle, multumesc pentru ca mi-esti aproape:)
drag - Lory

Dana, eu nu ma supar deloc:), si aici sunt niste ganduri, nu stiu cat de bine am reusit sa le exprim, uneori nu e nevoie sa scrii cu inflorituri ceea ce de cand te stii te bantuie ca o boala cronica. Multumesc pentru ca ai fost. drag - Lory

 =  Lory
Magdalena Dale
[15.Jun.05 11:38]
Din păcate, oamenii nu se pot scutura prea ușor de tot felul de prejudecăți,în toate domeniile, dar mai ales atunci când judecă un om! Cred că mai ales pentru că nu au răbdarea de a cunoaște, preferă să ia o etichetă gata fabricată și de fapt să se complacă în neștiință. Îți admir, felul demn în care înțelegi să lupți pentru ceea ce înseamnă viața ta și îți sunt alături mai vizibil sau mai puțin vizibil, dar mereu cu sufletul aproape de tine.
Cu mult drag,
Magdalena

 =  Sa ne fie rusine de parinti?
Horia Patrascu
[15.Jun.05 14:02]
De ce sa nu-ti fie rusine de tatal tau? A dat cu bata? Atunci trebuie sa-ti fei rusine cu el, de el. Faptul ca-ti este parinte nu-l scuteste de vina nici macar in fata copiilor sai, nici macar in fata ta. Restul e prejudecata!

 =  cu drag tie :)
Lory Cristea
[15.Jun.05 13:11]
Magda, tu mi-esti aproape de mult timp, sper sa te pot intalni odata in viata reala...faci cat zece oameni care pot fi in jurul meu. Multumesc :)

 =  Horia Patrascu
Lory Cristea
[15.Jun.05 14:27]
Horia, daca tatal meu ar fi un ucigas in serie l-as iubi la fel de mult cum o fac acum...el este doar un visator, care mi-a aratat cand aveam vreo 6 ani, comoara pe care o avea pentru mine...cele 1300 de carti stranse de el pe parcursul vietii...nu, n-a dat cu bata in viata lui, dar asta deja nu mai are nici o importanta.

 =  personal
haloiu roxana
[15.Jun.05 15:04]
ma surprinde sinceritatea...
ai reusit sa te pui intr-o alta lumina ,acum vad nu numai adultul ce se vrea copil in tine,ci si simplitatea ta incantatoare...
cu drag,roxi

 =  E.Iandreiasi
enache ion
[15.Jun.05 15:05]
La un sarpe daca nu-i rupi coltii ramane mereu periculos, insa daca-i rupi ajunge chiar o reptila adorata si de ce nu chiar necesara.Tu draga Lory nu renega profesia tatalui tau, asta ii este profesia si cred ca pe undeva este mandru de ea, iar evenimentele din 13-15 iunie 1990, nu trebuie sa constituie pentru nici un miner cu cuget curat - drumul Golgotei- si sa poarte de aici incolo crucea altora.Iti spun asta in cunostinta de cauza ca participant activ la acele evenimente, in care minerii erau ATUNCI fiare deslantuite.Dar au trecut cinsprezece ani de atunci si constiintele s-au schimbat.Abia acum sa speram ca sarpele din '90 nu va mai fi doar cu batista in gura, abia acum i se va smuci si-i va rupe coltii inveninati. Sper sa fiu bine inteles la ce fac aluzie.Profit de acest comentariu, sa te rog sa treci putin prin pagina mea si sa citesti "copacul" o replica la starea ta sufleteasca din acea zi cand ai scris "doamne nu mi-l ia pe tata" am vrut sa ti-o trimit in comentariu, insa pagina a fost blocata, te rog treci si scuza-mi toate greselile.

 =  Lory
iulian cimpoeșu
[15.Jun.05 14:59]
și eu sunt fiu de miner (chiar dacă din M. Bistriței, nu din Vale) și nu mi-a fost niciodată rușine cu/de tatăl meu (mai degrabă mi-a fost rușine de mine în câteva rânduri). ca simplu miner mi-a pus cartea în mână și mi-a zis: "învață, dacă nu vrei să ajungi ca mine".
culmea e că de ajuns în mină tot am ajuns, chiar acolo în Valea Jiului, la Uricani, în timpul satisfacerii stagiului militar, când armata trebuia să dea țării cărbune, să culeagă porumbul, să construiască blocuri etc. pe gratis. așa că știu (prea bine) cum e să muncești la câteva sute de metri sub nivelul mării, cum e să ieși negru din puț, cum e să te gândești că intri în șut și s-ar putea să fie ultima ta zi de viață. am văzut multe accidente, am avut mulți colegi răniți destul de serios în mină.
poate eu te înțeleg cel mai bine.

drag, Iulian

p.s. dacă tot veni vorba de prejudecăți, să mai spun că o persoană f. apropiată mie în acea vreme, a sfătuit-o pe actuala mea soție să nu se căsătorească cu mine pentru că sigur am ceva deprinderi de miner, atâta timp cât tatăl meu a fost miner și am lucrat și eu un an de zile în mină. așa e lumea noastră frumoasă.

 =  Lory din Uricani :)
Lory Cristea
[15.Jun.05 15:03]
Iulian, daca tu ai lucrat la Uricani, sper ca n-ai construit blocul in care stau eu, pentru ca noi...aproape l-am reconstruit, asa de bine a fost facut:). Multumesc pentru cuvintele lasate aici:)
drag - Lory

 =  Andreasi
Lory Cristea
[15.Jun.05 15:15]
Da, stiu ce vreti sa spuneti, si aveti dreptate, eu am rude in capitala, dar situatia este la fel si pentru brutele care au lovit, au dat foc si pentru cei care vor plati chiar si prin copii lor, desi n-au fost parte la nici o marsavie. Stiu asta cu siguranta si-am invatat sa traiesc cu aceasta durere...nicidecum rusine.
multumesc - Lory

 =  Roxanei :)
Lory Cristea
[15.Jun.05 15:17]
Roxana, sinceritatea cred ca e tot ce avem mai pretios...a minti inseamna a te teme de ceva rau pe care l-ai comis si vrei sa-l ascunzi. Nu am ce sa ascund:)
drag - Lory

 =  Fruntea sus!
Gabriela Marieta Secu
[15.Jun.05 15:24]
E nedreapta viata, si viata e subiect de literatura...
Trebuie luata in calcul si manipularea minerilor, si mai ales - facilitarea si incurajarea celor ce au ajuns acolo... Intr-un fel si minerul cu bata a fost o victima... el chiar a crezut ca acolo la Bucuresti trebuia aparata Libertatea, nu e bun globalismul la nimic, fiecare individ din acea incrancenare a avut o motivatie... Si cei gasiti vinovati de fapte rele (se afla chipurile lor bine inregistrate) pot fi trasi la raspundere.
De ce n-am spune despre copilul unui geniu, care din varii motive n-a invatat mai nimic ca nu l-a ajutat capul sau ca n-a vrut ca e Genial ca tata-su? sau de ce nu spunem despre un om cu vagi sclipiri intelectuale ca nu putea fi tatal unui geniu cand lumea il socoteste un geniu?
De ce sa-si plece categorii mari de oameni fruntea fiindca unul din eseria lor, sau o banda din cartierul lor sunt delicventi dovediti?
Din cauza aristrocratiei unora ce fac unori fapte mult mai grave dar nu in vazul tuturor?
Toate padurile au uscaturi... asta nu inseamna ca nu putem iubi padurea...
Toate astea vor trece Lory, atunci cand adevarati vinovati vor fi catalogati si inseriati in dosare ale procuraturii...culmea este ca si sunt...
Si dincolo de toate, exista si Iertarea, mult necesara pentru mult raul ce va sa vina peste noi, astia curatii si imbroboditii, si mereu sacrificatii pentru tot felul de experimente politice!!!
Fruntea sus copila!

 =  te rog atat: un exercitiu de sinceritate, un efort de imaginatie.
Florina Daniela Bordieanu
[15.Jun.05 15:34]
Lory, draga mea, te inteleg tare bine.
doar atata te-as ruga...fa un exercitiu alaturi de mine, te rog, un efort:
imagineaza-ti atat...ca in anii grei 80-89 ai ridicat un copil (nu uita lipsa mancarii, a conditiilor, a decentei umane)
imagineaza-ti ca vine revolutia...si copilul ajunge la facultate (ce eforturi financiare numai tu stii)
imagineaza-ti ca invata bine si ca munceste pe branci pentru examenul de diploma...proiecte..planse..
hai, imagineaza-ti, copilul tau. carne din carnea ta.
reusesti? bun...mergem mai departe:
intr-o zi, niste oameni cu bate il opresc pe strada si il umplu de sange pentru ca are camasa alba si blugi
in aceasi zi oamenii aceia ii distrug munca de o jumatate de an, fac praf proiectul lui, tot tot.
iar tu esti mama lui.
il vezi in fata ochilor, insangerat. rupt. neputincios.


atat te mai intreb...cum ai reactiona, Lory?
nu fi si tu la randu-ti intoleranta cu parintii si fratii acelora batuti. intelege-i si fii tu cea toleranta.
nu-ti cere nimeni sa-ti renegi tatal. dar nici sa ii condamni pe parintii ..celorlalti.

multumesc,
Dana

 =  Daniela
Lory Cristea
[15.Jun.05 15:42]
Daniela, este dramatic ceea ce spui tu, aproape imposibil de imaginat, si regret din sufletul meu pentru tot ce-o fi fost acolo...imagineaza-ti si tu, un om care pur si simplu n-a participat la acele nenorociri, care poarta toata viata stigmatul acesta, ca vine de-aici...si nu-l mai doare asa de tare pentru el, pentru ca se considera destul de matur sa se-mpace cu viata, dar il doare pentru copilul lui, care la-ntrebat intr-o zi: tata de ce a trebuit sa fiu umilita si trimisa inapoi pentru ca sunt din Valea Jiului? ...vorbe...de-o parte si de cealalta...noi, la mijloc cine stie cat timp dusmani...multumesc Daniela...poate ar trebui sa-mi cer cuiva iertare...nu stiu pt. ce...as face-o insa
Lory

 =  m-ai inteles cumva gresit. imi pare rau.
Florina Daniela Bordieanu
[15.Jun.05 15:48]
nu ti-am spus sa ceri iertare nimanui!!!!!!!!!!!!!!!

dimpotriva, am incercat sa iti sugerez, imaginandu-ti cele ce te-am rugat, ca e timpul sa te impaci cu tine insati.
si cu lumea.
si sa fii tu insati. nu copilul, nu victima.
ci un om normal. care isi asuma ranile si merge mai departe.

atat.
ma iarta pentru interventie. nici un moment nu am aratat cu degetul.

 =  Daniela:)
Lory Cristea
[15.Jun.05 16:01]
Daniela, ca si domnului Enache iti spun si tie ceva ce-am invatat de-o vreme...nu oamenii sunt rai, vremurile sunt grele:)
drag - Lory

 =  Si ma iarta
Gabriela Marieta Secu
[15.Jun.05 16:31]
Si ma iarta ca aici imi aduc aminte de Doru, un fost coleg ce a lovit cu masina o femeie care traia din "aruncatul in fata masinilor" fapta de inainte de 1989, " Mergi la puscarie sau in vale la mina?" a fost intrebat prietenul meu de atunci... La mina... a fost raspunsul lui... da baiat fin, medic, n-a rezista, nu s-a acomodat cu munca, cu mineritul, cu oamenii..si a spus ca vrea la puscarie... Puscarie pe care n-a facut-o, fiindca "accidentata" era teafara, stia cum sa se arunce in fata masinilor... Stii ce mi-a spus Doru, atunci cand priveam ingroziti acele imagini cu totii? " Oamenii aia nu sunt minerii locului, or fi din astia cum am fost eu atunci... or fi altii mascati in mineri... da oamenii aia cu care am apucat eu sa lucrez, n-ar fi lovit studenti, si ei aveau copii la facultate, ii obligau sa invete sa ajunga domni, sa nu se intoarca in puscaria aia numita Mina...
Tine cont si de acest aspect cand te invinovatesti...
Ai dreptate, vremuri grele au fost si vor mai fi, pacat ca noi oamenii ne lasam manipulati asa usor... si inca, socotim vinovatii dupa cum ne place...
O femeie desteapta nu-i arunca vorbe de ocara unui sot betiv, il asteapta sa fie treaz, si apoi isi varsa naduful daca nu vrea sa ia bataie...In fat puhoiului te retragi, in fata fata naturii dezlantuite nu stai... altfel ...
Dezbinarile astea ce bine cad acelor ce ne vor o masa inerta... o mamalga... ai sa cresti si-ai sa vezi ca povestea asta a fost bine regizata si ca actorii au fost bine alesi!!!

 =  O floare, un suflet mândru, o fiică de miner
Nicolae Diaconescu
[15.Jun.05 18:10]
Tu reprezinți o forță.N-ai primit numai harul,ai avut șansa unei biblioteci,cărți adunate cu migală de tatăl tău.Cum să nu-l iubești?chiar și eu țin la el,te surprinde? Păi cine mai are așa de mulți cititori,fie că ești acceptată sau nu?M-am întrebat adesea de unde ai atâta maturitate.Minerii sunt oameni mândri i-am cunoscut doar din scris.. Și-acum pe tine te cunosc tot din scris.Îmi place sinceritatea ta este și acesta un dar foarte frumos pe care îl ai tot de la părinții tăi.Suflet mândru că este fiica lor!
Cu drag ,
Nicu al Popii

 =  Geei :)
Lory Cristea
[15.Jun.05 17:50]
Asa sa fie Geea, cum spui tu, Dumnezeu sa ne ajute la toti sa intelegem, si sa ne linistim de durerile pe care le simt si de-o parte si de cealalta. Multam de multele cuvinte bune ale tale:)
cu mare drag - Lory

 =  fiica unui om :)
Lory Cristea
[15.Jun.05 18:21]
Nicolae, eu nu sunt mandra ca sunt fiica de miner...asta e o parte trista a vietii mele, nu cred ca tata trebuia sa se sacrifice asa pentru noi...eu il admir pe el ca om ,,nebun``asa cum mi-a impuiat el capul cu legendele lui Glad si Menumorut, asa cum imi spune sa nu-mi pierd credinta in oameni pt. ca traiesc cu ei si printre ei...si-l cred . Multumesc de ganduri bune:)
drag - Lory

 =  lory
Ruxandra Moholea
[15.Jun.05 18:48]
E prima dată când am ocazia să aud și partea cealaltă a poveștii. Probabil că nu se mai gândește nimeni la cei care chiar nu au nici o vină. Sunt mult prea preocupați de a arunca mâța moartă în curtea vecinului și de a se disculpa sau acuza reciproc. Nu știu câtă literatură este aici, dar sentiment este cu siguranță. Sunt fapte cum spuneai, dar fapte care stârnesc ecouri numai în cei care sunt capabili să înțeleagă. Să ne fie rușine de părinți? Nu cred, nici dacă au greșit. Suntem responsabili doar de propriile fapte, prin urmare numai pe acelea le putem judeca. Părinților le suntem recunoscători,cel puțin doar pentru că existăm...
Gând bun și fruntea sus,
Ruxandra

 =  Marian MUnteanu
Catalin Popescu
[15.Jun.05 19:09]
E ciudat cum minerii ,care in 1977 l-au sechestrat pe primul ministru de atunci, au ajuns sa vina in bucuresti si sa devasteze salile Universitatii .Am aflat aseara ca unul din mineri a incercat sa-i taie capul cu o secure lui Marian Munteanu.Eu cred ca subiectul merita o dezvoltare mai ampla, nu asa doar cateva randuri...

 =  Comentariu fara legatura la text
Nistor Mircea-Iulian
[16.Jun.05 06:54]
Ce-a fost a fost si numai timpul va putea sa stearga sangele din piete si de pe pupile. Toti am fost la un moment dat aratati cu degetul, refuzati sau ofensati in cate un fel. Ce m-a revoltat aici au fost cuvintele de "cum sa-mi fie rusine cu parintii mei". Oameni buni, uitati despre ce s-a scris pe 1 Iunie, cand de ziua celor mici s-au auzit aici numai tipete si plansete? Sa nu-ti doresti sa fiarba in smoala toti acei parinti ce nu ii omoara, ceea ce ar fi uman, ci ii lasa sa se chinuie, sa se lupte cu alti 5 pe o punga de aurolac sau sa ia bataie de la oameni cu masini scumpe pentru ca vor sa le stearga parbrizul? Eu cred ca ar trebui spanzurati de limbi si atarnati de-a lungul fiecarei institutii de cultura din Romania pentru ca sa se faca un spectacol grotesc. Dar pe cei care uita de copiii lor, ii lasa sa se descurce singuri si ajung sa ii dea afara din discoteci si baruri pe la 5 dimineata pentru ca sunt beti sau drogati si pe urma ajung sa talhareasca sau sa violeze. Nici cu ei n-ar trebui sa ne fie rusine? Sincer eu le-as crapa capul doar cat sa intre viermi ca sa le manance creierul usor, sa simta durerea cauzata de ignoranta lor. Va rog nu generalizati. Eu sunt mandru de parintii lor si nu voi putea sa le arat niciodata cat de recunoscator. Dar altii......... Sa nu generalizam

 =  invitație
iulian cimpoeșu
[15.Jun.05 21:43]
intervin (aproape) off-topic! domnule Cătălin Popescu, în primă fază nu vreau să fiu prea... rău.
rogu-te citește-mă în îcercarea de dezvoltare pe care o dorești. sunt multe de spus, de explicat...
iulian

 =  Mineriada sau adulatia tatalui
Horia Patrascu
[16.Jun.05 06:57]
"Horia, daca tatal meu ar fi un ucigas in serie l-as iubi la fel de mult cum o fac acum..."."nu, n-a dat cu bata in viata lui, dar asta deja nu mai are nici o importanta." Iata Lory frazele care te incrimineaza. Observ ca aici toti se leaga de amanunte numai pentru a nu da ochii de miezul problemei. O iei pe ocolite si ne vorbesti de jena pe care ti-o da faptul ca tatal tau este miner (se pare ca tu insati suferi nu de pe urma evenimentelor din 13-14, ci din cauza localitatii de resedinta). Nu faptul ca tatal tau este miner era esential, ci daca este unul din minerii care au dat cu bata. Iar tu ne spui ca asta nu are nici o importanta, ca l-ai iubi si asa, l-ai iubi chiar daca ar fi un ucigas in serie pentru ca ti-a lasat o biblioteca de 1300 de carti. Or, aceasta este problema! Intr-un mod suav tu exprimi raul de care sufera societatea romaneasca: adoratia tatalui, indiferent de ce este el ca persoana. De la tata la tatuc nu e decat un pas. Respecta-ti parintii indiferent de ce fac! Nu-ti judeca parintii! Respecta-i pentru ca ti-au dat viata! Iata cateva sintagme cu care suntem indobitociti din copilarie si care isi dau rodul la maturitate. Or trebuie sa invatam ca parintii trebuie sa fie judecati, ca avem tot dreptul sa le condamnam faptele daca sunt imorale, ca nu exista imunitate parentala. Nu vom fi o societate civilizata cat timp vom gandi altfel! Nu este deloc intamplator ca in cultura romaneasca nu exista revolta impotriva parintelui, impotriva tatalui. Nu avem nici o generatie de tineri furiosi, in schimb ne intrecem in asociatii de tineri ortodocsi. De cum facem ochi incepem sa respectam neconditionat "valorile" sau structurile mostenite, si asta pana la moarte. De aici provin mineriadele, iar tu reprezinti mai mult decat ti-ai putea imagina, mai mult decat fiica unui miner nevinovat, esti, fara s-o stii, un mineriard. Pentru ca si minerii din 13-14 au avut aceeasi mentalitate pe care o dezvalui in aceste fraze; au venit sa-i pedepseasca pe acei tineri care indrazneau sa se revolte impotriva "tatucului", impotriva celui care, dupa oamenii de bine, trebuia iubit dincolo de trecutul lui, de faptele lui, de ideile lui, iubit pentru ca era cel mai bun si pentru ca toata lumea il iubea si zicea ca trebuie iubit. Merg prea departe? Nu cred. De ce am trait 45 de ani sub comunism, in modul cel mai rusinos, fara nici o revolta care sa ne spele obrazul?! Nu numai pentru ca ne-a fost frica! Ci pentru ca in mentalul nostru de popor transhumant o idee fundamentala este aceea potrivit careia e mai bine cu un stapan rau decat fara stapan. De aceea nu am indraznit sa zicem nici "pas" in fata unnui pitic balbait si analfabet, de aceea a trebuit sa asteptam ca toate tarile din jur sa faca pentru ca si noi, ultimii, sa facem ceea ce ar fi fost natural sa facem din primele clipe. Tatal nu trebuie deranjat, insultat, ofensat. Tatal trebuie lasat sa se legene in paternalitatea lui sforaitoare. Chiar daca isi bate copiii si nevasta, chiar daca ne omoara fratii, chiar daca este un ucigas in serie, chiar daca da cu bata in capul semenilor. Si pana la urma chiar daca ne omoara. Caci are tot dreptul! Este doar tatal care ne-a dat viata. El ne-a dat-o, el ne-o poate lua. Ca si cum o penibila impreunare dintre doi penibili omuleti ar putea da seama de misterul vietii. (Si daca e s-o luam cu cine e mai muschiulos, mai tata decat tatutzul din dormitor nu este Tatal ceresc?!)
Iata de ce Lory, prin ceea ce ai spus aici, am inceput sa ma tem ca o noua mineriada este oricand posibila. Caci adevarata origine (nu inceput, origine) a mineriadei este adularea (se intelege, neconditionata) a tatalui!

 =  Ruxandra / Catalin / raspunsuri
Lory Cristea
[16.Jun.05 00:09]
Ruxandra, multumesc pentru ca ai trecut prin gandurile mele.
cu drag - Lory

Catalin, de-asemenea multumesc, nu stiu ce sa raspund la ceea ce spui tu c-ai fi auzit. Imi pare rau.
Lory

 =  reversul medaliei
pusca ioan gabriel
[16.Jun.05 03:19]
Lory toti avem cate ceva de spus -sau in sfarsit si eu fac parte dintre aceia care au ceva de spus- Atunci in 13-15 iunie eram elev intr-o scoala militara ,iar functia pe care o detineam m-a obligat sa fiu martor nu numai la cele trei zile de haos dar si la urmatoarele doua saptamani de teama.
Se temea lumea sa iasa din casa dupa lasarea intunericului... iar eu eram acolo ca sa ii protejez si vedeam cu disperare ca nu reuseam prin prezenta mea sa fac disparuta teama din ochii oamenilor!!
Au fost doua saptamani in care am invatat despre meseria ce urma sa o practic mai mult decat in doi ani de cursuri, colocvii si examene!!!

 =  subiect inchis
Lory Cristea
[16.Jun.05 06:59]
Asa Ioane, dar n-am inteles mesajul comentariului tau, sau legatura lui cu mine. Tot ce am inteles este ca oricine are ceva de spus, mai putin eu, de-aceea am sa tac definitv, de-aceea am sa studiez in facultate in Timisoara, la fel ca toti cei pe care-i cunosc. Multumesc. Lory

 =  mama noastra de mineri!!!!
Lory Cristea
[16.Jun.05 07:09]
Auzi Horia, tu ai inteles exact ceea ce am spus eu, si nu-mi atribui o jena pe care nu o simt, jena ar trebui sa fie in alta parte, si daca vrei sa-ti judeci parintii, n-ai decat, poti sa-i si decapitezi, EU NU AM NICI UN MOTIV SA-I JUDEC PE-AI MEI, dar si daca as avea, Doamne-Sfinte!, cine m-a investit cu dreptul de-ai judeca? Stiu ca judecata este a lui Dumnezeu, nu ma abat de la ceea ce-am invatat. Tu...judeci la fel ca oamenii care ulterior dupa 13-15 iunie, ne bateau daca ne prindeau pe peronul Garii de Nord. Dar asta n-o mai stie nimeni, pumnii si sututurile bucurestenilor erau mai elegante si ne prindeau bine....mama noastra!!!!

 =  Nistor Mircea-Iulian - chiar fara nici legatura
Lory Cristea
[16.Jun.05 08:06]
,,Eu cred ca ar trebui spanzurati de limbi si atarnati de-a lungul fiecarei institutii de cultura din Romania pentru ca sa se faca un spectacol grotesc. ``...:)))), Doamne!...si cine sa-i spanzure? reinventam meseria de gade?...ar fi o idee, ma-ntreb spectatorii daca vor avea la ei floricelele si cola de rigoare. Interesant experiment postarea celor catorva ganduri...nu-mi pare rau c-am facut-o. Am aflat multe lucruri.

 =  prostia se plătește
Virgil Titarenco
[16.Jun.05 10:32]
în cel mai suav caz în general prostia se plătește. iar minerii români care au participat atunci la aruncarea României în paleolitic nu fac excepție de la regula asta. iar în al doilea rînd în istorie au existat întotdeauna victime colaterale. cine îi plînge oare pe amărîții de basarabeni care n-au altă vină decît că i-a așezat Dumnezeu dincolo și nu dincoace de prut?

 =  Virgil Titarenco
Lory Cristea
[16.Jun.05 10:39]
in cel mai suav caz, am sa fiu acuzata si de organizarea cruciadelor, de uciderea evreilor si de ce nu, de fabricarea vapoarelor de carton in care urmau sa fie exterminati tiganii...cazuri suave, la basarabeni nu ma gandisem, dar de plans de mila, glumesti omule!...m-as sinucide de rusine sa-mi planga de mila .... OAMENII

 =  nu mai abera, Lory Cristea
Virgil Titarenco
[16.Jun.05 10:50]
Dacă ai obsesii paranoice poți crede că vei fi acuzată de ce vrei tu. Și atunci chiar meriți să ți se plîngă de milă. Nu cu aberații din astea de doi bani (noi) se poate reabilita situația rușinoasă în care au aterizat minerii și zona lor, ci în primul rînd cu luciditate și răbdare.

 =  offtopic- Vergilius
Lory Cristea
[16.Jun.05 11:31]
Hai culca-te ca-n America e 3 a.m., sau esti in Barlad?

 =  2 sides of a story
Nancy M. Popa
[16.Jun.05 14:23]
Salve Lory!
Delicat subiect si 15 iunie asta.Oricum , orice poveste are doua parti , ambele ascunse noua , mai exact ne-prezentate. Doar cei care au participat si cei care i-au chemat la mineriada stiu care este adevarul. Toata problema cu mineriada a fost aiurea. In primul rand ce il incurcau pe Iliescu oamenii care manifestau la universitate?Trebuia sa faca abuz de putere?Ma rog. In al doilea rand sunt de acord cu Geea , ca nu toti cei care au ciomagit pe cei prezenti la universitate erau mineri. Si nu sunt singura care crede acest lucru. Oricum , ca sa intelegem bine de ce s-a intamplat ce s-a intamplat ar trebui sa cunoastem tehnicile de manipulare. Ce este mai trist , in afara faptului ca vom purta aceasta povara cu noi tot restul vietii , este faptul ca aceste ..atrocitati au fost comise la putin timp dupa ce capataseram libertatea.
Daca asta s-a inteles prin libertate..
Insa cu vina ..nu stiu daca invinovatim pe cine trebuie.
E interesant cum Cozma decalara acum ca n-a fost de vina cu nimic. Nu zic ..poate a fost , poate nu ,dar sa spuna adevarul totusi. Si minerii si-au cerut scuze, e adevarat , nu intr-un mars organizat , si intr-un fel ii inteleg ,pt ca romanul nu stie sa ierte , dar stie sa se razbune.
Atata am avut de spus.
Nancy

 =  atitudine
Tudor Giugariu
[16.Jun.05 19:30]
Calmeaza-te,Lorry.Am cunoscut personal, la distanta in timp, doi mineri care mi-au spus ca au venit la Bucuresti dar ca n-au lovit lumea.I-am crezut si sunt convins ca cei mai multi dintre minerii din Valea Jiului au facut la fel ca si cei doi mineri intalniti de mine, adica au venit luati de val la Bucuresti dar nu au avut un comportament criminal; problema e ca si ei sunt vinovati prin pasivitatea lor, prin faptul ca n-au intervenit cand semeni de-ai lor erau loviti cu o furie si o incrancenare diabolice.Dar mie nu mi-a trecut niciodata prin cap sa blamez locuitorii Vaii Jiului, copiii sau sotiile de mineri, in schimb am avut o stare de respingere, de revolta chiar, in fata derbedeilor de lideri sindicali, incepand cu Cosma si terminand cu ceilalti pe care nu mai stiu cum ii cheama.Iar aceasta atitudine nu o am numai eu ci toti cei pe care-i cunosc, n-am auzit pe nimeni sa deteste un miner pt. ca este miner sau pt. ca e din Valea Jiului, sau sa deteste pe cineva pt. ca e copil de miner.Asta e explicabil si pentru faptul ca mineriii au pactizat cu populatia Bucurestiului in 1991, cand a cazut guvernul Roman.Sa-ti povestesc o scena la care am asistat atunci, in 1991 :eram la piata Dorobanti, langa televiziune, unde erau importante forte de politie , manifestanti bucuresteni si mineri.Langa piata erau gramezi uriase de pepeni, bietii tarani nu aveau de unde sa stie ce vremuri o sa-i prinda prin capitala.Dintr-un grup de trei bucuresteni, unul ii zice unui taran, pe un ton artagos, de smecher :"ia taie-ne si noua un pepene, da' vezi, alege unu' frumos, mare si vezi sa fie copt".La care taranul :"da' astia costa ceva".Smecheru' zice"nu mai sta, ba, la discutii sau vrei sa tii borsesc pe toti", pe un ton, rastit, agresiv.Taranu' lasa capu' in jos si se pregatea sa le caute un pepene.La toata scena asistase, impasibil, un miner, care vazand ca taranu' se supune, intervine si le zice agresorilor "Domne, omu' v-a vorbit frumos, ce aveti cu el?".Smecheru' a scos banii pana la urma pepene.Asta in 1991, despre iunie 1990 ...teroare este cuvantul care exprima cel mai bine prin ce am trecut eu atunci.Am fost in oras, am vazut ce se intampla, am scapat(pentru ca oricine putea sa cada prada furiei diabolice a acelor semeni de-ai nostri)si am ajuns acasa tremurand de stres, de nervi, de ciuda ...am impaturit frumos pozele cu Ion Ratiu pe care le aveam prin camera si imnul golanilor pe care il aveam pus la capul patului pt. ca se auzise ca minerii intra prin case si fac perchezitii ...
In rest,fii linistita !

 =  Numai doua motive
dumitru cioaca-genuneanu
[16.Jun.05 18:32]
Lory
Impolitetea catrenului meu de ieri s-a datorat faftului ca nu citisem ce ai scis tu despre tatal tau, citisem doar ce a scis Iulian Cimpoesu in bucata afisata sub numele lui.
Cat despre tatal tau eu iti zic ca nu ai motive sa te rusinezi de el, motive sa te rusinezi ai avea daca ar fi fost in perioada respectiva preshedintele Romaniei sau alt demnitar care trageau la sfori fiindca minerii ca shi studentii au fost victimele aceleiasi inscenari. Chiar daca tatal tau a dat cateva scatoalce unui student nu ai de ce sa te rusinezi, omul avea o fata frumoasa si cele cateva scatoalce daca au fost date era numai un acont pentru viitoarele obraznicii pe care acesti studenti le vor comite fata de fata lui. Mai stiu eu un tata, taran cu patru clase, care a dat cateva scatoalce unui geniu-student de op'spe ani cand acesta la calcat prea tare pe nervi. E adevarat ca eu asi fi preferat sa i le dea altui student dar daca omul nu avea la indemana un student strain, ce sa faca, l-a folosit pe al lui. Nu-i port de loc pica, ba din contra sunt foarte fericit ca am avut un astfel de tata. Nu mi-a dat bogatzi ca nu a avut de unde dar mi-a dat din genele lui care s-au dovedit a fi destul de bune ajutandu-ma sa ies de la necaz in nenumarate imprejurari. Judecand dupa cum scrii si dupa ce vad in poza tatal tau a avut gene nu numai talentate dar shi foarte nurlii. Si astea ar fi numai doua motive sa fii foarte mandra de el

 =  Ai grijă Lory Cristea
Virgil Titarenco
[16.Jun.05 19:09]
Ai grijă Lory Cristea că ești obraznică în offtopicul tău, deși probabil și chestia asta se justifică prin originea minerească, nu? Și chiar se scuză eventual prin suferințele de veacuri ale minerilor.

 =  Mineri
Daniel Ciolea
[17.Jun.05 19:21]
Dom´le Titarenco, nu stiu de ce v-as läuda mai mult decat pentru atitudinea literarä... tocmai eram pe cale sä vä mai dau "o stelutä" in carnetelul meu de apreciere personalä Dar cänd sä o lipesc acolo in pagina, mi-ati luat-o din mäna si ati aruncat-o pe jos, strivind-o cu piciorul. Horia Patrascu a spus niste lucruri (din punctul meu de vedere) fenomenal de adevärate. La care s-ar mai adäuga ce ne arätati dvs. acum - in gena multor romäni se ascunde capacitatea de a fi parsiv. Vä plac experimentele mentale asupra unor persoane mai putin experimentate ca dvs. in jocul nervilor? Stiti sä vä apärati (desi sincer acum chiar ca nu aveati de ce) atacänd, provocänd. Stiati cä Lory va reactiona chiar daca mocnit. si nu vä sinchisiti sä räscoliti un temperament, si asa fierbinte. Obraznica da, e adevarat, insä cineva trebuia sä tragä si apa. Ori poate v-ati refulat la supärare...ar fi o justificare.
Alaltaieri am fost "beneficiarul" insiruirii amintirilor unui participant direct la mineriadä. De partea cealaltä minerilor. Cutremurätor. Poarta si acum pe fatzä cicatricile bätäliilor de atunci. Un mic räzboi in care nävälitorii n-au mai venit dispre sud, ci din aceeasi tara. Orori si cruzimi pe care greu le poti intelege.
In viziunea mea, minerii care au ajuns la Bucuresti nu au avut altä vinä decät ori 1. de a fi destul de "goi" in toate privintele pentru a fi dusi de mänutä la asa ceva; 2. de a fi prosti destul de a se lasa amestecati cu alte "elemente" special aduse pentru a crea haos. (a se revedea tehnica folositä de aceiasi capi, in episodul "Revolutia Romänä 89") 3. de a fi innoit, victime a ceea ce sunt ei insisi si a vietii brute de care au parte.
Personal, am convingerea cä majoritatea lor si-au imaginat altfel deplasarea lor la Bucuresti, remarcänd totodata episoade ca amenintarea mecanicilor, devastarea gärilor si a magazinelor din drum, etc. Mai sunt convins cä au existat mineri care au ajuns in Piata Universitatii dar nu au impins mäcar un cetätean. La fel cum altii au fost de o bestialitate DE INCHIPUIT.
Acum, care de care parte a fost atunci, se mai poate aduc aminte? Mai bine nu...

 =  profet ?
Lory Cristea
[17.Jun.05 18:23]
VIRGIL TITARENCO, obraznicia este urata, dar scuzabila , uneori, prostia insa , mai ales la varsta matura este mai rea decat nebunia, in rest originea mea, este dintr-un lung sir de preoti ardeleni, pe partea mamei, si niste fosti negustori si oameni de cultura din Muntenia , din partea tatalui. Probabil ca singurul lucru pe care nu l-am spus este ca tata e ing. minier. Dar, asta nu are importanta, face parte din aceeasi categorie cu oamenii de care tu...POET, poti sa scrii asa ceva. Numai bine PROFETULE

 =  Tudor - Nancy - Nea Genu / multumiri :)
Lory Cristea
[17.Jun.05 18:38]
Tudor, Nancy, D-le Genuneanu, va multumesc pentru tot, chiar daca nu ati fi lasat aici nici nu cuvant tot v-as fi citit gandurile...
drag de toti - Lory

 =  inginer
Virgil Titarenco
[17.Jun.05 18:42]
eu nu sînt poet, Lory Cristea. Cred că am obosit deja tot spunînd asta. Eu sînt inginer. Ca în bancul ăla cu două tipe în care una o întreabă pe cealaltă: "Ce e soțul tău, dragă, intelectual?" Iar cealaltă răspunde: "Nuuuu, inginer..."




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0