= articol important | marlena braester [14.Apr.05 09:42] |
A postcard with Vuia and his airplane Traian Vuia's flying machine (March 18, 1906) | |
= Superb... | MIHAI ANTONESCU [02.Oct.05 19:06] |
...nu strica sa mai fim din cand in cand si MANDRI ca suntem romani !!! Bravo, excelent, felicitari !!! | |
= Nu protocronismului! | Croicu Mihai Catalin [20.Apr.05 06:34] |
Inventia avionului este si va ramane o controversa. Dar sa impingem aceasta inventie in 1906 intr-o incercare proto-post-cronista este deplasat. E posibil ca primul zbor a fost facut de Gustafe Whitehead (Gustav Albin Weißkopf) in New York in 1901. Zborurile au avut loc sub proprie propulsie iar in 1902 Whitehead a zburat 3 Km. Controlul greoi al aeroplanului si apoi primul razboi mondial si ura anti-germana a vremii a dus la negarea rezultatuli. Apoi vin zborurile fratilor Wright in 1903,1904,1905 cu 3 avioane succesive (Flyer I, II, III). Faptul ca foloseau o catapulta NU insemna ca nu erau avioane (avion = aparat de zbor mecanic mai greu decat aerul, care isi asigura zborul prin mijloace autonome) - avioanele de pe toate portavioanele din lume decoleaza dupa metoda fratilor Wright. Intr-una din cartile citate mai sus am citit o aberatie precum "Zborurile lui Wright au fost simple salturi de cativa metri" - la inceputul lui 1905, inaintea lui Vuia, Wilbur Wright a zburat 38 de km in 39 de minute, pe vant foarte slab, la altitudine fixa, intorcandu-se din locul de plecare. Paternitatea avionului e inca disputata, tocmai din cauza problemelor cauzate de constructia unei masini atat de complexe. Eu il creditez pe Vuia cu urmatoarele : Tren de aterizare cu cauciucuri pneumatice, sistem de decolare autonom, agregat de aburi de foarte mare presiune cu motor cu combustie interna (folosit in centrale termice si astazi). S-o luam usor ca iar ajungem la alte aberatii ceausiste precum "noi am inventat racheta", "noi am inventat scrisul", "noi am inventat scrisul" etc. etc. etc. | |